Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Galant (EA2W) 2.0 L
Autor Wiadomość
Y@nek 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 23
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 03-05-2009, 13:32   Galant (EA2W) 2.0 L

pisałem już o "terkotaniu" skrzyni na każdym biegu, obecnie skrzynie mam wyciągniętą i bedę ją rozbierał.
Co do terkotania, to zauważyłem że jeśli ręcznie krecę zabierakiem, to "terkocze" natomiast jeśli jedną reką przytrzymam obojętne który zabierak, a drugą reką kręce wolnym zabierakiem, to "terkotania" nie słychać.
Wychodzi na to, że to okolice mechanizmu różnicowego ?
Jakie jest prawdopodobieństwo że to tylko łożyska ?
Skrzynia przed demontażem działała perfekcyjne, jedynie to "terkotanie" było dość głośno słyszalne.
No i jeszcze kwestia łożysk, czy ma ktoś symbole łożysk jakie są potrzebne do tej skrzyni?
Wszelkie rady i sugestie mile widziane.
Ps.
Czy mając dostęp do narzędzi warsztatowych poradzę sobie z rozebraniem i złożeniem skrzyni ? :p
_________________
Only Mitsu :-)
Mitsubishi Galant
Mitsubishi Pajero
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14371
Skąd: Pruszków
Wysłany: 04-05-2009, 13:04   

Z rozebraniem poradzisz sobie bez problemu. Polecam service manual. Twoja skrzynia to F5M42. Plik MT2>strony 22-B-4-1>> Niuanse pojawią się jak będziesz chciał rozebrać po odkręceniu śrub... Masz do wyjęcia taką czarną pokrywkę, jest tam zabezpieczenie łożyska (SM 22B-4-4), poza tym do zdjęcia metalowy dekielek i kluczem imbusowym odkręć wsteczny. U mnie śruba nie wytrzymała i w ruch poszedł młotek i przecinak...

Nie wiem o co chodzi z tym kręceniem zabierakiem? Możesz rozwinąć?

Zanim kupisz łożyska rozbierz skrzynię. To terkotanie nie musi być spowodowane łożyskami. Jeśli dobrze rozumiem Twoje nazewnictwo i opis to możliwe że coś przyciera w skrzyni. Może przesuwka? jak rozbierzesz obudowę i będziesz miał na podłodze to zakręcisz i może zauważysz co powoduje ten dźwięk. To co napisałeś o tych "zabierakach" zmienia postać rzeczy i raczej odsuwa podejrzenie łożysk. Przyjrzyj się samemu mechanizmowi zmiany biegów. Jak ją rozbierzesz to sprawdź łożyska bo one wytrzymują koło 200tys, więc jak masz przejechane ze 180 i nie były zmieniane to warto je zmienić.
Jakby nie było, to okolice wałka zdawczego Cię interesują. łożyska padają na sprzęgłowym, ale z tego co czytałem na drugim też się zdarza jak ktoś jeździł długo z padniętymi na tym pierwszym.

Zamiast pytać o numery łożysk, które zresztą znjadziesz w manualu, to zadzwon do japaneze i dostaniesz wszystko co trzeba. I nie musisz mu mówić numerów, tylko powiesz które potrzebujesz.

Ponadto polecam swoje problemy dolaczac do istniejacych tematow, bo o skrzyniach jest tego juz mnostwo. Praktycznie kazdy EA, łącznie z dieslem ma F5M42.
 
 
Y@nek 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 23
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 06-05-2009, 17:43   

Owczar napisał/a:
Nie wiem o co chodzi z tym kręceniem zabierakiem? Możesz rozwinąć?


Dziękuje Owczar za wyczerpującą odpowiedz, tematów dotyczących skrzyń jest faktycznie dużo, ale jak chcesz znaleść konkretne informacje, to trzeba się przedzierać przez wiele pośrednich informacji które utrudniają poszukiwania.

Faktycznie, skrzynie rozebralem bez problemu, ale tylko dzięki niezbednym wskazówkom.
W mojej skrzyni prawdopodobnie posypało się łożysko stożkowe w mechanizmie różnicowym, pozostałe łożyska są w idealnym stanie, troche mnie to dziwi bo wszystkie usterki skrzyń jakie są tu opisywane dotyczą łożysk na wałkach.

A co do tych "zabieraków" mechanicy z którymi mam styczność, tak nazywają te kielichy które są po bokach mechanizmu różnicowego, inaczej mówiąć, w tych kielichach są osadzone półosie :)

Dlatego pisałem o terkotaniu, przy kręceniu tymi zabierakami.
Do końca tygodnia jestem poza domem, wiec dopiero w sobote zabiorę się dalej za skrzynie, i upewnie się że to faktycznie łozysko stożkowe się wysypało.
_________________
Only Mitsu :-)
Mitsubishi Galant
Mitsubishi Pajero
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14371
Skąd: Pruszków
Wysłany: 06-05-2009, 17:52   

To by wyjaśniało dlaczego dźwięk był zależny od prędkości. Ostatnio Skull pisał do mnie w podobnej sprawie i skierowałem go do Twojego tematu. Rzeczywiście rzadko się zdarza awaria mechanizmu różnicowego. A wstępnie po czym stawiasz na to łożysko? W wolnej chwili muszę zebrać info i zrobić FAQ na temat interpretacji objawów awarii i naprawy skrzyni w EA. A czy Twoja skrzynia terkotała gdy wcisnąłeś sprzęgło podczas jazdy? Bo jeśli to rzeczywiście to łożysko to pewnie tak...
 
 
Y@nek 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 23
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 06-05-2009, 19:07   

nie wciskałem sprzęgła podczas jazdy, jakoś o tym zapomniałem :?

W sobotę będę na 100% pewien, bo musze się dobrać do drugiego łożyska, ale raczej to jest to.
po wyjęciu skrzyni odkręciłem najpierw dekielek i kręciłem "choinką" było cichutko.
W razie czego robie dokladne fotki, wiec może się to kiedyś przydać innym.
_________________
Only Mitsu :-)
Mitsubishi Galant
Mitsubishi Pajero
 
 
skull 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 614
Skąd: Kentaki
Wysłany: 06-05-2009, 21:29   

Tak sobie śledzę wątekByłem już u dwóch mechaników i każdy po osłuchaniu stwierdził żeby nie zawracać sobie tym głowy. Może jestem przewrażliwiony na wszelkie dźwięki w aucie. Kolega ,który pracuje w serwisie Fiata powiedział ,że każdą skrzynie słychać jak pracuje. Jak dla mnie dźwięk jest za bardzo donośny ,jest to takie głuche tykanie ,które przy ruszaniu zamienia się w terkotanie, jest też zależne od obrotów silnika. Fakt jest taki ,że bardziej słychać to w środku auta niż na zewnątrz.
_________________

 
 
 
Y@nek 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 23
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 07-05-2009, 08:51   

skull napisał/a:
Tak sobie śledzę wątekByłem już u dwóch mechaników i każdy po osłuchaniu stwierdził żeby nie zawracać sobie tym głowy. Może jestem przewrażliwiony na wszelkie dźwięki w aucie. Kolega ,który pracuje w serwisie Fiata powiedział ,że każdą skrzynie słychać jak pracuje. Jak dla mnie dźwięk jest za bardzo donośny ,jest to takie głuche tykanie ,które przy ruszaniu zamienia się w terkotanie, jest też zależne od obrotów silnika. Fakt jest taki ,że bardziej słychać to w środku auta niż na zewnątrz.



Z jednym sie zgodzę, to terkotanie jest bardzo wkurzające.
Natomiast u mnie nie występowało na biegu jałowym, jedynie w trakcie jazdy, im większa prędkość, tym intensywniejsze terkotanie, ale to tylko kwestia dni, i terkotanie zostanie zlokalizowanei usuniętę :mrgreen:
Oczywiście powiadomię o efektach moich poczynań, i w razie czego bedę miał do dyspozycji dokumentację fotograficzną z moich "penetracji" :lol:

[ Dodano: 10-05-2009, 13:45 ]
Ciąg dalszy bojów ze skrzynią biegów.
A więc okazuje się że wszystkie łożyska w skrzyni są ok. natomiast jest problem z samym mechanizmem różnicowym, a dokładnie jest zbyt duży luz pomiędzy czterema kołami zębatymi, koło talerzowe i wałek atakujący są ok.
Teraz pytanie, kto zna dobrą firmę, która robi mechanizmy różnicowe ?
Jedyną jaką znalazłem w necie, to firma z Kłodawy, między Gorzowem a Szczecinem, może jest forumowicz z Kłodawy ?
A może ktoś ma skrzynię biegów z przeznaczeniem "dawcy organów" chętnie odkupie sam mechaniz róznicowy.
_________________
Only Mitsu :-)
Mitsubishi Galant
Mitsubishi Pajero
 
 
wojbud 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 136KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2013
Posty: 90
Skąd: Łobżenica
Wysłany: 30-10-2014, 20:12   

Witam. No i mój kolejny problem z galantem a mianowicie. Miałem problem z „chrobotaniem” przy wolnym toczeniu się na biegu naciśnięcie hamulca pomagało. Doradziliście przesmarowanie prowadnic zacisków i niby pomogło tymczasowo. Teraz trochę dokładniej sprawdziłem i to chrobotanie dobiega ze skrzyni biegów. Podniosłem samochód na lewarku, 3 wcisnąłem i nasłuchiwałem. Chrupie w skrzyni, ale dziwne jest to, że o ile podniosłem prawą stronę to na biegu chrupało dużo bardziej niż jak podniosłem lewą stronę. Dźwięk ten występuje tylko na włączonym biegu. Wyłączenie biegu lub wciśnięcie sprzęgła uciszą skrzynie. Przy normalnej jeździe słychać to tylko na 1 biegu później szum opon zagłusza. Doradźcie, czego się spodziewać, ewentualne koszty i czy póki, co mogę z tym jeździć? Galant to 2.0 benzyna. Olej w skrzyni wymieniony 2 miesiące temu, na Texaco MTF 94 75W80
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 31-10-2014, 12:41   

wojbud napisał/a:
Chrupie w skrzyni, ale dziwne jest to, że o ile podniosłem prawą stronę to na biegu chrupało dużo bardziej niż jak podniosłem lewą stronę.

Koło kręciło się a drugie stało w miejscu :?:
wojbud napisał/a:
Wyłączenie biegu lub wciśnięcie sprzęgła uciszą skrzynie.

Podczas jazdy czy na postoju :?:
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
wojbud 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 136KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2013
Posty: 90
Skąd: Łobżenica
Wysłany: 31-10-2014, 15:11   

Podnosiłem każdą stronę osobno także jedno koło stało a drugie się kręciło. Podczas jazdy czy na lewarku wciśniecie sprzęgła czy wyłączenie biegu i chrupanie ustaje. Dziś wracając z pracy zauważyłem, że podczas jazdy słychać to chrupanie tak do 40km?h, ale wystarczy lekko wcisnąć hamulec (bez wyłączania biegu) i cisza.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.