Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] carisma 1,6 GLX problem z silnikiem
Autor Wiadomość
imt579 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1,6 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2014
Posty: 8
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 07-10-2014, 18:50   [Cari 1.6] carisma 1,6 GLX problem z silnikiem

Witam!
Mój problem wygląda następująco.
1.Po odkręceniu korka wlewu oleju lub wyjęciu bagnetu z silnika ucieka ciśnienie.
2.Spod pokrywy zaworów wydobywa się dźwięk podobny do tego gdy w samochodzie są zawory do regulacji.
3. Mierzyłem kompresje wyszła następująco 11,2: 4: 12,5: 12,2
wykonałem próbę olejową ale tylko na 2 cylindrze wówczas ciśnienie podniosło się do około 5,5.
3. Silnik gdy jest zimny ładuje białym dymem, w miarę rozgrzewania dymienie ustaje lecz nie całkowicie.

Proszę mi powiedzieć co poza planowaniem głowicy i naprawą zaworów w 2 cylindrze (jeśli w ogóle da się to zrobić na mojej głowicy) będę musiał zrobić.
Chciałbym również poznać koszty uszczelek, usług regeneracji głowicy.

Moje gg 12137741 jeśliby ktoś obeznany w temacie mógłby doradzić to z góry dziękuję za kontakt.
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 07-10-2014, 19:03   

Ciśnienie sprężania powinno być 12,7 min 9,6 różnica 1,0
imt579 napisał/a:
co poza planowaniem głowicy i naprawą zaworów w 2 cylindrze (jeśli w ogóle da się to zrobić na mojej głowicy) będę musiał zrobić.

Głowica do sprawdzenia pod kątem szczelności i mikropęknięć ,sprawdzenie szczelności 2 cylindra bardzo możliwe że pierścienie zapieczone lub pęknięte , stan gładzi cylindrowej ,może być nawet dziura w tłoku po rozebraniu wszystko się okaże
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 07-10-2014, 20:09   

Na tym drugim cylindrze to dmucha jak w Kieleckim ;)
Pewnie tam juz nie ma pierscienii, bedzie trzeba szlifować gładz cylindra, pierscien mogl sie polamac rysując wnetrze cylindra.
jak poprzednik powiedzial, bez rozebrania trudno jest cokolwiek wiecej powiedziec.
_________________

 
 
imt579 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1,6 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2014
Posty: 8
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 07-10-2014, 20:29   

dziwna sprawa z tym ze próba olejowa nic praktycznie nie dała, teraz to ani tyle mnie Panowie nie pocieszyli, jutro sprawdzę jeszcze luzy zaworowe bo to nic nie kosztuje jak poradził mi "milo"
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 07-10-2014, 20:39   

mozesz sprawdzic ale dziwne troche by to bylo gdyby tylko na jednym cylindrze tak sie rozregulowaly ze prawie nie ma kompresji... a lpg masz?

[ Dodano: 07-10-2014, 20:43 ]
przy probie olejowej olej mogl sobie swobodnie przeplynac miedzy tlokiem a cylindrem jesli pierscieni brak.
_________________

 
 
imt579 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1,6 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2014
Posty: 8
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 07-10-2014, 20:59   

Tak jest lpg dlatego bardziej rozważam zawór jak tłoka.
Tak samo nie wydaje mi sie zeby olej az tak szybko uciekł na doł przez tłoka.
 
 
tadek55 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8 GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 272
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 07-10-2014, 21:06   

Pierwsze,to sprawdz luzy na zaworach,ale według mnie to bez rozebrania śilnika śię nie obejdzie .Pozd.
_________________
Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200 Wilkasy 2010 ;)
Drużynowy mistrz turnieju Trambambuła Wawrzkowizna 2011 ;)
Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200
Pogorzelica 2015 :)
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 07-10-2014, 21:08   

przy probie olejowej olej mogl sobie swobodnie przeplynac miedzy tlokiem a cylindrem jesli pierscieni brak.
_________________

 
 
imt579 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1,6 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2014
Posty: 8
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 07-10-2014, 21:13   

Jutro zobaczę luzy na zaworach, szkoda ze nie da się bez rozbierania stwierdzić cz to na bank tłok czy głowica. Jeśli tłok to naprawdę nie uśmiecha mi się zwalać główki.
Dziwne jest też to ze ani oleju ani płynu chłodzącego nie ubywa lub ubywa bardzo powoli.

[ Dodano: 08-10-2014, 11:46 ]
Sprawa jasna, sprawdziłem zaworki- luzy ok.
Coś mnie tknęło zeby moze przez otwór swiecy spróbować coś dostrzec, wszędzie widać lusterko na 2 cyl rysy wiec sprawa jasna.
Pozostaje mi tylko wymiana silnika?
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 08-10-2014, 19:11   

Nie wiem jaki jest koszt szlifu, planowania glowicy ale silnik 1.6 na allegro mozna znalezc juz za 400zl <
_________________

 
 
dexter1992 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.6 16V Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lip 2014
Posty: 171
Skąd: Siucice
Wysłany: 08-10-2014, 20:15   

eve1988 napisał/a:
ale silnik 1.6 na allegro mozna znalezc juz za 400zl <



Tylko weź traf na dobry stan, bo wiesz jak można trafić. Znajomi kupili do astry II i pojeździł tydzień.
 
 
imt579 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1,6 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2014
Posty: 8
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 08-10-2014, 20:21   

Nie sadze żeby opłaciło się kupować za 400zł, oczywiście rozumiem ze Pan tylko przybliża ceny rynkowe.
Mam upatrzone w mojej okolicy na tym samym szrocie sa dwie sztuki jedna za 600 druga za 800.
Pytanie czy jeśli na silniku jest nabite 4G92 i pokrywa zaworów jest taka sama (chodzi mi tu o mocowania cewek) to będzie on współpracował z instalacją jak jego poprzednik?
Jeślibym decydował się na wymianę silnika to da się go wydrzeć wraz ze skrzynią do góry?
Da się to zrobić na tyle sprawnie żeby nie rozszczelnić klimy?

[ Dodano: 08-10-2014, 20:23 ]
dexter1992 napisał/a:
eve1988 napisał/a:
ale silnik 1.6 na allegro mozna znalezc juz za 400zl <



Tylko weź traf na dobry stan, bo wiesz jak można trafić. Znajomi kupili do astry II i pojeździł tydzień.


mam zamiar dogadać się i sprawdzić przynajmniej ciśnienie sprężania.
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 08-10-2014, 20:50   

Podalem ceny minimalne, najlepiej byloby trafic jakiegos rozbitka na czesci ktory odpala i jak moze to jezdzi i z niego wydrzec silnik.
Gdy bedziesz przekladal silnik z przedlifta bez osprzetu (sam blok glowica miska) to powinno pasowac plug & play.
_________________

 
 
imt579 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1,6 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2014
Posty: 8
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 08-10-2014, 21:06   

W ogłoszeniu roczniki podał 2001 ale kto go tam wie przebiegi podał 118kkm za silnik z cena 600 i w tym 88kkm za 800zł wiec w to co pisze bardzo nie ma co wierzyć chociaż na allegro ma opinie jak mało kto.
Oba maja moc 99km na wygląd są jednakowe jak ten który mam. Mój z danych w dowodzie ma 90km.
Te silniki po zmianie kolektorów będą ok?
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 09-10-2014, 14:57   

imt579 napisał/a:
Jeślibym decydował się na wymianę silnika to da się go wydrzeć wraz ze skrzynią do góry?

Od góry nie wyjdzie , ale od dołu w sam raz
imt579 napisał/a:
mam zamiar dogadać się i sprawdzić przynajmniej ciśnienie sprężania.

Dobrze jest sprawdzić stan panewek po odkręceniu miski olejowej
imt579 napisał/a:
W ogłoszeniu roczniki podał 2001 ale kto go tam wie przebiegi podał 118kkm za silnik

Jak 2001 to zawory regulowane hydraulicznie
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.