[Cari 1.6] carisma 1,6 GLX problem z silnikiem |
Autor |
Wiadomość |
imt579
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1,6 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2014 Posty: 8 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 07-10-2014, 18:50 [Cari 1.6] carisma 1,6 GLX problem z silnikiem
|
|
|
Witam!
Mój problem wygląda następująco.
1.Po odkręceniu korka wlewu oleju lub wyjęciu bagnetu z silnika ucieka ciśnienie.
2.Spod pokrywy zaworów wydobywa się dźwięk podobny do tego gdy w samochodzie są zawory do regulacji.
3. Mierzyłem kompresje wyszła następująco 11,2: 4: 12,5: 12,2
wykonałem próbę olejową ale tylko na 2 cylindrze wówczas ciśnienie podniosło się do około 5,5.
3. Silnik gdy jest zimny ładuje białym dymem, w miarę rozgrzewania dymienie ustaje lecz nie całkowicie.
Proszę mi powiedzieć co poza planowaniem głowicy i naprawą zaworów w 2 cylindrze (jeśli w ogóle da się to zrobić na mojej głowicy) będę musiał zrobić.
Chciałbym również poznać koszty uszczelek, usług regeneracji głowicy.
Moje gg 12137741 jeśliby ktoś obeznany w temacie mógłby doradzić to z góry dziękuję za kontakt. |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 07-10-2014, 19:03
|
|
|
Ciśnienie sprężania powinno być 12,7 min 9,6 różnica 1,0
imt579 napisał/a: | co poza planowaniem głowicy i naprawą zaworów w 2 cylindrze (jeśli w ogóle da się to zrobić na mojej głowicy) będę musiał zrobić. |
Głowica do sprawdzenia pod kątem szczelności i mikropęknięć ,sprawdzenie szczelności 2 cylindra bardzo możliwe że pierścienie zapieczone lub pęknięte , stan gładzi cylindrowej ,może być nawet dziura w tłoku po rozebraniu wszystko się okaże |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 07-10-2014, 20:09
|
|
|
Na tym drugim cylindrze to dmucha jak w Kieleckim
Pewnie tam juz nie ma pierscienii, bedzie trzeba szlifować gładz cylindra, pierscien mogl sie polamac rysując wnetrze cylindra.
jak poprzednik powiedzial, bez rozebrania trudno jest cokolwiek wiecej powiedziec. |
_________________
 |
|
|
|
 |
imt579
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1,6 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2014 Posty: 8 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 07-10-2014, 20:29
|
|
|
dziwna sprawa z tym ze próba olejowa nic praktycznie nie dała, teraz to ani tyle mnie Panowie nie pocieszyli, jutro sprawdzę jeszcze luzy zaworowe bo to nic nie kosztuje jak poradził mi "milo" |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 07-10-2014, 20:39
|
|
|
mozesz sprawdzic ale dziwne troche by to bylo gdyby tylko na jednym cylindrze tak sie rozregulowaly ze prawie nie ma kompresji... a lpg masz?
[ Dodano: 07-10-2014, 20:43 ]
przy probie olejowej olej mogl sobie swobodnie przeplynac miedzy tlokiem a cylindrem jesli pierscieni brak. |
_________________
 |
|
|
|
 |
imt579
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1,6 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2014 Posty: 8 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 07-10-2014, 20:59
|
|
|
Tak jest lpg dlatego bardziej rozważam zawór jak tłoka.
Tak samo nie wydaje mi sie zeby olej az tak szybko uciekł na doł przez tłoka. |
|
|
|
 |
tadek55
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.8 GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 272 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 07-10-2014, 21:06
|
|
|
Pierwsze,to sprawdz luzy na zaworach,ale według mnie to bez rozebrania śilnika śię nie obejdzie .Pozd. |
_________________ Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200 Wilkasy 2010
Drużynowy mistrz turnieju Trambambuła Wawrzkowizna 2011
Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200
Pogorzelica 2015 |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 07-10-2014, 21:08
|
|
|
przy probie olejowej olej mogl sobie swobodnie przeplynac miedzy tlokiem a cylindrem jesli pierscieni brak. |
_________________
 |
|
|
|
 |
imt579
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1,6 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2014 Posty: 8 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 07-10-2014, 21:13
|
|
|
Jutro zobaczę luzy na zaworach, szkoda ze nie da się bez rozbierania stwierdzić cz to na bank tłok czy głowica. Jeśli tłok to naprawdę nie uśmiecha mi się zwalać główki.
Dziwne jest też to ze ani oleju ani płynu chłodzącego nie ubywa lub ubywa bardzo powoli.
[ Dodano: 08-10-2014, 11:46 ]
Sprawa jasna, sprawdziłem zaworki- luzy ok.
Coś mnie tknęło zeby moze przez otwór swiecy spróbować coś dostrzec, wszędzie widać lusterko na 2 cyl rysy wiec sprawa jasna.
Pozostaje mi tylko wymiana silnika? |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 08-10-2014, 19:11
|
|
|
Nie wiem jaki jest koszt szlifu, planowania glowicy ale silnik 1.6 na allegro mozna znalezc juz za 400zl < |
_________________
 |
|
|
|
 |
dexter1992
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Lip 2014 Posty: 171 Skąd: Siucice
|
Wysłany: 08-10-2014, 20:15
|
|
|
eve1988 napisał/a: | ale silnik 1.6 na allegro mozna znalezc juz za 400zl < |
Tylko weź traf na dobry stan, bo wiesz jak można trafić. Znajomi kupili do astry II i pojeździł tydzień. |
|
|
|
 |
imt579
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1,6 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2014 Posty: 8 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 08-10-2014, 20:21
|
|
|
Nie sadze żeby opłaciło się kupować za 400zł, oczywiście rozumiem ze Pan tylko przybliża ceny rynkowe.
Mam upatrzone w mojej okolicy na tym samym szrocie sa dwie sztuki jedna za 600 druga za 800.
Pytanie czy jeśli na silniku jest nabite 4G92 i pokrywa zaworów jest taka sama (chodzi mi tu o mocowania cewek) to będzie on współpracował z instalacją jak jego poprzednik?
Jeślibym decydował się na wymianę silnika to da się go wydrzeć wraz ze skrzynią do góry?
Da się to zrobić na tyle sprawnie żeby nie rozszczelnić klimy?
[ Dodano: 08-10-2014, 20:23 ]
dexter1992 napisał/a: | eve1988 napisał/a: | ale silnik 1.6 na allegro mozna znalezc juz za 400zl < |
Tylko weź traf na dobry stan, bo wiesz jak można trafić. Znajomi kupili do astry II i pojeździł tydzień. |
mam zamiar dogadać się i sprawdzić przynajmniej ciśnienie sprężania. |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 08-10-2014, 20:50
|
|
|
Podalem ceny minimalne, najlepiej byloby trafic jakiegos rozbitka na czesci ktory odpala i jak moze to jezdzi i z niego wydrzec silnik.
Gdy bedziesz przekladal silnik z przedlifta bez osprzetu (sam blok glowica miska) to powinno pasowac plug & play. |
_________________
 |
|
|
|
 |
imt579
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1,6 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2014 Posty: 8 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 08-10-2014, 21:06
|
|
|
W ogłoszeniu roczniki podał 2001 ale kto go tam wie przebiegi podał 118kkm za silnik z cena 600 i w tym 88kkm za 800zł wiec w to co pisze bardzo nie ma co wierzyć chociaż na allegro ma opinie jak mało kto.
Oba maja moc 99km na wygląd są jednakowe jak ten który mam. Mój z danych w dowodzie ma 90km.
Te silniki po zmianie kolektorów będą ok? |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 09-10-2014, 14:57
|
|
|
imt579 napisał/a: | Jeślibym decydował się na wymianę silnika to da się go wydrzeć wraz ze skrzynią do góry? |
Od góry nie wyjdzie , ale od dołu w sam raz
imt579 napisał/a: | mam zamiar dogadać się i sprawdzić przynajmniej ciśnienie sprężania. |
Dobrze jest sprawdzić stan panewek po odkręceniu miski olejowej
imt579 napisał/a: | W ogłoszeniu roczniki podał 2001 ale kto go tam wie przebiegi podał 118kkm za silnik |
Jak 2001 to zawory regulowane hydraulicznie |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
|