Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Elektryka
Autor Wiadomość
Osito 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer '08 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2014
Posty: 5
Skąd: Choszczno
Wysłany: 07-10-2014, 16:47   Elektryka

Witam,

Problem pojawił się nagle i dotyczy kilku elementów ale zacznę od początku:

Wychodzę rano na parking, wyciągam pilota od centralnego zamka i wciskam magiczny przycisk "otwórz". Migacze zamigały ale zamki nie zareagowały. Próbowałem kilka razy zamknąć i otworzyć ale nic z tego, migacze migają tak jak zawsze ale zamki już nie. Ten od bagażnika też nie. Otworzyłem ręcznie kluczykiem i wsiadłem.

Sprawdziłem przycisk zamykania drzwi od środka i było tylko "CYK" słychać w okolicach przycisku ale żadnej innej reakcji samych zamków.

Chciałem pomachać lusterkami ale też nic - żadnej reakcji.

Włączyć chciałem nawiew ale też lipa - delikatny ruch powietrza, tak jakby wtłaczany samą różnicą ciśnień ale nic poza tym. No, może poza dziwnymi "cyk`ami" z okolic kierownicy.

Cała reszta elektryki działa normalnie, tj. szyby, oświetlenie, tempomat, regulacja świateł, radio etc.

pomóżcie...
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 07-10-2014, 17:24   

Podpiąć pod komputer moduł ETACS - inaczej wróżenie z fusów..... może być problem z szyną CAN, może być z zasilaniem modułów wykonawczych...... generalnie mocno ogarnięty elektryk potrzebny, żeby z ETACSem pogadał, czy problem jest na "wejściu", "wyjściu" czy w samych modułach wykonawczych
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 07-10-2014, 17:29   

Może jakiś "zbiorczy" bezpiecznik strzelił?
Albo jakiś wtyk się wypiął.
Nie jestem "elektrykiem" samochodowym, ale zaczął bym od schematu i sprawdzenia bezpieczników.
 
 
Osito 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer '08 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2014
Posty: 5
Skąd: Choszczno
Wysłany: 08-10-2014, 12:35   

Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki - są ok.
Sprawdziłem mocowania wszystkich kabli i modułów podpiętych pod skrzynkę bezpieczników - są ok.

"CYK" pojawiający się przy próbie zamknięcia się od środka pochodzi właśnie od skrzynki z bezpiecznikami. coś jakby tam w środku się przełączało ale bez wyjścia sygnału na zewnątrz... nie wiem...

ile może kosztować wizyta u takiego dobrze ogarniętego elektryka samochodowego?
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 08-10-2014, 13:37   

CYK robi zwora od przekaźnika albo stycznika, ale czemu jest ona w skrzynce z bezpiecznikami ? Możesz jakieś foty wrzucić? - mogę spróbować zdalnie Tobie jakoś pomóc..
Byle jaki "elektron" (inaczej.. prawdziwy elektryk samochodowy) powinien zdiagnozować usterkę w 3 min i wziąć za to 2 piwa.
 
 
tyku 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 3004
Skąd: INTERNET
Wysłany: 08-10-2014, 15:25   

Zawsze można odpiąć jeszcze akumulator (i odmówić różaniec), może pomoże. :wink:
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 
 
Osito 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer '08 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2014
Posty: 5
Skąd: Choszczno
Wysłany: 08-10-2014, 16:46   

RalfPi napisał/a:
CYK robi zwora od przekaźnika albo stycznika, ale czemu jest ona w skrzynce z bezpiecznikami ? Możesz jakieś foty wrzucić? - mogę spróbować zdalnie Tobie jakoś pomóc..
Byle jaki "elektron" (inaczej.. prawdziwy elektryk samochodowy) powinien zdiagnozować usterkę w 3 min i wziąć za to 2 piwa.


mówiąc "skrzynka z bezpiecznikami" mam na myśli to coś pod klapką pod kierownicą gdzie są bezpieczniki powpinane jak i cala reszta dziwnych kabli - tam właśnie w tej okoicy jest to dziwne CYK, dziwne CYK`i po próbie włączenia nawiewu też stamtąd. nie wiem czy konkretnie z bezpieczników bo ciężko mi tam włożyć głowę ale to z tej strony jakoś...

z bezpieczników tych pod maską nic nie CYK`a, tyko z okolic kapki pod kierownicą...


tyku napisał/a:
Zawsze można odpiąć jeszcze akumulator (i odmówić różaniec), może pomoże. :wink:


nie pomogło... może przez to, że różańca nie mam... może złożyć kozła w ofierze?;)
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 09-10-2014, 09:31   

Jak nie masz doświadczenia, to ciężko będzie Ci dobrać się do układów i zobaczyć co jest nie tak - ja bym poszukał schematu elektrycznego, potem wziął zdiagnozował z jakiego elementu robi się "CYK", zobaczył czy z tego przekaźnika czy stycznika nie wypiął się jakiś wtyk..
Choć jeżeli to samo masz dla nawiewu i to samo masz dla zamków ... a jak pojedziesz, to znowu jest to samo - zamki nie działają i nawiew też?
Jak dla mnie padł jakiś przekaźnik.
 
 
Osito 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer '08 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2014
Posty: 5
Skąd: Choszczno
Wysłany: 09-10-2014, 15:43   

Doświadczenia właśnie nie mam, nie wiem też jak zabrać się do tego... to co mogłem i do czego sięgnąłem to sprawdziłem - bezpieczniki są na swoim miejscu i żaden się nie przepalił, styki nie zaśniedziały. Działa prawie wszystko, oprócz tych nieszczęsnych zamków, nawiewu i lusterek. Elektryka szyb też działa normalnie...

Stało się to nagle, po kilku dniowym postoju na parkingu i jest tak do dziś - jeżdżę cały czas i objawy są te same:/
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-10-2014, 17:04   

Zaśniedziałe styki są na przekaźnikach - od tyłu (!) płytki z bezpiecznikami... Bez rozbiórki deski się nie obędzie niestety...
Podjedź do ASO niech sprawdzą MUTem co się dzieje.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Osito 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer '08 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2014
Posty: 5
Skąd: Choszczno
Wysłany: 18-11-2014, 15:25   

naprawione.

okazało się, że przy samym aku są jeszcze takie konkretne bezpieczniki, takie po 80A, o których istnieniu nie miałem pojęcia. Elektryk, któremu w końcu zostawiłem auto wyczaił, że w wyniku agresywnego mycia silnika (chemicznego) ta płytka troche się nadpaliła, razem z jednym bezpiecznikiem (tym który odpowiadał za te moduły które odmówiły współpracy). Pan elektryk polutował (niestety nie dało rady kupić nigdzie samej płytki) i skasował uczciwe 120 pln.

temat do zamknięcia.
 
 
tyku 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 3004
Skąd: INTERNET
Wysłany: 18-11-2014, 16:22   

Osito napisał/a:
że w wyniku agresywnego mycia silnika (chemicznego) ta płytka troche się nadpaliła,
Wniosek jest taki: jak sami coś nie zepsujemy, to lancerek się nie psuje. :P
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 19-11-2014, 06:37   

Osito napisał/a:
Elektryk, któremu w końcu zostawiłem auto wyczaił, że w wyniku agresywnego mycia silnika (chemicznego) ta płytka troche się nadpaliła, razem z jednym bezpiecznikiem (tym który odpowiadał za te moduły które odmówiły współpracy)
A kto to myje silnik z załączonym akumulatorem. :shock:
 
 
Arczi89 
Mitsumaniak
03057/KMM


Auto: Lancer X 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Wrz 2013
Posty: 387
Skąd: Kielce
Wysłany: 19-11-2014, 14:05   

Sama woda potrafi przeżreć ścieżki w elektronice, a co dopiero z chemią ;)

Często widziałem na serwisie zalane piloty, które po zalaniu i po wysuszeniu pochodziły ze dwa miesiące po czym nagle ścieżki się utleniały/korodowały i nie było przejść ;)

Nie mniej jednak zalany mógł być długo przed wystąpieniem objawów.

Niestety elektronika i woda nie przepadają za sobą ;)
 
 
Luk 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 1733
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-11-2014, 00:15   

Arczi89 napisał/a:
Często widziałem na serwisie zalane piloty, które po zalaniu i po wysuszeniu pochodziły ze dwa miesiące po czym nagle ścieżki się utleniały/korodowały i nie było przejść

Trochę OT, ale ja moje kluczyki uprałem w pralce ze spodniami :D I okazały się szczelne, po otwarciu tego wewnętrznego pudełeczka z uszczelką - sucho! Tak więc respekt dla konstruktorów kluczyka! :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.