Instalacja gazowa - LPG - Lancer CYxA |
Autor |
Wiadomość |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 20-10-2014, 19:19
|
|
|
Napisz jeszcze jaka to instalacja, jakie dokładnie podzespoły czyli wtryski, reduktor i elektronika. Może to jakiś kiepski zestaw lub gazownik nie przyłożył się do montażu. |
|
|
|
 |
lancer2009
Forumowicz

Auto: Lancer sportback 2009r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2014 Posty: 50 Skąd: Nieznany
|
Wysłany: 20-10-2014, 19:28
|
|
|
samochód kupiłem sprowadzony Niemcy BRC, wiec nie jestem w stanie odpowiedziec podzespołach :/ |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 20-10-2014, 19:41
|
|
|
Czyli BRC, oni mają swój pełen zestaw. Warto to jak najszybciej ogarnąć bo jazda na ubogiej mieszance może doprowadzić do uszkodzenia głowicy. Chyba w tym roczniku nie ma już hydraulicznej regulacji luzu zaworowego więc dodatkowo warto sprawdzić i jeśli trzeba, to wyregulować zawory. |
|
|
|
 |
lancer2009
Forumowicz

Auto: Lancer sportback 2009r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2014 Posty: 50 Skąd: Nieznany
|
Wysłany: 20-10-2014, 19:45
|
|
|
koleś od którego kupowałem powiedział mi że tez tak czasami miał i gasło ze to wina była gazu wiec nie wiem czy gdzieś jechać to robić czy czekać aż zjadę ten gaz i zatankuje gdzie indziej :/ bo zęby mi czasami bardziej nie zepsuli :/ |
Ostatnio zmieniony przez mjsystem 20-10-2014, 20:06, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 20-10-2014, 21:08
|
|
|
Ja też tankuję na różnych stacjach i nigdy mi się nie zapaliła kontrolka z powodu jakości gazu więc raczej to był taki wykręt dla nieświadomego kupującego. W najdelikatniejszym przypadku jest to problem z niewłaściwą regulacją a jeśli coś poważniejszego to jak już wcześniej napisałem.
Ile to auto ma przejechane na LPG, bo możliwe też, że już reduktor niedomaga lub wtryski lub tylko filtry do wymiany. Przydał by się jakiś ogarnięty gazownik od BRC, napisz skąd dokładnie jesteś to może ktoś doradzi jakiś sprawdzony warsztat. |
|
|
|
 |
lancer2009
Forumowicz

Auto: Lancer sportback 2009r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2014 Posty: 50 Skąd: Nieznany
|
Wysłany: 20-10-2014, 21:13
|
|
|
160000 przebiegu. Na stronie brc znalazłem juz serwis . Bardzo dziękuję za pomoc bo masz racje lepiej za w czasu to zrobic. Jeszcze jedno kolo go kupil z Niemczech i musieli zrobic inny wlot gazu bo u nas w polsce jest inny tzn taka przedluzke i mowili mu ze moze czasami sie zapalac bo to delikatna instalacja. Instalacja ma jakieś jeszcze dodatkowe smarowanie. |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 20-10-2014, 21:43
|
|
|
lancer2009 napisał/a: | Instalacja ma jakieś jeszcze dodatkowe smarowanie |
Lubryfikator. Też dziadostwo, co zapycha silnik. |
|
|
|
 |
lancer2009
Forumowicz

Auto: Lancer sportback 2009r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2014 Posty: 50 Skąd: Nieznany
|
Wysłany: 21-10-2014, 18:18
|
|
|
Witam.
Dziś w drodze do pracy kontrolka mi zgasła. Czyli jest wszystko ok? może faktycznie wina gazu :/ |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 21-10-2014, 19:05
|
|
|
Tylko podłączenie pod komputer instalacji i auta oraz podgląd parametrów podczas jazdy pozwoli odpowiedzieć na Twoje pytanie lancer2009 napisał/a: | Czyli jest wszystko ok? |
|
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 30-10-2014, 14:57
|
|
|
Witam.
Twierdziłem, że samochody z LPG mają inne gniazda i zawory - część Forumowiczów twierdziła, że nie ma na to żadnego dowodu.
Jakiś czas temu (2 miechy) napisałem do MM Car Polska, ale moja wiadomość poszła do spamu.
Wczoraj się przypomniałem i dziś dostałem odpowiedź:
"uprzejmie informuję, że w wersji LPG stosowane były inne zawory i gniazda zaworowe. Rozróżnić to możemy posiadając VIN i sprawdzając konfigurację auta. Uprzejmie proszę o podanie numeru VIN pojazdu, co pozwoli nam na jednoznaczną identyfikację jego konfiguracji."
Mam nadzieję, że jest to jakiś dowód. |
|
|
|
 |
tutoslaw
Mitsumaniak
Auto: Lancer 1.5 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2014 Posty: 98 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 07-11-2014, 13:58
|
|
|
Powiedzcie Koledzy, czy przed montażem instalacji gazowej powinienem pojechać we własnym zakresie na kontrolę luzów zaworowych? Czy może gazownik to standardowo robi, a może nie robi, bo nie ma takiej potrzeby? |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 07-11-2014, 15:09
|
|
|
tutoslaw napisał/a: | Czy może gazownik to standardowo robi, a może nie robi, bo nie ma takiej potrzeby? | Gazownik nie jest od luzów zaworowych. Chyba, że trafisz na warsztat wielozadaniowy. Jeśli uważasz, że masz luzy zaworowe, to wyreguluj je. Nie ma znaczenia czy przed czy po założeniu instalacji. |
|
|
|
 |
tutoslaw
Mitsumaniak
Auto: Lancer 1.5 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2014 Posty: 98 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 09-11-2014, 09:01
|
|
|
Dzięki, pytanie pewnie było z serii głupich, ale wolałem sie upewnić.
W przyszłym tygodniu najprawdopodobniej założę LPG. Dostałem propozycję STAG-Q Box, wtryskiwacze HANA i reduktor ACR01 za 2600zł |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 09-11-2014, 09:37
|
|
|
Raczej dobry zestaw w dobrej cenie, jeśli gazownik też dobry i uczciwy to autko na pewno będzie dobrze i bezproblemowo jeździć. Jedynie do czego bym się przyczepił to reduktor który czasem bywa kapryśny ale ma gwarancję więc jak coś to nie powinno być problemu ale jak miałbyś wybór to bierz KME Tur.
Podpytaj jeszcze gazownika czy zdejmuje kolektor ssący do zrobienia nawiertów aby zrobić to we właściwym miejscu i aby wióry powstałe podczas wiercenia nie dostały się do silnika. |
|
|
|
 |
tutoslaw
Mitsumaniak
Auto: Lancer 1.5 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2014 Posty: 98 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10-11-2014, 08:38
|
|
|
Ok, będę dzisiaj dzwonił do niego, to dopytam, dzięki za sugestie
[ Dodano: 10-11-2014, 11:54 ]
Gość twierdzi, że w przypadku metalowych kolektorów demontuje je, a w przypadku plastikowych nie ma takiej potrzeby..co o tym myślicie?
Teraz siedzę w pracy, ale w lancerze chyba jest plastikowy jeżeli dobrze pamiętam.. |
|
|
|
 |
|