Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaka instalacja LPG do Lancera 1,6 `06?
Autor Wiadomość
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 22-08-2014, 23:42   

Ja tam bym BRC nie montował. Załóż coś polskiego, Staga lub Techa lub KMM, reduktor KME lub Zavoli Zeta a wtryski Barracuda lub Hana. BRC nie jest złe ale i nie jakieś super, w razie problemów serwis jest dużo droższy niż w przypadku wyżej wymienionych przez mnie. Dodatkowo większość montaży BRC to przysłowiowe "druty" ale decyzja należy do Ciebie :)
 
 
MitsuMotos 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sie 2014
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-08-2014, 20:18   

Dzięki, sam właśnie nie wiem. Orientowałem się że BRC ma lepszą gwarnację, ale tylko na dwa lata. Faktycznie może poszukam czegoś polskiego. A te wtryski które poleciłeś to które według Ciebie będą lepsze?
 
 
Mjuszor 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer X 1.6 2011
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2014
Posty: 46
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-08-2014, 20:40   

Co do gazu to mogę Ci nieco podpowiedzieć bo już kilka auto miałem ( w tym Carisme i Galanta) i mam teraz Lancera z 2011.

Ogólnie w Carismie miałem STAGA 300-4 na wtryskach Hana. Auto jeździło bardzo dobrze, ceny zamienników były przystępne. Raczej nie narzekałem na tą instalację. Galant miał BRC Sequent 24 (czyli zestaw od BRC). Ogólnie moim zdaniem trochę lepsza instalacja głównie ze względu na lepszą gwarancję jak wspominałeś. Z BRC jest ten problem że jak ktoś się nie zna to łatwo może popsuć. Jedno (Carisma) na gazie przejechało prawie 80 tyś., regularny serwis i do momentu sprzedaży nie było problemu. Podobnie Galant z tym że tu na LPG było zrobione ponad 150 tyś. Raz korzystałem z ich gwarancji (konkretnie assistance i wymiana), padł wtrysk ze względu na to że zalałem jakiś kiepski gaz. Wszystko wymienione od ręki. Innych problemów nie było.

Teraz mam Lancera X z 2011 roku motor 1.6 z instalacją V generacji na ciekłym wtrysku. No to tu jest niebo a ziemia. Praktycznie w ogóle nie czuć że auto ma gaz, zero spadku mocy, nawet przy 5-6 tyś. obrotów można dowolnie przełączyć z PB na LPG i nawet się tego nie poczuje. Tylko tu jest wysoka cena więc jeżeli nie chcesz za dużo wydać to nie polecam;)

Ogólnie wszystkie auta były gazowane w Energy Gaz Polska na Ostrobramskiej w Warszawie. Mają też autoryzacją CZAKRAMU więc jeżeli byś chciał BRC to śmiało do nich uderzaj. Ogólnie warsztat bardzo dobry, Piotrek szef mechaników, zna się na rzeczy i nie zrobi Ci drutu. Jak chcesz więcej szczegółów to pisz na priv, chętnie Ci pomogę.
Dla zainteresowanych wrzucam też zdjęcia ciekłego wtrysku bo wiem że to teraz jest gorący temat w LPG;)











_________________
PB+LPG Vialle, to nie wiocha tylko postęp...
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 23-08-2014, 22:28   

Mjuszor, na IV generacji też nie powinno być różnicy w pracy czy to na LPG czy na benzynie. Być może poprzednie instalacje miałeś źle wyregulowane lub któryś z podzespołów (reduktor lub wtryski) miał niewystarczającą wydajność w stosunku do mocy auta.
MitsuMotos, jeśli chodzi o wtryski to podobno na Hany ludzie ostatnio trochę się skarżą ale to w 100% nie jest potwierdzone bo wielu dobrych instalatorów dalej je stosuje. Barracudy podobno są porównywalne z Hanami więc raczej to ta sama półka. Ja bym osobiście wybrał barracudy.
U siebie w aucie mam elektronikę Techa, wtryski też od nich Dragony (porównywalne z Haną czy Barracudą) a reduktor Zavoli Zetę N. I jeśli znów bym montował LPG w autku o podobnej mocy lub w trochę mocniejszym to zamontował bym taki sam zestaw.
 
 
MitsuMotos 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sie 2014
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-09-2014, 20:51   

Bardzo wam dziękuję za pomoc. V generacji to raczej nie założę bo różnica jest jednak spora. Ale poszukam jeszcze jakiś zestawów, chociaż może i BRC nie jest jednak złym pomysłem. Jak coś wybiorę to dam wam znać;)
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 08-09-2014, 21:36   

BRC nie jest złą instalacją tylko montujące to warsztaty często źle to robią.
 
 
MitsuMotos 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sie 2014
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-09-2014, 20:49   

Spoko, a co sądzisz o tych które mają autoryzację CZAKRAMU (tam pytałem w poprzednich wpisach)? Myślisz że to jest dobra rekomendacja?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 09-09-2014, 21:28   

Praktycznie nikt bez autoryzacji czakramy tego nie montuje i to właśnie takie warsztaty często odwalają fuszerkę. Ja bym jednak dał sobie spokój z BRC, załóż Staga lub Techa lub KME wtryski Hana lub Barracuda lub Keichin co BRC też Keichina montuje i reduktor KME TUR lub Zavoli Zetę N lub S w razie potrzeby i jeśli będzie to zamontowane u dobrego gazownika to na pewno będziesz zadowolony. Ja u siebie mam sterownik Techa, ich wtryski Dragony i reduktor Zavoli Zeta N i jestem bardzo zadowolony, auto na LPG chodzi tak samo jak na benzynie i na gaz przełącza się niezauważalnie. Przełączanie mam ustawione na 25 stopni i w lato na LPG jadę już po około 300m a w zimie po 1km w największe mozy.
 
 
MitsuMotos 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sie 2014
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-09-2014, 20:49   

Tylko szczerze mówiąc to STAG wychodzi na tych wtryskach w większości warsztatów drożej niż BRC, a ma gorszą gwarancję. Nie mówię że STAG jest zły ale jakoś bardziej chyba skłaniałbym się do BRC, w dodatku tu mam gotowy zestaw a ze STAGIEM to boję się że się pogubię, bo nie znam się na tych wtryskach a obawiam się że gaziarz może mi wsadzić to co mu na magazynie zalega...
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 11-09-2014, 21:37   

Tak na prawdę jaki to komputer to nie ma większego znaczenia bo praktycznie wszystkie z popularniejszych oferują to samo. Najważniejszy jest jednak ogarnięty i uczciwy monter, bo taki na pewno zamontuje to co trzeba i dobrze to wyreguluje.
Ja sam ogarnąłem swoją instalację bo niby polecany gaziarz okazał się partaczem lub nie znał tego silnika więc od pewnego czasu siedzę w temacie LPG i jeśli będę montował LPG w następnym aucie to na pewno będzie to sterowniki LPGTecha bo bardzo przyjemnie się to reguluje. Kiedy czytam o tych wszystkich sposobach regulacji sterowników innych firm to szczerze mówiąc nie chciało by mi się tak bawić wiedząc jak ustawia się Techa. Więc jeśli kiedykolwiek planujesz sam się w to pobawić to proponuje Techa a jeśli nie, to tylko gazownik jest najważniejszy.
 
 
MitsuMotos 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sie 2014
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-09-2014, 10:31   

Ok, popatrzę co i jak jeszcze. Chociaż nie wiem czy rezygnować z BRC bo ten warsztat co kolega wyżej polecił Energy Gaz patrzyłem na ich stronie mają bardzo dużo Lancerów i większość ma BRC. A co sądzicie o KME lub Lovato? Bo jakoś nie spotkałem się zwłaszcza z tą pierwszą nazwą?
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10671
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 25-09-2014, 11:49   

Mjuszor napisał/a:
Teraz mam Lancera X z 2011 roku motor 1.6 z instalacją V generacji na ciekłym wtrysku. No to tu jest niebo a ziemia. Praktycznie w ogóle nie czuć że auto ma gaz, zero spadku mocy, nawet przy 5-6 tyś. obrotów można dowolnie przełączyć z PB na LPG i nawet się tego nie poczuje. Tylko tu jest wysoka cena więc jeżeli nie chcesz za dużo wydać to nie polecam;)

To są bzdury, mam Vialle i nie ma takiej możliwości przełaczania z PB na LPG w każdych warunkach. Mimoże ze ty klikniesz przełącznik to komuter sam przełącza na LPG w wyliczonym przez siebie czasie zależnym od wielu czynników(temperatura silnika, cienienie gazy, ostatnie wyłaczenie itp). Fakt że na ciepłym silniku może być to kilkanascie sekund, na zimnym może chwile dłużej trwac.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Mjuszor 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer X 1.6 2011
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2014
Posty: 46
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-09-2014, 22:16   

Ale nie napisałem że w każdych warunkach, chodziło mi o to że w momencie w którym silnik ma odpowiednie parametry, wtedy nie sądzę aby nie można było zmieniać z LPG na PB, podczas jazdy... Na zimnym zawsze trwa dłużej bo LPG nie ważne w jakiej instalacji ma inną temperaturę spalania.
_________________
PB+LPG Vialle, to nie wiocha tylko postęp...
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 04-10-2014, 22:29   

Mam BRC w Space Starze prawie dwa lata i nie ma problemów. Jest to moja pierwsza instalacja LPG w "karierze", jednak uważam, że nie ważne jaka instalację wybierzesz, ważne kto ją będzie montował.
 
 
MitsuMotos 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sie 2014
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-10-2014, 12:39   

Ok, dzięki za wasze wszystkie porady. Zdecydowałem się na montaż. Ostatecznie wybrałem BRC Sequent 24, montowane w Energy Gaz. Ogólnie jestem świeżo po montażu więc za dużo na temat sprawowania się instalacji nie powiem, ale według mnie jest ok. Nie widzę różnicy pomiędzy LPG a PB, zero szarpnięć czy coś, ale to zobaczę jak zrobię więcej km. Ogólnie montaż i warsztat spoko, sprawnie im to poszło. Podrzucam wam też zdjęcia z montażu to możecie ocenić:



 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.