 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Hubeeert 21-03-2007, 02:01 |
slizga sie sprzeglo |
Autor |
Wiadomość |
tomaszu [Usunięty]
|
Wysłany: 18-03-2007, 20:33 slizga sie sprzeglo
|
|
|
mam pytanko natury technicznej. moze ktos z Was zna budowe i dzialanie sprzegla w moim colcie.wiem ze jest hydrauliczne,ale w czym rzecz.przy ruszaniu rano,jak wszystko jest zimne,po zmianie biegu szarpie.czuc wyraznie ze sie slizga przy dodawaniu gazu.po rozgrzaniu silnika jest duzo lepiej,ale jeszcze nie to.sprzeglo wymienialem 10 tysiecy temu,a ostatnio pompke nad pedalem sprzegla.wedlug logiki powinien byc jeszcze jakis silownik przy skrzyni.jesli jest padniety,czy od tego moga byc takie objawy?a moze cos w samym sprzegle,np docisk? |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 18-03-2007, 20:36
|
|
|
Zaciera Ci się najprawdopodobniej wałek w obudowie skrzyni - ten wałek którym obraca wysprzęglik przy skrzyni. Przy wymianie warto było naoliwić go od środka (ma takie specjalne opaski z materiału jakiegoś które trzymają olej do smarowania go.
Psikaj go z zewnątrz i oliw - może się rozrusza.
Ja miałem to samo i ktoś z forum też. |
|
|
|
 |
tomaszu [Usunięty]
|
Wysłany: 18-03-2007, 20:42
|
|
|
zaciera sie...brzmi okrutnie.a jak sie zatrze?czy przy takim slizganiu mozna zniszczyc sprzeglo? a w razie biedy co bedzie do wymiany? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24371 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 18-03-2007, 20:49
|
|
|
ja zmieniles sprzeglo na podle, to po 10 tkm moze byc juz smiec (mialem tak ze sprzeglem sachs - konkretnie z lozyskiem i dociskiem, bo tarcza byla Daikin)
ponadto nie kazdy potrafi wymienic prawidlowo sprzeglo - widzialem mechanikow, ktorzy smarem z zestawu smarowali lozysko oporowe (ktore jest zamkniete) |
|
|
|
 |
tomaszu [Usunięty]
|
Wysłany: 18-03-2007, 20:54
|
|
|
sprzeglo jest firmy AISIN,tzn tarcza i docisk,lozysko VALEO.do mechanika nie mam zarzutu,ale cos jast nie tak. |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 18-03-2007, 20:58
|
|
|
tomaszu napisał/a: | zaciera sie...brzmi okrutnie.a jak sie zatrze?czy przy takim slizganiu mozna zniszczyc sprzeglo? a w razie biedy co bedzie do wymiany? |
A tam okrutnie - to wpływa tylko na to że po puszczeniu pedału, przytarty wałek nie pozwala dociskowi docisnąć porządnie tarczy i ta się ślizga. W razie biedy do wymiany będziesz miał tarczę - jak nie popsikasz wałka jakimś penetratorem, to ślizgająca tarcza zużyje się w trybie ekspresowym.
Rozwiązania 2: albo psikać na wałek z zewnątrz - proponuję jakiś dobry penetrator i przed jazdą i po mu aplikować, jak się poprawi to oleju, najlepiej żeby był podgrzany to się zassie w szczelinę. Albo zdjąć skrzynię, rozruszać wałek, nasmarować porządnie, naładować wspomniane "akumulatory" środka smarującego. |
|
|
|
 |
tomaszu [Usunięty]
|
Wysłany: 18-03-2007, 21:05
|
|
|
zapewne przesypie calosc dla swietego spokoju,spac nie moge jak moj colt nie dziala prawidlowo:) dzieki panowie za odzew. |
|
|
|
 |
|
|