Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Instalacja gazowa - LPG - Lancer CYxA
Autor Wiadomość
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 11-11-2014, 07:20   

Nie widziałem tego kolektora ale raczej będzie ciężko bez jego demontażu dobrze go nawiercić w odpowiednim miejscu i pod odpowiednim kontem a tak to raczej będzie jak wiertarka podejdzie :) Mimo, że wióry nie będą aluminiowe to i tak nie jest wskazane aby dostały się do silnika i np. przykleiły się do zaworu przez co mógłby się nie domykać. Jak już się płaci sporą sumkę za usługę to raczej powinna być wykonana zgodnie ze sztuką.
Jeszcze taki mały szczegół ale zainteresuj się tematem zbiornika gazu zamontowanego w sposób tzw. "do jazdy na wstecznym".
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 11-11-2014, 08:29   

plecho1 napisał/a:
Jeszcze taki mały szczegół ale zainteresuj się tematem zbiornika gazu zamontowanego w sposób tzw. "do jazdy na wstecznym".
nie wiem o co chodzi :)

A zapytam - przejeździłem już prawie 80kkm na gazie i zastanawiam się nad pomiarem zawartości spalin i ew. wymianą listwy wtryskowej - czy jest sens dokonywać tej wymiany?
Słyszałem, że te wtryski się czyści jeżeli zbierze się osad i to wystarcza. Pytanie tylko, czy popsuty/niedziałający wtryskiwacz nie spowoduje jakiś uszkodzeń w silniku - czy po prostu "silnik będzie chodził na trzy gary"?
_________________
- Lancer 1.8 SB (2010) 143PS LPG, Giulietta 1.4 (2012) 120PS LPG, BMW 528i (2016) 245PS
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 11-11-2014, 16:44   

Wszystkie wtryski powinny mieć jednakowy wydatek. Niedomagający wtrysk jeśli podaje mniej gazu niż powinien jest dość niebezpieczny dla silnika ponieważ na cylindrze dla którego podaje paliwo, jest wtedy uboga mieszanka przez co podnosi się temperatura spalania co może spowodować wypalenie się zaworów i gniazd zaworowych. Jest to dość niebezpieczne bo często jest trudne do zauważenia jeśli różnica w wydatku jest na tyle mała, że nie zauważymy nierównej pracy silnika. Kontrolka silnika też tego nie zasygnalizuje ponieważ w takiej sytuacji komputer silnika zwiększy dawkę i w ogólnym rozrachunku skład spalin badany przez sondę lambda będzie właściwy.
A tu o zbiorniku do jazdy na wstecznym http://lpg-forum.pl/butla...wda-t12415.html
 
 
fusiak 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer sportback 1.8 intense
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lis 2014
Posty: 3
Skąd: Bukowno
Wysłany: 27-11-2014, 16:06   

Witam.

Na ile wycenilibyście założenie takiego zestawu do sportbacka 1.8 intense?


Zbiornik Hit D650- 250, 65l
Reduktor LPG DRAGO SPORT (do 350 KM)
Przewód elektr. FARO-H2
Wielozawór ELPIGAZ AT02A 220/30 - TOR
Obudowa gazoszczelna POLMOCON DZT-Px
Wlew gazu pod klapką wlewu paliwa ELPIGAZ
Zespół wtr.gazu 4 sekcyjny I-Plus-S Arco (silent)
Komputer sterujący Exclusive 3,4 cyl. STELLA
Filtr D11 fazy lotnej z odstojnikiem- typ XF.301.01
Zintegrowany sensor ciśnienia gazu typu PT MAP

+ Sprawdzenie na Hamowni i 5 lat gwarancji.

Bo zastanawiam się czy cena jaką mi za to krzyknęli jest w porządku
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 27-11-2014, 18:45   

Nie wiem, może krzyknęli 3500?
Do czterocylindrowego silnika więcej jak 2500 do 3000 bym nie dał. Wtryski wolał bym pojedyncze a nie w listwie bo pojedyncze można lepiej zamontować na krótszych wężykach gazowych. Ja bym jednak założył coś bardziej typowego - popularnego coby w razie problemów każdy gazownik mógł to ogarnąć.
 
 
Lipson-L1 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Gru 2012
Posty: 95
Skąd: Wodzisław Śl
Wysłany: 27-11-2014, 20:47   

fusiak napisał/a:
+ Sprawdzenie na Hamowni

jak założą gaz to poproś o wydruki z wykresów mocy i momentu na benzynie i na gazie. Proszę wrzuć na forum bo to może być ciekawa lektura...
 
 
 
Toman 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2009. 1,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 7
Skąd: Wasilków
Wysłany: 30-11-2014, 18:46   [CY3A 1.8] Zimny gaśnie

Witam, mam Lancera z 2009r. 1,8 benz. z lpg. Na gazie przejechane 140000km. Problem występuje przy uruchomieniu zimnego silnika, albo auto automatycznie gaśnie, albo obroty falują w zakresie 0-1500. Czasami po dojechaniu do zakrętu w chwili redukcji, obroty spadają i silnik gaśnie. Na rozgrzanym silniku jest oki, obrotomierz nawet nie drgnie. Komputer pokazywał zbyt ubogą dawkę paliwa. Zostały wymienione świece i wstawiony emulator na drugiej sondzie za katalizatorem. Jakieś pomysły: Może brudna przepustnica, regulacja zaworów, wymiana szklanek czy też regulacja gazu. Pomóżcie
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 30-11-2014, 18:50   

Zacznij od regulacji zaworów jeżeli jeszcze temat nie był sprawdzany
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Toman 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2009. 1,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 7
Skąd: Wasilków
Wysłany: 30-11-2014, 18:56   

A zawory nie regulują się automatycznie ?
Wczoraj byłem u mechanika, który zasugerował żebym przełączył na benzynę i pod domem zdjął klemy i po 5 minutach założył z powrotem, nie uruchamiał auta dopiero na następny dzień. Rano odpaliłem i było idealnie ale po kilku kilometrach rewolucji ciąg dalszy.
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 30-11-2014, 19:28   

Temat od dawna wałkowany, Toman, proszę abyś kontynuował istniejący temat. Zapoznaj się z zasadami pisania postów.
 
 
Lucas123w 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 20 Mar 2012
Posty: 977
Skąd: Rumia
Wysłany: 30-11-2014, 21:42   

Toman napisał/a:
regulacja zaworów, wymiana szklanek


Zajmij się tym jak najszybciej.
_________________
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 03-12-2014, 10:16   

Hej - ostatnio Lancerek spala trochę więcej jak normalnie - zamiast 10l LPG to spala 10.8- nie wiem czy noga cięższa, czy może coś trzeba wymienić - wymienię świecę i zobaczę czy się poprawi.
Myślicie, że może to być kwestia gazu na stacji (tankuje zazwyczaj na 2 Orlenach) :?:
Wiem, że niby temperatury niższe.. ale jakoś rok temu tak bardzo tego zjawiska nie zaobserwowałem.
 
 
manitou 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2014
Posty: 29
Skąd: południe
Wysłany: 03-12-2014, 11:17   

Witam wszystkich serdecznie to mój pierwszy post na tym forum. Od dwóch lat użytkuję Lancera 1.8 CVT, bez żadnych problemów poza dramatycznym lakierem. Mam przejechane ok 60 tys chciałem zapytać o:
1-Gazownika który ogarnie 1.8 mivec i CVT na ter. woj. Śląskiego
2-Warsztat który wymieni olej w CVT i umie to dobrze zrobić.

Pozdrawiam.
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 03-12-2014, 19:12   

Ok - większe spalanie miało prozaiczną przyczynę - ciśnienie w oponach..
 
 
lobuzek 
Forumowicz
lobuzek


Auto: Honda Accord Tourer 2,0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 576
Skąd: Tarnów
Wysłany: 03-12-2014, 19:36   

Ile miałeś a ile powinno być?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.