Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A 2.0] Wymiana osłony gumowej przegubu
Autor Wiadomość
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 24-11-2014, 07:36   

W jakim celu opalarka potrzebna :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
KsiadzRobak 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 1029
Skąd: ecki
Wysłany: 24-11-2014, 08:42   

Bez niej nie udało mi się nałożyć osłony na przegub. Zawsze z którejś strony spadało.
Zresztą - nazwa thermo i plast sama coś nam mówi :)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 24-11-2014, 15:59   

Hmmm, ja o tym nie wiedziałem i bez problemu zakładałem, wchodzi ciasno ale tak ma być bo musi być pasowne gdyż nie ma takiej elastyczności jak gumowe osłony, być może są osłony które tego wymagają, ale termoplast GKN-Loebro jest jak oryginał

Jeżeli jednak wierzyć wikipedii:
Cytat:
Tworzywa termoplastyczne można kształtować przez tłoczenie i wtryskiwanie w podwyższonej temperaturze a następnie szybkie schłodzenie do temperatury użytkowej.

Termoplasty można przetwarzać wielokrotnie w przeciwieństwie do duroplastów, jednak po każdym przetworzeniu zazwyczaj pogarszają się ich własności użytkowe i mechaniczne na skutek zjawiska depolimeryzacji oraz degradacji tworzących te tworzywa polimerów lub żywic.


Niewłasciwe użycie opalarki może uszkodzić materiał
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
malina_drizzt 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 453
Skąd: Tam gdzie szczury są większe od kotów
Wysłany: 24-11-2014, 17:28   

Właśnie jestem po wymianie obu osłon zewnętrznych na gkn i mogę tylko stwierdzić masakra. :(
Twarde to niemiłosiernie, opaski w komplecie za małe nie pasują.
Po założeniu innych, osłona spada przy maksymalnym skręcie.
Siedziałem pół dnia u mechanika i dopiero opaski ślimakowe pomogły.
Wcześniej miałem zwykłe uniwersalne gumowe. zakładane przez przegub od zewnątrz i wytrzymały dwa lata, ale jedną przedziurawiłem sam, a drugą mechanik, gdyby nie to pewnie dalej by jeździły.
Teraz będę sprawdzał codziennie czy mi osłony nie spadły. :(
_________________
...
Każdy się spina jak plandeka na żuku.
...
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 24-11-2014, 19:23   

Niestety jak wcześniej było wspomniane, opaski dołaczone do GKN nei pasują, sa za małe, trzeba sobie samemu w sklepie motoryzacyjnym dokupić opaski odpowedniej szerokości i średnicy, co do samych osłon to oryginał jest niemal jednakowych parametrów a jakoś siedzi i nie spada, zresztą widac po montazu i trwałości.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
KsiadzRobak 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 1029
Skąd: ecki
Wysłany: 24-11-2014, 22:43   

robertdg napisał/a:
ja o tym nie wiedziałem i bez problemu zakładałem, wchodzi ciasno ale tak ma być bo musi być
nie wiem jak Lobro, bo zakładałem głównie Pascala (Lobro mam w zapasie) i niestety bez opalarki męczyłem się prawie 1.5 h
kiedy tylko naszło te 3-4 mm na przegub, to lekki ruch i osłona "wchodziła" do wnętrza przegubu a ta nałożona część zawsze spadała
rozgrzany thermoplast wszedł idealnie, tak z 1.5 cm, trafił w rowek i założona opaska trzyma bez problemu, bo ostudzony z rowka nie wyskoczy

malina_drizzt napisał/a:
dopiero opaski ślimakowe pomogły
bardzo złe rozwiązanie - założyłeś na półoś dodatkowe ciężarki
łożyska wkrótce powiedzą dość
czasem widzę takie nonsensy i co więcej - jak wytykam właścicielom, to bardzo często mówią, że to na ich życzenie...
 
 
malina_drizzt 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 453
Skąd: Tam gdzie szczury są większe od kotów
Wysłany: 26-11-2014, 15:24   

Ciężarków nie ma, nawet nie wiedziałem, że coś takiego istnieje.
Opaski ślimakowe to rozwiązanie tymczasowe, chyba przyznasz, że lepiej taka opaska niż brak osłony.
Myślę, że przez kilka dni koła mi nie urwie. :)
A czy jeśli ma to, aż taki wpływ na wyważenie nie powinienem odczuwać drgań w czasie jazdy albo w trakcie przyspieszania?
_________________
...
Każdy się spina jak plandeka na żuku.
...
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 26-11-2014, 19:16   

KsiadzRobak napisał/a:
bardzo złe rozwiązanie - założyłeś na półoś dodatkowe ciężarki
łożyska wkrótce powiedzą dość

Już nie przesadzajmy , a ogólnie przeguby są wyważane :!: tarcze i odpadająca zgorzelina już nie jest :shock: bo wały napędowe to na pewno
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
KsiadzRobak 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 1029
Skąd: ecki
Wysłany: 27-11-2014, 08:37   

OK, róbcie wg uznania.
Takie auto trafiło do mnie miesiąc temu na wymianę łożyska:



zgodziłem się tylko pod warunkiem zmiany zacisków
 
 
malina_drizzt 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 453
Skąd: Tam gdzie szczury są większe od kotów
Wysłany: 27-11-2014, 09:12   

Pewnie masz rację, nie twierdzę, że to dobre rozwiązanie, ale zauważ opaski z twojego zdjęcia wyglądają na stare.
A łożysko mogło zdychać już wcześniej niż je założono.
Poza tym może właściciel miał krzywe, albo źle wyważone koła.
_________________
...
Każdy się spina jak plandeka na żuku.
...
 
 
dmi 
Mitsumaniak


Auto: Avance 2.5 V6 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Posty: 475
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 22-10-2016, 20:28   

Jaką teraz osłonę wewnętrznego polecacie ? Chodzi o tą z prawej strony. Febi się nada czy coś innego ? tu coś gościu pisze o dwóch rodzajach.....


http://allegro.pl/mitsubi...6541426474.html

Avance 99 2.5V6 A/T

[ Dodano: 23-10-2016, 19:14 ]
ktoś coś ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.