  | 
               
                  Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
                   
                  
  
                  
                | 
               
 | 
             
          
         		             
	  
      
         
         |  Ogłoszenie  | 
         
        
         
 
  
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.  Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta. 
 | 
         
       
	 
	
	
	
 
	
			| 
		Miedziany Lancer Ralliart | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 piotrekt1976  		  
		 
         Nowy Forumowicz Piotrek
  
                  Auto: Lancer Ralliart, evoX 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 29 Maj 2014 Posty: 17 Skąd: Frankfurt am main 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-10-2014, 08:34   Miedziany Lancer Ralliart
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               MODEL: 
 
- Lancer Ralliart 2009( sportback w super kolorze starej miedzi), pierwsza rej. 2010.03.11
 
SILNIK:
 
- Seryjny 4B11
 
- Przewody zasilajace Turbo Forced performance
 
- panewki ACL
 
- sprezynki talerzyki Brian Crower
 
- zawory OEM
 
- Sruby silnika ARP
 
- sruby w korbach ARP
 
- zawor DV RS9
 
- metalowa uszczelka od glowice Cosworth 1,5mm
 
- 3 portowy boost solenoid Evo X Grimmspeed
 
- wtryski Injection Clinic 800cc
 
- pompa paliwa Walbro 255 Hi press
 
UKLAD DOLOTOWY: 
 
- Filtr K&N
 
- DP 2,75 cala
 
- intercoler Evo X
 
UKLAD WYDECHOWY:
 
- Calosc przelot 2,75 cala
 
- Wydech koncowy HKS
 
UKLAD NAPĘDOWY: 
 
- Skrzynia TC SST - calkowicie wzmocniona w TeoMotors ( 10tarczowe sprzegla, sworznie etc..)
 
- przedni dyfer aktywny seria+ szpera 10kg
 
- tylny dyfer pasywny RS + szpera 4,5kg
 
- pompa dyfrow regenerowana w tym roku  ( staly problem )
 
ELEKTRONIKA: 
 
- OEM
 
ZAWIESZENIE:
 
- OEM
 
- rozporka przod gora OEM
 
- ASC
 
- ASR 
 
- Felgi: Ralliart 18`
 
- Opony: Dunlop 225/40/18 Sport Maxx RT
 
UKLAD HAMULCOWY:
 
- seria 298mm przód (klocki EBC red stufff, tarcze nacinane, nawiercane EBC Turbo groove)
 
- seria 252mm (klockiEBC green, tarcze EBC Turbo groove) 
 
- przewody Hel Performance
 
 
ŚRODEK: 
 
- Fotele i kanapa fabryka skorzane
 
- OEM kierownica obszyta skórą
 
- OEM wstawki carbon
 
 
NAGLOSNIENIE:
 
- Rockford Fosgate OEM
 
 
MOC aktualnie
 
- 359,1KM /557,4Nm( w zakresie 3400-5900 rpm) od ~1800 obrotow ~350Nm
 
 
W trakcie prac i najblizsze plany zawiazane z samochodem 
 
 
 
Hamulce set z EVO X 350mm (prace umowione na 5/10-12-2014)- aktualnie zamontowane beda do odsprzedazy a maja przejechane okolo 3 tys km od nowosci 
 
Plyta racingowa aramidowa (zamowiona- montaz 21.11.2014)
 
Wymiana łancucha rozrzadu  na wzmocniony bo seryjny  podobno  potrafi sie urwac wiec lepiej dmuchac na zimne.( 21-11-2014)
 
Zestaw zegarow Defi z daszkiem ( szukam za rozsadna cene)
 
 
 
 
 
Nie planuje kucia silnika bo nie ma takiej potrzeby. W ramach ciekawostki tym samochodem porusza sie na co dzien moja zonka wraz z cora z takiego powodu ze moja praca wiaze sie z duza iloscia kilometrow a to nie jest zdecydowanie samochod do jazdy na dystansach +8k miesiecznie (do pracy uzywam opla astre H 1.6 benzynka full fabryka :/).
 
Generalnie po kilku rzeczach  jakie trzeba bylo poprawic po fabryce samochod  teraz  naprawde daje rade   . 
 
Mierzone czasy na RL 
 
0-100 km/h  4,3-4,4s
 
100-200- 11.4- 11.7s
 
max speed ~280km/h
 
Wszystkie modyfikacje  przeprowadzone u  jednych z najlepszych  tunerow Lancerow Evo, zarowno mechaniczne jak i programowe bez zadnego oszczedzania salaty.
 
Dla przykadu powiem ze sama przebudowa skrzyni to koszt okolo 12-14 tys pln.
 
W razie pytan zapraszam do dyskusji 
 
 
 
ps. Jak wroce do kraju wrzuce kilka fotek jeslli beda zainteresowani. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Fragu  		  
		 
         Mitsumaniak Łukasz
  
  
                  Auto: jest 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 50 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 6077 Skąd: okolice Bydgoszczy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-10-2014, 09:05   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Świetne auto i konkretne mody     Czekam z niecierpliwością na zdjęcia.
 
 
Z ciekawości - ten tymczasowy(seryjny) set hamulcowy w ogóle daje jakoś radę? | 
             
						
				_________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
 
_______________________________________
 
 
FIESTA ST150 | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Tomii  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: C4, BX, Espace 3 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 17 razy Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 1889 Skąd: Bielsko-Biała 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-10-2014, 09:20   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Niezła rakieta    fotki, fotki.... | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 tyku  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: MITSUBISHI LANCER 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-10-2014, 13:23   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | piotrekt1976 napisał/a: | 	 		  | Plyta racingowa aramidowa  | 	   Gdzie zamówiona i ile taka płyta kosztuje    
 
piotrekt1976, Mega wypas ten Lancer         | 
             
						
				_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
 
Rok produkcji: 2010.
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 piotrekt1976  		  
		 
         Nowy Forumowicz Piotrek
  
                  Auto: Lancer Ralliart, evoX 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 29 Maj 2014 Posty: 17 Skąd: Frankfurt am main 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-10-2014, 21:17   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Plyte zamowilem w serwisie w Mysiadle.
 
Miala byc aramidowa ale ze wzgledu na to ze przedni zderzak rozni sie w sportbacku i sedanie to  zdecydowalem sie na montaz plyty alumioniowej  o  grubosci okolo 7-8 mm bo tez dobrze sie sprawdza na szutrach( testowane w evo X).
 
Cena takiej przyjemnosci to +-1200 pln + extra za montaz. 
 
 
W kwestii hamulcow  to  jesli pytasz o seryjne z salonu Mitsu to  NOWKI  oryginalne tarcze i oryginalne KLOCKi  wytrzymaly  UWAGA : 6 godzin jazdy i kilka mocniejszych hamowan i klocki sie spalily a tarcze powichrowaly wiec od razu na pierwszy ogien najpierw zostaly zamontowane tarcze EBC turbo groove naciane i nawiercane+ kloci z serii red stuff ale szczerze mowiac kilka ostrych hamowan i tez pedal wpada do srodka+ idzie dym z kol ( doslownie sie dymi   :D )
 
 Na zestawie z EVO 350mm+ zaciskach brembow 8 tloczkowych + klockach ferodo DS2500  nie stwierdzono zadnych zjawisk tego typu   
 
 
Samochod byl ostatnio na sprawdzaniu szczelnosci + komresji i innych  pierdolach i wychodzi ponad 98% sprawnosci wiec wlasciwie nowka sztuka     
 
 
Sprawdzalem bo zastanawiam sie nad dmuchniecem go do bezpiecznych wartosci  czyli okolice 400 KM  i 570-580 Nm. Wle wiecej  nie ryzykowac bo SST  mimo wzmocnienia tez nie jest niezniszczalne  no i dochodzi kwestia  napedow zeby ich nie zabic  wysokim niutem . | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez piotrekt1976 29-10-2014, 21:23, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 krzychu  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12611 Skąd: Bielsko-Biała 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-10-2014, 21:20   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               A turbina zdaje się nie jest ta sama co w EVO. Daje radę? 
 
 
A coś ze smarowaniem silnika było modzone? 
 
 
Skrzynia ma w oryginalne chłodnicę/wymiennik ciepła? Czy coś dokładałeś? Co podlega modyfikacją w skrzyni?
 
 
Napisałeś "przedni dyfer aktywny", ale miałeś pewne na myśli ACD co działa jak centralny układ różnicowy z płynnym blokowaniem regulowanym elektronicznie. A przedni dyferencjał to był od razu LSD czy oryginalnie jest torsen? | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 macia  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Outlander 2.4 cvt 2010 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 19 razy Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 3163 Skąd: Lublin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-10-2014, 21:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | A ja mam tylko jedno pytanie: dlaczego to, a nie evo? | 
             
						
				_________________ Mazda cx5 '15
 
Dokker 1.6 lpg '13
 
ex Outlander 2.4 cvt '10
 
ex outlander 2.0 Turbo '06
 
ex gti colt CA5A '94
 
ex gti galant E33A DOHC '91
 
ex galant EA2A '01
 
ex galant E55A '95
 
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
 
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było. | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 piotrekt1976  		  
		 
         Nowy Forumowicz Piotrek
  
                  Auto: Lancer Ralliart, evoX 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 29 Maj 2014 Posty: 17 Skąd: Frankfurt am main 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-10-2014, 21:35   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | krzychu napisał/a: | 	 		  A turbina zdaje się nie jest ta sama co w EVO. Daje rade?
 
Turbina  jest mniejsza jak w evo X i wychodzi ze to model z Evo 8 ale tutaj jest po regeneracji i zmianie wirnika na wiekszy wiec daje rade- teoretycznie potencjal jest do +-400 Km i okolice 600 Nm
 
 
A coś ze smarowaniem silnika było modzone? 
 
Nie bylo potrzeby wiec lata sobie na Motulu 300V
 
 
Skrzynia ma w oryginalne chłodnicę/wymiennik ciepła? Czy coś dokładałeś? Co podlega modyfikacją w skrzyni?
 
Oryginalnie zadna SST tego nie posiada  przynajmniej zadna  ofiacjalnie sprzedawana w Polsce. Nie katuje az tak mocno zeby cos  sie dzialo wiec  oprocz wymiany sprzegiel, sworzni,  uszczelek , simmeringow + nowego softu  nie robilem ale jest miejsce wiec montaz chlodnicy to  2-3 godziny pracy  i koszt  miedzy1k a 3  k pln
 
 
 
Napisałeś "przedni dyfer aktywny", ale miałeś pewne na myśli ACD co działa jak centralny układ różnicowy z płynnym blokowaniem regulowanym elektronicznie. A przedni dyferencjał to był od razu LSD czy oryginalnie jest torsen? | 	  
 
 
W moim modelu z przodu jest torsen  (ale to chyba poprzedni wlasciciel cos dlubal)  z tylu dyfer pasywny RS, ACD faktycznie  jest tylko centralnie i tu jest  ta roznica  miedzy EVO i RA. Teoretycznie EVo wiecej wybacza  z wzgledu na ACD z tylu ale  wiekszy fun   jest z jazdy RA  ze wzgledu  na tylny dyfer. Rzecz jasna  to kwestia gustu. Faktem  jest ze jednak   pasywne dyfry sa duzo bardziej wytrzymale i  nawet po   ostrym traktowaniu nie pluja od razu kontrolkami i bledami naokolo , co w przypadku aktywnego dyfra juz nie jest takie oczywiste.
 
 
Planuje jescze wymiane zawieszenia   na Teina z EDFC ale to  juz  po nowym roku   bo mnie zona  tepym nozem zaszlachtuje     
 
Generalnie jak go kupilem to byl tylko troszke szybszym  hathbackiem a teraz to juz zaczyna przypominac samochod  ktorym mozna poszalec i co najwazniejsze zona tez daje rade  pojezdzic po miescie bez wiekszego   naprezania sie.
 
Nie chcalem ladowac duz wiekszej turbiny bo  jednak jazda emerycka po miescie z wielka turbo dziura  nie nalezy do  przyjemnosci. Teraz   mysle jest idealnie bo od niecaych 2k rpm  pokazuje pazury i malo co  moze konkurowac na swiatlach wliczajac motocykle.
 
 
 	  | macia napisał/a: | 	 		  | A ja mam tylko jedno pytanie: dlaczego to, a nie evo? | 	  
 
 
Bo kupic w Polsce dobre nie zajezdzone lub nie rozbite  EVO to jak trafic 6 w totka a jesli juz takowe jest to kosztuje od 100 k pln w gore a RA   w naprawde uczciwym stanie   mozna kupic za 60-65 k pln bo ponizej tego to  tez szrociarnia  niestety. 
 
Najlepsze jest to ze jak sie kupuje EVO  to i tak wymieniasz to  samo co ja teraz w RA wiec tak naprawde  koszty sa porownywalne bo po zakupie  nie ma roznicy czy tu czy tak  kupisz nowe heble,  na jakies 90%  albo wymienisz albo zregenerujesz turbine, dolozysz jakis zawor lub wymienisz   istniejacy bo  przepuszcza , czy moze zainwestujesz w zawias  bo ten co jest w samochodzi  to poprzedni wlasciciel   praktycznie juz zabil . 
 
Reasumujac  kupujac EVO   koszt zakupu to okolo 100 k pln + z 20-30 k pln  i tak trzeba dolozyc  a zakup RA to koszt okolo 65k + 20 k pln dolozysz i  na miescie  tak naprawde ZERO   roznic  po  modach  bo sa takie same silniki, te same skrzynie,  takie same zawiasy i takie same heble. Jedyna roznica kiedy czujesz ze to nie evo to jak jezdzisz  na pojezdzawki i na tor  to te 6 cm roznicy w szerokosci  +  kilka drobiazgow daje  sie odczuc
 
A faktem jest ze   laczne koszty na start     przy zakupie  uzywanego samochodu  to w przypadku EVO    okolo 120 k pln a w przypadku RA nawet po modach to okolo 80 k pln  wiec roznica   wynoszaca okolo 40 k pln   jest znaczaca .
 
Przerabialem   oba tematy i dalej  bym wybral  RA bo po prostu po kilku modach do szalonej jazdy po ulicach  to i tak az nadto.
 
Z wszystkich dobrodziejstw EVO  potrafi skorzystac nieliczna grupa ludzi ale trzeba pamietac ze   jazda tym samochodem na granicy   mozliwosci   generuje   naprawde duze koszty serwisowe. | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez piotrekt1976 29-10-2014, 21:50, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 macia  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Outlander 2.4 cvt 2010 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 19 razy Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 3163 Skąd: Lublin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-10-2014, 22:22   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Nie chce mi się szukać teraz na evo.org.pl ale zdaje się, że walka pod tytułem "zrobię RA na evo" z góry jest skazana na niepowodzenie. Prawie robi różnicę podobno, może nie w stopniu, który zauważy twoja małżonka, ale dla samopoczucia większości kobiet (nie znam twojej żony zatem nie gniewaj się, jeśli ten przykład jej nie dotyczy) wystarczyłby mini cooper lub inne auto, które przyspiesza szybciej niż panda w gazie. Szpilki, talerzyki, o których piszesz to przeciętnej kobiecie potrzebne do wiadomo czego i z czym jej się kojarzy, nie mówiąc już o wtryskach    
 
Ogólnie pokój temu domowi, wyrażam tylko własne zdanie na temat tego typu gonitwy za KM i Nm w takim aucie, które zawsze będzie ubogim krewnym evo.
 
Niemniej powodzenia, bo auto w serii bardzo mi się podoba silnikowo i napędowo, mniej wizualnie    | 
             
						
				_________________ Mazda cx5 '15
 
Dokker 1.6 lpg '13
 
ex Outlander 2.4 cvt '10
 
ex outlander 2.0 Turbo '06
 
ex gti colt CA5A '94
 
ex gti galant E33A DOHC '91
 
ex galant EA2A '01
 
ex galant E55A '95
 
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
 
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było. | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 krzychu  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12611 Skąd: Bielsko-Biała 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-10-2014, 07:17   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | piotrekt1976 napisał/a: | 	 		  | ACD faktycznie  jest tylko centralnie i tu jest  ta roznica  miedzy EVO i RA. Teoretycznie EVo wiecej wybacza  z wzgledu na ACD z tylu  | 	  
 
 
Tak z tyłu EVO ma aktywny dyfer, ale ona nazywa się AYC (Active Yaw Control). Jest mega skomplikowany (niestety też awaryjny), ale potrafi wymusić większą prędkość obrotową na zewnętrznym dociążonym kole (oczywiście do pewnego kąta skrętu kierownicą potem wkracza dodatkowo kontrola trakcji) co przekłada się na dużo lepszą przyczepność na zakrętach (możliwość pokonywania zakrętu z większą prędkością) oraz na przyśpieszanie w zakręcie (EVO przeniesie sporo więcej Nm na asfalt na zakręcie przez ten dyfer). Dlatego też napęd w EVO oznaczany jest SAWC, a ten w RA jedynie AWC.
 
 
A stała szpera z tyłu niestety działa odwrotnie powoduje powstanie dodatkowych sił działających prostująco w zakręcie. 
 
 
ACD to nazwa centralnego dyferencjału, który występuje w obu modelach. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 tyku  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: MITSUBISHI LANCER 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-10-2014, 09:31   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               piotrekt1976, Kolego podaj mi linka do tej płyty. Nie mogę tego odszukać.    
 
 
Tak jak koledzy piszą powyżej, nigdy nie poszedłbym tym tropem, ale wielki szacunek za przeróbki.
 
Miałem podobne myśli, ale po przemyśleniach kupiłbym evo nowe, a że były inne wydatki trzeba jeździć kaszalotem, którego i tak lubię.     | 
             
						
				_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
 
Rok produkcji: 2010.
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 piotrekt1976  		  
		 
         Nowy Forumowicz Piotrek
  
                  Auto: Lancer Ralliart, evoX 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 29 Maj 2014 Posty: 17 Skąd: Frankfurt am main 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-10-2014, 20:03   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | krzychu napisał/a: | 	 		   	  | piotrekt1976 napisał/a: | 	 		  | ACD faktycznie  jest tylko centralnie i tu jest  ta roznica  miedzy EVO i RA. Teoretycznie EVo wiecej wybacza  z wzgledu na ACD z tylu  | 	  
 
 
Tak z tyłu EVO ma aktywny dyfer, ale ona nazywa się AYC (Active Yaw Control). Jest mega skomplikowany (niestety też awaryjny), ale potrafi wymusić większą prędkość obrotową na zewnętrznym dociążonym kole (oczywiście do pewnego kąta skrętu kierownicą potem wkracza dodatkowo kontrola trakcji) co przekłada się na dużo lepszą przyczepność na zakrętach (możliwość pokonywania zakrętu z większą prędkością) oraz na przyśpieszanie w zakręcie (EVO przeniesie sporo więcej Nm na asfalt na zakręcie przez ten dyfer). Dlatego też napęd w EVO oznaczany jest SAWC, a ten w RA jedynie AWC.
 
 
A stała szpera z tyłu niestety działa odwrotnie powoduje powstanie dodatkowych sił działających prostująco w zakręcie. 
 
 
ACD to nazwa centralnego dyferencjału, który występuje w obu modelach. | 	  
 
 
 
Wszystko sie zgadza dlatego aktywny dyfer wiecej wybacza ale wiecej radochy jest z pasywnym ( przynajmniej dla mnie   ).
 
Kwestia kto jak lubi jezdzic samochodem, ja osobiscie lubie zarzucic czasem tylem  stad pasywny dyfer jak znalazl dla mnie + szpera.
 
W kwestii nowego EVO to  podstawowa wersja slabiutko sie odpycha a jak pojdziesz w mody to po gwarancji. oczywiscie mozna wladowac 200 k i kupic  model Gt 360 ale z drugiej strony wywalic 200 k na evo to  naprawde lepiej   kupic rocznego  M powera bo ten jest chociaz pancerny.
 
Co kto lubi , jestem fanem  marki  i  potrafie wydac niedorzecna ilosc pieniedzy na  modyfikacje czy  utrzymanie samochodu. Ten Ralliart praktycznie co miesiac  jest w ktoryms  zakladzie i  jest dlubany , szykowany , chuchany i dmuchany.
 
 Za chwile albo bede mial rozwod albo bede go musial sprzedac bo zona  przestaje sie do mnie  odzywac     
 
Co zrobic takie zycie mitsumaniaka    
 
 
W kwestii plyty  popytaj  tutaj 
 
http://sklep.4turbo.pl/pr...duza-EVO-9.html
 
 
Mozna zamowic u nich i do X ale najlepsza opcja jest dogadac mechanika  ktory Ci wystruga z amelinium  konkretnie pod samochod.
 
 
 
 	  | macia napisał/a: | 	 		  Nie chce mi się szukać teraz na evo.org.pl ale zdaje się, że walka pod tytułem "zrobię RA na evo" z góry jest skazana na niepowodzenie. Prawie robi różnicę podobno, może nie w stopniu, który zauważy twoja małżonka, ale dla samopoczucia większości kobiet (nie znam twojej żony zatem nie gniewaj się, jeśli ten przykład jej nie dotyczy) wystarczyłby mini cooper lub inne auto, które przyspiesza szybciej niż panda w gazie. Szpilki, talerzyki, o których piszesz to przeciętnej kobiecie potrzebne do wiadomo czego i z czym jej się kojarzy, nie mówiąc już o wtryskach    
 
Ogólnie pokój temu domowi, wyrażam tylko własne zdanie na temat tego typu gonitwy za KM i Nm w takim aucie, które zawsze będzie ubogim krewnym evo.
 
Niemniej powodzenia, bo auto w serii bardzo mi się podoba silnikowo i napędowo, mniej wizualnie    | 	  
 
 
Szpilki, talerzyki inne pierdoly to sa dla mojego samopoczucia bo czasem i ja jezdze tym samochodem a lubie miec swiety spokoj. Tuner powiedzial zmieniac to zmienilismy i tyle temacie   , jeszcze bede zmieniac walki na kelforda 272 i tyle na razie z modow silnika(z nowymi walkami  powininien sie jescze poprawic dol i w ogole bedzie bajka     )
 
 
W drugiej kwestii to problem z forum Evo jest taki ze mnostwo  uzytkownikow to sa kierowcy ktorzy  startuja w rajdach , kolejna czesc to mechanicy a uzytkownikow takich normlnych jest jak na lekarstwo. W kwesti ubogosci krewnych   to roznice miedzy  RA a EVO to :
 
 
-pokastrowany silnik ( latwe do  do poprawienia  bo i tak robisz remap)- w sumie kupujac samochod  do modow to raczej zaleta jak wada bo ciezko bo bylo skatowac jak  serce pracuje  na  max 50%  mozliwosci
 
- mniejsza turbina- kolejny nieistniejacy  problem bo 80% EVo tez jest po wymianie turbiny na greena, reda  albo chociaz tuningu wirnika 
 
- pasywny dyfer- i tu jest pytanie czy wada czy zaleta bo sporo ludzi odchodzi od aktywnego na rzecz  pasywnego w Evolucjach
 
Heble- tutaj znowu sie klania kwwestia modow bo wiekszosc evolucji  juz jest po zabiegu swapa na lepsze heble wiec wlasciwie powtrzamy procedure.
 
Zawor DV - banal ktory  rowniez jest wymieniany w EVO wiec zadnej roznicy nei ma  czy tu czy tu zmieniasz
 
jedyna znaczaca roznica  to zawias ale ten rowniez jest zmieniony w jakis 60-70% evolucji wiec mozna to potraktowac jako kolejnego moda dla obu modeli 
 
najwieksza roznica miedzy modelami to :
 
6 cm mniejszy rozstaw dla RA,  brak regulacji  kata nachylenia tylnych kol( z ktorego  malo kto korzysta i  mniejszy IC ( kolejna rzecz ktora i tak wymienia  polowa ludzi robiaca jakiekolwiek mody).
 
- brak wlotow powierza w blotnikach
 
 
 
Ten sam silnik,  te same komputery, te same skrzynie,  ten sam osprzet, te same wtryski, pompy etc...
 
Faktem jest  ze po zrobionym dobrze RA mozna oczekiwac tych samych doznan  co w EVO , kwestia ilosci zlotowek jakie na to poswiecisz. 
 
W chwili kiedy wyeliminujesz te roznice to gwarantuje Ci  ze jesli to bedzie sedan i wrzucisz wlepe EVO to wiecej jak polowa uzytkownikow Evo  nawet nie zorientuje sie ze nie ma do czynienia z Evolucja bo po prostu samochody zachowuja sie  praktycznie tak samo.
 
Roznice zapewne wychwyci  naprawde dobry kierownik bo beda minimalne  stratyi wieksza podsterownosc w RA   na  korzysc EVo na zakretach ze wzgledu na  mniejszy rozstaw  w RA ale to wlasciwie tyle.
 
 
jaka roznica ?
 
latwiej znalezc krajowego RA ktory nie  byl katowany bo to "EVO"
 
niestety ale problem z Evolucja jest jeden , albo kupuja ten samochod ludzie ktorzy sa urzeczeni magia 3 diamentow i ucza sie intesywnie jezdzic co skutkuje rozniymi przygodmi albo w wiekszosci przypadkow ten samochod  kupuja ludzie ktorzy  maja  powidzmy ciezka  noge i zakup samochdu po nich to spore ryzyko. Nie wspominam o tym ze wiecej jak polowa evolucji to sa US spece po wiekszych lub mniejszych kraksach bo takie sie oplacalo sprowadzic .
 
jak cos jest z kraju i w serii  to albo cena zabija za uzywke albo to szrot i tyak wyglada rynek Evo w Polsce, 
 
Co kto lubi ... | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Seiji  		  
		 
         Mitsumaniak WRRRR PSSST
  
  
                  Auto: CN9A 4G63T 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 23 Mar 2013 Posty: 387 Skąd: Sosnowiec 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31-10-2014, 19:50   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | piotrekt1976 napisał/a: | 	 		  | W moim modelu z przodu jest torsen  (ale to chyba poprzedni wlasciciel cos dlubal)  z tylu dyfer pasywny RS, ACD faktycznie  jest tylko centralnie i tu jest  ta roznica  miedzy EVO i RA. | 	  
 
 
RA fabrycznie ma z przodu i z tyłu otwarte dyfry (jako opcja z tyłu torsen), tylny dyfer jest inny jak ten z Evo RS
 
 
 
 
poczytałme, pośmiałem się trochę, nie jesteś przypadkiem tym samym ziomem z którego była beka przez paręnaście stron na evo.org.pl?
 
 
 
 
ps. 400ps w RA, chciał bym to zobaczyć     | 
             
						
				_________________ Lancer Evolution IV | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 krzychu  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12611 Skąd: Bielsko-Biała 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31-10-2014, 20:55   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Seiji napisał/a: | 	 		  RA fabrycznie ma z przodu i z tyłu otwarte dyfry (jako opcja z tyłu torsen), tylny dyfer jest inny jak ten z Evo RS
 
 | 	  
 
 
Hm jesteś pewien? Centralnie oba mają ACD, z przodu oba mają torsen. Różnica jest z tyłu AYC vs LSD...
 
 
Katalog ralliarta:
 
- Aktywny centralny miechanizm różnicowy (ACD) z 3 trybami pracy (asfaltowym, szutrowym i śniegowym)
 
- Mechanizm różnicowy przedniej osi o zwiększonym tarciu wewnętrznym (LSD - typ śrubowy)
 
- Mechanizm różnicowy tylnej osi o zwiększonym tarciu wewnętrznym (LSD - typ mechaniczny)
 
 
śrubowy rozumiem torsen?
 
 
 	  | Seiji napisał/a: | 	 		  | ziomem z którego była beka przez paręnaście stron na evo.org.pl? | 	  
 
 
Śmieć się każdy potrafi. Gość zrobił EVO z RA i podobno taniej. Jeśli tak to w czym problem? | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Seiji  		  
		 
         Mitsumaniak WRRRR PSSST
  
  
                  Auto: CN9A 4G63T 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 23 Mar 2013 Posty: 387 Skąd: Sosnowiec 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31-10-2014, 21:36   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | krzychu napisał/a: | 	 		  | Hm jesteś pewien? Centralnie oba mają ACD, z przodu oba mają torsen. Różnica jest z tyłu AYC vs LSD... | 	  
 
 
z przodu RA fabrycznie nie ma torsena, a z tyłu mają zupełnie inne dyfry nawet porównując ten z Evo RS z mechanicznym LSD nie mówiąc już o S-AYC
 
 
oba niby mają ACD, a skrzynia w RA pozbawiona jest trybu S-Sport
 
 
 	  | krzychu napisał/a: | 	 		  | Śmieć się każdy potrafi. Gość zrobił EVO z RA i podobno taniej. Jeśli tak to w czym problem? | 	  
 
 
z nierealności tego, turbo TD04 w RA jest jeszcze mniejsze jak w imprezie gt
 
 
na maksymalnym booście z FP Red (1.65b) i wtryskami 1100cc osiąga się ledwo 340 koni, Evo X na tej samej turbinie robi 460+ | 
             
						
				_________________ Lancer Evolution IV | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez Seiji 31-10-2014, 21:38, w całości zmieniany 2 razy   | 
			 
			          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
       |