[EAxx] Awaria tempomatu |
Autor |
Wiadomość |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 08-12-2014, 08:37
|
|
|
No chyba, że gdzieś indziej jeszcze jest przegryziony węzyk, albo deus ex machina rozwiąze sie samo |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 08-12-2014, 08:42
|
|
|
robertdg napisał/a: | deus ex machina rozwiąze sie samo | też czasem mi się tak marzy |
|
|
|
 |
krzysztofpak75
Forumowicz
Auto: Galant GLS 2.0 136 KM
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 03 Maj 2014 Posty: 138 Skąd: Germania
|
Wysłany: 19-12-2014, 15:53
|
|
|
Chyba znalazłem powód zwiększonego spalania.
Mianowicie alternator ma walnięte łożyska (bynajmniej dość mocno go teraz słychać) , i po dodaniu gazu światła mocniej świecą . Jutro sprawdzę jakie są skoki napięcia , ale mi się wydaje ,że to alternator stawia taki opór i przez to silnik ma ciężej . Chyba że się mylę ??
Pozdro |
|
|
|
 |
KsiadzRobak
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 1029 Skąd: ecki
|
Wysłany: 19-12-2014, 16:27
|
|
|
krzysztofpak75 napisał/a: | Chyba że się mylę ?? | niestety
przygasanie jest dość standardowe, aczkolwiek możliwe do wyeliminowania przez ucięcie kabelka (niektórzy tak robią, jest specjalny temat)
powiem tak - naprawiałem altki od EA w stanie czasem takim, że ręką się nie dało kręcić i nie było żadnego większego spalania
najszybciej pada tylne łożysko - kosztuje ok. 50 zł za koyo |
|
|
|
 |
krzysztofpak75
Forumowicz
Auto: Galant GLS 2.0 136 KM
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 03 Maj 2014 Posty: 138 Skąd: Germania
|
Wysłany: 20-12-2014, 05:48
|
|
|
Cholewa to muszę szukać dalej, tylko nie wiem gdzie. A tak w ogóle to czy jest możliwa wymiana tego łożyska samodzielnie? Bo tutaj alternatorow nie naprawiają tylko nowy można zamówić za 500 EUR nowy, także dość droga impreza... |
|
|
|
 |
KsiadzRobak
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 1029 Skąd: ecki
|
Wysłany: 22-12-2014, 08:59
|
|
|
Bez problemu. Nie święci garnki lepią. |
|
|
|
 |
zimn
Forumowicz
Auto: Galant EA5W AT @LPG '02
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 58 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 05-05-2015, 20:32 [EA5A/W 2.5] awaria tempomatu
|
|
|
Wczoraj kiedy "zapałzowałem" tempomat nie dało się go już odpałzować ale kontrolka gasła i się zapalała kiedy wciskałem główny włącznik na manetce. Dzisiaj nie chciała się już zapalić.
Najpierw pomyślałem że to wina zapalonego czeka (wypadający zapłon) i z jego powodu nie działa tempomat ale po wykasowaniu błędów (elm) dalej nie działało. Sprawdziłem bezpieczniki ale wyglądają na ok.
Sprawdziłem wiązkę od wtyczki pod kolumną kierownicy do wtyczki w samej manetce tempomatu i są przejścia. Jutro podmienię manetkę i sprawdzę czy będą jakieś zmiany, wymieniłem też komputer tempomatu i bez zmian.
Mam teraz kilka pytań
- czy kontrolka tempomatu zapali się jak auto stoi
- czy kontrolka zapali się kiedy wciśnięty jest hamulec
- jak spróbować włączyć tempomat na "krótko" , podrobić sygnał z manetki
- gdzie tempomat ma swój bezpiecznik i czy ma jakiś przekaźnik
- czy klakson działa też z wyjętymi kluczykami.
- czy tempomat ma jakieś połączenie z komputerem silnika/skrzyni ?
- czy tempomat mógł złapać jakiś błąd jeśli tak to jak jest on sygnalizowany i jak można go skasować? |
_________________ Galant 2,5 @ 160 HP AT kombi |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 05-05-2015, 22:46
|
|
|
zimn napisał/a: | - czy kontrolka tempomatu zapali się jak auto stoi | Tak. |
|
|
|
 |
zimn
Forumowicz
Auto: Galant EA5W AT @LPG '02
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 58 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 06-05-2015, 17:45
|
|
|
jest winowajca:
manetka odmówiła współpracy.
Jeżeli kogoś interesuje to komputer tempomatu jest za radiem łatwo go poznać bo jest przykręcony przodem do kierunku jazdy (naklejką w stronę puszki nawiewu).
Z manetki wychodzą trzy kable, patrząc od strony napisów (tak jak jest przykręcona w kierownicy) górny pin to jeden
wciśnięty włącznik : pomiędzy 1 i 2 jest około 4k ohm
acc/res: pomiędzy 2 i 3 jest 910 ohm
coast/set: pomiędzy 2 i 3 220 ohm
cancel: pomiędzy 2 i 3 0 ohm |
_________________ Galant 2,5 @ 160 HP AT kombi |
|
|
|
 |
kurak80
Forumowicz
Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 106 Skąd: Strzegom
|
Wysłany: 06-08-2016, 16:14
|
|
|
Witam, jak w temacie nie działa mi tempomat.......ostatnio jechałem autostradą i chciałem go zwyczajowo włączyć a tu lipa.....przycisk Criuse obok kiery sie podświetla ale na zegarach już nie pali się kontrolka tempomatu....wężyk podciśnienia idący od "grzybka" sprawdziłem...jest cały nie popękany i się nie zsunął...nic innego podejrzanie nie dynda..chciałem sprawdzić bezpiecznik tempomatu....mam rozpiskę...ale nie mam zaznaczone który który jest od tempomatu...ktoś wie?...dodam że mam problem z lewym czujnikiem abs z przodu bo wywala błąd na kompie i sie swieci abs..czy to może być powiązane??....z góry dziękuje za wszelkie sugestie rozwiązania problemu z tempomatem... |
|
|
|
 |
|