Przesunięty przez: Hubeeert 29-05-2007, 20:19 |
[EA5 2.5]Sprężarka kompresor klimatyzacji |
Autor |
Wiadomość |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 12-11-2014, 10:01
|
|
|
KsiadzRobak napisał/a: | sampler napisał/a: | własnie nie ponieważ wnętrze sprężarki rusza TYLKO po zasprzęgleniu elektromagnesu | przemyśl to jeszcze raz
ja wiem jak to wygląda, bo już nie raz to łożysko zmieniałem
tarcza sprzęgła jest na wielowypuście, na stałe z ośką sprężarki
jak zatrze się łożysko pod kołem pasowym, to sytuacja jest identyczna jakby zasprzęgliło kompresor
więc jeśli wtedy nadal jest opór to dlatego, że to wewnątrz sprężarki łożysko(a) padło
|
Skoro tarcza sprzęgła jest na stałe z ośką sprężarki to co ma do jej uruchomienie łożysko koła pasowego. Tarczę załącza elektromagnes przyciągając ją do powierzchni koła. Zajrzyj pod maskę i zobacz jak to działa. Koło pasowe kręci się caly czas bez znaczenia czy działa klima czy nie. Łożysko koła pasowego jest wciskane na obudowę sprężarki w miejsce poniżej (czerwona linia) a tarczka przykręcana na oś sprężarki (zielona):
łożyska wyglądają tak:
Zdjęcia zrobione podczas podczas wymiany łożyska koła pasowego u mnie |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21948 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 12-11-2014, 10:56
|
|
|
KsiadzRobak napisał/a: | jak zatrze się łożysko pod kołem pasowym, to sytuacja jest identyczna jakby zasprzęgliło kompresor | Jak zatrze się łożysko na kole pasowym sprężarki to spadnie/spali się pasek wielorowkowy, nie wiem jakim cudem zatarte łożysko koła pasowego miałoby nagle załączyć sprzęgło.
[ Dodano: 12-11-2014, 10:58 ]
sampler, jak usunąłeś stare łożysko z koła pasowego? Jak zabezpieczyłeś nowe (oryginalne zaklepania mogą być ponownie zaklepane?). |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 12-11-2014, 11:41
|
|
|
Usuwałem poprzez wyciśniecie w imadle odpowiednimi tulejami. Nowe wciśnięte i zaklepane punktowo przy krawędzi. Siedzi już rok bez problemu |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
KsiadzRobak
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 1029 Skąd: ecki
|
Wysłany: 12-11-2014, 12:17
|
|
|
Zrozumiałem. Racja.
Nie chodziło mi, że przyciągnie sprzęgło. Moja pomyłka była taka, że zatarte łożysko zacznie obracać wałkiem sprężarki a to faktycznie niemożliwe.
Ja te łożysko wymieniałem zawodowo, nawet całkiem niedawno.
Wybić można je młotkiem - tylko trzeba te zaprasowania na obwodzie ściąć. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21948 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 12-11-2014, 20:54
|
|
|
sampler napisał/a: | Usuwałem poprzez wyciśniecie w imadle odpowiednimi tulejami | Pchałeś wewnętrzny czy zewnętrzny pierścień? KsiadzRobak napisał/a: | Wybić można je młotkiem - tylko trzeba te zaprasowania na obwodzie ściąć | Otóż to, zastanawiam się jak i czym usunąć te zaprasowania... |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 12-11-2014, 21:00
|
|
|
Oglądaj od 5:40 https://www.youtube.com/watch?v=Ml1qRixFcHA |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21948 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 12-11-2014, 21:10
|
|
|
O chłopie skąd ja Ci wezmę taką "zaprasowywarkę"? Widzę, że sam nie dam rady. |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 13-11-2014, 08:42
|
|
|
pod cale kolo podlozylem większą tulejkę - kawałek rurki tak że całe lożysko wraz z jego obsadzeniem oparło sie na tuleji. A łożysko wyciskałem czopem z metalu opierającego się o pierscien wewnętrzny. Te zagniecenia są słabe łatwo puszczają a stare łożysko nawet nie jest uszkodzone po wyciągnięciu |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
radek8622
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 521 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 13-11-2014, 08:53
|
|
|
Cześć.Od jakiegoś czasu mam problem z załączeniem się sprężarki.Wcześniej podczas załaczenia było słychać tylko cyknięcie.Natomiast teraz jak się załącza to jest masakra słychać zgrzyt,huk nie wiem jak to opisać czuć aż szarpnięcie autem ale ten problem występuje podczas pierwszego załączenia sprężarki.Później nic takiego się nie dzieje czy to tryb eco czy stała praca sprężarki.Ma ktoś pomysł o co chodzi? |
_________________ carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 |
|
|
|
 |
KsiadzRobak
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 1029 Skąd: ecki
|
Wysłany: 13-11-2014, 09:10
|
|
|
sampler napisał/a: | Te zagniecenia są słabe łatwo puszczają | zgadza się, ale uczciwie przyznam, że raz próbowałem wybić łożysko młotkiem bez ich usunięcia i wygiąłem koło pasowe - na szczęście odwracalnie i udało się je uratować |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21948 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 13-11-2014, 15:11
|
|
|
sampler, a czym zaprasowałeś nowe łożysko? |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 13-11-2014, 21:04
|
|
|
zabezpieczylem punktakiem w kilku miejscach |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
KsiadzRobak
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 1029 Skąd: ecki
|
Wysłany: 13-11-2014, 23:33
|
|
|
ja zaklepuję dokładnie te same miejsca co fabryka |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21948 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 14-11-2014, 08:40
|
|
|
W takim razie ostatnie pytanie. Czym/jak blokujecie sprzęgło/sprężarkę aby odkręcić nakrętkę na osi sprężarki? |
|
|
|
 |
KsiadzRobak
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 1029 Skąd: ecki
|
Wysłany: 14-11-2014, 11:13
|
|
|
dłutem stolarskim/śrubokrętem - między te wcięcia na sprzęgiełku a podłogę |
|
|
|
 |
|