Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
sonda lambda nr 1
Autor Wiadomość
dareqq 
Forumowicz

Auto: mitsu pajero pinin 1.8 mpi+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 287
Skąd: wrocław
Wysłany: 20-12-2014, 14:23   sonda lambda nr 1

Witam ! Jakie wasze doswiadczenia koledzy ? Chodzi o 1.8 mpi z lpg. Zastanawiam sie co robic najpierw by wyeliminowac blad. 1 . gazownik i regulacja, 2 . wywalenie kata 3 . wymiana sondy lambda ? ( sa jakies uniwersalne w dobrych pieniadzach do kupienia ? Przed wymiana sprawdzenie szczelnosci od kolektora wydechowego do 1wszej sondy lambda w celu wyeliminowania zasysania lewego powietrza. Jakies sugestie ?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 20-12-2014, 15:25   

Jaki dokładnie numer błędu się wyświetla i czy występuje i na benzynie i na gazie? Z którego dokładnie roku jest to auto? Jakie główne podzespoły wchodzą w skład instalacji LPG, jaki reduktor, wtryski i sterownik?
 
 
dareqq 
Forumowicz

Auto: mitsu pajero pinin 1.8 mpi+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 287
Skąd: wrocław
Wysłany: 20-12-2014, 19:33   

Dzieki za zainteresowanie. Błąd występuje po ujechaniu 50 km od skasowania błędu , więc raczej występuje na gazie. Auto z roku 2003 . podzespoły będę musiał sprawdzic , gdyz autko z drugiej ręki. Ja gazu nie zakładałem.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 20-12-2014, 19:46   

A czy znasz numer błędu bo kontrolka silnika nie musi oznaczać uszkodzonej sondy a np. niewłaściwą dawkę paliwa z powodu albo złego strojenia albo z powodu uszkodzenia lub zanieczyszczenia się niektórych podzespołów instalacji LPG. Napisz też kiedy wymieniane były filtry (fazy ciekłej i lotnej) w instalacji LPG bo też zapchanie się filtrów może w ostateczności wywołać kontrolkę silnika.
 
 
dareqq 
Forumowicz

Auto: mitsu pajero pinin 1.8 mpi+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 287
Skąd: wrocław
Wysłany: 20-12-2014, 19:54   

fuel trim bank 1 p0170. Oto kod błędu. Ja autkiem jeżdże od 5 tyś km . jeszcze nie byłem na wymianie filterków. Nie wiadomo jak poprzedni właściel. Autko ma 170 tyś przebiegu a gaz założony od 150 tyś.

[ Dodano: 20-12-2014, 20:09 ]
Dodam ze na evoscanie obroty skaczą od 687.5 do 715 obrotów.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 20-12-2014, 20:21   

Raczej wygląda to na nieszczelność ale nie koniecznie w kolektorze wydechowym bo równie dobrze nieszczelność może być po między przepustnicą a głowicą. Ja kiedyś miałem podobny problem jak pękł mi przewód od podciśnienia reduktora gazowego i właśnie tam silnik zaciągał lewe powietrze. Dobrze by było podejrzeć wartość podciśnienia kolektora ssącego na wolnych obrotach, powinno być około 0,29 - 0,3 bara. Jeśli było by więcej, to wskazywało by na nieszczelność.
 
 
dareqq 
Forumowicz

Auto: mitsu pajero pinin 1.8 mpi+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 287
Skąd: wrocław
Wysłany: 20-12-2014, 20:24   

Czy taką wartość mogę odczytać na evoscanie ? Jak będzie wyglądała po angielskiemu ?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 20-12-2014, 20:31   

Szerze, to nie pamiętam bo Evoscana dawno nie używałem, ja zawsze sprawdzałem to w programie od LPG.
 
 
dareqq 
Forumowicz

Auto: mitsu pajero pinin 1.8 mpi+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 287
Skąd: wrocław
Wysłany: 20-12-2014, 20:34   

Jak się nazywa ten program ? Potrzebuje osobny kabel ? Czy wystarczy obd2?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 20-12-2014, 20:46   

A to zależy jaki masz komputer gazowy i potrzebujesz dodatkowo kabel do komunikacji z komputerem LPG. Dobry kabel to koszt około 80zł a program powinien być dostępny za darmo na stronie producenta instalacji LPG. Ja ma taki kabelek http://www.phjacus.pl/204...-inne-p261.html pasuje do większości instalacji LPG montowanych w Polsce.
 
 
dareqq 
Forumowicz

Auto: mitsu pajero pinin 1.8 mpi+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 287
Skąd: wrocław
Wysłany: 21-12-2014, 08:10   

Heh. Mysle ze narazie nie bede inwestowal w kabelek, tylko podjade do gazownika w pierwszej kolejnosci na filterki ustawienie gazu i sprawdzenie szczelnosci instalacji. Jak wykluczymy gaz jakp prowodyra wyskakiwania błędu to trzeba bedzie szukac dalej
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.