Migająca kontrola silnika |
Autor |
Wiadomość |
virusosk
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 16 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 12-11-2014, 16:29 Migająca kontrola silnika
|
|
|
Witam, dzisiaj najnormalniej w świecie po 8 godzinach pracy, odpaliłem auto i zacząłem wracać do domu. Po przejechaniu około 300-400 [m] skoczyły mi na sekundę obroty na 3-4tys., zachwilkę ponownie, po czym zapaliła się kontrolka silnika i miga. Przy wciskaniu pedału gazu samochód nie reaguje i jedzie niecałe 30km/h.
Czy ktoś może mi pomóc? Może miał już coś takiego. Wiem, że muszę podłączyć komputer i sprawdzić nr błędu, ale niestety dzisiaj już chyba nie zdążę.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 12-11-2014, 16:50
|
|
|
Jaki masz silnik, z którego roku jest auto? Wróżek raczej tu nie ma a bez takich podstawowych informacji raczej niewiele da się doradzić.
Jeśli masz GDI z przepustnicą elektroniczną to może odkleił się magnes w przepustnicy i trzeba ją naprawić bądź wymienić.
Jak auto benzynowe i z przed 2001, to tak możesz sprawdzić błędy http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981 bo bez tego nie wiele da się powiedzieć. |
|
|
|
 |
virusosk
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 16 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 12-11-2014, 18:32
|
|
|
Faktycznie, troszkę byłem rozkojarzony zakładając temat.
Rok: 2001
Silnik 1.8 GDI |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 12-11-2014, 18:49
|
|
|
Przy tym roczniku to tylko na kompie odczytasz błedy.
Tak jak plecho obstawiam przepustnice do regeneracji. Na na luzie tez sie nie wkreca na obroty? |
_________________
 |
|
|
|
 |
virusosk
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 16 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 13-11-2014, 20:51
|
|
|
Niedawno przyjechałem samochodem do domu, niestety jeszcze nie byłem u mechanika. W każdym razie dzisiaj zauważyłem małą ilość oleju silnikowego (kontrolka się nie paliła), miałem 0,5L oleju to dolałem. Po odpaleniu auta, skoczyły kilka razy obroty (do 3tys max). Kontrolka silnika paliła się cały czas, nie migała już. Silnik chwilkę pochodził, dodałem 2x gazu na biegu jałowym, wszystko było ok. Po chwili pojawił sie kolejny nieduży skok obrotów, a następnie kontrola znow migała - silnik przełączył się w stan "awaryjny". Do domu około 4km, przejechałem nie mogąc przekroczyć 2tyś.obrotów.
W sobotę najprawdopodobniej wybiorę się zczytać kod błędu. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 14-11-2014, 05:39
|
|
|
Olej tu nie ma nic do rzeczy bo komputer silnika nie bada ani jego stanu ani ciśnienia. GDI to trochę specyficzny i mało znany silnik dla większości mechaników więc raczej speca poszukał bym tu na forum aby nie potrzebnie nie utopić sporej kasy. Najlepiej poradź się Bartka http://forum.mitsumaniaki...iewprofile&u=6, jest specjalistą jeśli chodzi o przepustnice. |
|
|
|
 |
virusosk
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 16 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 19-11-2014, 17:58
|
|
|
Witam,
zabrałem się dzisiaj za wymontowanie przepustnicy w celu jej przeczyszczenia.
1. Stan poszczególnych podzespołów przedstawię na zdjęciach - nadają się do czyszczenia, czy uważacie że są w miarę czyste?
1
2
3
4
5
2. W celu wymontowania przepustnicy muszę odłączyć 2 wtyczki (patrz zdjęcia)? Możecie mi podpowiedzieć, w jaki sposób to mam zrobić? Szukałem wtyków/styków, które po naciśnięciu pozwoliłoby mi odłączyć, ale nie mogę sobie poradzić.
1_1
1_2
2_1
2_2
2_3
3. Rozumiem, że po odłączeniu wtyczek powinienem zabrać się za odkręcenie 4 śrub trzymających przepustnicę? Po udanym wyciągnięciu zabrać się za czyszczenie i montaż w odwrotnej kolejności?
Serdecznie proszę o wszelkie wskazówki.
Pozdrawiam
Mateusz
P.S. Dodam, że przy przeparkowywaniu auta do garażu kontrolka paliła się cały czas od silnika, a obroty ciągle mi skakały od 1tys. do 2, po czym spadało i sytuacja się powtarzała. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 19-11-2014, 18:19
|
|
|
Przejrzyj ten temat tylko szkoda, że fotki nie działają http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=33071
Jeśli paliła się kontrolka to sprawdź błędy i może czegoś konkretnego się dowiesz.
Aby zdjąć kostkę z pierwszego zdjęcia, to trzeba nacisnąć zawleczkę z drucika która jest po drugiej stronie a w pozostałych są plastikowe zawleczki które trzeba przycisnąć. |
|
|
|
 |
virusosk
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 16 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 19-11-2014, 19:53
|
|
|
Po napisaniu posta poszedłem, nie wytrzymałem i poszedłem dalej próbować. Odłączyłem wtyczki, potem musiałem poodkręcać 4 śruby od przepustnicy, 2 przewody, 3 śruby od blokady trzymającej przepustnicę i jeszcze jakieś kable poprzesuwać. Zapieczona uszczelka pod naporem śrubokręta wkońcu puściła i wyciągnąłem przepustnicę.
Tak wygląda bez przepustnicy
Od strony silnika przepustnica czarna jak sadza w kominie, tak samo dalej w tym silniku. Tam tak może być brudno ? Nie sądzę aby ten silnik dał tam radę wyczyścić.
Brud w silniku
Przepustnicę trochę poczyściłem rozpuszczalnikiem w sprayu i szmatką, większą część brudu wyczyściłem, ale zostawiłem spryskane w garażu do jutra. Może przesiąknie i wytrze się całe aż do blachy (w 1/4 udało mi się).
Zdjęcia przed czyszczeniem.
Przepustnica 1
Przepustnica 2 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 19-11-2014, 20:22
|
|
|
Dalej w kolektorze i dalej w głowicy jest tego pewnie jeszcze więcej i jest nie możliwe aby to wyczyścić bez zdejmowania kolektora i samej głowicy a wszystko przez "cudowny" EGR. |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 20-11-2014, 14:45
|
|
|
Na początku zamiast zabierać się od razu za przepustnicę powinieneś odczytać błędy, bo być może to jednak nie jest jej wina. Mogłeś popytać, czy nikt w Twojej okolicy nie ma EvoScana i kabelka, ewentualnie kabelek na allegro kosztuje ok. 30-40 zł, a co do zdobycia EvoScana to nie będę podpowiadał (ja osobiście kupiłem).
Być może to nie tylko brud, ale też rozklejone magnesy w przepustnicy. Musiałbyś zdjąć elektromagnes i zobaczyć, czy magnesy na trzpieniu przepustnicy (Bartku nie bij, jeśli używam niefachowego języka ) trzymają się czy też się obracają. Jeśli się obracają, to trzeba kleić (wtedy wysyłaj przepustnicę do Bartka). |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
virusosk
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 16 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 20-11-2014, 16:12
|
|
|
Wiem, że powinienem podłączyć pierw pod komputer. Niestety tego nie zrobiłem. Na przyszłość zaopatrzę się w kabel i odpowiednie oprogramowanie.
Dzisiaj dokończę czyszczenie przepustnicy. Zastanawiałem się również nad ściągnięciem obudowy i przyjrzeniu się własnie w jakim stanie są te magnesy. Jeśli są OK, zamontuje przepustnicę i sprawdzę.
Mam pytanie, po głowie mi chodzi żeby chociaż lekko wyczyścić brud z tego miejsca, gdzie podłącza się przepustnicę. Czyli przy włączonym odkurzaczu, żeby brud nie zostawał w środku poczyścić chociaż z brzegu jakaś szmatką. Czy dać sobie z tym spokój?
I ostatnie pytanie, nigdzie nie ma u mnie uszczelki pod przepustnicę. Wolałbym uniknąć silikonu i użyć do tego przeznaczonej uszczelki. Na necie znalazłem coś takiego, chyba będzie dobra?
http://allegro.pl/carisma...4795434656.html
[ Dodano: 20-11-2014, 18:23 ]
Przy obecnych środkach, chyba bardziej już wyczyścić nie dam rady . Odkurzyłem przewód powietrza od filtra do przepustnicy, komorę na filtr powietrza i przepustnicę trochę.
zdjęcie
zdjęcie 2
Jutro przepustnicę wezmę do pracy i zajdę do chłopaków z działu utrzymania ruchu. Razem z Nimi sprawdzę magnesy, a uszczelkę chyba zaraz zamówię, od razu filtr powietrza też. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 20-11-2014, 19:20
|
|
|
Najważniejsze są miejsca styku przepustnicy ze ściankami a tam raczej za bardzo nie wyczyściłeś. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 20-11-2014, 19:31
|
|
|
virusosk napisał/a: | Na necie znalazłem coś takiego, chyba będzie dobra? |
Porównaj jej kształt ze swoją przepustnicą, są różne .
Kup na alledrogo coś takiego jak na aukcji poniżej i sobie wytnij, będziesz miał z 5szt na zapas .
http://allegro.pl/plyta-u...4754406184.html
Ewentualnie podaj nr. vin (na PW) to podam ci nr. OEM twojej uszczelki. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
|