Konserwacja podwozia |
Autor |
Wiadomość |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
|
|
|
 |
Rockstone
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16V 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2014 Posty: 10 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 23-10-2014, 09:28
|
|
|
Jeśli już jest rdza, to niektórzy starzy mechanicy robią samodzielnie miksturę ze starego oleju, smaru i Bóg wie co jeszcze, grzeją ją i takie gorące "coś" wlewają w progi. Zabezpiecza skutecznie
Dokładnie tak jak mówisz, nie wiem czy pamiętacie taki odcinek w "samochód marzeń kup i zrób" ze starym trabantem, w którym to właściciel powlewał kombinacje oleju i wosku w profile zamknięte i świetnie zakonserwował tym podwozie kilkudziesięcioletnie, że aż Klimek był zdziwiony ;P |
|
|
|
 |
adaśko
Mitsumaniak
Auto: Chevrolet Cruze 2.0 163KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 590 Skąd: bielsk podlaski
|
Wysłany: 03-11-2014, 12:01
|
|
|
ja niedawno zabezpieczyłem całe podwozie w chevrolecie tzw.barankiem firmy APP a co do firmy BOLL to kolega na forum chevroleta robił konserwacje produktami tej firmy i jej nie poleca.Jeśli chodzi o profile zamknięte to ja używałem fluidolu firmy CHEMA a na rdze to czyszczenie do zera i malowanie farbą o nazwie CORINA i zobaczymy jak to będzie wyglądało:) |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 03-11-2014, 12:43
|
|
|
adaśko napisał/a: | ja niedawno zabezpieczyłem całe podwozie w chevrolecie tzw.barankiem firmy APP a co do firmy BOLL to kolega na forum chevroleta robił konserwacje produktami tej firmy i jej nie poleca. |
Bo wbrew pozorom, konserwację podwozia też trzeba umieć zrobić I NA PEWNO nie robi się jej barankiem !!!!
Ale nie mam zamiaru polemizować z dziwnymi opiniami, typu "kolega szwagra żony wujka" coś zrobił i mu nie wyszło. Ja osobiście i wielu znanych mi mechaników stosowało produkty BOLLa, i nie było żadnych problemów.
Zresztą, uważasz, że produktu innych firm aż tak składem różnią się od BOLLa ?
Żeby nie było nieporozumień - nie bronię/nie reklamuję BOLLa, nie uważam, że ma najlepsze wyroby ani też nie wieszam psów na konkurencyjnych firmach.
Ale też nie chciałbym, żeby zrobiła się następna wojenka typu :
"jaka przeglądarka internetowa jest najlepsza"
czy
"jaka marka oleju jest najlepsza"
bo do tego w takim tempie zacznie zmierzać ten wątek, jak zaczniemy się spierać na temat wad i zalet produktów różnych firm, i dodatkowo przywoływać opinie zamieszczone gdzieś na necie przez nikomu bliżej nie znanych "kolegów" |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
adaśko
Mitsumaniak
Auto: Chevrolet Cruze 2.0 163KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 590 Skąd: bielsk podlaski
|
Wysłany: 10-11-2014, 20:28
|
|
|
ja też tam nie mam zamiaru chwalić żadnej z firm po prostu napisałem to co wiem a barankiem już nie jedno autko zabezpieczałem nawet poloneza i podłoga była bez śladów rdzy a karoserię już dawno ruda zjadła więc raczej dobrze zabezpieczyłem. |
|
|
|
 |
thefirm
Forumowicz
Auto: Cari 1,8 GDI '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2011 Posty: 140 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 08-11-2016, 15:28
|
|
|
Dziś podczas przeglądu zajrzałem pod spód i ładnie to nie wygląda...
Robił/zlecał ktoś z Was w Carismie podwozie?
Jaki efekt?
Warto było?
Jakichś środków najlepiej użyć?
Dzięki za konkretne info |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 08-11-2016, 17:01
|
|
|
Zajrzyj tu.. na wątek o konserwacji podwozia w galancie.
http://forum.mitsumaniaki...43395&start=600
Ja robie Nuxudolem 900 + 700 w profile.W nadkola można by dać Nouxudol 1600 albo Jako baranek na doł progów do zamalowania ja akurat wziałem APP 210 2+1.
Moża całościowo teź Valvoline lub APP.
Jak są rdzawe miejsca to trzeba wczesniej zabezpieczyć - reaktywny+ akryl, lub coś podobnego na rdzę i na to dopiero konserwacja. Inni polecają epoxyd - ale to raczej na czystą blachę.
Experymentalnie cały tył zrobiłem farbą Elastometal - i na to dałem grubą warstwę Nouxudola 900. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
|