sonda lambda nr 1 |
Autor |
Wiadomość |
dareqq
Forumowicz
Auto: mitsu pajero pinin 1.8 mpi+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Paź 2014 Posty: 287 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 20-12-2014, 14:23 sonda lambda nr 1
|
|
|
Witam ! Jakie wasze doswiadczenia koledzy ? Chodzi o 1.8 mpi z lpg. Zastanawiam sie co robic najpierw by wyeliminowac blad. 1 . gazownik i regulacja, 2 . wywalenie kata 3 . wymiana sondy lambda ? ( sa jakies uniwersalne w dobrych pieniadzach do kupienia ? Przed wymiana sprawdzenie szczelnosci od kolektora wydechowego do 1wszej sondy lambda w celu wyeliminowania zasysania lewego powietrza. Jakies sugestie ? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 20-12-2014, 15:25
|
|
|
Jaki dokładnie numer błędu się wyświetla i czy występuje i na benzynie i na gazie? Z którego dokładnie roku jest to auto? Jakie główne podzespoły wchodzą w skład instalacji LPG, jaki reduktor, wtryski i sterownik? |
|
|
|
 |
dareqq
Forumowicz
Auto: mitsu pajero pinin 1.8 mpi+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Paź 2014 Posty: 287 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 20-12-2014, 19:33
|
|
|
Dzieki za zainteresowanie. Błąd występuje po ujechaniu 50 km od skasowania błędu , więc raczej występuje na gazie. Auto z roku 2003 . podzespoły będę musiał sprawdzic , gdyz autko z drugiej ręki. Ja gazu nie zakładałem. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 20-12-2014, 19:46
|
|
|
A czy znasz numer błędu bo kontrolka silnika nie musi oznaczać uszkodzonej sondy a np. niewłaściwą dawkę paliwa z powodu albo złego strojenia albo z powodu uszkodzenia lub zanieczyszczenia się niektórych podzespołów instalacji LPG. Napisz też kiedy wymieniane były filtry (fazy ciekłej i lotnej) w instalacji LPG bo też zapchanie się filtrów może w ostateczności wywołać kontrolkę silnika. |
|
|
|
 |
dareqq
Forumowicz
Auto: mitsu pajero pinin 1.8 mpi+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Paź 2014 Posty: 287 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 20-12-2014, 19:54
|
|
|
fuel trim bank 1 p0170. Oto kod błędu. Ja autkiem jeżdże od 5 tyś km . jeszcze nie byłem na wymianie filterków. Nie wiadomo jak poprzedni właściel. Autko ma 170 tyś przebiegu a gaz założony od 150 tyś.
[ Dodano: 20-12-2014, 20:09 ]
Dodam ze na evoscanie obroty skaczą od 687.5 do 715 obrotów. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 20-12-2014, 20:21
|
|
|
Raczej wygląda to na nieszczelność ale nie koniecznie w kolektorze wydechowym bo równie dobrze nieszczelność może być po między przepustnicą a głowicą. Ja kiedyś miałem podobny problem jak pękł mi przewód od podciśnienia reduktora gazowego i właśnie tam silnik zaciągał lewe powietrze. Dobrze by było podejrzeć wartość podciśnienia kolektora ssącego na wolnych obrotach, powinno być około 0,29 - 0,3 bara. Jeśli było by więcej, to wskazywało by na nieszczelność. |
|
|
|
 |
dareqq
Forumowicz
Auto: mitsu pajero pinin 1.8 mpi+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Paź 2014 Posty: 287 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 20-12-2014, 20:24
|
|
|
Czy taką wartość mogę odczytać na evoscanie ? Jak będzie wyglądała po angielskiemu ? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 20-12-2014, 20:31
|
|
|
Szerze, to nie pamiętam bo Evoscana dawno nie używałem, ja zawsze sprawdzałem to w programie od LPG. |
|
|
|
 |
dareqq
Forumowicz
Auto: mitsu pajero pinin 1.8 mpi+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Paź 2014 Posty: 287 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 20-12-2014, 20:34
|
|
|
Jak się nazywa ten program ? Potrzebuje osobny kabel ? Czy wystarczy obd2? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 20-12-2014, 20:46
|
|
|
A to zależy jaki masz komputer gazowy i potrzebujesz dodatkowo kabel do komunikacji z komputerem LPG. Dobry kabel to koszt około 80zł a program powinien być dostępny za darmo na stronie producenta instalacji LPG. Ja ma taki kabelek http://www.phjacus.pl/204...-inne-p261.html pasuje do większości instalacji LPG montowanych w Polsce. |
|
|
|
 |
dareqq
Forumowicz
Auto: mitsu pajero pinin 1.8 mpi+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Paź 2014 Posty: 287 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 21-12-2014, 08:10
|
|
|
Heh. Mysle ze narazie nie bede inwestowal w kabelek, tylko podjade do gazownika w pierwszej kolejnosci na filterki ustawienie gazu i sprawdzenie szczelnosci instalacji. Jak wykluczymy gaz jakp prowodyra wyskakiwania błędu to trzeba bedzie szukac dalej |
|
|
|
 |
|