 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
3,2 DID brak mocy po wymianie pompy |
Autor |
Wiadomość |
piotrulec
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III 3,2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2014 Posty: 10 Skąd: Grodzisk Mazowiecki
|
Wysłany: 20-11-2014, 15:45 3,2 DID brak mocy po wymianie pompy
|
|
|
witam
Już mi brak sił do tego auta
Problemy rozpoczęły się gdy auto zaczynało gasnąć przy gwałtownym dodaniu gazu.
Dodam że mam skrzynie automatyczną , więc nie da się ruszyć z większych obrotów tak żeby nie zmuliło.
Poszukiwania awarii rozpocząłem samotnie, znalazłem przerdzewiały odpowietrznik , więc wymieniłem wlew i wypłukałem zbiornik paliwa , przedmuchałem przewody i wymieniłem filtr paliwa.
Ale niestety nie przyniosło to oczekiwanego efektu... zrezygnowany oddałem auto mechanikowi, stwierdził uszkodzoną pompę paliwa, została zregenerowana w Nadarzynie pod Warszawa i po zamontowaniu w aucie objaw gaśnięcia na niskich obrotach i przy ruszeniu faktycznie ustał, ale auto straciło moc i w zakresie między 2-3tys obr praktycznie nie przyspiesza, a przy wciśnięciu gazu do końca wyskakuje błąd przepustnicy.
Część mocy odzyskał po zaślepieniu EGRu , ale rozpędzenie się do 100km/h trwa grubo powyżej minuty.
Z góry dziękuję za sugestie i wskazówki jaka może być przyczyna takiej awarii. |
|
|
|
 |
techsm
Forumowicz
Auto: Pajero 3,2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Kwi 2014 Posty: 115 Skąd: Łodź
|
Wysłany: 20-11-2014, 21:31
|
|
|
Cytat: | oddałem auto mechanikowi, |
To jakiś dziad ! Zainkasował $ i wydał nie w pełni sprawny samochód ?! |
|
|
|
 |
nytsug
Mitsumaniak

Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 10 Lip 2013 Posty: 453 Skąd: LUBLIN - okolice
|
Wysłany: 20-11-2014, 23:07
|
|
|
A turbina? |
|
|
|
 |
piotrulec
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III 3,2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2014 Posty: 10 Skąd: Grodzisk Mazowiecki
|
Wysłany: 21-11-2014, 08:59
|
|
|
przed naprawą pompy turbina działała, tzn auto gasło i dławiło się przy ruszaniu ale jak już ruszyło to miało moc nie wyświetlało błędów.
Teraz sytuacja jest odwrotna auto rusza z kopyta, ale nie ma siły w zakresie obrotów w których turbina powinna pompować, ale czujnik turbiny nie wywala błędu doładowania , tylko błąd przepustnicy.
Odwiozłem auto do mechanika , szuka usterki od poniedziałku i bez rezultatu, był też autem w firmie która regenerowała pompę , tamci podpięli kompa i sprawdzili że ponoć pompa ma prawidłowe parametry i że to nie ich wina. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 21-11-2014, 09:47
|
|
|
Zacznij od podpięcia manometru do wężyka od turbiny i zmierz wartości. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
piotrulec
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III 3,2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2014 Posty: 10 Skąd: Grodzisk Mazowiecki
|
Wysłany: 21-11-2014, 10:18
|
|
|
ahh zapomniałem od jednej może istotnej kwestii , na luzie silnik wkręca się normalnie w obroty jakby nic mu nie dolegało , dopiero gdy chcemy jechać to to brakuje mocy i efektywnego przyspieszania miedzy 2-3 tys obr
[ Dodano: 21-11-2014, 13:57 ]
zadzwonił do mnie mechanik że podłączył dolot na ostro z pominięciem przepustnicy i zaczęło to jeździć.
Więc jest światełko w tunelu, zamówiłem przepustnice i mam nadzieje że to będzie koniec moich kłopotów z pajero.
Zauważyłem też że nie działa komputer pokładowy , nie pokazuje zużycia paliwa jest zacięty na dystansie 516km jak zatankuje do pełna to się resetuje na ---- a po przejechaniu kilku km powraca dystans 516km i tak już ostaje ... |
|
|
|
 |
TangoKK
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Pajero III Long 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 359 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 21-11-2014, 15:31
|
|
|
piotrulec napisał/a: | Zauważyłem też że nie działa komputer pokładowy , nie pokazuje zużycia paliwa jest zacięty na dystansie 516km jak zatankuje do pełna to się resetuje na ---- a po przejechaniu kilku km powraca dystans 516km i tak już ostaje ... |
PIII 3.2 DID nie pokazuje zużycia paliwa tylko i wyłącznie benzyna. Dopiero PIV z CR. Więc nie wiem może ktoś zapakował Ci wyświetlacz od benzyny |
_________________ HEAVEN CAN WAIT I'M BUSY |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 21-11-2014, 17:23
|
|
|
piotrulec napisał/a: |
Zauważyłem też że nie działa komputer pokładowy , nie pokazuje zużycia paliwa jest zacięty na dystansie 516km jak zatankuje do pełna to się resetuje na ---- a po przejechaniu kilku km powraca dystans 516km i tak już ostaje ... |
pajero 3,2 did tzw. P3 nie ma kopa pokł. Jeśli ci coś wyświetla to raczej ktoś przełożył wyświetlacz z wersji benzynowej.
[ Dodano: 21-11-2014, 17:25 ]
Pod drugie to nie wina przepustnicy tylko jej sterowania. Trzeba sprawdzić elektrozawory sterująca przepustnica to jedno, A drugie ciekawe czy ktoś nie kręcił śrubka na przepustnicy u góry. Musi być ustawiona w połowie. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
piotrulec
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III 3,2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2014 Posty: 10 Skąd: Grodzisk Mazowiecki
|
Wysłany: 25-11-2014, 16:16
|
|
|
zbyszekm2 napisał/a: | piotrulec napisał/a: |
Zauważyłem też że nie działa komputer pokładowy , nie pokazuje zużycia paliwa jest zacięty na dystansie 516km jak zatankuje do pełna to się resetuje na ---- a po przejechaniu kilku km powraca dystans 516km i tak już ostaje ... |
pajero 3,2 did tzw. P3 nie ma kopa pokł. Jeśli ci coś wyświetla to raczej ktoś przełożył wyświetlacz z wersji benzynowej.
[ Dodano: 21-11-2014, 17:25 ]
Pod drugie to nie wina przepustnicy tylko jej sterowania. Trzeba sprawdzić elektrozawory sterująca przepustnica to jedno, A drugie ciekawe czy ktoś nie kręcił śrubka na przepustnicy u góry. Musi być ustawiona w połowie. |
niestety miałeś racje wymiana przepustnicy nic nie pomogła , jestem kolejna stówkę lżejszy
co gorsza mechanik nadal nie może ustalić gdzie leży problem, niby sprawdził zaworki sterujące i pracują, ale gdy zaczyna pompować turbina zamykają przepustnice
[ Dodano: 25-11-2014, 16:33 ]
ma ktoś może serwis manuala do pobrania , może mu go wyśle niech sprawdzi czy wszystko dobrze podłączył
? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21019 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
techsm
Forumowicz
Auto: Pajero 3,2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Kwi 2014 Posty: 115 Skąd: Łodź
|
Wysłany: 25-11-2014, 21:57
|
|
|
Cytat: | niestety miałeś racje wymiana przepustnicy nic nie pomogła , jestem kolejna stówkę lżejszy
co gorsza mechanik nadal nie może ustalić gdzie leży problem, niby sprawdził zaworki sterujące i pracują, ale gdy zaczyna pompować turbina zamykają przepustnice
ma ktoś może serwis manuala do pobrania , może mu go wyśle niech sprawdzi czy wszystko dobrze podłączył
? |
Komuś Ty to auto dał ? Płacisz za wymianę elementów, których wymiana g...o pomaga ? |
|
|
|
 |
piotrulec
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III 3,2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2014 Posty: 10 Skąd: Grodzisk Mazowiecki
|
Wysłany: 26-11-2014, 15:09
|
|
|
techsm, twoje wypowiedzi nie wnoszą żadnej treści merytorycznej do tematu,ale oczywiście chcąc zaspokoić twoją ciekawość odpowiem, auto oddałem do znajomego mechanika na co dzień pracującego w ASO mercedes truck, serwisuje mi ciężarówki więc mam do niego zaufanie.
Coś jest ewidentnie ze sterowaniem przepustnicą ponieważ po jej zablokowaniu auto jeździ normalnie ale przeładowuje i wyskakuje błąd doładowania.
Już nie ma pojęcia co sprawdzać, a nie chce mnie narażać na kolejne koszta, dlatego założyłem ten temat w celu namierzenia ewentualnej usterki.
Być może poprzedni właściciel coś poprzestawiał aby auto jakoś tam jeździło z uszkodzoną pompą, a teraz gdy pompa została wymieniona jest problem? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 26-11-2014, 16:12
|
|
|
Jasne. Przecież chciał tylko pomóc.
Sprawdź czy gruszka ta na turbinie prawidłowo pracuje, podaj do wężyka, który do niej wchodzi ciśnienie i sprawdź czy pracuje? |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
xiiooll
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2014 Posty: 15 Skąd: łódź
|
Wysłany: 27-11-2014, 07:21
|
|
|
Może są winne czujniki od ciśnienia doładowania w kolektorze i ciśnienia bezwzględnego. Jak masz kogoś kto CI podepnie kompa pod to auto, to jedźcie się przejechać i sprawdźcie parametry czujników od doładowania, może one szwankują i nie dają sygnału do elektrozaworu ?
Pozdrawiam Michał |
|
|
|
 |
KrzysG
Forumowicz
Auto: PajeroIII3.2D 3d man. lift
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Lut 2011 Posty: 154 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 27-11-2014, 21:43
|
|
|
piotrulec napisał/a: | techsm, twoje wypowiedzi nie wnoszą żadnej treści merytorycznej do tematu,ale oczywiście chcąc zaspokoić twoją ciekawość odpowiem, auto oddałem do znajomego mechanika na co dzień pracującego w ASO mercedes truck, serwisuje mi ciężarówki więc mam do niego zaufanie.
Coś jest ewidentnie ze sterowaniem przepustnicą ponieważ po jej zablokowaniu auto jeździ normalnie ale przeładowuje i wyskakuje błąd doładowania.
Już nie ma pojęcia co sprawdzać, a nie chce mnie narażać na kolejne koszta, dlatego założyłem ten temat w celu namierzenia ewentualnej usterki.
Być może poprzedni właściciel coś poprzestawiał aby auto jakoś tam jeździło z uszkodzoną pompą, a teraz gdy pompa została wymieniona jest problem? |
W Grodzisku masz JAS nie sa idealni, ale na Pajero sie znaja, a co najwazniejsze maja komputer i moga sprawdzic co jest nie tak. |
|
|
|
 |
|
|