Zablokowana dzwignia reduktora |
Autor |
Wiadomość |
a.telecki
Nowy Forumowicz
Auto: L200 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2014 Posty: 10 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 21-12-2014, 15:49 Zablokowana dzwignia reduktora
|
|
|
Witam.
po dołączeniu przodu (4H) dzwignia reduktora się zablokowała, tzn. nie mogę jej cofnąć na 2H ani zablokować mechanizmu różnicowego.
Miał ktoś taki przypadek?
Od czego zacząć poszukiwania przyczyny? |
|
|
|
 |
satyricon
Forumowicz
Auto: pajero2clasic 2.5 es
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Mar 2013 Posty: 75 Skąd: nehrybka/radzymin
|
Wysłany: 21-12-2014, 21:08
|
|
|
Witaj,czy skrzynia ss czy es?W czasie jazdy czy na postoju,samochod jedzie z ta zblokowana dzwignia czy nie,jakies dżwieki przy tym byly?Moze trzeba najpierw na luz,a potem dzwignia ruszyc.Moze jakis kabelek lub czyjnik zawinil?Poszukaj jakiejs instrukcji skrzyni moze znajdziesz odpowiedz.Sprzegielka raczej wykluczam.Powodzenia. |
_________________
 |
|
|
|
 |
n_bart
Mitsumaniak
Auto: PII 2,8 A/T long po lifcie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Mar 2014 Posty: 68 Skąd: Wilkowice /k.Bielsko-Biała
|
Wysłany: 21-12-2014, 22:40
|
|
|
Cześć. Tak jak kolega wyżej napisal, dodam tylko że jeśli masz w automacie to spróbuj wbić P i wtedy ruszyć dźwignią na 2h. Może jakaś poluzowana osłona blokuje dźwignie. |
|
|
|
 |
a.telecki
Nowy Forumowicz
Auto: L200 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2014 Posty: 10 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 22-12-2014, 09:45
|
|
|
SS, na postoju, manual. Jezdzi normalnie, żadnych dodatkowych obiadów. Jutro rozbiorę od góry i dam znać co ustaliłem.
[ Dodano: 24-12-2014, 00:52 ]
Znalazłem przyczynę.
Dzwignia w miejscu wejścia w obudowę reduktora jest w plastikowej tulei. Fragment tego plastiku ukruszy się i zablokował "zapadki" mechanizmu.
Odblokowałem, choć nie wyjąłem brakującego fragmentu plastikowej tulei.
Jego miejscem spoczynku pozostanie już puszka reduktora, chyba, że wyleci z olejem.
zdjęcia:
Nie wiem, czy umiem prawidłowo dodać zdjęcia.
Pzdr |
_________________ 1990 Patrol Y60 Long RD28T 35'
2007 Mitsubishi L200 2.5DiD manual 32' |
|
|
|
 |
n_bart
Mitsumaniak
Auto: PII 2,8 A/T long po lifcie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Mar 2014 Posty: 68 Skąd: Wilkowice /k.Bielsko-Biała
|
Wysłany: 30-12-2014, 20:50
|
|
|
Cholera, lubię mieć rację .(no dobrą, może nie osłoną a tunezja osłonowa.)
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 30-12-2014, 21:48
|
|
|
Tę tulejkę kupisz w ASO za 5 PLN albo 10 PLN. To co wpadło ulegnie zmieleniu i nie przejmuj się tym. Sprawdzone empirycznie. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 30-12-2014, 23:23
|
|
|
8 zł. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
a.telecki
Nowy Forumowicz
Auto: L200 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2014 Posty: 10 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 31-12-2014, 17:12
|
|
|
Lubelski dealer zaproponował mi wajchę reduktora razem z tą tulejką za niespełna 2100 pln. Po wyjątkowo krótkim wahaniu zrezygnowałem z zakupu... |
_________________ 1990 Patrol Y60 Long RD28T 35'
2007 Mitsubishi L200 2.5DiD manual 32' |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 31-12-2014, 18:09
|
|
|
Powiedz dilerowi, że jest gupi i możesz mu sprzedać samą tulejkę za 500 PLN. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
a.telecki
Nowy Forumowicz
Auto: L200 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2014 Posty: 10 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 31-12-2014, 18:12
|
|
|
Zamówię sobie gdzie indziej. Dzięki za info.pomyślności w 2015 |
_________________ 1990 Patrol Y60 Long RD28T 35'
2007 Mitsubishi L200 2.5DiD manual 32' |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 01-01-2015, 14:21
|
|
|
Pisałem, że u nas 8 zł. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
a.telecki
Nowy Forumowicz
Auto: L200 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2014 Posty: 10 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 01-01-2015, 14:24
|
|
|
U Was tzn gdzie? Chętnie się zrewanżuje flaszką rudej za tą tulejkę. |
_________________ 1990 Patrol Y60 Long RD28T 35'
2007 Mitsubishi L200 2.5DiD manual 32' |
|
|
|
 |
Tenogr
Forumowicz
Auto: L200 HP, GV 2.0HDI, SJ417
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Wrz 2009 Posty: 54 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 29-09-2015, 19:32
|
|
|
Zdarzyło mi się to samo co koledze a.telecki. wajchę reduktora zamurowało w pozycji 4H.
W ASO usłyszałem podobną wycenę.
Ja również bardzo chętnie nabędę ten plasticzek.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
a.telecki
Nowy Forumowicz
Auto: L200 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2014 Posty: 10 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 29-09-2015, 20:23
|
|
|
Ta tuleja to nie od tego, ja sobie dotoczylem z teflonu samodzielnie...
[ Dodano: 29-09-2015, 21:12 ]
A moze bys wyslal mi zdjecie swojej tulei? Ciekawi mnie czy to samo co u mnie? Moge podpowoedzec jak wyjac;) |
_________________ 1990 Patrol Y60 Long RD28T 35'
2007 Mitsubishi L200 2.5DiD manual 32' |
|
|
|
 |
robinson-r6
Nowy Forumowicz robinson-r6
Auto: mitsubishi l200 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2018 Posty: 2 Skąd: Lipiny
|
Wysłany: 07-04-2018, 12:14
|
|
|
Witam!!!
Odgrzewam temat zablokowanej dźwigni reduktora- otwarty, aczkolwiek chyba niedokończony
Czy któryś z Uzytkowników l200 poradził sobie z tym problemem bez wymiany całego lewarka- dość jednak drogiego- uzywka 600 nowy 1600
wiem, że technologicznie trudno wykonać funkcjonalną opaskę- tulejkę- jak to zwał, żeby ten teflon okalający "jabłko" na lewarku pracował tak jak fabryka przewidziała i nie blokował...
Czy pęknięta tuleję próbować jakoś łączyć od góry??? jakąś podkładką?
Czy od dołu uwzględniając że dół pracuje w zakresie 7mm- przy przełaczaniu z wciśnięciem...
Myslę, że jak ktoś to naprawił i działa będzie wiedział o co chodzi...
Czy ktoś ma na to jakiś sprawdzony patent- rysunki z wymiaramilub zdjęcia jak to wykonać?
A może już coś takiego jest opracowane na forum tylko nie potrafię znaleźć,bo jestem "nowy" |
|
|
|
 |
|