 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Opony zimowe i felgi |
Autor |
Wiadomość |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3274 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 11-12-2014, 09:00
|
|
|
Fabryczne ET wynosi 46 . |
_________________
 |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 11-12-2014, 09:06
|
|
|
Uwex napisał/a: | Fabryczne ET wynosi 46 . |
No to tym bardziej ET 48 będzie prawie idealne. Czytałem kiedyś, że producenci dopuszczają tolerancję szerokości do 2 procent.
[ Dodano: 11-12-2014, 09:12 ]
O, znalazłem
Nie wolno generalizować i należy do sprawy zmiany odsadzenia zawsze podchodzić indywidualnie. Faktycznie producenci samochodów dopuszczają zmianę rozstawu kół w zakresie około 2%. Co oznacza że np. przy rozstawie kół 160cm dopuszczalna zmiana będzie wynosiła 3,2cm(32mm). Daje nam to dopuszczalną zmianę odsadzenia ET 16mm na stronę. Oczywiście powinno się dodatkowo założyć, że szerokość felgi i rozmiar opon nie ulegną zmianie. Należy też brać pod uwagę indywidualne przypadki, gdzie producent samochodu pozostawił bardzo mało miejsca w nadkolach i jakakolwiek zmiana ET lub szerokości felgi może, zwłaszcza przy dużym obciążeniu pojazdu, spowodować obcieranie kół o błotniki.
http://www.felgi.pl/artyk...zenie-et-offset |
|
|
|
 |
Seether
Nowy Forumowicz
Auto: MisioLancer 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2014 Posty: 5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12-12-2014, 14:44
|
|
|
Dzięki za podpowiedzi. Zamówiłem wczoraj felgi Enzo W 6.50x16, 5x114.3 z ET:48, oraz opony BFGoodrich G-Force winter 205/60 R16 92H.
Dziś otrzymałem telefon, że zamówienie nie może zostać zrealizowane ponieważ wybrana felga nie ma 'homologacji' (czymkolwiek to jest) dla Lancera.
Zaproponowano mi zmianę felg, w zamówieniu, na jedną z dwóch opcji:
1. Enzo W 6.50x16, 5X114.3, ET:40
2. Enzo W 7.00x16, 5x114.3, ET:40
Znów jestem w kropce. Niby model ten sam, ale ET zmniejszone o 5-6 w stosunku do zalecanego. Rozmiar 7.00, z drugiej opcji, też nieczęsto pojawiał sie na poprzednich stronach tego tematu. Doradzicie co warto wziąć? |
|
|
|
 |
Arczi89
Mitsumaniak 03057/KMM

Auto: Lancer X 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Wrz 2013 Posty: 387 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 12-12-2014, 15:33
|
|
|
Do lancera cywilnego wchodzi największe koło 225/35/19 8" ET46
Z kalkulatora wynika, że twoje koło na 7" jest 4mm bliżej wnętrza po stronie zewnętrznej i 6mm płytsze.
Inaczej ujmując do wyniku 19 calowego koła masz zapasu 4mm na zewnątrz i 6mm do środka.
Do zwyczajnego koła masz po prostu 6mm koło bardziej wypchnięte (akceptowalne przez większość aut) |
|
|
|
 |
adrian1984
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2014 Posty: 71 Skąd: Sosnowiec
|
|
|
|
 |
lobuzek
Forumowicz lobuzek

Auto: Honda Accord Tourer 2,0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 576 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 12-12-2014, 23:05
|
|
|
Jeśli Dezent, to kup od razu 8 sztuk. Zdecydowanie nie polecam. Plastelina.
Ja od dłuższego czasu miałem alufelgi Riala, teraz Aluteca. |
|
|
|
 |
adrian1984
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2014 Posty: 71 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 14-12-2014, 00:29
|
|
|
o tych dezent właśnie myślałem, a czy możecie mi powiedzieć czy w takim razie czy będą pasowały felgi o wymiarze :
7x16
ET 48
Otwór centralny 70,10
http://www.felgi.pl/felga...-drzwi/viii/1-5
Z góry dzięki za pomoc |
_________________ Adrian |
|
|
|
 |
Seether
Nowy Forumowicz
Auto: MisioLancer 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2014 Posty: 5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19-12-2014, 21:45
|
|
|
(Chronologicznie)
mjsystem, brylekVFR, Uwex, Arczi89: Dziękuję Wam bardzo serdecznie za wsparcie i przeprowadzenie mnie przez temat.
Zakupiłem wysyłkowo opony wraz z felgami i - także dzięki Waszym radom - udało się bezproblemowo skompletować, jak myślę, sensowny zestaw. Nie znam się zbytnio na tego typu technikaliach, ale lokalny wulkanizator złożył wszystko do kupy i potwierdził, że wszystko jest w odpowiednim porządku. Podczas jazdy i mocnych skrętów zero przytarć. Prezencja, jak na moje oko, całkiem dobra. Konfiguracji nie sprawdziłem jeszcze w typowo zimowych warunkach (nadal średnio +4'C), ale... (być może działa tu autosugestia) na czteroletnich letnich oponach zdarzyło mi sie już parokroć załapać ASRa . Na obecnej konfiguracji jest ok . Dziękuję .
Potomnym, zostawiam moją konfigurację
- opony: BFGoodrich g-Force Winter 205/60R16 92 H
- felgi: ENZO W 7.00x16 5x114.3, kolor: Silver, ET40.00
Być może komuś ułatwi to podjęcie decyzji w przyszłości |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 20-12-2014, 05:05
|
|
|
Seether napisał/a: | Konfiguracji nie sprawdziłem jeszcze w typowo zimowych warunkach (nadal średnio +4'C), ale... (być może działa tu autosugestia) na czteroletnich letnich oponach zdarzyło mi sie już parokroć załapać ASRa . |
To nie autosugestia tylko zachowanie mieszanki opony letniej w temperaturze poniżej 7stopni
Guma twardnieje, przez co przyczepność odczuwalnie spada.
Podobnie będziesz miał na zimowych jak temperatury zaczną rosnąć powyżej 7 stopni |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 20-12-2014, 10:48
|
|
|
Seether napisał/a: | Prezencja, jak na moje oko, całkiem dobra. | Fotkę wklej |
|
|
|
 |
|
|