[ALL] Końcówki drążków kierowniczych |
Autor |
Wiadomość |
BUBU
Mitsumaniak Partyzant

Auto: Endeavor
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Sie 2006 Posty: 1548 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 18-03-2007, 01:04
|
|
|
Hugo napisał/a: | BUBU napisał/a: | Nie kilka minut Hugo tylko kila godzin , do tego operację pryskania należy kilkakrotnie powtórzyć | To nie jest regułą. Czasami wystarczy tylko kilka minut. BUBU napisał/a: | a może zacząć się końcówka na stożku obracać (no i wtedy zaczyna się walka | Przeczytaj dokładnie , w którym miejscu nie chce się odkręcić koledze ta końcówka |
Hugo ale ja to podaję na własnym przykładzie , jak osobiście w starym colcie nieżle przez końcówki w d.... dostałem(szczególnie ,że musiałem kombinować jak nie uszkodzić bo akurat wymieniałem przegub nie końcówkę )A prawda jest taka że jak przyłożyłem Newtona (czyt. przedłużkę) to śruba nie drgnęła , a zaczęła mi się końcówka na stożku obracać
Co zrobiłem dalej , mianowicie od dołu pod końcówkę podłożyłem kawałek dębiny, z góry przez kawałek klocka drewnianego uderzyłem parę razy w drążek , u nasady przy końcówce(pomogło, końcówka siadła głębiej na stożku)Reszta jak w poście powyżej
Pzdr. |
|
|
|
 |
bear007 [Usunięty]
|
Wysłany: 18-03-2007, 04:07
|
|
|
zardzewiała czy nie wymienić trzeba bez reguł, pokładając środkiem typu WD 40 (przykład nie reklama ) pomagjącym demontaż...
co do raddex-a końcówek z pewnością to nie ori bo cała ori zawiecha jest doskonale zabezpieczona antykorozyjnie (przykład, moje końcówki ori nie zmieniane!!- 13 lat zero rdzy na końcówkach/zawieszeniu/podwoziu)...
można "psyknąć" płynem penetrującym jak i wylać całe jego wiadro-nie ma reguły, wiadomo.
bełkocząc zmierzam do celu>> UNIKAJMY TANIOCHY/PODRóBEK |
|
|
|
 |
shortybmx [Usunięty]
|
Wysłany: 18-03-2007, 18:34
|
|
|
no i niestety WD-40 nawet nie podziałało .. z godzine się męczyłem z jedną i nic .. nawet nie drgneła ...
moze ktos zna jakis "twardszy" sposób na to zeby te koncówki wymienic? |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 18-03-2007, 18:44
|
|
|
shortybmx, a nie możesz odkręcić samej końcówki drążka czy nakrętki kontrującej, która zabezpiecza przed odkręceniem końcówki?
WD-40 jest w mojej opinii mało warty jako penetrator. |
|
|
|
 |
shortybmx [Usunięty]
|
Wysłany: 18-03-2007, 19:32
|
|
|
nie moge odkręcić końcówki od drązka.. ta nakrętka którą przykreca sie od góry bez problemu zeszła a za cholere nie moge odkrecić tej koncówki ... |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 18-03-2007, 19:55
|
|
|
shortybmx napisał/a: | nie moge odkręcić końcówki od drązka.. ta nakrętka którą przykreca sie od góry bez problemu zeszła a za cholere nie moge odkrecić tej koncówki ... |
Nie chodzi mi o nakrętkę od góry, tylko o nakrętkę kontrującą - zabezpieczającą przed odkręceniem końcówki z drążka.
Szczerze mówiąc nie odkręcałem tego nigdy, ale na zdrowy rozum musi być zabezpieczenie żeby się końcówka na drążku nie kręciła.
Na zdjęciu radka na poprzedniej stronie widać że końcówka ma wyprofilowanie w kształcie kwadrata, a dalej normalna sześciokątna nakrętka. Jednym kluczem trzymasz końcówkę za kwadrat, drugim odkręcasz szcześciokątną nakrętkę, potem dopiero końcówkę. |
|
|
|
 |
shortybmx [Usunięty]
|
Wysłany: 18-03-2007, 21:10
|
|
|
niestety nie ma tak łatwo, koncówka nie ma zadne kontującej nakrętki... ten kwadrat jest integralną czescią koncówki tak jak to miejsce na klucz, nie potrzeba tam kontry bo koncówka ni ejest w stanie przekręci si ebardziej niz jakies 40-50 stopni , bo przeciez ta srubka przykrecona jest do tego gdzie sa hamulce (sorki za takie kolokwializmy ale nie wiem jak sie to fachowo nazywa)
i własnie musze znaleś sposób zeby to samemu zrobic, bo krzykneli mi za to 60 zł a za tą kwote wole kupic cos do auta...
wiec prooosze pomóżcie !!!!! |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 18-03-2007, 21:52
|
|
|
LOCK NUT = nakrętka kontrująca |
|
|
|
 |
shortybmx [Usunięty]
|
Wysłany: 18-03-2007, 22:26
|
|
|
kurcze mozesz mie racje... u mnie na nowch tego nie ma i tym sie sugerowałem .. wiec zwracam honor
jutro spróbuje zrobic tak jak mówiłes, dzieki za pomoc ! |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 19-03-2007, 09:38
|
|
|
josie ma rację. Musi być nakrętka kontrująca. |
|
|
|
 |
shortybmx [Usunięty]
|
Wysłany: 19-03-2007, 18:33
|
|
|
wiec juz udało mi sie z tym problemem uporac
dzieki za pomoc i jelsi mozecie odwiedzic TEN temat a bede mógł kliknąc wam punkciki
dzieki |
|
|
|
 |
lukasz85
Mitsumaniak

Auto: Colt CAO 1.6 4G92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Gru 2006 Posty: 35 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21-03-2007, 18:09
|
|
|
Czy ktoś ma pomysł jak to ruszyć i odkręcić? jest jakis specyfik którym mozna to popsikać zeby pusciło?
prosze o pomoc, chciałbym sie z tym jutro jakos uporac ...
Jeśli jeszcze nie zrobiłeś to weż większy młotek przyłóż do części tulei gwintowanej końcówki drążka a z drugiej strony popukaj młotkiem i tak w paru miejscach na okrągło.
Zabieg ten sprawi że jeśli jest rdza wewnątrz połaczenie gwintowe się rozluźni, a później tak jak koledzy pisali chemia np.WD 40 - i daj sobie czas najlepiej przez dwa dni to pryskaj.
Sprawdzony sposób nigdy mnie nie zawiódł.
Pozdrawiam
PS.Nie zauważyłem że dałeś radę no ale może się komuś przydać na przyszłość.
Metoda dotyczy większości połaczeń gwintowych. |
Ostatnio zmieniony przez lukasz85 21-03-2007, 18:29, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 21-03-2007, 18:12
|
|
|
lukasz85 napisał/a: | Jeśli jeszcze nie zrobiłeś |
shortybmx napisał/a: | wiec juz udało mi sie z tym problemem uporac |
|
|
|
|
 |
raddex
m3m&mitsumaniak

Auto: Lancer GT, 2016 r., 2,4 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 13 Sie 2005 Posty: 1239 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 21-03-2007, 22:27
|
|
|
Wracając do korozji drążków kierowniczych w moim samochodzie, to chciałem zauważyć, że części sam kupowałem i widziałem je zaraz po zamontowaniu i były eleganckie i lśniące. Faktem jest to, że samochód stoi przed domem, gdzie zimą dobrze solą sypią. Tylko przez miniony rok 2006 (od zimy do zimy) ta korozja tak postąpiła - musieli jakieś holerstwo na drogi sypać. Sam już nie wiem. I tak w tym roku wszystko do śmietnika idzie. |
_________________ Mitsubishi Lancer GT 2,4 MIVEC - 2016 US ver.
Mitsubishi Galant Kombi 2,0 elegance - 2001r. - LPG - sprzedany
Mitsubishi Lancer Kombi 1,6 16V 113KM, 1997r. - sprzedany 05.07.2010
 |
|
|
|
 |
Jogurt
Mitsumaniak

Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 21 Wrz 2006 Posty: 2554 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 16-04-2007, 22:44
|
|
|
pojawil mi sie maly luz na koncowce drazka wiec pojechalem do sklepu zeby popytac co maja. gosc zaproponowal mi koncowke nk za 42 zl. wie ktos czy jest to cos warte ? pytalem o 555 ale nie mieli. jaka jest cena za koncowke 555 ? |
_________________ CA0
Galant II |
|
|
|
 |
|