Szarpanie przy puszczeniu gazu |
Autor |
Wiadomość |
7ukasz
Forumowicz
Auto: Carisma sedan 2000 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2014 Posty: 70 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: 02-12-2014, 16:15 Szarpanie przy puszczeniu gazu
|
|
|
Witam wszystkich. Jak zmieniam bieg z jedynki na dwójkę j dwójki na trójkę, to wyczuwalne są wyraźne szarpnięcia budą. Nawet delikatnie obchodząc się z gazem i wyczuwając nie da się tego uniknąć. Czy ktoś może wiedzieć co może być przyczyną takiego zachowania? |
|
|
|
 |
xluki
Mitsumaniak

Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 813 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 02-12-2014, 17:22
|
|
|
A przy dodawaniu gazu tez masz szarpanie? |
_________________ 02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 |
|
|
|
 |
7ukasz
Forumowicz
Auto: Carisma sedan 2000 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2014 Posty: 70 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: 02-12-2014, 17:47
|
|
|
To jest tak, że jak np jadę na jedynce czy dwójce i puszczę gaz to szarpie i jak zmienię bieg i dodaję gazu to też i szarpanie coraz mniejsze wraz ze zwiększaniem się obrotów. Już kiedyś tego doświadczyłem w innych starszych autach. Nie jeździłem inną Carismą więc nie wiem jak inne mają. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23645 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 02-12-2014, 18:44
|
|
|
Mogą być kiepskiej jakości tarcza sprzegla i tłumiki drgań nie pracuja, do weryfikacji poduszki silnik/skrzynia, reszta to styl jazdy |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
7ukasz
Forumowicz
Auto: Carisma sedan 2000 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2014 Posty: 70 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: 02-12-2014, 19:46
|
|
|
Styl jazdy odpada, bo poprzedni właściciel też miał z tym problem. To samo każdy kto wsiądzie. Nie da się tego uniknąć. Tarcza może być już zużyta, bo auto ma już ponad 150tys km i nie była wymieniana. Da się sprawdzić te rzeczy o których napisałeś bez wymiany? Czy trzeba wymieniać metodą prób i błędów? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23645 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 02-12-2014, 19:49
|
|
|
Tarcza sprzęgłowa to kosztowna nap;rawa bo trzeba demontować skrzynie, a 100% pewności to nie daje, na poczatku warto sprawdzić zawieszenie silnik/skrzynia |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
7ukasz
Forumowicz
Auto: Carisma sedan 2000 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2014 Posty: 70 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: 02-12-2014, 22:03
|
|
|
sama tarcza bez docisku to jakieś 300zł, a robił bym sam tylko nie chce mi się w zimę bawić, bo za zimno. Szykuję auto do wyjazdu 1300km i im więcej takich drobnostek usunę tym bezpieczniej będzie się jechało. |
|
|
|
 |
|