 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Swap z 4g13p na 4g63 |
Autor |
Wiadomość |
mac127
Nowy Forumowicz
Auto: PROTON 313 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2013 Posty: 7 Skąd: Imielin
|
Wysłany: 01-10-2014, 15:57 Swap z 4g13p na 4g63
|
|
|
Witam
Jakiś czas już planowałem zmianę dość wysłużonego 1.3 na coś mocniejszego, no i zaczęło się szukanie...
Na początku chciałem znaleźć nowego 1.6 (w bdb stanie) lub 1.8 gti ale jakie są realia to chyba każdy wie, dostać 1.8 gti nie ma szans.
Więc pojeździłem trochę za 1.6 ale w sumie szału nie było.
Decyzja podjęta, reanimujemy starego Protonka
Wybór silnika podobny...
1.6 kpl swap ok 900zł ale nie wiadomo co kupim... może pochodzi a może nie
1.8 kpl swap znalazłem za 1400 ale gość powiedział że kompresji mi nie sprawdzi, a silnik wyśle ale tylko po wpłacie (więc )
2.0 DOHC i tutaj rózne propozycje i ceny
Po skalkulowaniu stwierdziłem że kupuję Eclipse 1g na swap, cena 3000zł,(kupując silnik za 1500+ mnóstwo pierdołek wyjdzie pewnie ponad 3000) ogólny stan średni, tzn nie specjalnie ktoś o niego dbał, jeździła nim dziewczyna (typ przekręcę kluczyk jedzie to jest ok) oleje, płyny w miarę wymieniane.
Buda czysta bez dziur (może ktoś przygarnie), chociaż mnie to nie interesowało, otwieram maskę a tam mokro...
Właścicielka stwierdza że ten typ tak ma... szybka diagnoza-leje z pod pokrywy. Sprawdzam a tu 4 śruby z pokrywy luźno latają a 2 po przekątnej tzn lewy dół i prawa góra zerwane-zrobi się
Silnik nie kopci ale problem ze skrzynią bo 5 wchodzi ze zgrzytem.
Skrzynia też nie specjalnie mnie interesuje bo zostanie ta z 1.3 reszta na alum
Zbicie ceny do 2500 i powrót do domu.
Wiem że to nie ten dział ale jak ktoś reflektuje na części z eclipse to zapraszam, wersja z klimą webasto itp.
Nie wiem czy to bolt 6 czy bolt 7. Jak ściągnę silnik to się dowiem.
Czasu niestety nie mam za dużo żeby grzebać więc prace idą powoli.
Proton na garaż i rozbiórka.
1.Dzień ściągniecie kolektorów, osprzętu, głowicy (jak by się ktos pytał czemu nie w całości, to robię to sam, więc więcej pracy ale waga mniejsza
[ Dodano: 02-10-2014, 22:15 ]
Prace posunięte są już trochę dalej.
Tutaj już silnik wyciągnięty,
Wywalona instalacja LPG, usunięta instalacja elektryczna silnika i LPG.
Uporządkowana komora silnika, jutro planuje usunięcie małych ognisk korozji w komorze i konserwacje może też odświeżenie komory.
Zobaczymy ile uda mi się zrobić
[ Dodano: 02-10-2014, 22:19 ]
[ Dodano: 03-10-2014, 17:53 ]
Jutro Eclipse jedzie na hamownie i zobaczymy ile jeszcze zostało tam komików
[ Dodano: 04-10-2014, 13:35 ]
No mam wyniki z hamowni
159KM i ponad 180 Nm
[ Dodano: 04-10-2014, 13:36 ]
Pomyłka 150 KM i chyba 186 Nm |
|
|
|
 |
jabberkonto
Forumowicz
Auto: colt 4wd 4g63t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 20 Paź 2007 Posty: 133 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 17-10-2014, 21:54
|
|
|
Daj jakies zdjecia to bedzie ciekawiej |
|
|
|
 |
mac127
Nowy Forumowicz
Auto: PROTON 313 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2013 Posty: 7 Skąd: Imielin
|
Wysłany: 20-10-2014, 23:44
|
|
|
właśnie mam problem bo mi nie ładuje zdjęć
po wyjęciu silnika
Komora ogarnięta, zakonserwowana i pomalowana
zdjęcie dawcy |
|
|
|
 |
|
|