E 15 automat |
Autor |
Wiadomość |
maaacias [Usunięty]
|
Wysłany: 17-03-2007, 22:47 E 15 automat
|
|
|
witam wszystkich czytajacych ten post!
mam kilka pytan odnosnie automata w modelu e15?
co niektorzy juz wiedza ze bardzo dlugo szukalem tej skrzyni(bo moja ulegla powaznej awari)znalezienie jej graniczylo z cudem ale sie udalo,tylko ze powstaly to nowe problemy a mianowicie:
-jezeli bieg ustawiony jest na "P" to obroty silnika sa 1500 a jezeni przestawie na D lub R to spadaja do 600-700 czy to jest normalne?
- skrzynia zmienia biegi w miare plynnie bez wiekszych szarpniec ale jak wrzucam bied z "P" na D lub N czy R to jest mocne ale naprawde mocne szarpniecie?co to oznacza i gdzie tkwi problem
pozdrawiam
maaacias |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 17-03-2007, 23:53
|
|
|
maaacias napisał/a: | jezeli bieg ustawiony jest na "P" to obroty silnika sa 1500 a jezeni przestawie na D lub R to spadaja do 600-700 czy to jest normalne? | na ssaniu mam też około 1500, jak przełączam na R to mam poniżej 1000. maaacias napisał/a: | skrzynia zmienia biegi w miare plynnie bez wiekszych szarpniec ale jak wrzucam bied z "P" na D lub N czy R to jest mocne ale naprawde mocne szarpniecie?co to oznacza i gdzie tkwi problem | u mnie zawsze szarpnie, ale jak mam rozgrzany olej to mniej, po prostu wrzuca bieg. Nie martwiłbym się, kontroluj poziom i stan oleju. |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 18-03-2007, 01:31
|
|
|
maaacias napisał/a: | -jezeli bieg ustawiony jest na "P" to obroty silnika sa 1500 a jezeni przestawie na D lub R to spadaja do 600-700 czy to jest normalne? |
Czy to się dzieje na ssaniu? Zresztą ssanie czy nie to trochę za nisko spadają Ci obroty. Nie znam się na gaźnikach, ale coś tam będziesz musiał wyregulować. Ale żeby dowiedzieć się, co i jak, to musisz poczekać na radę "gaźnikowców"
maaacias napisał/a: | - skrzynia zmienia biegi w miare plynnie bez wiekszych szarpniec ale jak wrzucam bied z "P" na D lub N czy R to jest mocne ale naprawde mocne szarpniecie?co to oznacza i gdzie tkwi problem |
A zaglądałeś na stronę, którą Ci podałem? Bo to szarpnięcie nie jest normalne. Ja tego u siebie nie mam, zresztą skrzynia nie ma prawa szarpać, czy to na zimnym silniku, czy na ciepłym.
A może to szarpnięcie jest winą za wysokich obrotów? Ile masz na rozgrzanym silniku? |
_________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
Galant E33 - koniec przygody
"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst |
|
|
|
 |
maaacias [Usunięty]
|
Wysłany: 18-03-2007, 01:41
|
|
|
czesc kamilek widze ze jeszcze nie spisz,moze masz racje z tymi obrotami ze sa za wysokie i dlatego szarpie ale jak je zmniejsze to jak wlacze bieg to auto pewnie zgasnie?jak teraz jest taka roznica gdy sa 1500 a olej mam nowy i stan tez bardzo dobry przeciez dobiero co wymienilem skrzynie |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 18-03-2007, 10:45
|
|
|
maaacias napisał/a: | moze masz racje z tymi obrotami ze sa za wysokie i dlatego szarpie |
Nie odpowiedziałeś mi na pytanie: 1500 RPM masz na ssaniu, czy na rozgrzanym silniku?
maaacias napisał/a: | jak je zmniejsze to jak wlacze bieg to auto pewnie zgasnie? |
Teraz pewnie tak. Ale jak wyregulujesz obroty, to nie będzie gasł.
maaacias napisał/a: | jak teraz jest taka roznica gdy sa 1500 a olej mam nowy i stan tez bardzo dobry przeciez dobiero co wymienilem skrzynie |
Nie nie nie, wina nie leży po stronie skrzyni (jeśli chodzi o obroty). Masz źle wyregulowane obroty. Gdybyś miał silnik na wtrysku, to pomógłbym Ci, ale na gaźnikach się zupełnie nie znam. |
_________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
Galant E33 - koniec przygody
"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst |
|
|
|
 |
burst [Usunięty]
|
Wysłany: 18-03-2007, 12:09
|
|
|
1500 RPM to zdecydowanie za dużo i przy takich obrotach musi szarpnąć. Ustaw obroty tak żeby na P były około 900, po lewej stronie gaźnika są dwie śruby od regulacji, jedna ustawia wolne obroty druga ustawia obroty na ssaniu, jest tam jeszcze termostat od ssania i on też ma regulkację można nią ustawić jak długo silnik będzie chodził na ssaniu. Po prawej stronie masz czujnik położenia przepustnicy on też ma regulację, głównie służy do ustawienia progu przełączenia biegu jak szarpie przy zmianie podczas jazdy to możesz też się nim pobawić. W gaźnikowcu nie ma układu sterowania wolnymi obrotami więc po włączeniu biegu obroty spadają, ja miałem ustawione tak, że na luzie było okolo 900 jak włączyłem bieg to spadało w rejony 600-700 przy wciśniętym hamulcu. |
|
|
|
 |
kapsel [Usunięty]
|
Wysłany: 18-03-2007, 12:39
|
|
|
POstanowilem ze wtrace kilka słów na ten temat, jestem posiadaczem galanta w automacie ale z roku 1991. Skrzynia na pozycji parking powoduje ze auto powinno pracowac na wolnych obrotach u mnie jest to ok 800-850, po zapieciu biegu obroty spadaja o ok. 100, czyli 700 jest to naturalne zjawisko w automatach. Wiec z tego co napisales auto ma problem z wolnymi obrotami. Co do szarpania zastanowilbym sie czy nie czas na wymiane oleju i filtra, szarpanie czesto wynika z tego ze olej jest stary. Zreszta olej powinno wymieniac sie co 35.000 tys km, lub co 2 lata, wbrew temu co podaja ksiazki serwisowe, automatyczna skrzynia to urzadzenie wymagajace ale tez nie zawodne gdy jest odpowiednio uzytkowana i serwisowana |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 18-03-2007, 12:55
|
|
|
kapsel, niedoczytałeś
maaacias napisał/a: | a olej mam nowy i stan tez bardzo dobry przeciez dobiero co wymienilem skrzynie |
Aha, jeszcze jedno:
burst napisał/a: | Ustaw obroty tak żeby na P były około 900 |
Wg mnie trochę za wysokie. Optymalne to 750+/- 100 RPM (fakt, że to dla wtrysku. Może do gaźnika są inne zalecane wartości?) |
_________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
Galant E33 - koniec przygody
"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst |
|
|
|
 |
kwazar1
Forumowicz
Auto: Galant E16A 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Sty 2007 Posty: 150 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 19-03-2007, 22:00
|
|
|
Ja też napiszę, że obroty są za wysokie.
Jeśli chodzi o szarpanie to powiem, że raczej nie powinno być szarpnięcia u mnie nie szarpnie tylko czuć ja się bieg załącza, załącza szybko ale delikatnie po przełożeniu z P na D lub R czy odwrotnie. |
_________________ Szukam dokładki zderzaka oraz oryginalnych chlapaczy do Galanta E16A.
 |
|
|
|
 |
burst [Usunięty]
|
Wysłany: 20-03-2007, 23:06
|
|
|
900 rpm to faktycznie trochę wysoko ale gaźnik nie ma kontroli wolnych, i jak włączysz bieg to potrafią mocno opaść. Jak miałem ustawione koło 700-800, to przy włączonych światłach i nwiewie spadały gdzieś w rejony 500, a to już dość trzęsie. Obroty przy automacie mają kolosalny wpływ na jej pracę i bezawaryjność. Za niskie powodują, że skrzynia się słabo smaruje, za wysokie wykańczają sprzęgło, dyfer i przeguby. |
|
|
|
 |
maaacias [Usunięty]
|
Wysłany: 21-03-2007, 07:17
|
|
|
wlasnie jeden przegob mam juz do wymiany bo strzela jak karabin maszynowy |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 21-03-2007, 15:12
|
|
|
kamilek napisał/a: |
Aha, jeszcze jedno:
burst napisał/a: | Ustaw obroty tak żeby na P były około 900 |
Wg mnie trochę za wysokie. Optymalne to 750+/- 100 RPM (fakt, że to dla wtrysku. Może do gaźnika są inne zalecane wartości?) |
zapodaj jakimś skanem z książki, bo mi się coś wierzyć nie chce, dla Colta 88-92 (w książce Etzolda) jest napisane 850+-100 |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 21-03-2007, 15:51
|
|
|
Podane wartości są optymalne dla Galanta. Nie wiem, co Colt ma do tego |
_________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
Galant E33 - koniec przygody
"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 22-03-2007, 22:00
|
|
|
tomusn napisał/a: | zapodaj jakimś skanem z książki |
kamilek napisał/a: | Podane wartości są optymalne dla Galanta |
to masz ten skan czy nie? |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 22-03-2007, 22:06
|
|
|
Heh, jak powiesz mi, jak mam zeskanować naklejkę na wewnętrznej stronie maski, to z największą przyjemnością to zrobię |
_________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
Galant E33 - koniec przygody
"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst |
|
|
|
 |
|