SWAP BMW M57N do Pajero 2 |
Autor |
Wiadomość |
kornel81
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2,8 TDI (4M40)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2011 Posty: 24 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 22-11-2014, 20:35 SWAP BMW M57N do Pajero 2
|
|
|
Witam
Czy ma ktoś z Was informację na temat jeżdżącego pajero 2 z zamontowanym silnikiem M57N z bmw ?
Robił ktoś już taki przeszczep ? |
|
|
|
 |
Panbenonium
Forumowicz
Auto: Pajero II 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2014 Posty: 98 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: 23-11-2014, 09:12
|
|
|
Nie mam informacji na taki temat, ale miałem BMW z takim silnikiem i raczej go odradzam do pajero. |
|
|
|
 |
xiiooll
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2014 Posty: 15 Skąd: łódź
|
Wysłany: 23-11-2014, 09:14
|
|
|
Witam !
W jakim celu chcesz zmieniać silnik?
Ciężko mi powiedzieć czy ktoś już coś takiego zrobił, ale wszystko się do pytanie tylko po co ?
Pozdrawiam ! |
|
|
|
 |
kornel81
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2,8 TDI (4M40)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2011 Posty: 24 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 23-11-2014, 13:31
|
|
|
Mam gotowy silnik po remoncie ale nie mogę znaleźć do niego głowicy.
Przerobiliśmy już 5 szt. niby nie spawanych i każda poległa na próbie ciśnieniowej. To jest jakaś masakra. Nie wierze już w to , że są głowice , które się nadają do ponownego montażu.
Mam już słupek M57N z wiazką. Wyciągamy silnik bez czapki , który jest po remoncie i zamierzamy włożyć 3.0 z bmw. Oryginalny silnik 2.8 pójdzie do opchnięcia.
Skrzynia ma jechać na dniach do wycięcia i dorobienia flanszy. |
|
|
|
 |
everybike
Nowy Forumowicz
Auto: pajero II 2.8 long
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2014 Posty: 18 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23-11-2014, 14:27
|
|
|
No to jestem ciekaw jak się będzie sprawować. W patrolach ludzie sobie chwalą takie rozwiązanie. Oczywiście zakładają silnik bmw z elektroniką okrojoną do minimum.
Mój 2.8 TD wypluwa płyn chłodniczy przy dłuższej jeździe ok.130km/godz i mechanik powiedział ,że takie silniki już tak muszą mieć. Ale kto wie co by było jak by ciśnieniowo głowicę sprawdzić.
No i M57N będzie fruwać z budą Pajero |
|
|
|
 |
kornel81
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2,8 TDI (4M40)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2011 Posty: 24 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 23-11-2014, 14:40
|
|
|
Jak to ogarniemy to na pewno podrzucę tu jakieś foty i filmik.
Chciałem tylko wiedzieć czy w Polsce już ktoś tego próbował. |
|
|
|
 |
everybike
Nowy Forumowicz
Auto: pajero II 2.8 long
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2014 Posty: 18 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23-11-2014, 15:17
|
|
|
Jakoś wiosną się tym interesowałem i w necie nic nie znalazłem. Masz jakieś www ze świata z takimi przeróbkami ? |
|
|
|
 |
n_bart
Mitsumaniak
Auto: PII 2,8 A/T long po lifcie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Mar 2014 Posty: 68 Skąd: Wilkowice /k.Bielsko-Biała
|
Wysłany: 23-11-2014, 15:38
|
|
|
Cześć. Z tego co się orientuje to chłopaki z extrem 4x4 Rybarzowice robili do pII swap z gt 3000. |
|
|
|
 |
kornel81
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2,8 TDI (4M40)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2011 Posty: 24 Skąd: Wrocław
|
|
|
|
 |
xiiooll
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2014 Posty: 15 Skąd: łódź
|
Wysłany: 25-11-2014, 06:43
|
|
|
kornel81,
Weź pod uwagę, że to jest auto jedynie z dudą od Pajero. W takich przypadkach możesz włożyć silnik jaki tylko pragniesz. Gorzej jest jak taki motor ma iść do cywilnego auta, który ma być w pełni funkcjonalny, bo zdaje mi się, że tak właśnie ma być? Nie wiem jak wymiarowo różni się R6 BMW od R4 miśka, pewnie włożenie silnika to będzie najmniejszy problem, cała reszta czyli chłodnice, pompa wspomy, sprężarka klimy to będzie rzeźba. Mam nadzieję, że CI się uda i pokarzesz na forum jak Ci to wyszło.
Życzę powodzenia i Pozdrawiam
Michał |
|
|
|
 |
Panbenonium
Forumowicz
Auto: Pajero II 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2014 Posty: 98 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: 25-11-2014, 07:16
|
|
|
Z włożeniem i podłączeniem osprzętu nie będzie wielkiego problemu. Najbardziej problemowa to będzie elektronika. |
|
|
|
 |
kornel81
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2,8 TDI (4M40)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2011 Posty: 24 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 25-11-2014, 15:59
|
|
|
Trzeba też zrobić nowy układ wydechowy z kwasiaka |
|
|
|
 |
xiiooll
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2014 Posty: 15 Skąd: łódź
|
Wysłany: 27-11-2014, 07:10
|
|
|
Panbenonium,
Jeżeli jest to silnik na normalnej rotacyjnej pompie wtryskowej i bez masy czujników od ciśnienia doładowania, przepływu, EGR-u i innych to nie ma większego problemu. Dlatego uważam, że lepszy jest silnik z mercedesa 2.5 td albo 3.0d elektronika okrojona do minimum, żadnych sterowników itp.
kornel81,
Spokojnie można przerobić stary, nie trzeba od razu robić z kwasu. Ceny tłumików z kwasu są sporawe plus rury kolanka i spawanie, to z 1.5k zł za sam wydech wyjdzie.
Pozdrawiam Michał |
|
|
|
 |
Panbenonium
Forumowicz
Auto: Pajero II 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2014 Posty: 98 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: 27-11-2014, 09:39
|
|
|
Dlatego napisałem, że z M57 z BMW będą problemy elektroniczne. Ten silnik przy na prawdę lekkim zabrudzeniu filtra paliwa potrafi powiedzieć DOŚĆ i koniec, nie odpalisz. Do osobówki to jest najlepszy diesel jakim jeździłem, ale trzeba mieć świadomość, że zarazem jest to silnik bardzo delikatny. |
|
|
|
 |
|