Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:58
[I 2.4] Zbierzność i pochylenie koła - pilne
Autor Wiadomość
bulius 
Mitsumaniak
w imię zasad....

Auto: outlander I 2,4 MPI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Cze 2013
Posty: 104
Skąd: Oleszyce
Wysłany: 20-08-2013, 11:24   [I 2.4] Zbierzność i pochylenie koła - pilne

Które śruby czy tuleje służą do regulacji kąta pochylenia w tylnych kołach tzn za ustawienie w pionie? Czy to regulacja na dolnym tylnym wahaczu od wewnątrz? Nie mam tam śruby mimośrodowej i trochę to przerobione i co to ma tam być?

[ Dodano: 20-08-2013, 12:13 ]
dobra w aso powiedzieli, że kąt pochylenia koła reguluje się na górnym wahaczu "bananie".
A gdzie można kupić taniej łącznik wahacza z podwoziem z tyłu?

[ Dodano: 20-08-2013, 12:41 ]
zamówiony w iparts. jak coś 80 pln. A tak z ciekawości to tam po jednej śrubie mimośrodowej idzie
_________________
1+1 = 69
 
 
przemo76 
Forumowicz

Auto: outlander 04
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Lip 2013
Posty: 53
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 20-08-2013, 14:24   

zbieżność ustawia się na górnych wahaczach, kąty pochylenia kół na dolnych.
niektóre samochody nie miały możliwości ustawiania kątów pochylenia, były tam zwykłe śruby i takie prostokątne blaszki przyspawane do belki.
u mnie tak było kupiłem śruby mimośrodowe z podkładkami aso-180,-
warsztat ogarnął temat i już mam regulację
 
 
bulius 
Mitsumaniak
w imię zasad....

Auto: outlander I 2,4 MPI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Cze 2013
Posty: 104
Skąd: Oleszyce
Wysłany: 20-08-2013, 14:50   

tak jak piszesz, to jacyś kretyni w tym ASO, szkoda tylko że cały wahacz muszę kupić bo tulejka ze śrubą zgniła a samej nie kupie. A skoro i tak już opony ścięte to muszę odsapnąć po włożeniu lpg i małym remoncie zawiechy :(
_________________
1+1 = 69
 
 
przemo76 
Forumowicz

Auto: outlander 04
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Lip 2013
Posty: 53
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 20-08-2013, 15:37   

mi w aso powiedzieli nie widząc samochodu że auto miało wypadek z lokomotywą chyba jeśli trzeba ustawiać tylne kąty, i że tam fabrycznie nie ma możliwości ustawiania tego parametru, mimo że są takie wypustki na belce na mimośród, też musiałem kupić górny wahacz aso 289, aledrogo 99
 
 
bulius 
Mitsumaniak
w imię zasad....

Auto: outlander I 2,4 MPI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Cze 2013
Posty: 104
Skąd: Oleszyce
Wysłany: 20-08-2013, 18:32   

ja poczekam do zmiany opon na zimowe i wtedy wstawie nowy dolny wahacz i śrubę do regulacji. A swoją drogą jakim cudem kąt pochylenia można regulować jak nie ma możliwości jak się samemu nie wstawi śruby?
_________________
1+1 = 69
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 22-08-2013, 12:51   

przemo76 napisał/a:
mi w aso powiedzieli nie widząc samochodu że auto miało wypadek z lokomotywą chyba jeśli trzeba ustawiać tylne kąty, i że tam fabrycznie nie ma możliwości ustawiania tego parametru, mimo że są takie wypustki na belce na mimośród, też musiałem kupić górny wahacz aso 289, aledrogo 99
ASO nie jest synonimem jakości, ja robiłem kontrolę i korekcję zawieszenia po tym jak gościu zgubił silnik trafając centralnie w tylne koło. ASO zrobić kontrole i korekcję zawieszenia, tak że nie było widać śladu na śrubach a skrzywionego wahacza nie zauważyli.
 
 
wwbb 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I, Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 18
Skąd: siedlce
Wysłany: 18-03-2014, 23:18   

przemo76 napisał/a:
zbieżność ustawia się na górnych wahaczach, kąty pochylenia kół na dolnych.
niektóre samochody nie miały możliwości ustawiania kątów pochylenia, były tam zwykłe śruby i takie prostokątne blaszki przyspawane do belki.
u mnie tak było kupiłem śruby mimośrodowe z podkładkami aso-180,-
warsztat ogarnął temat i już mam regulację


Witam mam takie pytanie czy w tzw bananie jest śruba mimośrodowa i tuleja pływająca?
U mnie śruba mimośrodowa jest w tym krótkim łączniku 0--0, natomiast w wahaczu dolnym poprzecznym tak jak napisał przemo76 mam zwykłe śruby i takie prostokątne blaszki przyspawane do uchwytu trzymającego wahacz (brak regulacji), dodam że nigdy nie miałem problemów z cięciem opon itp.
Jestem właśnie na etapie wymiany tulei i musiałem wycinać śrubę mimośrodową z łącznika 0--0 i z wahacza poprzecznego, w bananie nie wymieniam tulei bo wydaje się że są dobre
 
 
bulius 
Mitsumaniak
w imię zasad....

Auto: outlander I 2,4 MPI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Cze 2013
Posty: 104
Skąd: Oleszyce
Wysłany: 19-03-2014, 21:09   

wycinasz blaszki i wstawiasz śruby mimośrodowe bo inaczej nie ustawisz dobrze zbierzności
_________________
1+1 = 69
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 20-03-2014, 10:46   

bulius napisał/a:
wycinasz blaszki i wstawiasz śruby mimośrodowe bo inaczej nie ustawisz dobrze zbierzności
Jeśli to tylko wymiana tulei a nie całego wahacza na sztukę z innego pojazdu to według mnie szkoda tej roboty. Tuleje mają takie same wymiary, więc po złożeniu wszystko trafi na swoje miejsca, a skoro było przyspawane to jest na tyle sztywne żeby nic się nie przestawiło.
 
 
przemo76 
Forumowicz

Auto: outlander 04
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Lip 2013
Posty: 53
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 20-03-2014, 17:13   

bulius napisał/a:
wycinasz blaszki i wstawiasz śruby mimośrodowe bo inaczej nie ustawisz dobrze zbierzności


nie zbieżności a kąta pochylenia koła

zbieżność ustawia się na górnym krótkim wahaczu :D
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 28-04-2014, 13:38   

elektryk napisał/a:
Jeśli to tylko wymiana tulei a nie całego wahacza na sztukę z innego pojazdu to według mnie szkoda tej roboty. Tuleje mają takie same wymiary, więc po złożeniu wszystko trafi na swoje miejsca, a skoro było przyspawane to jest na tyle sztywne żeby nic się nie przestawiło.

Też mi się wydaje że jest to bezcelowa robota.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
SAS73
[Usunięty]

Wysłany: 11-12-2014, 10:58   

Jako nowy chciałbym przedstawić moja historię z katami pochylenia kół i dopytać o pewne sprawy.
Zauważyłem, że tylne lewe koło zaczyna mi się kłaść, więc podjechał na stację diagnostyczną z warsztatem celem sprawdzenia zbieżności i kątów pochylenia.
Na szarpakach stwierdzili, że przed ustawieniem kątów należy wymienić końcówkę drążka, więc to uczynili i przystąpili do sprawdzania i ustawiania kątów.
Na przednim lewym wyszło kąt pochylenia -1,42 więc chcieli to podciągnąć, ale uznali że jakaś śruba obraca się lub nie (nie pamiętam już) i nie można tego podciągnąć. (prawe -0,06).
Pytanie: O co chodzi z tą śrubą i czy można ją jakość reanimować bez wymiany, czy pozostaje tylko wymiana i czego???
Tył lewy -3,06, ale tu stwierdzili, że auto musiało być porządnie walone i ktoś zaspawał te śruby(mimośrodowe) i nie mogą nic zrobić (załamka).
Ale skorzystałem z forum i tu wyczytałem, że niektóre modele tak miały zaspawane te śruby, mam takie kwadratowe blaszki( uff ).
Natomiast przy okazji wizyty w ASO Mitsubishi Wierzgoń (Rybnik) zapytałem co z tymi śrubami do regulacji pochylenia koła z tyłu, pracownik bez oglądania stwierdził, że muszą być tam śruby mimośrodowe, a jak jest inaczej to znaczy że ktoś tam grzebał i to zaspawał (zonk).
Pytanie: Jakie elementy musiałbym wymienić aby koło wróciło do jako takiego stanu pierwotnego???
I końcówka, podjechałem do ponoć dobrego mechanika i tam przedstawiłem mu historię z tymi kątami pochylenia koła. Pan stwierdził, że jeżeli zbieżność jest ok, to kątami pochylenia nie ma się co za bardzo przejmować, gdyż niektóre samochody mają dopuszczalne dość znaczne kąty pochylenia np.BMW ok -4. Jeżeli nie tnie opon to mam pojeździć do wiosny i wtedy sprawdzą wszystko i postawią diagnozę.
Pytanie: Czy ma może ktoś wiedzę jaką normę pochylenia kół dopuszcza Mitsu w Outlanderach z silnikiem 2.0 136km z 2004r.

Pozdrawiam i z góry dziekuję za odpowiedzi.

A może jakieś namiary na specjalistę Mitsu w rejonie Rybnika.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 11-12-2014, 11:44   

SAS73 napisał/a:
Pytanie: Czy ma może ktoś wiedzę jaką normę pochylenia kół dopuszcza Mitsu w Outlanderach z silnikiem 2.0 136km z 2004r.
W serwisówce znajdziesz te tolerancje.
 
 
nytsug 
Mitsumaniak


Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 453
Skąd: LUBLIN - okolice
Wysłany: 12-12-2014, 08:04   

Masz:
Przód
Zbieżność 1mm +-2mm (3' +-5')
Pochylenie koła -10' +-30'
Tył
Zbieżność 3mm +-2mm (8' +-5')
Pochylenie koła -40' +-30'

Na przyszłość użyj opcji szukaj na forum. Dodatkowo Cię doinformuję. Zbieżność ustawia się na krótkich kościach/wahaczach - MN100109 natomiast kąt pochylenia kół "ustawiany" jest na wahaczach dolnych tzn. tak jak napisałeś - fabrycznie jest ustawiony i do tego blaszki są przyspawane. Ogólnie to nie powinno tam się nic przestawić po fabryce i powinno być ustawione w ramach tolerancji ale jeżeli tnie strasznie oponę to wtedy masz jakieś inne elementy wyrobione lub uszkodzone i należy blaszki odciąć kątówką i założyć śruby z regulacją pochylenia. Było to już opisywane na forach. Najlepiej to sprawdź czy nie masz luzów na tulejach. Od razu powiem że musisz to mocno szarpać na podnośniku najlepiej kolumnowym to wtedy zobaczysz gdzie luzy są. Ja tulejki kupowałem po 23zł sztuka a wahacz prosty 50zł. W miarę tanio biorąc pod uwagę FEBESTA i NTY. Przyrząd do ściągania tulei możesz zrobić sam. Zobacz tutaj, opisywałem swoją wymianę: http://forum.mitsumaniaki...zbie%BFno%B6%E6
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.