Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
roznice Sportback Ralliart a EVO
Autor Wiadomość
jdmboar 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi RVR
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 3
Skąd: manchester
Wysłany: 25-10-2014, 18:09   roznice Sportback Ralliart a EVO

czesc
jest do kupienia ralliart z silnikiem 4B11T ale ograniczonym do 240km w porownaniu z evo. jakie rzeczy mialy wplyw na taki wynik? inne turbo, komputer?
dzieki za info

OK nie bylo pytania znalazelm odpowiedz. (chcialem dodac foto ale nie wiem jak je dodac)

Ale mam kolejne -> co z zawieszeniem? jest blizniacze z evo czy standardowym lancerem
 
 
kisian 
Mitsumaniak
kisian 00537

Auto: MSS 1.6 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 546
Skąd: Wola Dębińska
Wysłany: 25-10-2014, 19:43   

Na pewno jest różnica w skrzyniach sst. Ta w Ralliarcie przy ostrzejszej jeździe podczas pierwszych jazd testowych dziennikarzy, przy ostrzejszym traktowaniu auta przegrzewała się za co skrytykowano autko. Zasadniczo Ralliart chyba od początku nie miał być tańszym substytutem Evo, tylko konkurentem aut typu Golf R32.
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 26-10-2014, 08:40   

Silnik to najmniejszy problem można go podciągnąć do prawie 300KM.

Względem EVO brakuje na pewno tylnego aktywnego dyferencjału (AYC) zamiast niego jest zwykły o ograniczonym tarciu.

Hamulce to te z Outlandera/ASX-a/Lancerze GTS (USA)

Zawieszenie to na pewno nie jest to z EVO, do tego RA chyba nie ma poszerzonych nadkoli więc 245(taka jak w EVO) raczej będzie wystawać...

RA to zwykły Lancer GTS z turbo, skrzynią SST i ACD (centralny aktywny dyferencjał). To taki szybszy sedna... W USA był tylko odrobinę droższy od GTS-a. A teraz widzę nawet nie ma go w sprzedaży.

kisian - nie wiadomo jak Ci dziennikarze tym jeździli, a druga sprawa to był przedprodukcyjny egzemplarz. Potem już nie było słychać o tym problemie. Nawet jak brakuje chłodnicy oleju to można pewnie już dołożyć. Znając życie skrzynia jest i tak od poddostawcy i pewnie nie opłacało się robić okrojonej i mocniejsze. Czytałem też, że na forum ktoś tuningował tą skrzynię i to w Polsce.
 
 
kisian 
Mitsumaniak
kisian 00537

Auto: MSS 1.6 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 546
Skąd: Wola Dębińska
Wysłany: 27-10-2014, 08:59   

krzychu napisał/a:
nie wiadomo jak Ci dziennikarze tym jeździli

Z tego co pamiętam, mając "prawie" evo chcieli nim jeździć jak evo i gotowali olej... Ale to chyba jak wcześniej pisałem od początku nie miał być rajdowiec tylko szybki w miarę wygodny konkurent Golfa R32 i "hotchatchy"
 
 
 
piotrekt1976 
Nowy Forumowicz
Piotrek

Auto: Lancer Ralliart, evoX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 17
Skąd: Frankfurt am main
Wysłany: 31-10-2014, 22:44   

kisian napisał/a:
krzychu napisał/a:
nie wiadomo jak Ci dziennikarze tym jeździli

Z tego co pamiętam, mając "prawie" evo chcieli nim jeździć jak evo i gotowali olej... Ale to chyba jak wcześniej pisałem od początku nie miał być rajdowiec tylko szybki w miarę wygodny konkurent Golfa R32 i "hotchatchy"
i

Olej w skrzyni gotujesz i w Evo, to zaden wyznacznik.
Wiekszym problemem ale rowniez takim ktory da sie ogarnac jest bezsensowna kastracja silnika fabrycznym programem, mniejsza turbina, slaby zawias i dramatyczne spowalniacze bo hamulcami tego nie idzie nazwac. Po poprawieniu tych felerow w sumie fajny samochod i w razie cos miesci sie w nim lodowka :badgrin:
 
 
kisian 
Mitsumaniak
kisian 00537

Auto: MSS 1.6 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 546
Skąd: Wola Dębińska
Wysłany: 01-11-2014, 09:57   

piotrekt1976 napisał/a:
i w razie cos miesci sie w nim lodowka :badgrin:

Czyli w razie czego można oferować ekspresowe przeprowadzki :D
 
 
 
Seiji 
Mitsumaniak
WRRRR PSSST


Auto: CN9A 4G63T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2013
Posty: 387
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 15-11-2014, 20:30   

krzychu napisał/a:
Hamulce to te z Outlandera/ASX-a/Lancerze GTS (USA)


z Carismy II
_________________
Lancer Evolution IV
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 15-11-2014, 20:56   

Seiji napisał/a:
krzychu napisał/a:
Hamulce to te z Outlandera/ASX-a/Lancerze GTS (USA)


z Carismy II


Carisma II ma przednie tarcze 294mm i tył ponad 300mm? :shock:

Ty może mylisz Ralliarta z lat 2004-2006 z silnikiem 2,4 MIVEC? Wiele by pasowało.
 
 
piotrekt1976 
Nowy Forumowicz
Piotrek

Auto: Lancer Ralliart, evoX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 17
Skąd: Frankfurt am main
Wysłany: 16-11-2014, 19:13   

hamulce sa od outlandera fabrycznie w ralliarcie ale to zaden powod do dumy bo slabe sa okrutnie i wlasciwie to pierwsza rzecz jaka sie powinno zmienic.
Zestaw AP racing robi robote a w ostatecznosci fabryczny zestaw od Evolucji X , tyle ze potrzeba dorabiac adaptery bo niestety nie jest P&P.
 
 
madź 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany

Auto: Toyota Yaris
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 14 razy
Dołączyła: 14 Lut 2010
Posty: 535
Skąd: Katowice/Bytom
Wysłany: 16-11-2014, 22:25   

krzychu napisał/a:
Carisma II ma przednie tarcze 294mm i tył ponad 300mm? :shock:

Carisma po drugim lifcie (2001-2004) z przodu miała 281mm, z tyłu 260mm.
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 17-07-2019, 20:19   

EVO vs Ralliart - porównanie napędów na rolkach:
https://youtu.be/5qd4hltsS60
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
 
Mazin89 
Forumowicz


Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Lip 2017
Posty: 433
Skąd: Siedlce
Wysłany: 19-07-2019, 11:49   

Ciekawy test i wyniki, ale wiadomo że Evo nie służy do jazdy w terenie. Na krętej drodze AYC pokaże przewagę.
Wychodzi jednak na to, że jeżeli ktoś poszukuje auta na codzień, które zimą, czy na gorszej drodze zrobi użytek z 4x4 to RA będzie się lepiej sprawował.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.