Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Filtr odpowietrzania pokrywy zaworów
Autor Wiadomość
Wook@sH 
Mitsumaniak


Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 432
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 16-03-2007, 09:19   Filtr odpowietrzania pokrywy zaworów

Po remoncie silnika dalej mi spala olej w ilościach ok 2 litry na 1000km
Zakładając ze zrobione jest wszystko dobrze pewien mechanik który nie zajmował sie naprawą wpadł na pomysł ze nie ma założonego filtra w rurce wychodzącej z pokrywy zaworów do rury powietrza(przed przepustnicą)
Ów filtr to ponoć jakaś druciana siateczka, czy ktos z Was wie o co chodzi moze mi zrobic zdjecie tego jak to wyglada, lub polecić miejsce gdzie to mozna kupić, oraz czy to moze byc przyczyna brania przez silnik oleju.
Druga sprawa, jezeli juz jestesmy przy odpowietrzaniu silnika, czy po remoncie jest sens blokowania zaworu EGR bo był i jest on zasłonięty.
_________________

 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 16-03-2007, 09:30   

nie ma takiego filtra (na pewno nie w tym acie)
co do remontu - przez pewien czas po remoncie moze troche brac, ale powinno sie po 1-1.5 tkm uspokoic; jak nie, to remont zle zrobiony
 
 
Wook@sH 
Mitsumaniak


Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 432
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 16-03-2007, 09:34   

Hmm no ok, a czy EGR odslonić?Bo jest zasłonięty tak jak jest to u CIebie na stronie opisane(nie ja to zaslłaniałem juz było przed remontem).
_________________

 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 16-03-2007, 11:15   

ja ostatnio odslonilem EGR i nie zauwazylem zadnych zmian - musialem tylko ciut wyczyscic kanal, bo mial troche nagaru w srodku

natomiast ogladalem EGR z Galanta 2.0, ktory bral litr oleju na 2 tkm i byl tak strasznie zawalony, ze zadna blokada nie byla potrzeba - zawalony syfem ze spalania oleju byl kanal, sam zawor juz wcale sie nie ruszal i w ogole nie dzialal...
takze daj sobie spokoj
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 18-03-2007, 18:33   

Jak ostatnio powiedziałem "staremu" mechanikowi, że mi po remoncie znika olej, to stwierdził że przez pierścienie wciąga (coś o ciśnieniu gadał) i spala, potem dodał że po jakimś czasie powinno to przejść.
co myślicie? mądrość ludowa czy jak?
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Wook@sH 
Mitsumaniak


Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 432
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 18-03-2007, 19:00   

hehe na początku może ale zalezy jak długo i jak dużo ;)

U mnie jest stanowczo za dużo i za długo (w tej chwili mam 1300km od remontu i 3 litry juz wlałem a dymi tak samo jak go odebrałem po remoncie :/ )
(reklamacje juz złozyłem, i kombinujemy z mechanikiem co jest nie tak zanim rozbierze -bo wszystko nowe, a po za tym dymi dopiero jak sie rozgrzeje,)
_________________

 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-03-2007, 19:44   

Wook@sH napisał/a:
pewien mechanik który nie zajmował sie naprawą wpadł na pomysł ze nie ma założonego filtra w rurce wychodzącej z pokrywy zaworów do rury powietrza(przed przepustnicą)
W Maluchach sie to dawalo. W Mitsu sie tego nie stosuje.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
piotruś 
Forumowicz
,DZIECI KWIATY.''

Auto: ford S-Max.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 243
Skąd: ZGIERZ
Wysłany: 18-03-2007, 20:25   

Wook@sH napisał/a:
hehe na początku może ale zalezy jak długo i jak dużo ;)

U mnie jest stanowczo za dużo i za długo (w tej chwili mam 1300km od remontu i 3 litry juz wlałem a dymi tak samo jak go odebrałem po remoncie :/ )
(reklamacje juz złozyłem, i kombinujemy z mechanikiem co jest nie tak zanim rozbierze -bo wszystko nowe, a po za tym dymi dopiero jak sie rozgrzeje,)
:axe: teraz tylko ci to pozostało :axe: a mechanik jeśli żle zrobił szlif to pewnie doleje ci jakiegoś specyfiku po którym się z pewnością poprawi do czasu następnej wymiany oleju .
 
 
 
 
bombello1
[Usunięty]

Wysłany: 20-03-2007, 00:36   

może pierścienie zgarniające ci żle założył,i zamiast zgarniać do miski to zgarnia do komory spalania.generalnie nie znam tego silnika ale powiedz mi ile miał natrzaskane że robiłeś mu kapitalke?może całe to branie oleju nie było spowodowane zużyciem silnika?
co do żle zrobionego szlifu to mało prawdopodobne.Mój brał mi kiedyś litr na 400 wymieniłem same pierścienie i spokuj na 4 lata.
 
 
Wook@sH 
Mitsumaniak


Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 432
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 20-03-2007, 08:40   

miał zrobione 230 tyś km. Ale cała historia zaczeła sie od tego ze strzelił pasek rozrządu i trzeba było robić glowicę, wiec zrobiliśmy po złożeniu okazało sie ze dymi, wiec rozebrany został ponownie i stwierdzono ze to pewnie przez pierścienie przeciska olej a szczególnie przez jeden cylinder bo były tam juz rysy i że to jest to na 100%, wiec juz sie poświęciłem i zrobiliśmy cały silnik. A tu zonk - silnik dymi jak dymił. No i wszyscy w szoku, bo nikt nie wie co moze być przyczyną, stąd kombinowanie ze moze cos trzeba odpowietrzyć itp.

Ale podejrzewam ze jak go rozbiorą to dalej sie niczego nie doszukają :/

A wspomnę ze przed całą przygodą silnik nie brał nic oleju, a musiał też juz mieć kiedyś krakse z zaworami i to poważniejszą bo są ślady na głowicy na jednym gnieździe i moze przy regeneracji głowicy cos sie rozszczelniło, ale samą gowice też juz dwa razy sprawdzali na szczelność i jest OK, no ale sprawdzali na zimno a mi dymi jak sie silnik nagrzeje.
_________________

 
 
andrzej1
[Usunięty]

Wysłany: 20-03-2007, 18:07   

No to lipa, moim skromnym zdaniem remont zrobiony,nowe tłoki ,pierścienie,szlif cylindrów,dobrze złożone -musi działać (może przy montarzu tłoka pękły pierścienie ). Blok nie powinien szwakować, jak dla mnie to głowica, remontowana, może zwichrowana(sprawdz świece która jest najbardziej okopcona) kanał olejowy przecieka przez uszczelkę głowicy do cylindrów. Może to jest przyczyna,szkoda rozbierać cały silnik jeszcze raz :roll:
 
 
dolar2dolar2
[Usunięty]

Wysłany: 20-03-2007, 21:06   

Witam Nie jestem ekspertem ale czy pierścienie są poprawnie załozone po remoncie? Nie maja one wcale okrągłego przekroju tylko chyba trapezowy i to nie symetryczny (wspominał mi o tym cos mój mechanik i coś niecoś zapamiętałem) może to być wynikiem nieszczelności i spalania oleju nawet na ciepłym silniku jak sądzę. Jak mówiłem nie jestem ekspertem i może ktoś bardziej kompetentny potwierdzi moje przypuszczenia.
 
 
Wook@sH 
Mitsumaniak


Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 432
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 20-03-2007, 21:12   

Nakreśle dokładniej ze silnik dymił jeszcze przed zrobieniem "dołu" (tłoki,pierścienie,wał,itp)
Więc tu raczej bym sie skłaniał w stronę głowicy bo to po jej remoncie zacząl silnik dymić, a po zrobieniu całości dalej jest to samo.
Z tym ze co jeszcze po za dołem silnika i po za głowicą moze być przyczyną?
Dodam ze poziom wody sie nie zmienia czyli szczelny jest.Tylko oleju ubywa i najwiecej dymi przy odpalaniu i ruszaniu.Objaw wg jedneg z mechaników jakby uszczelniacze były do wymiany-jakby olej ściekał z góry, no ale jak mówiłem calośc była robiona na nowo i była głowica dwa razy sprawdzana na szczelność.

Jutro mam mieć tel z firmy która mi robiła silnik, z odpowiedzią co dalej robimy, czy kombinujemy z szukaniem przyczyny, czy silnik idzie na stół, a moze jeszcze cos wymyślą.
_________________

 
 
burst
[Usunięty]

Wysłany: 20-03-2007, 23:12   

Test szczelności głowicy nie sprawdza uszczelniaczy zaworów. Pytanie jeszcze jakiej firmy uszczelniacze były założone ? Jak dałeś jaką kolwiek gume z JC to pozostaje tylko wyjąć silnik i wymienić na ori.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 21-03-2007, 09:23   

no i tradycyjne pytanie, czy byly zmieniane prowadnice zaworow? bo niebieskie dmuchniecie przy ruszaniu wybitnie pokazuje na pompowanie oleju przez uszczelniacze
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.