 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Brak hamulców.. / Wskaźnik paliwa. |
Autor |
Wiadomość |
nasty
Nowy Forumowicz
Auto: zaden
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2014 Posty: 27 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 01-10-2014, 17:20 Brak hamulców.. / Wskaźnik paliwa.
|
|
|
Witam, kupiłem wczoraj Carisme. Auto pare dni temu miało problem z kontrolka hamulca ręcznego, jednak poprzedni właściciel dolał płynu i ustąpiło. Dzisiaj jadąc zapaliła mi się ze 2 razy kontrolka, tak na 2s. Jakiś czas później jadąc wciskam hamulec i stało się... hamulec zrobił się miękki, a mimo wciśniętego do końca pedała ledwo hamował... Dobrze, że byłem pierwszy do świateł... Dzisiaj w dodatku podnosząc auto na podnośnik, widziałem, że w pobliżu lewego tylnego koła podwozie jest lekko mokre, jakiś olej tam leci, ale delikatnie bo plam żadnych auto nie zostawia (stało pod domem całą noc). Co tam się może pocić? Gdzieś tam przechodzą przewody hamulcowe? Co mogło się stać z hamulcami? Całe szczęście, że stało się to pod koniec hamowania, gdy jechałem już prawie z zerowa prędkością, a nie przy większej prędkości... Mam nadzieje, że poprzedni właściciel nie wiedział nic o problemach z hamulcami, inaczej jest bardzo złym człowiekiem.
O wskazniku w ostatnim poście... |
Ostatnio zmieniony przez nasty 02-10-2014, 10:04, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 01-10-2014, 17:33
|
|
|
1. Nie zwalaj na poprzedniego właściciela
nasty napisał/a: | Dzisiaj jadąc zapaliła mi się ze 2 razy kontrolka, tak na 2s. | Miałeś sygnał. Trzeba było się zatrzymać i sprawdzić.
2. Cytat: | w pobliżu lewego tylnego koła podwozie jest lekko mokre, jakiś olej tam leci, | W pobliżu lewego tylnego koła nie ma żadnego oleju. Nie może tam być oleju. Leci Ci płyn hamulcowy skoro go nie masz w zbiorniczku.
3. Nie przeklinaj na forum publicznym. Wyedytuj posta zanim jakiś Mod wstawi Ci ostrzeżenie. Czytałeś Regulamin? To postępuj zgodnie z nim. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21023 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 01-10-2014, 17:36
|
|
|
Po pierwsze edytuj posta i usuń wulgaryzmy .
Po drugie pewnie elastyczny przewód dochodzący do zacisku powiedział pa pa.
Podczas naciskania na hamulec pewnie leci płyn hamulcowy z przewodu.
[ Dodano: 01-10-2014, 17:37 ]
Widzę, że Jacek mnie ubiegł . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
nasty
Nowy Forumowicz
Auto: zaden
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2014 Posty: 27 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 01-10-2014, 17:43 Re: Brak hamulców..
|
|
|
Szkoda tylko, że poziom płynu znajduje się idealnie pomiedzy min, a max...
Nie mówie, że to nie ciekł płyn, w sumie myślałem, że to on cieknie, chodziło mi o to jaką ma konsystencje |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 01-10-2014, 18:22
|
|
|
w ogóle już sprawdziłeś czy cieknie z przewodów sztywnych które korodują w okolicy zagięć koło zbiornika paliwa patrząc od spodu, a dokładniej jak idzie przewód od przodu do tyłu prosty to jest dobry, ale zaraz za pierwszym zagięciem aż do tylnych kół są skorodowane...
ale też oczywiście może być przewód elastyczny który był niewymieniany/wymieniany dawno temu |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
nasty
Nowy Forumowicz
Auto: zaden
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2014 Posty: 27 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 01-10-2014, 19:19
|
|
|
Teraz dokladnie obejrzalem - cieknie z przewodow sztywnych, zastanawia mnie dlaczego tylko płynu jest na miejscu. |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 01-10-2014, 22:16
|
|
|
"zastanawia mnie dlaczego tylko płynu jest na miejscu" nie mogę zrozumieć tego co napisałeś, chodzi Ci o to że płynu w zbiorniczku pod maską nie ubyło?
a powiesz w którym miejscu dokładnie cieknie?
"Nie mówie, że to nie ciekł płyn, w sumie myślałem, że to on cieknie, chodziło mi o to jaką ma konsystencje" - czyli w końcu jaki on jest rzadki, czy gęsty, czy taki jak olej?
jest przeźroczysty czy brudny, a przewody masz skorodowane? jak tak to może od korozji zrobił się taki płyn... i od tego że płyn hamulcowy nie był wymieniany przez długi okres |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
nasty
Nowy Forumowicz
Auto: zaden
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2014 Posty: 27 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 01-10-2014, 22:51
|
|
|
Tak, poziom płynu w zbiorniczku jest okej. Cieknie z przewodów sztywnych, w pobliżu ich zagięcia, na wysokości tylnej kanapy, blizej lewego koła. Płyn jest przezroczysty, został dolewany jakieś 3 dni temu przez poprzedniego właściciela...
Tak czy siak, jeśli ciekna to nadaja się do wymiany, wolałbym żeby więcej pedał hamulca mi się nie zrobił miekki podczas hamowania... Do warsztatu mam 200m, podjade powoli i niech robia |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 02-10-2014, 07:04
|
|
|
Jeśli płynu ubywa niezauważalnie to znaczy, że na szczęście wyciek jest jeszcze bardzo mały i dlatego jeszcze jakoś wyhamowałeś. Jeśli pedał hamulca zrobi się miękki, to w awaryjnej sytuacji może pomóc szybkie kilkukrotne wciśnięcie hamulca tzw. podpompowanie. |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
nasty
Nowy Forumowicz
Auto: zaden
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2014 Posty: 27 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 02-10-2014, 10:03
|
|
|
wichura1 napisał/a: | A przy dolewaniu nie został pomieszany DOT 4.0 z DOT 5.0? To różne płyny, odpowiednikiem DOT 4.0 jest DOT 5.1. |
Nie mam pojęcia co zostało wlane.
plecho1 napisał/a: | Jeśli płynu ubywa niezauważalnie to znaczy, że na szczęście wyciek jest jeszcze bardzo mały i dlatego jeszcze jakoś wyhamowałeś. Jeśli pedał hamulca zrobi się miękki, to w awaryjnej sytuacji może pomóc szybkie kilkukrotne wciśnięcie hamulca tzw. podpompowanie. |
Jakoś hamuje, mizernie, ale hamuje. Byłem w warsztacie, jutro o 9 zostawiam auto i wieczorem mam zrobione. Koszt to +/- 120zl za robocizne plus oczywiście koszt rurek
Ciekawi mnie jeszcze jedna sprawa. Przedwczoraj gdy kupiłem auto było 1/2 baku, wczoraj już była 1 kropka ponad 0. Coś mi się wydawało, że za dużo pali. Zalałem za 30zl, żeby zobaczyć ile przejadę. Wsiadam, wskoczyło niewiele ponad stan, który był. Przejechałem paręnaście metrów i nagle mam 1/4 zbiornika 0.0 No chyba, że w Cari 1/4 zbiornika to jakieś 5litrów Od tamtej pory zrobiłem 50km, a wskaźnik opadł nieznacznie. Przy odkręcaniu korka zbiornika, jest długi i intensywny zasys powietrza. Coś tam się zapowietrzyło, czy jak to widzicie? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 02-10-2014, 11:19
|
|
|
A jaki masz silnik?
A co do tych wskazań, to być może masz uszkodzony czujnik w baku lub jest jakiś problem z połączeniami elektrycznymi po między czujnikiem w baku a wskaźnikiem w liczniku. |
|
|
|
 |
glina
Mitsumaniak

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 20 Lis 2010 Posty: 455 Skąd: mam to wiedzieć?
|
Wysłany: 02-10-2014, 11:21
|
|
|
nasty napisał/a: | Jakoś hamuje, mizernie, ale hamuje. Byłem w warsztacie, jutro o 9 zostawiam auto i wieczorem mam zrobione. Koszt to +/- 120zl za robocizne plus oczywiście koszt rurek |
koszt rurek będzie kilkakrotnie większy, warto przygotować zasoby pieniezne na taka operacje
nasty napisał/a: |
Ciekawi mnie jeszcze jedna sprawa. Przedwczoraj gdy kupiłem auto było 1/2 baku, wczoraj już była 1 kropka ponad 0. Coś mi się wydawało, że za dużo pali. Zalałem za 30zl, żeby zobaczyć ile przejadę. Wsiadam, wskoczyło niewiele ponad stan, który był. Przejechałem paręnaście metrów i nagle mam 1/4 zbiornika 0.0 No chyba, że w Cari 1/4 zbiornika to jakieś 5litrów Od tamtej pory zrobiłem 50km, a wskaźnik opadł nieznacznie.
|
normalne w cari, trzeba się przyzwyczaić
nasty napisał/a: |
Przy odkręcaniu korka zbiornika, jest długi i intensywny zasys powietrza. |
Tak ma być - znaczy że jest ok. |
|
|
|
 |
nasty
Nowy Forumowicz
Auto: zaden
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2014 Posty: 27 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 02-10-2014, 11:24
|
|
|
glina napisał/a: | nasty napisał/a: | Jakoś hamuje, mizernie, ale hamuje. Byłem w warsztacie, jutro o 9 zostawiam auto i wieczorem mam zrobione. Koszt to +/- 120zl za robocizne plus oczywiście koszt rurek |
koszt rurek będzie kilkakrotnie większy, warto przygotować zasoby pieniezne na taka operacje
|
To o ile około mi się uszczupli portfel?
http://allegro.pl/mitsubi...4658088458.html
Tu kosztuja tylko 160zl? |
|
|
|
 |
glina
Mitsumaniak

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 20 Lis 2010 Posty: 455 Skąd: mam to wiedzieć?
|
Wysłany: 02-10-2014, 11:36
|
|
|
nasty napisał/a: | glina napisał/a: | nasty napisał/a: | Jakoś hamuje, mizernie, ale hamuje. Byłem w warsztacie, jutro o 9 zostawiam auto i wieczorem mam zrobione. Koszt to +/- 120zl za robocizne plus oczywiście koszt rurek |
koszt rurek będzie kilkakrotnie większy, warto przygotować zasoby pieniezne na taka operacje
|
To o ile około mi się uszczupli portfel?
http://allegro.pl/mitsubi...4658088458.html
Tu kosztuja tylko 160zl? |
Zadzwoń do swojego warsztatu i dopytaj - może będzie rzeczywiście tak tanio. |
|
|
|
 |
|
|