Przesunięty przez: Hubeeert 23-03-2007, 00:56 |
[CJ1A 1.3] głośne stuki z przodu zawieszenia |
Autor |
Wiadomość |
fast2fourius [Usunięty]
|
Wysłany: 16-03-2007, 16:45 [CJ1A 1.3] głośne stuki z przodu zawieszenia
|
|
|
Witam od kilku tygodni slysze jakies stuki w przednim zawieszeniu to znaczy podczas jazdy po nierownościach w środku słyszalne sa stuki przy prawym kole i czasami lewym. Co jest przyczyną ?? Z góry dziekuje za pomoc |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 23-03-2007, 00:56, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
funcolt [Usunięty]
|
Wysłany: 16-03-2007, 17:28
|
|
|
Najprawdopodobniej są to sworznie na wachaczach,końcówki drążków kier.gumy na wachaczach.Najlepiej jest to sprawdzic na stacji diagnostycznej na tzw.szarpaczu.koszt sprawdzenia około 30zł. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21937 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 16-03-2007, 17:53
|
|
|
Mogą być jeszcze łączniki stabilizatora. Zgadywać w tej suytuacji można w nieskończoność. Jak dla mnie dziwne, że w tak stosunkowo niestarym aucie już coś puka.
[ Dodano: 16-03-2007, 17:55 ]
Aaa i w tych modelach dość często spotyka się wyrobione łożyska w górnych mocowaniach amortyzatorów. |
|
|
|
 |
DiPi [Usunięty]
|
Wysłany: 16-03-2007, 18:11
|
|
|
W moim też slychać stukanie na nierównościach z prawej strony....byłem na szarpakach i na przeglądzie wszystkich wachaczy,koncówek itd itp nic nie pokazało wszystko ok a jednak stukało i stuka....ostatecznie padło podejrzenie na amortyzator. Podobno jest możliwośc jego wyrobienia się mimo że testy pokazały jego sprawność...ale teraz zastanawiam sie nad tym łożyskiem w górnym mocowaniu...bo to chyba można zdiagnozować po rozebraniu a to miejsca nie miało.... aha dodam że przebieg 130tyś i od roku w kraju no i zdaje się że puka od początku , nie jestem pewien bo byłem tak zadowolony z zakupy że nie zwracałem uwagi na to ))))) |
|
|
|
 |
kaapsel [Usunięty]
|
Wysłany: 09-06-2007, 13:34
|
|
|
mogą jeszcze stukac drązki kierownicze przy wyjsciu z przekładni tzn sa tam takie tuleje w obudowie przekładni,mozna to sprawdzic chwytając mocno reka za drazek na wyjsciu z przekładni z jednej i drugiej strony i mocno poruszac gora-dół, to rzadkie uszkodzenie ale mozliwe
pozdr |
|
|
|
 |
Bolo [Usunięty]
|
Wysłany: 09-06-2007, 21:24
|
|
|
U mnie też czasem słychać jakby stukanie. Wszystko sprawdzałem. Jest o,key. Jest to małe auto i praca zawieszeń może być słyszalna inaczej jak w innych samochodach. To podobnie jak dziwne dzwięki z bagażnika.Głośniej radio... |
|
|
|
 |
kaapsel [Usunięty]
|
Wysłany: 09-06-2007, 21:38
|
|
|
przyznam sie ze ja mam podobny problem ze stukami w przednim zawieszeniu, sprawdzane na szarpakach i nic nie wyszło, ruszałem drązkami kierowniczymi i tez nic, bujałem autam żeby sprawdzic amorki też cisza, a przy jezdzie po nierownościach stuki jak pieron, przyznam że tez mnie to zaczyna wpieniac i chyba sie zawezme w przyszłym tygodniu i to rozbiore zaczynajac od rozebrania kolumn mcphersona, zobacze drązki na wyjsciu z przekładni a potem bede stopniowo rozpinał zawieszenie az dojde , boje sie tylko że w okolicznym sklepie moze braknąć browarka |
|
|
|
 |
Fragu
Mitsumaniak Łukasz

Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 6077 Skąd: okolice Bydgoszczy
|
Wysłany: 22-04-2008, 17:56
|
|
|
Pozwole sobie odswiezyc ten stary temat
W moim colciku tez slychac jakies dziwne stuki, bylem u mechanika, zawieszenie sprawdzone i wszystko w najlepszym pozadku...a tlucze ostro Jedyne co wykryl szanowny pan to bardzo niewielki luz w przekladni kierowniczej. No i teraz jestem w kropce...co tu zrobic. Czy ktos moze poradzil sobie z tymi "magicznymi" stukami ? |
_________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________
FIESTA ST150 |
|
|
|
 |
Marcin-Krak
Mitsumaniak Senior Specialist ;)

Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 11527 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22-04-2008, 18:06
|
|
|
Fragu,
Kiedy były wymienione gumy stabilizatorów i na jakie
Ja bym (jeśli nie były wymieniane ostatnio) zaczął od wymienienia ich na porządne - oryginalne, a nie pochodzenia JC |
_________________ "Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 |
|
|
|
 |
Fragu
Mitsumaniak Łukasz

Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 6077 Skąd: okolice Bydgoszczy
|
Wysłany: 22-04-2008, 18:08
|
|
|
ledwo co autko kupiłem, wiec ciezko mi powiedziec. Ale czy tak moze stukac jesli nigdzie nie ma luzow? |
_________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________
FIESTA ST150 |
|
|
|
 |
Marcin-Krak
Mitsumaniak Senior Specialist ;)

Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 11527 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22-04-2008, 18:14
|
|
|
Fragu, - poszukaj mechanika polecanego na forum regionalnym
Pojedź do niego - na pewno będzie w stanie więcej stwierdzić.
Ja bym polecał zacząć od sprawdzenia stabilizatorów i wymiany gum na porządne.
Kupione w JC nie wytrzymały nawet pół roku
Fragu napisał/a: | Ale czy tak moze stukac jesli nigdzie nie ma luzow? |
Heh. Tak czyli jak.
Jesli jest to metaliczny stukot, to duża szansa że to gumy |
_________________ "Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 |
|
|
|
 |
kaapsel [Usunięty]
|
Wysłany: 22-04-2008, 18:17
|
|
|
powodem tych stukow jest własnie przekładnia kierownicza która ma tendencje do dostawania luzów powyzej 100 000km,(to wina naszych autostrad ) na 99% jest to wina przekładni kierowniczej, koszt zakupu nowej odradzam (12000 zł!!! ) natomiast regeneracja 600 zł, w Łodzi jest firma specjalizujaca sie w takich naprawach , http://maglownice.polskareklama.pl/ lub
www.maglownice.pl (ci sa z Warszawy),
pozdro |
|
|
|
 |
Fragu
Mitsumaniak Łukasz

Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 6077 Skąd: okolice Bydgoszczy
|
Wysłany: 22-04-2008, 18:21
|
|
|
niestety dzwiek ciezko opisac, ale fakt ze slychac to dosyc mocno, pod dom mam jakies 100 metrow gruntowki to jade max wolno na 2 biegu. Ewentualnie moze byc to jakis luz na przelozeniu napedu?
12000 zl czy 1200 zl
jesli to naprawde przekladnia to ze tak powiem - zachwycony nie jestem |
_________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________
FIESTA ST150 |
|
|
|
 |
kaapsel [Usunięty]
|
Wysłany: 22-04-2008, 18:56
|
|
|
12 000 zł (dwanascie tysiecy złotych), sprawdz w serwisie jak nie wierzysz , mowie o całkowicie nowej przekładni, bo mozesz kupic regenerowaną za 1500zł plus 1000zł kaucji plus własna przekładnia, twoja przekłądnia jedzie do Francji i tam oceniaja czy sie klasyfikuje do naprawy, jezeli tak to zwracaja 1000zł, tak jest w firmie FOTA
pozdro |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 22-04-2008, 19:16
|
|
|
Sprawdz to co ci stuka na stacji diagnostycznej -- na tzw trzepakach koszt sprawdzenia 20 -30 zl |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
|