Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] Problem z odpalaniem rano
Autor Wiadomość
kristo8 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV 3.2 DiD 2018r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 21
Skąd: Świdnica (Dolnośląskie)
  Wysłany: 02-12-2014, 14:06   [3.2 DID] Problem z odpalaniem rano

Witam wszystkich jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość nie jestem też mechanikiem więc mogę pisać trochę na skróty :)
Sprawa jest taka że ostatnio przy niższych temperaturach( może to tylko zbieżność czasu ) auto ciężko odpala rano po rozgrzaniu świec za pierwszym razem auto się dławi i gaśnie za drugim razem po odpaleniu muszę dodać trochę gazu żeby nie zgasł i trzymam go chwilę na 1100 obrotach zanim nie zaskoczy. Potem przez cały dzień nic żadnych problemów.
Wymieniłem już pompkę paliwa bo myślałem że nie trzyma bo po wymianie filtra był problem z napompowaniem paliwa i odpowietrzeniem, wymieniłem rurki od wlewu baku (tylko te od odpowietrzenia samo sito) ostatnio założyłem nawet zaworek zwrotny na wężu (od baku do filtra) bo myślałem że mi się paliwo cofa dalej żadnej poprawy. Brak jakichkolwiek wycieków paliwa. Dziś po odpowietrzeniu filtra i przejechaniu kilku kilometrów znów czuję że w filtrze jest powietrze bo pompka pompuje luźno i słychać zasysanie.
Jakieś propozycje albo sugestie co robić dalej co jeszcze sprawdzić ?
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 02-12-2014, 14:14   

Brak składu i ładu w twoim poście.
Wypunktuj co się dzieje i co zrobiłeś.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
kristo8 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV 3.2 DiD 2018r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 21
Skąd: Świdnica (Dolnośląskie)
Wysłany: 02-12-2014, 14:22   

rano nie odpala bez użycia gazu dławi się i gaśnie
wymieniłem pompkę od filtra założyłem zaworek zwrotny na wężu tym od baku do filtra
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 02-12-2014, 17:00   

Świece sprawdzałeś?
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 02-12-2014, 17:17   

Jeżeli rzeczywiście Twoje sugestie co do zapowietrzania instalacji paliwowej są słuszne i tylko nie potrafisz zlokalizować miejsca nieszczelności, zastosuj sprawdzoną metodę doświadczonych mechaników:
1. Zdejmij kolejno węże paliwowe przy filtrze.
2. Pompuj (pod rozsądnym ciśnieniem) powietrze w kierunku zbiornika.
3. Szukaj, wytężając zmysły wzroku, słuchu i węchu...
- Pozdrawiam
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
kristo8 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV 3.2 DiD 2018r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 21
Skąd: Świdnica (Dolnośląskie)
Wysłany: 02-12-2014, 17:41   

świece były sprawdzone i są ok
a co do sprawdzenia szczelności układu od filtra do baku to jutro będę coś wiedział
a przy nieszczelnym układzie nie powinno być wycieku paliwa( takiego u mnie nie ma)?
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 02-12-2014, 20:02   

kristo8 napisał/a:
przy nieszczelnym układzie nie powinno być wycieku paliwa( takiego u mnie nie ma)?


Linia zasilająca pracuje na podciśnieniu; przy małych nieszczelnościach wycieku nie będzie.
- Pozdrawiam
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 03-12-2014, 08:19   

Zrób tak:
weź 1 m przewodu elektr. jednym końcem dotknij + w aku, a drugi przyłóż do listwy łączącej świece.
Przytrzymaj 10 sek. i spróbuj odpalić.
Jak odpali, przytrzymaj jeszcze kilka sekund i zobacz czy się coś poprawi.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
kristo8 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV 3.2 DiD 2018r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 21
Skąd: Świdnica (Dolnośląskie)
Wysłany: 03-12-2014, 13:50   

Dziś jeszcze raz sprawdziłem świece są ok na listwę dochodzi napięcia 11.8 V
sprawdziłem układ paliwowy od baku do filtra żadnych ubytków
założyłem kawałek przezroczystego węża na wejściu do filtra przy włączonym silniku żadnych widocznych pęcherzyków powietrza więc sądzę że z tej strony jest ok
Teraz pytanie czy w stronę pompy może być coś nie tak?
Jutro sprawdzę rano z tym kablem jak pisał Zbyszek

[ Dodano: 05-12-2014, 08:54 ]
Dziś rano spróbowałem metody Zbyszkam2 którą mi zaproponował
Przytrzymałem kabel na listwie z 15 s. po czym odpaliłem auto,
zapalił od pierwszego razu ale był moment jak by miał zgasnąć

Teraz nie wiem czy:
-ta metoda coś pomogła?
-czy dodatnia temp. w nocy i w dzień miała też wpływ na odpalanie tego nie wiem

Będę dalej próbował z tym kablem ale muszę poczekać na ujemną temp. chyba ze macie jeszcze inne sugestie proszę o pomoc.

Ewentualnie może znacie jakiegoś mechanika w mojej okolicy Świdnica-Wałbrzych albo Świdnica-Wrocław który ma pojecie w temacie Pajero bo mój niestety wyczerpał swoją wiedzę :(
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.