[Cari 1.8 GDI] Kilka problemów z nowym nabytkiem |
Autor |
Wiadomość |
benton66
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.8GDI 2000r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Lut 2014 Posty: 118 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 14-12-2014, 21:02
|
|
|
Namiary na ten warsztat w Wawie znajdziesz bez problemu w necie, zadzwon, zapytaj. Części można zakupic u Japaneze, pewny sprzedawca. Namiary tez bezproblemowo dostepne w necie |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-12-2014, 23:17
|
|
|
bugaj102 napisał/a: | przy tym wymienia mi ten uszczelniacz ze strony rozrządu |
3 uszczelniacze. 2 na wałkach, 1 na wale korbowym. bugaj102 napisał/a: | cieknie między skrzynia i rozrządem z obydwu stron |
Czyli od strony rozrządu i od strony skrzyni biegów, tak?
No to czeka Cię trochę wydatków. bugaj102 napisał/a: | mam zniżki do KTD na Prymasa tysiąclecia | Każdy je ma i każdemu się wydaje, że nikt nie ma lepszych. bugaj102 napisał/a: | co najgorsze kupiłem go od znajomego | Ciągle jest Twoim znajomym? |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
benton66
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.8GDI 2000r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Lut 2014 Posty: 118 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 15-12-2014, 00:09
|
|
|
Boże broń od takich znajomych Jeśli jednak silnik nie jest w totalnej rozsypce,możesz autko próbować reanimować z kimś, kto się na tym zna. Ja osobiście mam evoscana i podstawową wiedzę i udało mi się reanimować zerowym praktycznie kosztem 2 silniki GDI, nad którymi zwykli mechanicy łamali sobie głowę kilka ładnych dni bez skutku Głównie chodziło o regulację pompy WC i TPS |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 15-12-2014, 08:02
|
|
|
bugaj102 napisał/a: | rozrząd kompletny kosztował mnie 315 zł i wymiana 300 | Do tej ceny dolicz jeszcze napinacz hydrauliczny za około 300zł.
Jeśli chodzi o diagnostykę silnika to szukaj kogoś z forum z Evoscanem bo często mechanicy nie znają tego silnika i mogą więcej zaszkodzić niż pomóc dodatkowo naciągając na niepotrzebne koszty. Jakbyś miał możliwość zwrócić to auto temu koledze, to ja bym tak zrobił no chyba, że dostałeś je prawie gratis. Wymiana skrzyni może i miała by sens jeśli byś się przejechał dawcą przed zakupem bo można kupić taką jak się ma. |
|
|
|
 |
bugaj102
Forumowicz Małoznawca
Auto: Carisma 1.8 115km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2014 Posty: 109 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-12-2014, 10:53
|
|
|
Kupiłem ją za 1500 zł miała zderzak przedni do wymiany i lewy błotnik bo był zeżarty więc wymieniłem kupiłem za 120 zł zderzak i błotnik od jakiegoś jelenia. wymieniłem oleje i filtry i teraz czekają mnie te naprawy ale czy jest sens?? Razem to jest koszt pewnie ze 4 tysiące a to już przekracza wartość samochodu. bo sprzedając ten za 2500 dokładając 4 mam samochód w dobrym stanie. Ale już chyba nie silnik GDI a zwykły 1.8 może ten 140konny
[ Dodano: 15-12-2014, 11:22 ]
Więc tak. Wiem, że zrobię źle sprzedając komuś bubla ale nie mam wyboru chce sprzedać dołożyć i kupić Carismę w lepszym stanie. Więc pytanko do was co zrobić żeby wyciszyć te popychacze praktycznie do zera żeby nie było ich słychać przy sprzedaży? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 15-12-2014, 12:36
|
|
|
Jeśli chciałbyś zmienić na inną Carismę, to szukaj z silnikiem 1.6, w razie czego LPG zamontujesz co jest chyba najbardziej ekonomicznym wyjściem biorąc pod uwagę te auta. Silniki 1.8 inne niż GDI były montowane w tych autach tylko do 1997r. a w nowszych to tylko 1.6 lub 1.8 GDI lub diesel. |
|
|
|
 |
bugaj102
Forumowicz Małoznawca
Auto: Carisma 1.8 115km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2014 Posty: 109 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-12-2014, 13:28
|
|
|
Dobra dzięki zadzwoniłem do serwisu. Pan powiedział mi że strasznie dużo pracy czeka ten samochód...! |
|
|
|
 |
piwomojepaliwo
Forumowicz
Auto: Cari GDI1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2014 Posty: 34 Skąd: Gorzow wlkp.
|
Wysłany: 16-12-2014, 10:56
|
|
|
Znane sa przypadki. ze GDI do 300 tys bez problemu dojechalo, a nawet 400. Moc GDI i 11.6 jest nie do porownania! |
_________________
Mój Miśkowaty |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-12-2014, 11:00
|
|
|
bugaj102 napisał/a: | zadzwoniłem do serwisu. |
Strasznie jak strasznie. Najpierw trzeba go porządnie zdiagnozować. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
bugaj102
Forumowicz Małoznawca
Auto: Carisma 1.8 115km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2014 Posty: 109 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-12-2014, 19:25
|
|
|
Byłem w serwisie. Do wymiany sprzęgło. Jakieś szklanki na zaworach przez to tak hałasuje. i przewody zapłonowe
[ Dodano: 16-12-2014, 19:33 ]
Czy te cewki zapłonowe muszą być takie drogie? Nie ma ich jak sprawdzić w jakim są stanie lub wymienić samą fajkę?
[ Dodano: 16-12-2014, 19:39 ]
piwomojepaliwo napisał/a: | Znane sa przypadki. ze GDI do 300 tys bez problemu dojechalo, a nawet 400. Moc GDI i 11.6 jest nie do porownania! |
Mówisz, że do 300, czy też 400 tak? Ja mam 214k i mam problemy i nie wierzę, że ty też ich nie miałeś ale ludzie którzy mówią, że Carisma jest do bani a jej nie mieli to niech się zastanowią trochę bo opel jest tańszy ale nigdy nie da takiej frajdy z jazdy jak ten i nigdy nie będzie tak wdzięczny, że chcę się nim jeździć a ja się nie poddam i zainwestuję w niego a raczej nie pożałuje tego. Ciekawe czy ktoś mnie poprze i powie, że dobrze robię inwestując w coś kiedy inni sprzedali by na złom... |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 16-12-2014, 19:48
|
|
|
Jest jeszcze coś takiego jak "korekcja licznika" więc najczęściej auta mający kilku właścicieli i jeśli też były sprowadzane z zagranicy to najprawdopodobniej zostały dotknięte takim procederem i tak naprawdę mają dużo więcej przejechane jak wskazuje liczniki inna sprawa to też dbanie o auto. |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2309 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 16-12-2014, 20:04
|
|
|
bugaj102 napisał/a: | nigdy nie da takiej frajdy z jazdy jak ten i nigdy nie będzie tak wdzięczny, że chcę się nim jeździć a ja się nie poddam i zainwestuję w niego a raczej nie pożałuje tego. Ciekawe czy ktoś mnie poprze i powie, że dobrze robię inwestując w coś kiedy inni sprzedali by na złom... |
Wiesz, to, czy zainwestujesz w auto, czy nie, to już musi być Twoja samodzielna i osobista decyzja. To, że Cari to w sumie dobre auto, i jak jest zadbana odwdzięcza się z nawiązką, to fakt. Tyle tylko, że miałeś niestety pecha kupując Carismą z silnikiem GDI. Raz, że to praktycznie pierwsze silniki z wtryskiem bezpośrednim zastosowane w masowej produkcji - więc różne bolączki wieku niemowlęcego i dziecięcego występują, a dwa, że faktycznie do tego silnika musisz znaleźć dobrego mechanika, który ma o takich silnikach pojęcie.
W innym wypadku może być to niestety worek bez dna, będziesz wsadzał kasę, a skutku nie będzie.
Tutaj serio musiałbyś się zastosować do porady Hubeeerta :
Hubeeert napisał/a: | Strasznie jak strasznie. Najpierw trzeba go porządnie zdiagnozować. |
A po rzetelnej diagnozie sam już byś musiał ocenić, czy warto. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
bugaj102
Forumowicz Małoznawca
Auto: Carisma 1.8 115km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2014 Posty: 109 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-12-2014, 20:26
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Jest jeszcze coś takiego jak "korekcja licznika" więc najczęściej auta mający kilku właścicieli i jeśli też były sprowadzane z zagranicy to najprawdopodobniej zostały dotknięte takim procederem i tak naprawdę mają dużo więcej przejechane jak wskazuje liczniki inna sprawa to też dbanie o auto. |
Jestem drugim właścicielem w kraju i samochód jest krajowy nie sprowadzany. Wiem, że poprzedni właściciel ją katował. Ten warsztat jest fachowy czytałem opinię podeszli fachowo do sprawy. Co to są za szklanki na zaworach? A i wymieniłem świece zapłonowe 258 zł za komplet... Kolejne pytanie czy są same fajki do tych cewek? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 16-12-2014, 20:33
|
|
|
Szklanki to inaczej hydrauliczne popychacze o których wcześniej wspomniałem. O samych fajkach do tego silnika nie słyszałem. |
|
|
|
 |
bugaj102
Forumowicz Małoznawca
Auto: Carisma 1.8 115km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2014 Posty: 109 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-12-2014, 20:34
|
|
|
A ile kosztuje wymiana popychaczy? |
|
|
|
 |
|