 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Układ pomiaru momentu, mocy jaka aparatura? |
Autor |
Wiadomość |
arturj123
Forumowicz

Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1299 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 15-12-2014, 17:57 Układ pomiaru momentu, mocy jaka aparatura?
|
|
|
Mam do zrealizowania praktycznego: układ do badania układu jako hamulec silnika spalinowego na podstawie układu Leonarda. Część mechaniczna nie jest w moim zakresie. Pozostało dobrać elementy do pomiaru i wyświetlenia w postaci charakterystyk.
Główne parametry do przedstawienia w postaci wykresu na monitorze komputera to moment obrotowy, moc silnika, prędkość obrotowa (odczytana prawdopodobnie manualnie).
W jaki sposób zrealizować układ pomiaru momentu, mocy, jakiego użyć przetwornika A/C?
Zastanawiam się nad możliwością realizacji na jakimś gotowym układzie.
Byłbym wdzięczny za jakiekolwiek wskazówki. |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 15-12-2014, 18:50
|
|
|
Witam,
a po co? a na co? a komu?
Z chęcią podpowiem..
Jaki zakres mocy/momentu?
Jaki zakres prędkości?
Co ma być dokładnie zmierzone?
Jak wygląda schematycznie stanowisko? |
|
|
|
 |
arturj123
Forumowicz

Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1299 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 15-12-2014, 19:43
|
|
|
Jestem studentem elektrotechniki, mam do zrealizowania część praktyczną do pracy dyplomowej. Układ hamowania silnika spalinowego powstaje w dziale mechanicznym uczelni.
Byłem tam dotychczas tylko raz, widziałem jakiś silnik spalinowy, elektryczny (nie wiem jeszcze za wiele o układzie Leonarda), duża waga z wałem (nie pamiętam jednostek i co to dokładnie), panel stanowisko-wy z obrotomierzem (manualny, niepodłączony), miejsce na PC i monitor. Gdy będę miał jakieś zdjęcia - zobrazuje to.
Do mojego zakresu należy stworzenie układu do pomiaru i zobrazowania w postaci charakterystyk wartości tj. moc, moment, obroty (nie wiem czy muszą być manualnie, czy lepiej jakiś czujnik), godzinowe i jednostkowe zużycie paliwa (przepływomierz), czas wtrysku oraz
obliczeniowo: sprawność, elastyczność silnika, elastyczność momentu, prędkości.
Na tę chwilę zastanawiam się jak stworzyć taki układ, a może są gotowe układy + czujniki + oprogramowanie?
Z tego co wiem na dziś to silnik spalinowy ma moment max 120Nm, więc moc pewnie około 100KM, prędkość obrotowa mam zapisane 3500 obr/min. |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 15-12-2014, 20:14
|
|
|
hmm - a promotor nic nie podpowie?
1) Do pomiaru momentu są gotowe układy - momentomierz+sprzęgło+kartapomiarow+Interface.
Jeżeli chcesz zrobić jakiś mądrzejszy układ to musisz się znać troszkę na elektronice i na programowaniu uC.
2) Do pomiaru pozycji/prędkości też są gotowe układy - jak nie zależy Tobie na pomiarze stanów dynamicznych - zastosuje zwykłą prądnice tachometryczną, jeżeli zależy, polecam enkoder.
Jeżeli chcesz mocniej się zabawić, to możesz wykorzystać sprzęt i oprogramowanie "National'a" Instruments (LabView).
To dla potomnych
Odezwij się na priva, to spróbuję coś Tobie podpowiedzieć.
PS To jest zadanie bardziej dla Automatyka, ale jeżeli ktoś ma smykałkę to i da radę jako Elektrotechnik. |
|
|
|
 |
|
|