Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Mitsubishi Lancer X ES Sport 2009r.
Autor Wiadomość
Kielbik 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubischi Lancer X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2014
Posty: 8
Skąd: Kamienna Góra
  Wysłany: 03-10-2014, 23:39   Mitsubishi Lancer X ES Sport 2009r.

Witam wszystkich serdecznie. Jest to mój pierwszy post na tym forum i chciałbym pochwalić się swoim Miśkiem. Samochód sprowadziłem z USA 2 lata temu. Miał uszkodzony przedni błotnik. Lancerkiem poruszam od 2 lat bez żadnych problemów oraz wydatków (jedynie wymiana oleju i filtrów). Wersja mojego Lancera to ES Sport 2.0l Benzyna 154km. Jest to automat CVT.

Poniżej link do galeri sprzed około pół roku:









Jako że wyjątkowo drażniło mnie czerwone podświetlenie licznika oraz duże kwadratowe piksele postanowiłem go wymienić na kolorowy. Udało mi się znaleźć idealny egzemplarz na popularnym portalu aukcyjnym i okazało się że wystarczy wyciągnąć stary i włożyć nowy (plug&play). Efekt moim zdaniem o niebo lepszy, a licznik sam w sobie bardziej czytelny. W końcu na pierwszym planie są kilometry na godzinę a nie Mile.



po wymianie:


Kolejna modyfikacja została dokonana przeze mnie jakiś miesiąc temu. Standardowe listwy wewnątrz samochodu były srebne i niestety trochę porysowane. Udało mi się znaleźć karbonowe listwy + 2 karbonowe schowki w miejsce wnęki pod pokrętłami klimatyzacji oraz oryginalną ramkę Rockford Fosgate pod radio 2din. Wykonanie nieoryginalnych ramek 2din pozostawia wiele do życzenia a koszt takiej to jakieś 300 - 350zł. Popełniłem duży błąd decydując się na taka ramkę przy wymianie standardowego radia na 2-dinówkę. Znacznie lepszy efekt oraz idealne dopasowanie można uzyskać tylko na oryginalnej ramcę, którą udało mi się kupić taniej (200zł - używka) niż nieoryginalny zamiennik.

Przed:


po wymianie:


Następna modyfikacja jaka chodziła mi po głowie to felgi oraz zmiana podłokietnika. Lancer na oryginalnych 16 calowych felgach wygląda nieciekawie. Moim zdaniem taki rozmiar nie pasuje do sylwetki tego samochodu. Po długich przemyśleniach (kompromis między właściwościami jezdnymi a komfortem) postanowiłem wymienić je na 18 cali. Wybór padł na Felgi MOMO model ,,Next''.

Foto:


Jeśli chodzi o podłokietnik, według mnie nie spełnia on swojego podstawowego zadania. Nie da się oprzeć na nim ręki. Jest położony za nisko oraz za bardzo wysunięty do tyłu co uniemożliwia korzystanie z niego (pozostaje sam schowek). Znajomy tapicer obiecał obić go skórą oraz wydłużyć o 7cm oraz podnieść o jakieś 5-6cm przy zachowaniu możliwości korzystania ze schowka. Jak tylko będzie gotowy zamieszczę zdjęcia jak to wygląda.

Felgi, jest to moja aktualna modyfikacja. Przyszły do mnie dzisiaj (03.10.2014 - sobota), niestety opony będą dopiero w środę (rozmiar 225/40/18). Jak tylko do mnie dotrą postaram się wrzucić zdjęcia już zamontowanych felg na samochodzie. Pozdrawiam :D
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 09-10-2014, 18:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kielbik 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubischi Lancer X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2014
Posty: 8
Skąd: Kamienna Góra
Wysłany: 09-10-2014, 14:09   

Wczoraj dotarły do mnie oponki. Efekt sami oceńcie. Według mnie bomba.





 
 
tresorex 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 2066
Skąd: Poznań
Wysłany: 09-10-2014, 14:46   

Przydałoby się teraz trochę go obniżyć :)
_________________


 
 
Kielbik 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubischi Lancer X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2014
Posty: 8
Skąd: Kamienna Góra
Wysłany: 09-10-2014, 19:55   

Cytat:
Przydałoby się teraz trochę go obniżyć :)


Jasne mam w planach montaż sprężyn HR które obniżą go o jakieś 4cm i usztywnią bardziej zawieszenie, bo pomimo montażu 18 calowych felg Lancer w dalszym ciągu jest bardzo miekki. Tylko nie wiem czy na samych sprężynach uzyskam zadowalający efekt :)
 
 
eremita 
Mitsumaniak

Auto: Outlander III DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 2505
Skąd: Poznań
Wysłany: 09-10-2014, 21:32   

Kielbik napisał/a:
Cytat:
Przydałoby się teraz trochę go obniżyć :)


Jasne mam w planach montaż sprężyn HR które obniżą go o jakieś 4cm i usztywnią bardziej zawieszenie, bo pomimo montażu 18 calowych felg Lancer w dalszym ciągu jest bardzo miekki. Tylko nie wiem czy na samych sprężynach uzyskam zadowalający efekt :)


Na glebie będzie kozak :twisted: Ale ja osobiście bym założył srebrne felgi lub czarne z polerowanym rantem, Jakoś całe czarne to mi się tylko na białym samochodzie podobają.
 
 
Kielbik 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubischi Lancer X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2014
Posty: 8
Skąd: Kamienna Góra
Wysłany: 13-10-2014, 00:46   

Cytat:
Na glebie będzie kozak :twisted: Ale ja osobiście bym założył srebrne felgi lub czarne z polerowanym rantem, Jakoś całe czarne to mi się tylko na białym samochodzie podobają.


Jasne. Jeśli chodzi o obniżenie to mam w planach przez okres zimowy zamontować sprężyny HR obniżające o 4cm. Jednak nie wyobrażałem sobie za bardzo innego koloru który przypasował by do koloru nadwozia:) Kwestia gustu :D
 
 
matraks 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Endeavor '07 3,8l
Kraj/Country: USA
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 138
Skąd: Chicago
Wysłany: 15-10-2014, 03:20   

Fajny "amerykaniec". Czy aby na pewno dobrałeś dobry profil tych opon. Bo teraz wyglądają jakby były trochę za niskie?
_________________
Zobacz moją Endeavorę:)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=78230
2009 Volvo s40 2.4i-->2016-do teraz
2011 BMW 328i xDrive e92-->2013-do teraz
2007 Mitsubishi Endeavor-->2012-do teraz
2001 BMW 740iL-->2009-2011
2000 Mercedes S430 Long-->2009-2009
2002 Mitsubishi Lancer-->2008-2012
1995 Dodge Neon:)-->2007-2008
 
 
Kielbik 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubischi Lancer X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2014
Posty: 8
Skąd: Kamienna Góra
Wysłany: 15-10-2014, 23:54   

Cytat:
Fajny "amerykaniec". Czy aby na pewno dobrałeś dobry profil tych opon. Bo teraz wyglądają jakby były trochę za niskie?


Według Katalogu opony jakie pasują to:
-215/45/18
-225/40/18

Ze względów ekonomicznych zdecydowałem się na drugą opcję (Dorwałem komplet prawie nowych z tego roku za 800zł). Sam nie wiem czy na tych pierwszych była by jakaś widoczna różnica. Jednak mam nadzieję że spręzyny to naprawią bo teraz wygląda faktycznie trochę jak terenówka. Pociesza mnie fakt że na oryginalnych 18 calowych felgach również stoi tak wysoko czyli wydaje mi się że nic nie popsułem:P Mam tylko obawy co to rantu w tylnych nadkolach. Jest wyjątkowo szeroki i po obniżeniu przy tej szerokości opony sądze że jednak może ocierać:/ Sam nie wiem co z tym faktem zrobić.
 
 
matraks 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Endeavor '07 3,8l
Kraj/Country: USA
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 138
Skąd: Chicago
Wysłany: 16-10-2014, 04:18   

Nie wiem z jakich katalogów korzystałeś ale seryjny rozmiar opon na 18" to 215/45/18. Te co teraz masz założone mają o 14 mm mniejszą średnice. Stąd od razu widać, że są za małe. Uwierz mi, że przy właściwym rozmiarze wyglądało by to o wiele lepiej. Jeździć w sumie tak można. Wskazanie prędkościomierza będziesz miał o niecałe 3% wyższe:) Na Twoim miejscu zmieniłbym na prawidłowy rozmiar opon i nie musiałbyś obniżać zawieszenia. Przestrzeń pomiędzy błotnikiem a oponą się optycznie zmniejszy więc masz problem z głowy ze sprężynami ;)
_________________
Zobacz moją Endeavorę:)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=78230
2009 Volvo s40 2.4i-->2016-do teraz
2011 BMW 328i xDrive e92-->2013-do teraz
2007 Mitsubishi Endeavor-->2012-do teraz
2001 BMW 740iL-->2009-2011
2000 Mercedes S430 Long-->2009-2009
2002 Mitsubishi Lancer-->2008-2012
1995 Dodge Neon:)-->2007-2008
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 16-10-2014, 07:04   

matraks - ale auto pójdzie do góry. Różnica do 3% jest jak najbardziej akceptowalna. W każdym razie Lancer i tak jest za wysoko zawieszony w standardzie... Prześwitem przypomina niektóre CrossOvery.

Kielbik - a powiedz mi jak się zachowuje CVT przy zjeździe z górki, co się dzieje z prędkością i obrotami (chodzi mi o taki zjazd z prędkością 50-80km/h z dość stromej górki)?
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3265
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 16-10-2014, 08:54   

krzychu napisał/a:
Prześwitem przypomina niektóre CrossOvery.
-

masz na myśli prześwit opona - nadkole ?
_________________

 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 16-10-2014, 09:16   

Uwex napisał/a:

masz na myśli prześwit opona - nadkole ?


Nowy Lancer ma chyba 15cm normalnego prześwitu? Starszy miał 10cm (2.0) i chyba 13cm wersja 1,6 lub z USA.

Mogli się pokusić o niższe zawieszenie tak -30 w wersji Intense/Instale (skoro i tak jest różnica w amortyzatorach i drążkach stabilizatora).
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3265
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 16-10-2014, 14:22   

krzychu napisał/a:
Mogli się pokusić o niższe zawieszenie tak -30


sam bym go obniżył o te, tak ja piszesz - 30 , ale po wymianie felg na 18" mogło by być za twardo- a raczej się nie do obniżyć bez zwiększenia sztywności zawieszenia.
Co do stabilizatorów- raczej tylko przód jest grubszy, tył taki sam- ale to tak przy okazji.
Amortyzatory powinny być OK przy takim obniżeniu.
Z pewnością lepiej by Lancer się :) prezentował- ale coś za coś .
_________________

 
 
 
matraks 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Endeavor '07 3,8l
Kraj/Country: USA
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 138
Skąd: Chicago
Wysłany: 17-10-2014, 04:08   

krzychu napisał/a:
matraks - ale auto pójdzie do góry. Różnica do 3% jest jak najbardziej akceptowalna. W każdym razie Lancer i tak jest za wysoko zawieszony w standardzie... Prześwitem przypomina niektóre CrossOvery.

Tu nie chodzi o prześwit tylko o wysokości profilu opony. W tej chwili wygląda to źle bo opona jest za niska. Gdy założy opony o właściwym profilu szpara pomiędzy nadkolem a oponą zmniejszy się o 7 mm. A to już sporo. W tej chwili koła wyglądają jakby były z innego samochodu. Od razu widać, że coś jest nie tak.
_________________
Zobacz moją Endeavorę:)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=78230
2009 Volvo s40 2.4i-->2016-do teraz
2011 BMW 328i xDrive e92-->2013-do teraz
2007 Mitsubishi Endeavor-->2012-do teraz
2001 BMW 740iL-->2009-2011
2000 Mercedes S430 Long-->2009-2009
2002 Mitsubishi Lancer-->2008-2012
1995 Dodge Neon:)-->2007-2008
 
 
Arczi89 
Mitsumaniak
03057/KMM


Auto: Lancer X 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Wrz 2013
Posty: 387
Skąd: Kielce
Wysłany: 17-10-2014, 06:47   

Ale na tym profilu może bezpieczniej obniżyć autko ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.