Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1G 90-94] 4G63 7bolt rozrząd problem
Autor Wiadomość
R-Man 
Forumowicz


Auto: '86 Ford Sierra RS2300
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 204
Skąd: Wyspa Sobieszewska
Wysłany: 03-12-2014, 17:34   [1G 90-94] 4G63 7bolt rozrząd problem

Problem polega na tym, że po odpaleni silnika, na wolnych obrotach, słychać stukot z rozrządu. Jak wbiję go na obroty, to jest spoko. Spadnie na jałowe - znów stuka

Silnik przed zmianą rozrządu nic takiego nie robił. Rozrząd ustawiony raczej prawidłowo, wszystko sprawdzałem 100 razy. Wałki balansujące wywalone, koło pasowe w stanie bdb

Dziś odpaliłem go bez pokrywy układu rozrządu, i zauważyłem że stukot pochodzi z napinacza hydraulicznego - pasek podczas pracy silnika napręża się i poluźnia. Podczas naprężania, dźwigienka rolki napinacza stuka o obudowę napinacza hydraulicznego -stąd ten dźwięk

Co jest nie tak? dodam, że kręcąc silnikiem ręcznie, widać jak napinacz chodzi powoli w górę i w dół, tak jakby pasek się naprężał i poluźniał, a napięty jest ciągle dość mocno
_________________
Były:
90' Lancer GTi 16v 4G63 C68A
90' Lancer GTi 16v 4G67 C68A
92' Lancer 1.5 4G15 C62A
93' Lancer 1.6 4G92 C66A
 
 
 
marcin9051 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi eclipse
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Cze 2014
Posty: 13
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 03-12-2014, 18:13   

hej hymmm dziwna sprawa ogolnie nie powinna walic o obudowę ...
 
 
KsiadzRobak 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 1029
Skąd: ecki
Wysłany: 04-12-2014, 08:59   

może napinacz jest uszkodzony - testowałeś go przed montażem?
zamontuj go w imadle (lub postaw na stole) a na nim odważnik 10-20 kg i nie powinien się ugiąć więcej niż na 1mm (najczęściej wcale się nie ugina)
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 04-12-2014, 13:41   

manual mówi o pomiarze wystajacego wolno trzpienia ma byc 12mm bodajze. Jak jest idealnie 12 (czy tam ile) i nie cieknie nic , w imadle stawia spory opór to mozna zakładac.
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
skorpius2222 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 1
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: 08-01-2015, 22:41   

Niestety też wystąpił u mnie ten problem i nie mam siły do tego samochodu i te piękne odgłosy po ustawieniu rozrządu od nowa mmmmmmmmmmmmm :oops: aż się krew gotuje.
jednak problemu dało sie rozwiązać poprzez wymianę napinacza hydraulicznego oraz odpowiednie ustawienie przerwy pomiędzy trzpieniem a "łapą" popychacza na około 3.5-3.8mm.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.