Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Cewki zapłonowe do 1.8 mpi
Autor Wiadomość
dareqq 
Forumowicz

Auto: mitsu pajero pinin 1.8 mpi+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 287
Skąd: wrocław
Wysłany: 19-12-2014, 23:14   Cewki zapłonowe do 1.8 mpi

Witam koledzy ! Jaka jest wasza wiedza na temat cewek do 1.8 mpi ? Czy są takie same jak w gdi ? Ile ich jest ? Czy zaleznie od rocznika wkladane byly rozne cewki do naszych aut ? Mysle ze temat warty podjęcia raz jeszcze , bo jest to element ktory w naszych autkach zawodzi po pewnym przebiegu, a jak wiadomo aso jest bardzo drogie. Z tego co zdążyłem się dowiedziec to mamy te same cewki co carisma i volvo z silnikiem 4g93 .

[ Dodano: 20-12-2014, 20:41 ]
Nikt nic nie zmieniał , czy zapiernicz przed świętami ?

[ Dodano: 21-12-2014, 14:03 ]
. No cóż. Poszperałem trochę i znalazłem cewki po 111 zł sztuka. Zamierzam zakupić i wymienic ;)

[ Dodano: 21-12-2014, 14:07 ]
http://www.czesciauto24.p...cewka_zaplonowa
 
 
Piotrek4 
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin MPI 5d 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 216
Skąd: Olesno
Wysłany: 22-12-2014, 08:00   Re: Cewki zapłonowe do 1.8 mpi

dareqq napisał/a:
Witam koledzy ! Jaka jest wasza wiedza na temat cewek do 1.8 mpi ? Czy są takie same jak w gdi ? Ile ich jest ? Czy zaleznie od rocznika wkladane byly rozne cewki do naszych aut ? Mysle ze temat warty podjęcia raz jeszcze , bo jest to element ktory w naszych autkach zawodzi po pewnym przebiegu, a jak wiadomo aso jest bardzo drogie. Z tego co zdążyłem się dowiedziec to mamy te same cewki co carisma i volvo z silnikiem 4g93 .

[ Dodano: 20-12-2014, 20:41 ]
Nikt nic nie zmieniał , czy zapiernicz przed świętami ?

[ Dodano: 21-12-2014, 14:03 ]
. No cóż. Poszperałem trochę i znalazłem cewki po 111 zł sztuka. Zamierzam zakupić i wymienic ;)

[ Dodano: 21-12-2014, 14:07 ]
http://www.czesciauto24.p...cewka_zaplonowa

Cewki wchodzą dwie. Jesteś pewien że potrzeba je wymienić? Ile masz przebiegu?
Ja kupiłem cewki do mojego z kablami a wystarczyło tylko kable wymienić, ale przynajmniej cewki kupiłem po okazyjnej cenie od kolegi z forum. Kiedyś na pewno się przydadzą.
_________________
2002 Pinin 5d MPI lpg 2012-
2006 Lexus ES 330 lpg 2007-
2001 Rover 45 lpg 2015 -
2004 Rover 75 2.0 D 2010-2014
1988 Mercedes C124 300CE lpg 2005-2007 w dobrych rękach jeździ do dziś
 
 
romek atomek 
Forumowicz

Auto: pajero pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 333
Skąd: wola justowska / kraków
Wysłany: 22-12-2014, 13:34   

darek - dobrze że to TY pytasz ... heh ..

2 rodzaje - do MPI sa inne - mają wejście z boku na kabel wysokiego napięcia, ponadto mają krótsze fajki ..

przebieg - 150 tys km .. później obowiązkowa wymiana, objawy - spalanie wyższe niż na nowej cewce .., na nowej lepiej mi reaguje na gaz - jakby go mniej cisnąć trzeba by usyzkać ten sam efekt.. jak pomierzyć czy są dobre - znajdziesz w serwisówce.. i to jest takie zgrubne mierzenie z bateryjką 1,5V i miernikiem uniwersalnym .. co wykańcza cewki ? przede wszystkim temperatura ..
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 22-12-2014, 13:48   

Oprócz temperatury cewki uszkadzają zużyte fajki i świece. Jeśli do przeskoku iskry jest potrzebne wyższe napięcie niż normalnie, to po pewnym czasie nie wytrzymuje izolacja cewki zapłonowej i cewka dostaje przebicia na masę.
 
 
romek atomek 
Forumowicz

Auto: pajero pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 333
Skąd: wola justowska / kraków
Wysłany: 22-12-2014, 17:50   

plecho1 napisał/a:
Oprócz temperatury cewki uszkadzają zużyte fajki i świece. Jeśli do przeskoku iskry jest potrzebne wyższe napięcie niż normalnie, to po pewnym czasie nie wytrzymuje izolacja cewki zapłonowej i cewka dostaje przebicia na masę.


100% prawda - w pininach trzeba kontrolować gniazda świec szczególnie po zakupie - ja miałem kałużę wody w jednym gnieździe - bo woda NIE wypływa jak się umyło silnik i nie przedmuchało kanału ... następnie miałem oil leak .. w 3ciej świecy .. są 2 rodzaje jeszcze dodam fajek .. jedne mają pręt w środku niby drucik stalowy - cieniutki .. drugi rodzaj to pręt miedziany i na obu końcach sprężynki .. ten drugi lubi zaśniedzieć - pomimo że to właśnie oryginał... ale miedź jak to miedź się patynuje .. piękną zielenizną.. stare świece o wypalonych elektrodach dość że muszą dostać mocny strzał z cewki żeby w ogóle toto zadziałało - to jeszcze może się zdarzyć, że właśnie najkrótsza droga to będzie droga na masę... przez osłonę fajki .. i po popie dostanie sterowanie zapłonem .. ...

ostatnia sprawa - ale to już w GDI - jeżeli mamy różne cewki bo mamy ich nadmiar - ot - kupiliśmy używki .. zestawia się je parami .. o zbliżonych parametrach ... wg cylindrów 1,3 oraz 2,4
 
 
dareqq 
Forumowicz

Auto: mitsu pajero pinin 1.8 mpi+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 287
Skąd: wrocław
Wysłany: 23-12-2014, 09:07   

Dzieki za zainteresowanie ziomki. Otoz zainteresowalem sie tematem , bo wywala mi na zmiane 2 błędy fuel trim bank 1 i warm up catalyst (...)bank 1 . procz tego na zimnym gorzej odpala, a po odpaleniu chodzi tak jakby jeden cylinder nie płonął do końca, dopiero po przygazówce wraca do normy. Zaczne od zmiany kabli ( swiece juz zmienione) nastepnie cewki i jesli nie pomoze ta sonde nr 1. P.s. przebieg u mnie to 170 tyś
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 23-12-2014, 10:17   

Ten pierwszy błąd to może P0170? Jeśli tak, to może oznaczać jakieś uszkodzenie w układzie paliwowym lub jakąś nieszczelność w układzie dolotowym co bardziej wydaje mi się prawdopodobne. Jeśli masz jakąś nieszczelność w układzie dolotowym możliwie blisko tego niedziałającego poprawnie cylindra, to mogą być takie objawy, że na wolnych może przerywać a po dodaniu gazu zacznie pracować. Może też wtedy wywalać ten błąd kiedy nieszczelność będzie na tyle duża że skład mieszanki będzie poza zakresem możliwości regulacji przez sterownik silnika. Sprawdź szczelność na uszczelce kolektora dolotowego oraz czy wszystkie podciśnienia są szczelne i przewody podciśnieniowe siedzą na swoich miejscach. Napisz jeszcze czy masz LPG bo jeśli tak, to może być nieszczelność na przewodzie po miedzy wtryskiem a kolektorem.
 
 
dareqq 
Forumowicz

Auto: mitsu pajero pinin 1.8 mpi+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 287
Skąd: wrocław
Wysłany: 23-12-2014, 11:06   

Dzieki plecho za odp. Jako , że to nieodpalanie cylindra wystepuje tylko czasem , a błąd wywala dopiero po przejechaniu 100 km na lpg od czasu skasowania błędu i to na dosyc wysokim biegu i niskich obrotach. Zajalem sie wiec cewkami , bo uwazam iz to tez moze byc przyczyna nieodpalania bogatej mieszanki na zimnym silniku. Dopiero po dodaniu powietrza do cylindra odpala sie cylinder z powodu slabej iskry.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 23-12-2014, 12:37   

Jeśli dzieje się to tylko na LPG to upatrywał bym problemu we wtryskach LPG a dokładniej może być problem z tym jednym wtryskiem podłączonym do cylindra który szwankuje lub jest właśnie nieszczelność. Dużo by powiedziało podłączenie pod komputer auta lub instalacji LPG. Przy zbyt ubogiej mieszance z powodu nieszczelności nieszczelność będzie widać po wartości podciśnienia kolektora która powinna być około 0,29 bara. Jeśli jest sporo więcej czyli minimum 0,4 bara to prawie na pewno mamy do czynienia z nieszczelnością. Po czasie wtrysku czy też po wartości korekt paliwowych też da się wiele poznać więc najlepiej było by podłączyć auto lub LPG podłączyć pod komputer bo wydaje mi się jednak, że wina nie leży po stronie układu wysokiego napięcia.
 
 
dareqq 
Forumowicz

Auto: mitsu pajero pinin 1.8 mpi+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 287
Skąd: wrocław
Wysłany: 23-12-2014, 13:44   

Autko odpala na benzynie na zimnym , wiec gorsze palenie raczej nie ma zwiazku z lpg, co innego moze byc z wyskakujacymi bledami. Mam kabel i kompa , podłącze na biegu jałowym i zrobie print screena z loga. P.s z tego co czytalem to producent opisuje , ze cewki wytrzymuja 150 tyś
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 23-12-2014, 14:10   

Wrzuć tutaj te obrazki jak silnik pracuje na benzynie i na gazie.
Jeszcze taka drobna uwaga, jeśli była by wina cewki to auto raczej kulało by na dwa cylindry a nie tylko na jeden.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.