Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zablokowana dzwignia reduktora
Autor Wiadomość
a.telecki 
Nowy Forumowicz

Auto: L200 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2014
Posty: 10
Skąd: Lublin
Wysłany: 21-12-2014, 15:49   Zablokowana dzwignia reduktora

Witam.
po dołączeniu przodu (4H) dzwignia reduktora się zablokowała, tzn. nie mogę jej cofnąć na 2H ani zablokować mechanizmu różnicowego.
Miał ktoś taki przypadek?
Od czego zacząć poszukiwania przyczyny?
 
 
satyricon 
Forumowicz

Auto: pajero2clasic 2.5 es
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Mar 2013
Posty: 75
Skąd: nehrybka/radzymin
Wysłany: 21-12-2014, 21:08   

Witaj,czy skrzynia ss czy es?W czasie jazdy czy na postoju,samochod jedzie z ta zblokowana dzwignia czy nie,jakies dżwieki przy tym byly?Moze trzeba najpierw na luz,a potem dzwignia ruszyc.Moze jakis kabelek lub czyjnik zawinil?Poszukaj jakiejs instrukcji skrzyni moze znajdziesz odpowiedz.Sprzegielka raczej wykluczam.Powodzenia.
_________________

 
 
n_bart 
Mitsumaniak

Auto: PII 2,8 A/T long po lifcie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Mar 2014
Posty: 68
Skąd: Wilkowice /k.Bielsko-Biała
Wysłany: 21-12-2014, 22:40   

Cześć. Tak jak kolega wyżej napisal, dodam tylko że jeśli masz w automacie to spróbuj wbić P i wtedy ruszyć dźwignią na 2h. Może jakaś poluzowana osłona blokuje dźwignie.
 
 
a.telecki 
Nowy Forumowicz

Auto: L200 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2014
Posty: 10
Skąd: Lublin
Wysłany: 22-12-2014, 09:45   

SS, na postoju, manual. Jezdzi normalnie, żadnych dodatkowych obiadów. Jutro rozbiorę od góry i dam znać co ustaliłem.

[ Dodano: 24-12-2014, 00:52 ]
Znalazłem przyczynę.
Dzwignia w miejscu wejścia w obudowę reduktora jest w plastikowej tulei. Fragment tego plastiku ukruszy się i zablokował "zapadki" mechanizmu.
Odblokowałem, choć nie wyjąłem brakującego fragmentu plastikowej tulei.
Jego miejscem spoczynku pozostanie już puszka reduktora, chyba, że wyleci z olejem.
zdjęcia:




Nie wiem, czy umiem prawidłowo dodać zdjęcia.
Pzdr
_________________
1990 Patrol Y60 Long RD28T 35'
2007 Mitsubishi L200 2.5DiD manual 32'
 
 
n_bart 
Mitsumaniak

Auto: PII 2,8 A/T long po lifcie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Mar 2014
Posty: 68
Skąd: Wilkowice /k.Bielsko-Biała
Wysłany: 30-12-2014, 20:50   

Cholera, lubię mieć rację :D .(no dobrą, może nie osłoną a tunezja osłonowa.)
Pozdrawiam.
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 30-12-2014, 21:48   

Tę tulejkę kupisz w ASO za 5 PLN albo 10 PLN. To co wpadło ulegnie zmieleniu i nie przejmuj się tym. Sprawdzone empirycznie.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 30-12-2014, 23:23   

8 zł.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
a.telecki 
Nowy Forumowicz

Auto: L200 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2014
Posty: 10
Skąd: Lublin
Wysłany: 31-12-2014, 17:12   

Lubelski dealer zaproponował mi wajchę reduktora razem z tą tulejką za niespełna 2100 pln. Po wyjątkowo krótkim wahaniu ;) zrezygnowałem z zakupu...
_________________
1990 Patrol Y60 Long RD28T 35'
2007 Mitsubishi L200 2.5DiD manual 32'
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 31-12-2014, 18:09   

Powiedz dilerowi, że jest gupi i możesz mu sprzedać samą tulejkę za 500 PLN.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
a.telecki 
Nowy Forumowicz

Auto: L200 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2014
Posty: 10
Skąd: Lublin
Wysłany: 31-12-2014, 18:12   

Zamówię sobie gdzie indziej. Dzięki za info.pomyślności w 2015
_________________
1990 Patrol Y60 Long RD28T 35'
2007 Mitsubishi L200 2.5DiD manual 32'
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 01-01-2015, 14:21   

Pisałem, że u nas 8 zł.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
a.telecki 
Nowy Forumowicz

Auto: L200 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2014
Posty: 10
Skąd: Lublin
Wysłany: 01-01-2015, 14:24   

U Was tzn gdzie? Chętnie się zrewanżuje flaszką rudej :) za tą tulejkę.
_________________
1990 Patrol Y60 Long RD28T 35'
2007 Mitsubishi L200 2.5DiD manual 32'
 
 
Tenogr 
Forumowicz

Auto: L200 HP, GV 2.0HDI, SJ417
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 54
Skąd: Łódź
Wysłany: 29-09-2015, 19:32   

Zdarzyło mi się to samo co koledze a.telecki. wajchę reduktora zamurowało w pozycji 4H.
W ASO usłyszałem podobną wycenę.
Ja również bardzo chętnie nabędę ten plasticzek.
Pozdrawiam.
 
 
a.telecki 
Nowy Forumowicz

Auto: L200 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2014
Posty: 10
Skąd: Lublin
Wysłany: 29-09-2015, 20:23   

Ta tuleja to nie od tego, ja sobie dotoczylem z teflonu samodzielnie...

[ Dodano: 29-09-2015, 21:12 ]
A moze bys wyslal mi zdjecie swojej tulei? Ciekawi mnie czy to samo co u mnie? Moge podpowoedzec jak wyjac;)
_________________
1990 Patrol Y60 Long RD28T 35'
2007 Mitsubishi L200 2.5DiD manual 32'
 
 
robinson-r6 
Nowy Forumowicz
robinson-r6

Auto: mitsubishi l200 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2018
Posty: 2
Skąd: Lipiny
Wysłany: 07-04-2018, 12:14   

Witam!!!
Odgrzewam temat zablokowanej dźwigni reduktora- otwarty, aczkolwiek chyba niedokończony :oops:
Czy któryś z Uzytkowników l200 poradził sobie z tym problemem bez wymiany całego lewarka- dość jednak drogiego- uzywka 600 nowy 1600 :evil:
wiem, że technologicznie trudno wykonać funkcjonalną opaskę- tulejkę- jak to zwał, żeby ten teflon okalający "jabłko" na lewarku pracował tak jak fabryka przewidziała i nie blokował...
Czy pęknięta tuleję próbować jakoś łączyć od góry??? jakąś podkładką?
Czy od dołu uwzględniając że dół pracuje w zakresie 7mm- przy przełaczaniu z wciśnięciem...

Myslę, że jak ktoś to naprawił i działa będzie wiedział o co chodzi...

Czy ktoś ma na to jakiś sprawdzony patent- rysunki z wymiaramilub zdjęcia jak to wykonać?
A może już coś takiego jest opracowane na forum tylko nie potrafię znaleźć,bo jestem "nowy" :oops:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.