Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Witam. Problem z rdiem
Autor Wiadomość
bugaj102 
Forumowicz
Małoznawca

Auto: Carisma 1.8 115km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 109
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-12-2014, 21:18   Witam. Problem z rdiem

Posłuchałem was i kupiłem Pioneer radio i mam teraz problem z tym, że zapomina ustawienia po zgaszeniu silnika. Podejrzewam, że to problem z zamianą kabli ale nie wiem jak i nie mam schematu. Proszę o pomoc
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 12-12-2014, 21:29   

Zólty kabelek do zóltego, czerwony do czerwonego ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
bugaj102 
Forumowicz
Małoznawca

Auto: Carisma 1.8 115km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 109
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-12-2014, 21:50   

I to wsio?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 12-12-2014, 22:02   

Tak jezeli jest prawidłowo podłaczone przez adapter mitsubishi -> iso
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
bugaj102 
Forumowicz
Małoznawca

Auto: Carisma 1.8 115km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 109
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-12-2014, 23:58   

Dzięki jutro sprawdze:)

[ Dodano: 13-12-2014, 15:27 ]
Więc tak czerwony do czerwonego żółty do żółtego i dalej nic nie działa jest tam jeszcze pomarańczowy przewód który stykając z żółtym lub czerwonym podświetlał deskę rozdzielczą. Więc jak to powinno być bo przy nowo kupionym radiu mam kostkę iso w którą nie wchodzi przewód pomarańczowy nie ma on odpowiednika. Sprawdzałem podpinając razem czerwony z czerwonym i pomarańczowy i nic dalej żółty z żółtym i pomarańczowy i nic i nawet dla sprawdzenia czarny z czarnym i pomarańczowy dalej nic jest tam jeszcze niebieski ale on jest do zasilania anteny.
 
 
Bismarck 
Forumowicz

Auto: SdKfz 181
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 193
Skąd: Vorpommern-Stettin-Löcknitz
Wysłany: 13-12-2014, 20:08   

Podłączamy zasilanie. W większości obecnie produkowanych radioodtwarzaczy (a także tych starszych) do zasilania radia przeznaczone są 3 kable:

masa zasilania - przeważnie przewód czarny
+12 V podtrzymanie (+12 V battery, permament itp.) - najczęściej żółty przewód, czasem czerwony
+ 12 V zasilanie (+12 V power, ACC- accesory) - zazwyczaj czerwony przewód ale to nie jest reguła

Patrz na opis na samym radiu tam jest napisane co gdzie podpiac
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=xEGvaJMDia8
 
 
bugaj102 
Forumowicz
Małoznawca

Auto: Carisma 1.8 115km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 109
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-12-2014, 22:30   

Bismarck, właśnie bo mnie zastanawia ten pomarańczowy
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 14-12-2014, 09:27   

Zrtób zdjęcie wiązki od radia do kostki w aucie, jak to jest podłaczone, powinien byc po drodze jeszcze czarny kabel z oczkiem który się przykreca do karoserii auta.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
bugaj102 
Forumowicz
Małoznawca

Auto: Carisma 1.8 115km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 109
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-12-2014, 17:07   

Ale czarny wchodzi w czarny w kostkę
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 15-12-2014, 08:25   

Ale ten pomarańczowy wychodzi z instalacji auta czy od strony radia? Jeśli z instalacji auta, to jest on od sterowania stopniami podświetlenia radia jeśli radio daje taką możliwość. Działa to tak, że jak włączysz na światła to w tym pomarańczowym przewodzie pojawia się napięcie które steruje radiem aby przyciemniło podświetlenie. Dlatego jak podłączysz go do plusa to zasilisz jednocześnie podświetlenie deski i pewnie część pozycyjnych. Z instalacji auta powinny wychodzić dwa przewody plusowe które trzeba podłączyć do radia, w jednym napięcie powinno być cały czas (podtrzymanie) a w drugim napięcie powinno się pojawiać dopiero po przekręceniu kluczyka w stacyjce na pierwszą pozycję. Aby sprawdzić czy na tych przewodach napięcie jest tak jak powinno być wystarczy jakaś mała żarówka samochodowa z dwoma kabelkami. Jeden kabelek wychodzący z żarówki podłączasz gdzieś do masy auta a drugim dotykasz, najpierw przy wyjętym kluczyku ze stacyjki, do przewodów idących do radia. Jeśli żarówka się zaświeci, to znalazłeś podtrzymanie. Następnego poszukiwania dokonuj w taki sam sposób ale dodatkowo po przekręceniu kluczyka w stacyjce na pierwszą pozycję, tak znajdziesz oczywiście główne zasilenie.
 
 
bugaj102 
Forumowicz
Małoznawca

Auto: Carisma 1.8 115km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 109
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-12-2014, 12:43   

plecho1 napisał/a:
Ale ten pomarańczowy wychodzi z instalacji auta czy od strony radia? Jeśli z instalacji auta, to jest on od sterowania stopniami podświetlenia radia jeśli radio daje taką możliwość. Działa to tak, że jak włączysz na światła to w tym pomarańczowym przewodzie pojawia się napięcie które steruje radiem aby przyciemniło podświetlenie. Dlatego jak podłączysz go do plusa to zasilisz jednocześnie podświetlenie deski i pewnie część pozycyjnych. Z instalacji auta powinny wychodzić dwa przewody plusowe które trzeba podłączyć do radia, w jednym napięcie powinno być cały czas (podtrzymanie) a w drugim napięcie powinno się pojawiać dopiero po przekręceniu kluczyka w stacyjce na pierwszą pozycję. Aby sprawdzić czy na tych przewodach napięcie jest tak jak powinno być wystarczy jakaś mała żarówka samochodowa z dwoma kabelkami. Jeden kabelek wychodzący z żarówki podłączasz gdzieś do masy auta a drugim dotykasz, najpierw przy wyjętym kluczyku ze stacyjki, do przewodów idących do radia. Jeśli żarówka się zaświeci, to znalazłeś podtrzymanie. Następnego poszukiwania dokonuj w taki sam sposób ale dodatkowo po przekręceniu kluczyka w stacyjce na pierwszą pozycję, tak znajdziesz oczywiście główne zasilenie.


Pomogłeś dzięki :)

[ Dodano: 17-12-2014, 12:44 ]
Temat można zamknąć
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 17-12-2014, 13:16   

Nie ma za co :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.