Szarpie na ciepłym, na zimnym całkiem źle. Pomocy ! |
Autor |
Wiadomość |
hegemonez
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt 1991
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2014 Posty: 10 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 16-12-2014, 20:17 Szarpie na ciepłym, na zimnym całkiem źle. Pomocy !
|
|
|
Auto to Mitsubishi Colt 1991 r. 1,5 12V
Zacznę od tego że przez jakiś czas było tak:
- Po odpaleniu nieraz na 1 sek wchodził na 3-5 tys.
- Podczas jazdy włączała się kontrolka Check Engine, różnie, i gasła i zapalała.
- Nieraz obroty po odpaleniu stale były na 2 tys przez ok 10 min i falowały 2 - 2,5 tys.
- było słychać stuki (jak panewki) ale z okolicy paska. (olej full)
Teraz jest tak
- Na zimnym od razu gaśnie
- Na ciepłym przerywa na wysokich obr. na niskich problemy z ruszaniem - trzeba wbić na obroty.
- Stukanie o którym pisałem wcześniej jakby ucichło
- Moc jest, innych zmian nie zauważam.
Wymienione było:
Kable
Podejrzenia moje:
- czujnik temp. jeśli tak to gdzie szukać ?
- komputer - gdzie szukać ???
- sonda ??? - pewnie będzie problem ze sprawdzeniem bez oscyloskopu ?
- silnik krokowy ??? też nie wiem gdzie nie mam literatury w necie pucha
?????
POMOCY |
_________________ Tomek |
|
|
|
 |
Mandrake
Forumowicz
Auto: Galant 2.5V6 kombi Black Matte
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Cze 2014 Posty: 170 Skąd: Międzyzdroje
|
Wysłany: 16-12-2014, 21:44
|
|
|
Absolutnie nie znam twojego silnika, ale z tego co piszesz sprawdź najpierw najprostsze:
- oprócz kabli trzeba świece, kopułkę i cewkę sprawdzić,
- filtry podstawa, powietrze i paliwo,
- Nieszczelność w kolektorze dolotowym,
Jak nie pomoże to głębiej:
- Check zapalający i gasnący może wskazywać lambdę(jakie spalanie?),
- Czujnik temp powietrza do kontroli. Bo chyba nie masz jeszcze przepływki?
- W mazdach zapowietrzony układ chłodzenia dawał podobne objawy falowania obrotów,
- Masz kompa? Jeżeli tak to OBD I, sczytanie błędów w warsztacie to podstawa,
- Krokowca (jeżeli masz na przepustnicy) odepnij i zobacz co się zmieni,
I na spokojnie, stres to zły doradca Czasami tak jest,że trzeba trochę czasu aby znaleźć przyczynę. |
|
|
|
 |
hegemonez
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt 1991
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2014 Posty: 10 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 16-12-2014, 22:48
|
|
|
Racja, stres zły doradca.
żeby odczytać błędy muszę zrobić sobie kabelek, to nie kłopot akurat tylko czas.
Co do układu chłodzenia faktycznie coś niedomaga ogrzewanie lecz podejrzewam zakamienioną nagrzewnicę, ale NIGDY nie włączył się wiatrak chłodnicy.
Muszę popatrzeć co gdzie i jak bo przy przepustnicy jest kilka elementów do których dochodzą kable jednak nie wiem czy to silnik krokowy czy coś innego, muszę znaleźć jakieś serwisówki.
Podejrzewam układ który "nadzoruje" podawanie benzyny ze wzgl. na to że na zimnym gaśnie na ciepłym nie więc lamda a może czujnik temp. tylko gdzie tego szukać.
znalazłem jakiś czujnik lub sondę, wystający trzpien z dwoma kablami przykręcony do kolektora wydechowego z przodu silnika w dolnej części, nie wykazuje żadnego przejścia ani rezystancji. Jego drugi koniec (przewody) idą do kopułki aparatu zapłonowego.
Można w tym aucie zczytać kody podpinając LED?
Spalanie po zepsuciu się na dobre wydaje mi się że znacznie wzrosło ale przejechałem tylko paredziesiąt km ale jakby za szybko ubywa albo za bardzo chcę to zobaczyć bo też podejrzewam sondę
[ Dodano: 16-12-2014, 22:51 ]
najśmieszniejsze że w astrze dziewczyny mam to samo, tylko że tam po mocnym depnięciu wypadają zapłony, dzisiaj nawet auta rozkraczyły nam się w tym samym miejscu
Co do cewki, jak sprawdzić cewkę ??? |
_________________ Tomek |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 17-12-2014, 07:57
|
|
|
hegemonez napisał/a: | - komputer - gdzie szukać ??? | Na prawym przednim słupku. Dość głęboko pod deską. Wyjmij go, napewno kondensatory w nim są do wymiany. Oby jeszcze nie wylały i elektrolit nie spalił ścieżek (typowa wada tych aut). Mandrake napisał/a: | Bo chyba nie masz jeszcze przepływki? | Nie ma. Mandrake napisał/a: | W mazdach zapowietrzony układ chłodzenia dawał podobne objawy falowania obrotów, | W Mitsubishi będzie tak samo. hegemonez napisał/a: | NIGDY nie włączył się wiatrak chłodnicy | Też niedobrze. Dla pewności trzeba sprawdzić "na krótko" wentylator. Może jest spalony. |
|
|
|
 |
Mandrake
Forumowicz
Auto: Galant 2.5V6 kombi Black Matte
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Cze 2014 Posty: 170 Skąd: Międzyzdroje
|
|
|
|
 |
hegemonez
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt 1991
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2014 Posty: 10 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 17-12-2014, 21:26
|
|
|
dopiero wróciłem do domu więc niemam już czasu na grzebanie w aucie
Jutro sprawdzę sprawę z kompem.
- pod prawym słupkiem czyli gdzieś w rejonie schowka rozumiem.
Auto odpala na zimnym silniku za 10 razem, najpierw zakręci na 1 sek i zaraz gaśnie w tym czasie nie reaguje na pedał gazu. Jak już odpali to ma obroty na poziomie 100-300 i nieraz zgaśnie, chwile potem reaguje na pedał gazu i da się jakoś kangurami ruszyć. Potem jak jużsię rozgrzało to obrony na wolnych ma ok 800 ale musiałem trochę śrubkę wkręcić bo nie przekraczały 500
Dzięki chłopaki za linki i cenne uwagi, ogólnie za zainteresowanie tematem
Jutro wieczorem podłubię trochę ale dziś już padam |
_________________ Tomek |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 17-12-2014, 22:05
|
|
|
hegemonez napisał/a: | - pod prawym słupkiem czyli gdzieś w rejonie schowka rozumiem. | Tak. Z jego prawej strony. hegemonez napisał/a: | Auto odpala na zimnym silniku za 10 razem, najpierw zakręci na 1 sek i zaraz gaśnie w tym czasie nie reaguje na pedał gazu. Jak już odpali to ma obroty na poziomie 100-300 i nieraz zgaśnie, chwile potem reaguje na pedał gazu i da się jakoś kangurami ruszyć. Potem jak jużsię rozgrzało to obrony na wolnych ma ok 800 ale musiałem trochę śrubkę wkręcić bo nie przekraczały 500 | To może być wina kondensatorów w ECU. |
|
|
|
 |
hegemonez
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt 1991
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2014 Posty: 10 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18-12-2014, 22:06
|
|
|
Wyjąłem komputer.
Środek czysty, kondensatory "na oko" wyglądają całkiem spoko. Jeden ma wybrzuszenie
minimalne właściwie niezauważalne 0,1 mm około
Trzeba by sprawdzić miernikiem ale bez wylotowania dokladnie w obwodzie się nie sprawdzi więc i tak wymienię na nowe ale raczej to nie to chyba.
podejrzewam sondę i krokowca.
Patrzyłem na te serwisówki. moj model byl produkowany do 1992 ale niektóre silniki np te z Galanta wyglądają podobnie, muszę dojść do tego gdzie jest krokowiec i ta sonda którą chyba i tak wymienię tylko pytanie na jaką trafię |
_________________ Tomek |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 19-12-2014, 06:38
|
|
|
Jeśli świeci się kontrolka silnika to podstawą w naprawie jest sprawdzenie błędów.
Nie jestem pewien czy ten silnik też tak ma ale raczej tak więc napisz kiedy ostatnio były regulowane zawory głowicy bo raczej są regulowane manualnie za pomocą śrubek. Jeśli dawno nie były regulowane to lepiej się tym zajmij bo też podparte zawory mogą dawać takie objawy. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 19-12-2014, 08:04
|
|
|
Tak, ten silnik ma ręczną regulację luzów zaworowych i zdarzały się w nim przypadki podpartych zaworów. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 19-12-2014, 08:52
|
|
|
Najgorzej jak ludzie kupując używane auto nie mają takiej świadomości bo w wielu autach jest hydraulika i zawory nie są regulowane od nowości a auto ma już ponad 200 tys km gdzie regulacja jest chyba co około 100 tys km. |
|
|
|
 |
Mandrake
Forumowicz
Auto: Galant 2.5V6 kombi Black Matte
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Cze 2014 Posty: 170 Skąd: Międzyzdroje
|
Wysłany: 19-12-2014, 09:08
|
|
|
hegemonez napisał/a: |
Jutro sprawdzę sprawę z kompem.
|
Sprawdziłeś błędy? |
|
|
|
 |
hegemonez
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt 1991
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2014 Posty: 10 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 29-12-2014, 22:52
|
|
|
Witam po świątecznej przerwie.
Wyjąłem kompa.
Kondensatory wyglądają nawet nieźle, jeden ma wypukłość ledwo widoczną, ale i tak je chyba jutro wymienię.
Zdjąłem krokowca. Wygląda że ślimak raczej chwyta zębatkę, uzwojenie silnika parametry w normie, lecz nie słychać go podczas włączania zapłonu i nie widać ruchu. pomiędzy 1 aostatnim 5-pinem jest przejście niewiem czy tak ma być niedoczytałem nigdzie
Sprawdziłem błędy:
13 - Zbyt niskie lub zbyt wysokie napięcie na czujniku temperatury powietrza
14 - Czujnik położenia przepustnicy z przełącznikem biegu jałowego
15 - Czujnik położenia regulacji prędkości na biegu jałowym
21 - Czujnik temperatury chlodziwa
25 - Czujnik ciśnienia bezwzględnego
Auto przy -8 st C odpala ledwo co za 30 razem ale jak sie zagrzało to chozdi, jak +5 za 8 razem odpala, najpierw zakreci na 1 sek lub 2 i gaśnie, gdy mróz to żeby zakręcił choć na 1 sek to trzeba z 10 razy po 1 sekundzie kręcić rozrusznikiem. przy wciśniętym gazie wogóle nie pali. Wygląda na jakiś problem ze składem mieszaki chyba "ssanie"? Ciągle przerywa i przy obr. 300 słychać jak wypadają zaplony. No i przerywa dalej i ni |
_________________ Tomek |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 30-12-2014, 07:15
|
|
|
Najpierw odłącz akumulator i jeśli się uda to odpal i rozgrzej auto a następnie znów sprawdź błędy bo być może nie wszystkie usterki się powtórzą bo usterki zostały naprawione ale nie wykasowano błędów. Po takim resecie będziesz miał pewność co jest nie tak. Chyba że sam odłączałeś wcześniej akumulator i po tym wyskoczyły te błędy.
Najlepiej jakby był podgląd na parametry tych czujników podczas pracy silnika. |
|
|
|
 |
hegemonez
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt 1991
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2014 Posty: 10 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 30-12-2014, 23:47
|
|
|
Wymienem kondensatory bo faktycznie wylaly jednak. Niestety zero poprawy. Czujnik temp ma rezystancje raczej w normie. Martwie sie jeszcze bo przed awaria wydawal dzwiek na jalowym jak diesel teraz jakby nie. Moze to jakis system regulacji zawoeow nawalil? Niemam o tym pojecia musze doczytac. Jak sie rozgrzeje trzyma obroty ale lekko nieraz faluja i tak chodzi jakby mial zaplon nie tak bo odglosy daje jak wrc tak podpiarduje w tlumik po puszczeniu gazu.sory za brak znakow ale pisze z tela. Moze ktos ma pozyczyc kompa na probe do podmianki ? |
_________________ Tomek |
|
|
|
 |
|