 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[EAxx] Swap hamulców tył - tutorial |
Czy uważasz, że tutorial wykonany został prawidłowo? |
Tak |
|
50% |
[ 1 ] |
Nie |
|
50% |
[ 1 ] |
|
Głosowań: 2 |
Wszystkich Głosów: 2 |
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Dread87
Mitsumaniak

Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Maj 2011 Posty: 915 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 20-10-2014, 08:54 [EAxx] Swap hamulców tył - tutorial
|
|
|
Witam! Ponieważ musiałem dokonać zmian w układzie hamulcowym tylnej osi, tj. pozbyć się bębnów hamulcowych, które były montowane w Dieslach, na rzecz tarczobębnów, postanowiłem wszystko sfotografować i pozwolę sobie zrobić tutorial - może komuś się przyda:)
Co będzie nam potrzebne?
- blacha kotwiczna naszych nowych hamulców - cały zestaw wraz ze szczękami i resztą osprzętu
- zaciski
- klocki hamulcowe
- odpowiednie linki hamulca ręcznego (brak zamienności w wersji bęben - tarczobęben)
- tarczobęben
- osłona przeciwpyłowa
Narzędzia:
- klucz do kół
- lewarek
- coś do podparcia samochodu (tak, żeby nie pracować na lewarku - bezpieczeństwo przede wszystkim!!)
- spray pokroju WD40 - ja używałem preparatu Würth Rost Off
- klucz płaski 10
- klucz nasadkowy 12
- klucz nasadkowy 13
- klucz nasadkowy 14
- mały płaski śrubokręt
- dwie śruby M8 z długim gwintem
- młotek, najlepszy będzie 250g
- kombinerki
Czas jaki potrzebny był mi do przełożenia jednej strony, to około 1,5h nie spiesząc się i nie mając większego pojęcia jak to zrobić.
Pkt. 1.
Wszystkie czynności wykonywałem pod chmurką, bez kanału, na trawie.
Dla własnego bezpieczeństwa podłóż pod wszystkie koła jakieś kliny, ja użyłem do tego celu kostek brukowych, zostaw samochód na biegu, NIE ZACIĄGAJ HAMULCA RĘCZNEGO! Jeśli to zrobisz, prawdopodobnie zapomnisz o tym i nie zdejmiesz bębna, zgadnij dlaczego o tym pisze;)
Pkt. 2.
Poluzuj śruby w kole, podnieś samochód na lewarku i podłóż coś zamiast niego, tak aby samochód nie spadł na ziemię. Nie pracuj na lewarku! To niebezpieczne, ponieważ będziemy szarpali się ze śrubami, co skutkuje bujaniem się samochodu a to może doprowadzić do tego, ze autko spadnie z lewarka - tego nie chcemy;)
Zdejmij koło.
Pkt. 3.
Użyj dwóch śrub M8 do zdjęcia bębna, wkręć je w miejsca jak na zdjęciu, uprzednio spryskaj otwory preparatem do odrdzewiania - po co mamy zerwać gwint;). Moje śruby miały łeb na klucz 13. Kręcimy śruby w miarę możliwości symetrycznie, tj. np 2 obroty jednej śruby, później dwa obroty drugą śrubą. Kręcimy aż bęben spadnie.
Pkt. 4.
Zdejmujemy linkę hamulca ręcznego (wybaczcie brak zdjęcia), sprężyny które zaznaczyłem na zdjęciu nie będą nam potrzebne, do tego celu użyłem kombinerek.
Po zdjęciu sprężyn szczęki hamulcowe spadną.
Pkt. 5.
Kolejny etap to odpięcie przewodu hamulcowego. Dla wygody spryskałem preparatem, który trochę odblokował zapieczone elementy.
Przy użyciu kombinerek wymontowujemy blokadę w postaci blaszki;)
Następnie odkręcamy płaską 10 przewód hamulcowy. Całość po zdemontowaniu przedstawia zdjęcie.
Pkt. 6.
Nie można zapomnieć o zdemontowaniu uchwytu czujnika ABS. Jak zawsze spryskałem powierzchnie przed odkręceniem.
Pkt. 7.
Bierzemy w rękę śrubokręt, będzie potrzebny do zdjęcia zabezpieczenia linki hamulcowej hamulca ręcznego. Spryskujemy magicznym sprayem i śrubokrętem podważamy zabezpieczenie. Została nam do wyjęcia linka. W moim przypadku musiałem lekko szarpnąć, żeby wyskoczyła ale nie było przy tym większego użycia siły.
Pkt. 8.
Czas na demontaż piasty. Potrzebna nam nasadka w rozmiarze 14 i tutaj solidnie spryskujemy śruby, właściwie gwinty, które wystają od strony koła. Odkręcamy - przykładamy do tej czynności trochę więcej siły, dlatego uważamy aby nie obsunął nam się klucz, bo można w coś boleśnie uderzyć i zrobić sobie krzywdę! Po odkręceniu piasta jest nasza;) U mnie piasta zeszła sama, bez oklepywania - bardzo mnie to zaskoczyło. Jednak jak ktoś będzie miał problem ze zdjęciem samej piasty, polecam wkręcić śruby w piastę tak, aby gwint był możliwie głęboko wkręcony, ale na tyle płytko, ażeby pomiędzy łbem śruby a zwrotnicą było kilka milimetrów luzu. W łby śrub można delikatnie uderzać młotkiem, co powinno spowodować wypchnięcie piasty.
Razem z piastą zdejmujemy blachę kotwiczną naszego niepotrzebnego bębna:)
Pkt. 9.
No nareszcie nastawiamy klucze w pozycje dokręcania;) Na pierwszy ogień blacha kotwiczna. Dla własnej wygody włożyłem śruby w zwrotnice i założyłem blachę kotwiczną.
Pkt. 10.
Montujemy piastę - należy zwrócić uwagę na to czy nie dostały się zanieczyszczenia w okolicę łożysk. Ponownie klucz 14 i dokręcamy - symetrycznie i po przekątnej, tak aby piasta weszła równo w swoje miejsce.
Podpinamy nową linkę hamulca ręcznego w odwrotnej kolejności jak zdejmowanie - za brak zdjęcia przepraszam.
Pkt. 11.
Kolej na tarczobęben - zakładamy poprzez wsunięcie elementu na śruby - w razie oporów delikatnie oklepujemy element. NIE UDERZAMY PO TARCZY TYLKO PO BĘBNIE. Mnie montaż tarczobębnów nie przysporzył problemów ani nie napotkałem na opory, wszystko bez użycia większej siły.
Pkt. 12.
Niestety nie miałem w posiadaniu osłon przeciwpyłowych, przez co jeszcze ich nie zamontowałem, gdy tylko będę je miał założę je. Nastał czas na zaciski wraz z klockami. Wstępnie przykładamy zacisk do blachy kotwicznej, wkładamy śruby i dokręcamy zacisk kluczem nasadowym 14.
Pkt. 13.
Jedną z ostatnich czynności będzie podpięcie przewodu hamulcowego. Montaż zaczynamy przełożeniem przewodu przez otwór w mocowaniu i zabezpieczeniem go blaszką, którą wymontowaliśmy przy demontażu. Pozostało nam wkręcić łącznik do przewodu - płaski klucz 10.
Pkt. 14.
Pozostało odpowietrzyć układ hamulcowy, czynności wykonujemy wg. manuala, który znajdziemy na tym forum:)
Pkt. 15.
Zakładamy koło, podnosimy delikatnie samochód na lewarku tak, aby wyjąć zabezpieczenie spod auta, opuszczamy samochód dokręcamy śruby i cieszymy się z efektów przyjemnej pracy:)
Ciąg dalszy nastąpi - podłączenie linki hamulca ręcznego do lewarka. Niestety linki nie są zamienne w wersjach bęben - tarczobęben!
Dziękuję za uwagę, proszę o krytykę, jest to mój pierwszy tutorial. Może komuś będzie potrzebny;)
Audycja nie zawierała lokowania produktów;) |
_________________
Zobacz mojego Galanta TUTAJ - WIECEJ ZDJĘĆ
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl
 |
Ostatnio zmieniony przez Dread87 20-10-2014, 09:41, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
arturj123
Forumowicz

Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1299 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 20-10-2014, 09:29
|
|
|
Znajomy przy podobnym zabiegu w Hondzie mówił, że musiał wymienić serwo hamulcowe. W Galancie pozostaje to samo?
W potrzebnych częściach oczywiście będą potrzebne nowe szczęki wraz całym mechanizmem (sprężynki itp.)?? |
|
|
|
 |
Dread87
Mitsumaniak

Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Maj 2011 Posty: 915 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 20-10-2014, 09:30
|
|
|
arturj123, potrzebny jest cały zestaw, oprócz piasty nie pozostaje nic ze starego zestawu. Co do serwa jeszcze nie wiem, nie objezdziłem jeszcze go na nowych hamulcach, bo zabrakło mi czasu do podpięcia linek hamulca ręcznego. |
_________________
Zobacz mojego Galanta TUTAJ - WIECEJ ZDJĘĆ
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 20-10-2014, 22:16
|
|
|
Powienieneś był zabielić te tarcze a nie takie skorodowane zakłądac... |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Dread87
Mitsumaniak

Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Maj 2011 Posty: 915 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 21-10-2014, 04:39
|
|
|
To jest tutorial który ma pomoc w przekładce, równie dobrze moglem zaciski pomalować;) wszystko z czasem;)
[ Dodano: 21-10-2014, 04:53 ]
Oczywiscie nie neguje tego co napisałeś, masz racje. Mam w planie zalozyc nowe tarcze |
_________________
Zobacz mojego Galanta TUTAJ - WIECEJ ZDJĘĆ
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 21-10-2014, 08:04
|
|
|
NIe chodzi o nowe... ale te są jakbu zastane, jak by ktos je na tokarce "odświerzył" było by dlamnie ok. SKuteczniść hamowania jest zupełnie inna, klocek hamuje a nie ściera się na rdzy. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21-10-2014, 12:27
|
|
|
Marcino napisał/a: | jak by ktos je na tokarce "odświerzył" było by dlamnie ok. SKuteczniść hamowania jest zupełnie inna, klocek hamuje a nie ściera się na rdzy. |
Wystarczy druciankę na wiertarkę założyć i efekt jest już cacy |
|
|
|
 |
Dread87
Mitsumaniak

Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Maj 2011 Posty: 915 Skąd: Tychy
|
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 27-10-2014, 13:47
|
|
|
komarsnk napisał/a: | Marcino napisał/a: | jak by ktos je na tokarce "odświerzył" było by dlamnie ok. SKuteczniść hamowania jest zupełnie inna, klocek hamuje a nie ściera się na rdzy. |
Wystarczy druciankę na wiertarkę założyć i efekt jest już cacy |
Będą czyste... ale nie gładkie, te mają wżery a nie tylko powierzchowną koozję. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-10-2014, 14:01
|
|
|
Marcino napisał/a: | te mają wżery a nie tylko powierzchowną koozję. |
A chyba, że tak Ja jeszcze wżerów nie miałem więc zawsze drucianką czyściłem |
_________________ Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta |
|
|
|
 |
|
|