Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pinin 1.8 mpi gorzej odpala na zimnym silniku
Autor Wiadomość
dareqq 
Forumowicz

Auto: mitsu pajero pinin 1.8 mpi+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 287
Skąd: wrocław
Wysłany: 10-12-2014, 06:17   Pinin 1.8 mpi gorzej odpala na zimnym silniku

Witam ! Mial ktos taka przypadlosc ? Dodam ze akumulator jest dobry, a problem polega na tym , iz na zimnym po nocy musze go dluzej pokrecic (ok 2 s) lub dodac gazu prZy odpalaniu. Pali sie rowniez kontrolka silnika.
 
 
mstrucz 
Forumowicz


Auto: Pinin 1,8 MPI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 272
Skąd: Gdynia
Wysłany: 10-12-2014, 08:17   

Po pierwsze sprawdź co jest przyczyną checka. Dla wszystkich szukających - EvoScan jest dostępny w sieci, kabel polecam do VW bez CAN i każdy laptop. Nie jest to oczywiście MUTT i jego zdolności są mniejsze, ale błędy kasuje, wszystkie dane w czasie rzeczywistym pokazuje i je zapisuje. A obsługa intuicyjna.
Powodem słabszego zapalania są z reguły niedomagania, których komp nie wychwyci - kable, świece, woda w paliwie lub brak paliwa. Komp nie zawsze nawet rozpozna awarię pompy paliwowej.
Więc najpierw check, a potem sprawdź to co pisałem.
_________________

 
 
dareqq 
Forumowicz

Auto: mitsu pajero pinin 1.8 mpi+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 287
Skąd: wrocław
Wysłany: 10-12-2014, 09:55   

Czyli kupić sobie kabelek obd II ? Nigdy jeszcze nie bawilem sie z kompem . Mam przeczucie , ze moze byc to czujnik temperatury, ale do tego potrzebuje wskazan z kompa by nie wymieniac na slepo. Jakis przykladowy tani kabelek z allegro sie nada ?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 10-12-2014, 10:51   

Oczywiście sprawdzenie błędów to podstawa jak radzi mstrucz. A z którego roku jest auto bo czytanie błędów za pomocą kabla działa dopiero po 2001r. W starszych autach wystarczy zmostkować piny 1 z 4 w złączu diagnostycznym a kontrolka silnika po włączeniu na zapłon zacznie migać kody po kolei.
 
 
dareqq 
Forumowicz

Auto: mitsu pajero pinin 1.8 mpi+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 287
Skąd: wrocław
Wysłany: 10-12-2014, 11:00   

Pininek jest z 2003 r. Autko wole sam zdiagnozowac i naprawiac, bo jak ogladam program "bedzie pan zadowolony" i widze w jaki sposob wykonywane sa naprawy to mi sie noz w kieszeni otwierA. Chlopaki polecicie jakis tani obd -usb z allegro ? Nie mam z tym doswiadczenia ...
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 10-12-2014, 11:33   

U Ciebie zadziała ELM327 np. taki http://allegro.pl/interfe...4884277114.html z jakimś darmowym softem do niego np. Toque na telefonie z androidem lub np. ScanMaster na lapku z Windowsem.
Możesz też użyć wspomnianego przez mstrucz, VAG KKL tylko aby był na FTDI 232, działa z programem Evoscan o którym również wspomniał mstrucz. Jednak Elm327 według mnie będzie lepszy bo bezprzewodowy i bardziej uniwersalny w nowszych autach.
 
 
mstrucz 
Forumowicz


Auto: Pinin 1,8 MPI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 272
Skąd: Gdynia
Wysłany: 10-12-2014, 14:32   

Tylko że Evoscan na ELM raczej nie zadziała. A na VAGu tak (wszystko na nim działa, uniwersalne programy OBD też), a Evoscan w porównaniu z uniwersalnymi programami ma jednak dużo więcej funkcji dedykowanych do Misia.
_________________

 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 10-12-2014, 15:33   

Zależy co komu potrzebne, mam też tego VAGA a jednak prawie zawsze używam Elma bo jest wygodniej. Jeśli ktoś chce sporadycznie odczytać błędy i czasem podejrzeć sondę czy korekty to jednak Elm będzie lepszy.
 
 
dareqq 
Forumowicz

Auto: mitsu pajero pinin 1.8 mpi+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 287
Skąd: wrocław
Wysłany: 10-12-2014, 16:03   

Mstrucz! Wiec mozesz podeslac przykladowy link vaga odpowiedniego do mojego pinina ? Allegrosz najchetniej. Ciemniam ze mnie jesli chodzi o kompy

[ Dodano: 10-12-2014, 16:16 ]
http://allegro.pl/najleps...4788266671.html Troszke poczytałem i rozumiem, że taki obd bedzie odpowiedni ?
 
 
mstrucz 
Forumowicz


Auto: Pinin 1,8 MPI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 272
Skąd: Gdynia
Wysłany: 11-12-2014, 08:11   

Dokładnie z tej firmy mam taki.
_________________

 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 11-12-2014, 08:26   

Tutaj ważne aby VAG KKL był na czipie FTDI232, ja mam droższy kupiony za około 100zł i też z Miśkami pięknie gada ale jeśli tylko potrzebujesz do Swojego auta to taki najtańszy spokojnie wystarczy.
Podczas instalacji tego kabla nie instaluj sterowników dodanych do niego na płycie CD tylko najlepiej sterowniki które są razem w paczce z Evoscanem bo na tych od VAGA nie połączysz się z Evoscanem i oczywiście z autem.
Tutaj masz wszystko opisane http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
Tylko w Twoim przypadku nie jest już potrzebna zworka po między pinami 1 i 4.
 
 
romek atomek 
Forumowicz

Auto: pajero pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 333
Skąd: wola justowska / kraków
Wysłany: 11-12-2014, 11:02   

a znacie może jakiś inny soft lepszy od EVOSCANA ?
coś mam podejrzenia u siebie o to, ze mi cewka robi missfire czyli gubi zapłon. coś jakby miarowe gubienie zapłonu co parę sekund - dość rytmiczne .. pojęcia nie mam na której cewce - i evoscanem tego nie zbadam - w ogóle nie wiem czy mój komp to ogarnia ;( - jakby ktoś miał jakieś sugestie - wszystkie mile widziane .. cewki kosztują majątek..
 
 
dareqq 
Forumowicz

Auto: mitsu pajero pinin 1.8 mpi+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 287
Skąd: wrocław
Wysłany: 11-12-2014, 14:49   

No to kupione ;) czekamy na przesyłkę teraz. Mam juz jakiegos evoscana . ponoc trzeba do niego zainstalowac openport 1.3 sterownik
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 11-12-2014, 17:39   

Do kabla VAG KKL tylko Evoscan, jedynie chyba tylko oryginalne oprogramowanie Mitsubishi jest lepsze.
 
 
dareqq 
Forumowicz

Auto: mitsu pajero pinin 1.8 mpi+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 287
Skąd: wrocław
Wysłany: 11-12-2014, 20:14   

wiec jak chłopaki to uruchomic > ? zainstalowac sterownik ( openport 1.3 ? ) i nastepnie evoscana ? podpowiedzcie jak z tego dobrodziejstwa korzystać :) Ożywmy to forum !!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.