Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
29-05-2007, 20:19
[EA5 2.5]Sprężarka kompresor klimatyzacji
Autor Wiadomość
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 12-11-2014, 10:01   

KsiadzRobak napisał/a:
sampler napisał/a:
własnie nie ponieważ wnętrze sprężarki rusza TYLKO po zasprzęgleniu elektromagnesu
przemyśl to jeszcze raz
ja wiem jak to wygląda, bo już nie raz to łożysko zmieniałem
tarcza sprzęgła jest na wielowypuście, na stałe z ośką sprężarki
jak zatrze się łożysko pod kołem pasowym, to sytuacja jest identyczna jakby zasprzęgliło kompresor
więc jeśli wtedy nadal jest opór to dlatego, że to wewnątrz sprężarki łożysko(a) padło


Skoro tarcza sprzęgła jest na stałe z ośką sprężarki to co ma do jej uruchomienie łożysko koła pasowego. Tarczę załącza elektromagnes przyciągając ją do powierzchni koła. Zajrzyj pod maskę i zobacz jak to działa. Koło pasowe kręci się caly czas bez znaczenia czy działa klima czy nie. Łożysko koła pasowego jest wciskane na obudowę sprężarki w miejsce poniżej (czerwona linia) a tarczka przykręcana na oś sprężarki (zielona):


łożyska wyglądają tak:




Zdjęcia zrobione podczas podczas wymiany łożyska koła pasowego u mnie :)
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21948
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 12-11-2014, 10:56   

KsiadzRobak napisał/a:
jak zatrze się łożysko pod kołem pasowym, to sytuacja jest identyczna jakby zasprzęgliło kompresor
Jak zatrze się łożysko na kole pasowym sprężarki to spadnie/spali się pasek wielorowkowy, nie wiem jakim cudem zatarte łożysko koła pasowego miałoby nagle załączyć sprzęgło.

[ Dodano: 12-11-2014, 10:58 ]
sampler, jak usunąłeś stare łożysko z koła pasowego? Jak zabezpieczyłeś nowe (oryginalne zaklepania mogą być ponownie zaklepane?).
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 12-11-2014, 11:41   

Usuwałem poprzez wyciśniecie w imadle odpowiednimi tulejami. Nowe wciśnięte i zaklepane punktowo przy krawędzi. Siedzi już rok bez problemu :)
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
KsiadzRobak 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 1029
Skąd: ecki
Wysłany: 12-11-2014, 12:17   

Zrozumiałem. Racja.
Nie chodziło mi, że przyciągnie sprzęgło. Moja pomyłka była taka, że zatarte łożysko zacznie obracać wałkiem sprężarki a to faktycznie niemożliwe.
Ja te łożysko wymieniałem zawodowo, nawet całkiem niedawno.
Wybić można je młotkiem - tylko trzeba te zaprasowania na obwodzie ściąć.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21948
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 12-11-2014, 20:54   

sampler napisał/a:
Usuwałem poprzez wyciśniecie w imadle odpowiednimi tulejami
Pchałeś wewnętrzny czy zewnętrzny pierścień?
KsiadzRobak napisał/a:
Wybić można je młotkiem - tylko trzeba te zaprasowania na obwodzie ściąć
Otóż to, zastanawiam się jak i czym usunąć te zaprasowania...
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 12-11-2014, 21:00   

Oglądaj od 5:40 https://www.youtube.com/watch?v=Ml1qRixFcHA
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21948
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 12-11-2014, 21:10   

O chłopie skąd ja Ci wezmę taką "zaprasowywarkę"? :wink: Widzę, że sam nie dam rady.
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 13-11-2014, 08:42   

pod cale kolo podlozylem większą tulejkę - kawałek rurki tak że całe lożysko wraz z jego obsadzeniem oparło sie na tuleji. A łożysko wyciskałem czopem z metalu opierającego się o pierscien wewnętrzny. Te zagniecenia są słabe łatwo puszczają a stare łożysko nawet nie jest uszkodzone po wyciągnięciu
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
radek8622 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 521
Skąd: wrocław
Wysłany: 13-11-2014, 08:53   

Cześć.Od jakiegoś czasu mam problem z załączeniem się sprężarki.Wcześniej podczas załaczenia było słychać tylko cyknięcie.Natomiast teraz jak się załącza to jest masakra słychać zgrzyt,huk nie wiem jak to opisać czuć aż szarpnięcie autem ale ten problem występuje podczas pierwszego załączenia sprężarki.Później nic takiego się nie dzieje czy to tryb eco czy stała praca sprężarki.Ma ktoś pomysł o co chodzi?
_________________
carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 
 
KsiadzRobak 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 1029
Skąd: ecki
Wysłany: 13-11-2014, 09:10   

sampler napisał/a:
Te zagniecenia są słabe łatwo puszczają
zgadza się, ale uczciwie przyznam, że raz próbowałem wybić łożysko młotkiem bez ich usunięcia i wygiąłem koło pasowe - na szczęście odwracalnie i udało się je uratować
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21948
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 13-11-2014, 15:11   

sampler, a czym zaprasowałeś nowe łożysko?
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 13-11-2014, 21:04   

zabezpieczylem punktakiem w kilku miejscach
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
KsiadzRobak 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 1029
Skąd: ecki
Wysłany: 13-11-2014, 23:33   

ja zaklepuję dokładnie te same miejsca co fabryka
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21948
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 14-11-2014, 08:40   

W takim razie ostatnie pytanie. Czym/jak blokujecie sprzęgło/sprężarkę aby odkręcić nakrętkę na osi sprężarki?
 
 
KsiadzRobak 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 1029
Skąd: ecki
Wysłany: 14-11-2014, 11:13   

dłutem stolarskim/śrubokrętem - między te wcięcia na sprzęgiełku a podłogę
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.