 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Mitsubishi Carisma 1.6 szarpanie na zimnym |
Autor |
Wiadomość |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 25-10-2014, 00:07
|
|
|
G3 znam jedynie teoretycznie więc nie wiem czy wersja z takim czujnikiem wymaga czy nie dodatkowego mapsensora do kalibracji. Poczytaj lub załóż nowy temat na LPG-Forum a na pewno ktoś coś doradzi. |
|
|
|
 |
Stepek
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Paź 2013 Posty: 37 Skąd: Serock
|
Wysłany: 29-10-2014, 19:26
|
|
|
Dobra, dzisiaj przyszedł kabel ten co podawałem wcześniej. Zainstalowałem stery na win 7 i śmiga aż miło.
Co prawda dzisiaj i teraz w ogóle nie będę miał dostępnego auta, dopiero w niedzielę będę się z tym bawił.
Dzisiaj tylko sprawdziłem czy to wszystko działa i mam pewne zastrzeżenia (odpaliłem auto dosłownie na kilka minutek żeby się na gaz przełączyło) bo zobaczyłem że auto pracuje na gazie i ma dotrysk benzyny bodajże 1.6ms- chyba nie powinno tak być??
Oczywiście to tak na szybko tylko, ale w niedzielę już coś więcej dopowiem
[ Dodano: 03-11-2014, 15:18 ]
trochę już posiedziałem przy tym, zmieniłem czas wtrysku na jałowym z 7.0 na 4.0 Niżej jak wezmę to silnik telepie i chodzi dużo wyżej od pb (mniej więcej 300obr./min)
Nie wiem też jak podejść do problemu strzelania jak się depnie poniżej 2000obr.
Jakieś wskazówki?
Jeśli chodzi o mapy to te co były usunąłem, ale myślę że mapy nie są mi jakoś specjalnie teraz potrzebne bo ustawiam jałowy. Czy się mylę? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 04-11-2014, 19:02
|
|
|
Aby dobrze ustawić LPG powinno się zresetować komputer benzynowy poprzez odłączenie akumulatora i pojeździć z 50 km w różnych warunkach na benzynie aby komputer silnika się zaadaptował. Natomiast pierwszym krokiem regulacji LPG jest autokalibracja ustawiająca wolne obroty. Najlepiej też podglądać wtedy albo pracę sondy lambda lub korekty paliwowe w sterowniku benzynowym. praca sondy czy wartości korekt powinny być takie same jak podczas pracy na benzynie.
Aby sprawdzić czy potrzebujesz dodatkowego czujnika podciśnienia sprawdź w programie do LPG czy program odczytuje podciśnienie kolektora, na wolnych obrotach powinno być około 0,29 a przy maksymalnym dodaniu gazu powinno dochodzić do około 1. Jeśli wartość podciśnienia mieści się w podobnych zakresach, to znaczy że masz ten czujnik a jeśli wartości są zupełnie inne lub 0 to potrzebujesz taki czujnik do prawidłowej kalibracji. Zamiast jednak inwestować w taki czujnik jeśli go nie masz wolał bym dołożyć do nowej elektroniki. Jeśli zamierzasz jeszcze trochę pojeździć tym autem to wydatek około 400zł nie będzie zbyt duży w stosunku do łatwości regulacji i dalszych oszczędności. Znajomy też szukał fachowców, dał się nawet namówić na czyszczenie starych wtrysków Matrix za 160zł które później okazały się jednak uszkodzone, nie przyniosło to wszystko żadnego pozytywnego efektu a po wymianie sterownika i wtrysków auto zaczęło jeździć jak powinno. |
|
|
|
 |
Stepek
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Paź 2013 Posty: 37 Skąd: Serock
|
Wysłany: 05-11-2014, 15:16
|
|
|
Co do czujnika to mam pcct4 więc jest ok, mapy jak stare usunąłem to potem mi jakieś zbierało, więc jest ok.
Pytanie mam natomiast do reduktora i ciśnienia. Jak silnik jest na wolnych obrotach (jałowych) to ciśnienie reduktora pali na czerwono 0,7 bar, a jak dodam gazu to po około 1500obr/min ciśnienie rośnie do 1,3 bara. Robocze mam wyznaczone na 0,9
Jak to z tym powinno być że się tak zmienia? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 06-11-2014, 06:20
|
|
|
Ciśnienie powinno mieć stałą wartość powiedzmy 1 bar i czasem może się trochę wahać w jedną lub w drugą stronę ale powinny to być wartość około 0,3 bara max np jak przyśpieszasz do odcinki na każdym biegu. Wyjątkiem mogą być tak zwane przerosty kiedy gwałtownie przyspieszasz i hamujesz silnikiem. Wtedy przy hamowaniu silnikiem czasem może podnieść się do około 2 bary ale to zależy od konkretnego reduktora i najczęściej jego zużycia bądź zanieczyszczenia. Na pewno nie powinno być takiej sytuacji jak opisujesz, może źle masz podpięte podciśnienie reduktora z wyjściem z kolektora ssącego.
Te 0,7 bara jest zbyt niskie, powinno być około 1 - 1,2 ale dokładnie zależy to też od średnicy dysz kalibracyjnych jakie są zastosowane we wtryskach oraz od ustawienia mnożnika co u Ciebie chyba nazywa się pochyleniem czy jakoś tak. Na początek ustaw tak aby na wolnych obrotach było 1 bar i sprawdź jak się będzie zachowywało przy innych obrotach bo być może przy takim ustawionym ciśnieniu (0,7 bara) ten reduktor jest nie stabilny. Jak pamiętam pisałeś, że ustawiałeś ciśnienie licząc obroty śruby regulacyjnej a to tak na prawdę po regeneracji nie musi się zgadzać z tym co było przed i szkoda, że przed regeneracją się nie podłączyłeś i nie sprawdziłeś programem jakie było faktycznie. |
|
|
|
 |
Stepek
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Paź 2013 Posty: 37 Skąd: Serock
|
Wysłany: 06-11-2014, 20:09
|
|
|
Trochę mi się wszystko pokomplikowało.
Zrobiłem autokalibrację 2 razy bo za pierwszym wyszło że dysze za małe, za drugim razem wszystko szło ładnie aż autokalibracja się zakończyła. Wtedy napis oczywiście wszystko pomyślnie a silnik zgasł. Było tak za pierwszym i drugim razem. Wchodzę więc w mapy i zakładkę modelowanie, a tam nachylenie mam na -40 mimo tego że za drugim razem ustawiałem na 20. Na domiar złego cały wcześniejszy model mi się usunął a na tym nie chciał nawet chodzić. Więc wybrałem ustawienia standardowe i jakoś odpaliłem. Nachylenie poleciało na 20 a przesuniecie na 1,6. Dodaję gazu, od razu czuć że silnik zamulony ledwo się wkręcił. Zwiększyłem więc trochę czas wtrysku gazu i od razu lepiej.
Kurczę z jednej strony fajnie że można sobie pogrzebać, lecz z drugiej trzeba się na tym znać. Pomiar podciśnienia nie schodzi w ogóle poniżej 0,5 a ciśnienie sobie lata od 0,7 do 1,3 przez co mapa wychodzi jakaś taka dziwna bo strasznie duża rozbieżność czasów gazu na danym podciśnieniu jest. Normalnie powoli aż się odechciewa
Tak sobie pomyślałem że może mógłbyś wstawić wykres swojego modelu (oczywiście jak posiadasz) bo samochody i silniki te same i wiedziałbym przy jakich obciążeniach jaki wtrysk itd. Oczywiście to wszystko w celach orientacyjnych i podjęcia jakiegoś kierunku, bo na prawdę szkoda że mi się to wszystko skasowało. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 06-11-2014, 22:19
|
|
|
Szkoda, że na początku nie zapisałeś ustawień do pliku aby w razie czego można było je przywrócić. Na początek zrób coś z tym reduktorem aby ciśnienie było stabilne. Napisz jaki to dokładnie reduktor ale z Twojego opisu wydaje mi się, że Alaska. Jest to dosyć stabilny reduktor i po właściwej regeneracji nie powinien tak się zachowywać. Może wrzuć tu na forum w miarę dokładne fotki spod maski żeby widać było reduktor i wtryski i jak to jest podłączone. Nie wiem, czy moje ustawienia coś ci dadzą ale jak chcesz, to podaj mi e-mail, to Ci wyślę pliki ustawień i oscyloskop oraz program od mojej instalacji abyś mógł podejrzeć pliki.
Najprościej sprawdzić czy dawka paliwa jest właściwa poprzez przełączanie po między gazem i benzyną i obserwowanie czasu wtrysku benzyny. Czy auto pracuje na benzynie czy na gazie, to czas wtrysku benzyny zawsze powinien być taki sam. Jeśli po przełączeniu na LPG czas wtrysku benzyny się zwiększa, to oznacza, że jest za mało LPG czyli mieszanka zbyt uboga i należy zwiększyć czas wtrysku gazu o tyle aby czas wtrysku benzyny był taki sam jak na benzynie. Jeśli natomiast po przełączeniu na LPG czas wtrysku benzyny będzie się skracał, to należy oczywiście zmniejszyć czas wtrysku gazu aby zmniejszyć dawkę. |
|
|
|
 |
Stepek
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Paź 2013 Posty: 37 Skąd: Serock
|
Wysłany: 10-11-2014, 17:49
|
|
|
Dzisiaj miałem trochę czasu więc najpierw zabrałem się za stukającą kolumnę kierownicy, a potem przyszedł czas zajrzeć do sterownika LPG. Dużo się naczytałem odnośnie tego map sensora i zmiany ciśnienia. W końcu naszła mnie myśl.. Rok temu miałem przekładkę silnika i mogłem zamienić przewód podciśnieniowy... Poszedłem do garażu, zamieniam przewód od map sensora w inne miejsce (z dolnego na te górne na kolektorze). Odpalam auto, i uśmiech na japie. Podciśnienie w okolicach 0,3 a ciśnienie 1,6 ale przynajmniej zrobiło się stałe i nie było tych skoków co wcześniej, potem oczywiście zjechałem do 1,1bar.
W efekcie silnik chodzi na obrotach w zasadzie identycznych jak na benzynie, alee... no właśnie został problem przycinania, po prostu gubi mi zapłony albo wtryski. Dochodzę do wniosku że po prostu valteki umierają, ale spróbuję zebrać teraz normalną mapkę i coś zadziałać.
W tym całym pośpiechu zapomniałem spojrzeć do dokumentów jaki ja w końcy ten reduktor mam. Wydaję mi się że kiedyś jak czytałem to było zavoli ale jutro dam znać |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 11-11-2014, 07:12
|
|
|
Stepek napisał/a: | (z dolnego na te górne na kolektorze) | A nie na reduktorze? Bo jeśli masz Zavoli Zetę, to na dole ma króciec zaworu bezpieczeństwa a obok śruby regulacyjnej króciec podciśnienia i faktycznie jeśli miałbyś podciśnienie podłączone pod ten na dole to reduktor nie regulował by właściwie ciśnienia względem podciśnienia kolektora i w programie mogło by pokazywać takie cuda jak opisywałeś.
Tak wygląda ten Zavolak https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT5MsDoSTPvY9FQVWQFyL5zWmFI2an0UF4ZGokw79TYjUreDXGZDA |
|
|
|
 |
Stepek
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Paź 2013 Posty: 37 Skąd: Serock
|
|
|
|
 |
|
|