| [Cari 1.8 GDI] Cari Brak Obrotów powyżej 4 tyś | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | ikar   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 29 Paź 2014
 Posty: 6
 Skąd: internet
 
 | 
            
               |    Wysłany: 06-11-2014, 18:27   [Cari 1.8 GDI] Cari Brak Obrotów powyżej 4 tyś |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam wszystkich . Mam pewien problem ze swoja Cari a mianowicie 1.8 GDI 1999r czyli nie dokońca jeszcze wersja po lifcie ale już z silnikiem bez linki gazu . 
 Problem polega na tym że :
 1. Auto nie wkreca się na obroty na postoju powyżej 4 tyś ( i to jeszcze trzeba bardzo powoli naciskać gaz )
 2. Podczas jazdy przekroczenie 2.5 tyś obrotów jest nie możliwe
 3. Nie wyświetla się spalanie średnie na komputerze
 4. Wolne obroty sa na poziomie 1.5 tyś
 
 A oto rzeczy które zrobiłem korzystając z porad na Forum ale niestety nie pomogły :
 
 1. Wyczyściłem przepustnice ( pożądnie jakby ktoś pytał )
 2. Przyuczyłem obrotów Cari wg instrukcji
 3. Ustawiłem TPS wg instrukcji z forum
 4. skasowałem wszystkie błedy komputerem
 5. Ustawiłem wyświetlacz komputera pokładowego na wskazania średniego zużycia paliwa
 
 
 Niestety powyższe zabiegi nic nie pomogły i jest dalej kiepsko już mi się konczą pomysły moze ktoś coś może doradzic ???
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MichciuGT   Mitsumaniak
 
 Auto: Galant Kombi 6A13
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 22 razy
 Dołączył: 15 Kwi 2014
 Posty: 1012
 Skąd: Marki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-11-2014, 18:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | "skasowałem wszystkie błędy komputerem" - a jakie były błędy i jakim komputerem kasowałeś, ktoś w serwisie? bo evoscan + przejściówka na ftdi nie kasuje błędów... i w tym roku najczęściej wcale nie odczytuje 
 i czy teraz sprawdzałeś po tych wszystkich zabiegach jakie są błędy?
 |  
				| _________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
   2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
   Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
   Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
 Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robert78   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Eclipse 4g
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 5 razy
 Dołączył: 29 Sty 2012
 Posty: 1171
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-11-2014, 19:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | mialem podobny problemprzyczyna byl dolot |  
				| _________________ Eclipse 4g 07r
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ikar   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 29 Paź 2014
 Posty: 6
 Skąd: internet
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-11-2014, 20:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | Odpowiadam na pytania 1. Komputer do odczytu i kasowania błędów był to LAUNCH X-431 komunikuje sie z autem oprócz ABS
 2. Przed skasowaniem błędów były błędy :
 - kod usterki 12 opis kodu usterki AFS
 - kod usterki  79 opis kodu usterki TPS (main)
 - kod usterki  92 opis kodu usterki  ETV MTR FB
 
 Wszystkie błędy znikneły po wyregulowaniu TPS wg instrukcji z forum i ponownym skasowaniu błędów . Teraz błędów brak pokazuje 0
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MichciuGT   Mitsumaniak
 
 Auto: Galant Kombi 6A13
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 22 razy
 Dołączył: 15 Kwi 2014
 Posty: 1012
 Skąd: Marki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-11-2014, 21:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | Okej, dobrze wiedzieć   
 "Przyuczyłem obrotów Cari wg instrukcji " - odłączyłeś akku, ale zrobiłeś to pewnie tylko raz...
 
 u mnie jak było podobnie to dopiero za któryś tam razem zaczął normalnie chodzić i przy tym nie było robione uczenie obrotów...
 
 - kod usterki 12 opis kodu usterki AFS - warto wspomnieć że przy czyszczeniu przepustnicy dobrze też jest wyczyścić dobrze tą rurkę gumową co idzie do tego czujnika
 
 a można zrobić logi tym urządzeniem diagnostycznym?, z chęcią bym zobaczył logi poprawek paliwowych, czujnika podciśnienia, obroty, afr...
 
 czy po odpaleniu zimnego silnika chodzi prawidłowo przez jakieś 2-4 minuty, a później zaczyna wariować przy dodaniu gazu?
 |  
				| _________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
   2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
   Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
   Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
 Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ikar   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 29 Paź 2014
 Posty: 6
 Skąd: internet
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-11-2014, 22:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie nie Kolego uczenie obrotów to juz chyba z 10 razy było  powoli robie się już mistrzem w tym   
 Przy czyszczeniu przepustnicy o którą rurkę ci chodzi ???? O trąbe słonia ?
 
 Coś sie tam bawilem dziś komputerem (  jest brata więc dostep mam całodobowy jak chce)
 
 Przy 4 tys obrotów jest tak :
 akumulator ładowanie 13,860 volt
 Injector 2,3 ms
 Fuel prs.Snsr 0,306 mpa
 w Niedziele mogę wiecej posprawdzać opcji tylko jak ktoś mógłby mnie pokierowac jakie mam zaznaczyć moge wszystkie i wtedy tu wrzucę wynik.
 
 Nie chciałbym żeby ktoś sobie pomyślał że nie chce czegoś tam wymienić w tym aucie jak coś zepsute to podpowiedzcie co z chcęcią wymienie bo powiem tak:
 NAPRAWA I WYMIANA BEDZIE TANSZA NIZ TANKOWANIE CARI w stanie obecnym
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MichciuGT   Mitsumaniak
 
 Auto: Galant Kombi 6A13
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 22 razy
 Dołączył: 15 Kwi 2014
 Posty: 1012
 Skąd: Marki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-11-2014, 22:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | w takim razie trochę paliwa już zeszło pewnie przy takiej zabawie..   
 przy przepustnicy o ile dobrze pamiętam jest taka cienka rurka o średnicy ok. 0,5 cm, ale to jeszcze prawdopodobnie zależy od modelu silnika.... i ona idzie do jakiegoś czujnika (chyba czujnika podciśnienia w kolektorze dolotowym)
 
 Fuel prs.Snsr 0,306 MPa w dodatku przy 4k rpm to ok. 3Bary....
 
 tylko ciekawe czy to przypadkiem pokazuje ciśnienie paliwa przed wejściem do pompy wysokiego ciśnienia, choć nie przypominam sobie takiego czujnika
 
 u mnie ciśnienie waha się przy ok. 5MPa, czasem +- 1MPa, teoretycznie powinno być +- 0,3MPa, ale to nie przeszkadza
 
 Przy okazji, czyściłeś przepustnice wyjmując ją, czy tylko szmatką i ręcznie od strony trąby słonia?
 |  
				| _________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
   2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
   Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
   Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
 Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ikar   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 29 Paź 2014
 Posty: 6
 Skąd: internet
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-11-2014, 12:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | Recznie czyściłem przepustnice  wyjąłem na stół i jest tak czysta jak z fabryki . 
 Takowej rurki nie posiadam jak opisujesz .
 Porobie jeszcze logi komputerem posprawdzam cisnienia wszystkie jakie sie da i wrzuce parametry jakie odczytam i może wtedy coś uda się nam tu wspólnie ustalić .
 Generalnie auto zachowuje sie jakby nie  dostawało paliwa
  ale odpala normalnie itp może to ta pompa paliwa w baku daje za niskie ciśnienie ??? 
 [ Dodano: 12-11-2014, 19:53 ]
 Witam ponownie zrobiłem pare odczytów komputerem wiec wstawiam tu wyniki może ktoś będzie umiał pomóc mi jakoś .
 
 Przy około 1500 rpm na wolnych obrotach jest nastepująco :
 
 AFS   37,50  Hz
 AIR TEMP.SNSR 27 Ąć
 TPS(SUB)    4452  mV
 BATT.VOLTAGE  14,153  V
 CLT TEMP.SNRS  89 Ąć
 CRANK A.SNRS   1593 r/min
 BARO.PRS.SNRS    95 kpa
 ENG.LOAD (A/N) 16 %
 IDLE POS   ON
 AFS RESET    ON
 INJECTOR 2,0 ms
 ADV.IGNITION   BTDC 24
 OIL TEMP 30
 EGR STEP.MTR   4 STEP
 LEARN KNOCK 100 %
 TARGET IDLE  749 r/min
 FUEL.PRS.SNSR  0,344 MPa
 APS(SUB) 956 mV
 APS (MAIN) 996 mV
 TPS(MAIN) 507 mV
 TARGET PE 686 KPa
 
 a teraz odczyt z około 4000 rpm
 
 
 
 AFS   100  Hz
 AIR TEMP.SNSR 29 Ąć
 TPS(SUB)    3866  mV
 BATT.VOLTAGE  14,227  V
 CLT TEMP.SNRS  97 Ąć
 CRANK A.SNRS   3781 r/min
 BARO.PRS.SNRS    95 kpa
 ENG.LOAD (A/N) 18 %
 IDLE POS   OF
 AFS RESET    OF
 INJECTOR 2,0 ms
 ADV.IGNITION   BTDC 28
 OIL TEMP 29
 EGR STEP.MTR   4 STEP
 LEARN KNOCK 100 %
 TARGET IDLE  749 r/min
 FUEL.PRS.SNSR  0,306 MPa
 APS(SUB) 1581 mV
 APS (MAIN) 1640 mV
 TPS(MAIN) 1054 mV
 TARGET PE 760  KPa
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MichciuGT   Mitsumaniak
 
 Auto: Galant Kombi 6A13
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 22 razy
 Dołączył: 15 Kwi 2014
 Posty: 1012
 Skąd: Marki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-11-2014, 15:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | po odpaleniu czas wtrysku INJECTOR 2,0 ms i przy obrotach niecałe 4k INJECTOR 2,0 ms - zły odczyt 
 OIL TEMP 29 - Cari nie ma czujnika oleju
 
 FUEL.PRS.SNSR 0,306 MPa  - moim zdaniem interfejs / program źle podaje ten parametr
 
 czyli prawie nic takie odczytanie nam nie daje, w evoscanie jest możliwość zrobienia logu (zapis odczytu parametrów w czasie rzeczywistym) i dzięki temu możemy zobaczyć na wykresie jakie są parametry z np. pracy silnika przez 2 minuty w tym wysokie ciśnienie
 
 Najlepiej jak by się ktoś inny wypowiedział
   |  
				| _________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
   2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
   Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
   Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
 Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Hubeeert   Mitsumaniak
 na urlopie
 
 Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 156 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 17695
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-11-2014, 17:46 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | MichciuGT napisał/a: |  	  | FUEL.PRS.SNSR 0,306 MPa | 
 I tu jest wskazówka - to ciśnienie powinno byc wyższe a ponieważ nie jest to ECU robi odcinkę przy 4000 obr.
 
 Pompa WC, 99% pewności. 100% da podłączenie do EVOSCANA lub MUT III
 |  
				| _________________ 
 Thomas Jefferson said:
 1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
 2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
 Just think...
 
  . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MichciuGT   Mitsumaniak
 
 Auto: Galant Kombi 6A13
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 22 razy
 Dołączył: 15 Kwi 2014
 Posty: 1012
 Skąd: Marki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-11-2014, 18:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | Hubeeert ja bym tak nie powiedział   
 przy takim ciśnieniu silnik w ogóle nie powinien normalnie zapalać... 3bar <ok. 10 które jest w cylindrze
   
 ja bym prosił o log z evoscana, albo sprawdzenie mutem
 
 i sprawdź jeszcze raz czy masz błędy, dobrze by było spróbować metodą mrugania kontrolki silnika tzn. zworka pinu 1 z 4 w OBD2
   |  
				| _________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
   2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
   Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
   Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
 Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Hubeeert   Mitsumaniak
 na urlopie
 
 Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 156 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 17695
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-11-2014, 19:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jaki związek ma ciśnienie na listwie paliwowej z tym w cylindrze? 
 Ciśnienie paliwa na listwie powinno wynosić 50 bar.
 |  
				| _________________ 
 Thomas Jefferson said:
 1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
 2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
 Just think...
 
  . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MichciuGT   Mitsumaniak
 
 Auto: Galant Kombi 6A13
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 22 razy
 Dołączył: 15 Kwi 2014
 Posty: 1012
 Skąd: Marki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-11-2014, 19:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | jest taki związek że w czasie wtryskiwania paliwa ciśnienie wyższe przedostaje się w stronę niższego - w normalnie działającym silniku 50bar przedostaje się do ok. 10bar... 
 jak by było na listwie zasilania paliwem niższe ciśnienie to po prostu by nie odpalił...
   
 i dlatego wartość podana przez LAUNCH X-431 jest błędna
 |  
				| _________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
   2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
   Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
   Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
 Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Hubeeert   Mitsumaniak
 na urlopie
 
 Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 156 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 17695
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-11-2014, 20:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wciąż nie rozumiesz. Ciśnienie 50 bar na listwie jest stałe. Niezależnie od obrotów. A raczej powinno być. Spadek ciśnienia oznacza awarię pompy WC. Zresztą - całkiem niedawno taką pompę wymienialiśmy w Pininie GDI, Carismie GDI i objawy były dokładnie takie jak opisane powyżej.
 
 Chcesz ciągnąć dyskusję - przeczytaj service manual. Wtedy porozmawiamy.
 |  
				| _________________ 
 Thomas Jefferson said:
 1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
 2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
 Just think...
 
  . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MichciuGT   Mitsumaniak
 
 Auto: Galant Kombi 6A13
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 22 razy
 Dołączył: 15 Kwi 2014
 Posty: 1012
 Skąd: Marki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-11-2014, 21:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | Chyba się nie zrozumieliśmy, ja to biorę na logikę bo doświadczenia nie mam... 
 przy CRANK A.SNRS 1593 r/min  jest:
 FUEL.PRS.SNSR 0,344 MPa
 
 przy CRANK A.SNRS 3781 r/min jest:
 FUEL.PRS.SNSR 0,306 MPa
 
 co tak na prawdę dużo nie mówi, ponieważ:
 1. jest to ok. 3bary czyli za mało aby silnik mógł działać - czyli wartość według mnie nie rzeczywista, która może być przekłamana przez interfejs diagnostyczny
 2. nie wiemy jak w zależności od czasu i obciążenia jest ciśnienie - i dlatego chciałbym log z którego miałbym wykres
   
 a service manual prawdopodobnie podaje żeby zmierzyć to ciśnienie, czyli nic nowego do tematu nie wnosi, dopóki nie mamy rzeczywistych wartości
   
 "Ciśnienie 50 bar na listwie jest stałe. Niezależnie od obrotów. A raczej powinno być. Spadek ciśnienia oznacza awarię pompy WC" - Zgadzam się z tym
   |  
				| _________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
   2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
   Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
   Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
 Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |