Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Długie odpalanie zimnego silnika
Autor Wiadomość
Gradobicie 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 4G92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 11
Skąd: Zamość
Wysłany: 08-09-2014, 20:23   [Cari 1.6] Długie odpalanie zimnego silnika

Witam,

Mam od dłuższego czasu pewien problem. W zeszłym roku im goręcej było na dworze, tym dłużej kręcił rozrusznik przed uruchomieniem silnika. Z kolei im chłodniej tym szybciej auto zapalało, by w zimie palić na dotyk. W tym momencie ta różnica zanikła i czy na dworze ciepło, czy zimno muszę kręcić dość długo aby odpalić. Problem występuje tylko gdy auto postoi kilka godzin (przez noc, czy pod robotą). Po godzinie-dwóch przestoju zapala normalnie. Wymieniałem w tym sezonie przewody i fajki, świece, filtry, olej a także czujnik położenia wałka rozrządu (padł mi). Stawiam na czujnik temperatury zasysanego powietrza, bo nic innego mi na razie nie przychodzi do głowy. Trzeba to jakoś naprawić, bo katuję rozrusznik i akumulator - w zimie od tego kręcenia mogę zostać na parkingu :(

Miał może ktoś z forumowiczów podobny problem???
_________________
Ostatnio zmieniony przez glina 09-09-2014, 14:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 08-09-2014, 20:34   

Zaczniej od sprawdzenia parametrów rzeczywistych, może być walnięty czujnik temperatury silnika dla ECU
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 08-09-2014, 21:06   

Masz lpg?
_________________

 
 
Gradobicie 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 4G92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 11
Skąd: Zamość
Wysłany: 08-09-2014, 21:18   

Tak mam LPG (LPI). Czy zgaszę na gazie czy na benzynie, jest to samo.
_________________
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 09-09-2014, 05:45   

Tez mialem lpi ;)
Ciezko jest wylaczyc ta instalacje, ale zrob cos takiego przelacz na benzyne i nie jezdzij jakis czas na gazie (dzien moze 2 dni). problem pewnie ustapi ale do pierwszej jazdy na gazie
podejzewam ze wtryskiwacze lpi puszczaja gaz do kolektora i odpala na benzynie i gazie.
Troche droga sprawa.
_________________

 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 09-09-2014, 06:53   

Potwierdzam co napisał poprzednik, po dłuższym postoju silnik może być zalewany nadmiarem paliwa.
 
 
Gradobicie 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 4G92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 11
Skąd: Zamość
Wysłany: 09-09-2014, 19:42   

eve1988, plecho1, też to podejrzewam. Na razie zrobię tak, że sprawdzę czujnik ECT dla ECU a potem wtryskiwacze. Jak dojdę o co chodziło to dam znać, może komuś się przyda.
_________________
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 09-09-2014, 20:48   

U mnie było identycznie, na zimnym odpalal za drugim razem badz po dlugim kreceniu.
Ktoregos razu 3 dni nie odpalalem auta potem wsiadam do srodka i pali na strzala, zaczelem drazyc temat i doszedlem do tego ze to gaz dostaje mi sie do kolektora wtryskami.
Juz odkladalem kase na 4 wtryskiwacze fioletowe (1000zl a sztuka 250zl) a tu nagle zatarla sie pompa gazu i kolejny 1000zl :/
więc zalozylem zwykla sekwencje podobne pieniadze i latwiejszy serwis.
_________________

 
 
Gradobicie 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 4G92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 11
Skąd: Zamość
Wysłany: 11-09-2014, 20:27   

eve1988, faktycznie w takim przypadku lepiej już założyć sekwencję. Nic jutro oddaje auto do mechanika, niech popatrzy i orzeknie.
_________________
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 11-09-2014, 21:42   

Jeśli był by jakiś problem z czujnikami silnika to raczej zaświeciła by się kontrolka silnika.
Jeśli zdecydujesz się na zmianę na sekwencję, to nie daj się tylko namówić na wtryskiwacze Valtek i ważne aby gazownik był ogarnięty i dobrze wszystko zamontował i wyregulował.
 
 
zwolin 
Forumowicz
baaardzo zły miś ;-)

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 481
Skąd: Wawa Ursus
Wysłany: 08-10-2014, 18:08   

Temat był wałkowany już baaardzo dawno temu. Pompa paliwa. Jest tam zaworek, przez który cofa się paliwo do zbiornika i dlatego za pierwszym razem nie zapala. Najłatwiej to sprawdzić tak, że jak po nocy zdejmiesz przewody paliwowe z pompy to nie będzie tam nie tylko ciśnienia, ale pewnie i paliwa.
_________________
Pozdrawiam

Zapraszam na Stronę Piotrusia - podaruj 1% mojemu dziecku
 
 
Gradobicie 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 4G92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 11
Skąd: Zamość
Wysłany: 19-02-2016, 21:24   

Witam ponownie.

Temat już dawno wyjaśniony. Było tak jak pisali: eve1988, plecho1 Wtryskiwacze puszczały gaz i zalewały silnik nadmiarem paliwa.

Zatarła mi się pompa gazu, kończyła legalizacja na butlę itp. więc założyłem sekwencję. Teraz śmigam aż miło i taniej wyszło niż naprawiać to co było. Auto zapala bardzo szybko, niezależnie od warunków.

Dziękuję za pomoc
_________________
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 04-11-2016, 17:52   

Carisma 1.6 jak wam odpala tzn od strzała czy trzeba troche zakręcić 3- 5 obrotów :?:
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 04-11-2016, 18:15   

U mnie czy zimny czy ciepły to trzeba trochę pokręcić ewentualnie najpierw ze trzy obroty sekunda przerwy i drugi raz od strzała. Kiedyś myślałem, że to wina cofającego się paliwa a że pompa działa dopiero podczas kręcenia rozrusznikiem to dlatego odpala po napompowaniu paliwa. Zmodyfikowałem więc delikatnie zasilanie przekaźnika pompy dodając przekaźnik czasowy ustawiony na 3s uruchamiający dodatkowo pompę po włączeniu na zapłon. Nic to jednak nie zmieniło, silnik odpala jak przed modyfikacją.
Ostatnio zmieniony przez plecho1 04-11-2016, 18:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 04-11-2016, 18:18   

plecho1 napisał/a:
U mnie czy zimny czy ciepły to trzeba trochę pokręcić

wszystkie tak maja ? nie pala od strzała ?
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.