Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8] Stukaja zawory...
Autor Wiadomość
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 18-03-2007, 19:13   

A niemaznacznie ile czasu się jeździło na półsynetytku i potem przezzło się na syntetyk znowu?
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
luk_szc 
Mitsumaniak
mitsumaniak


Auto: Carisma GDI '99 EXE
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Maj 2005
Posty: 1056
Skąd: się biorą dzieci ???
Wysłany: 18-03-2007, 23:41   

Tego nie wiem :roll: - ja wymieniłem na TWS po dwóch wymianach GDI .
Co do TWS - jest gęstszy i na początku było lepiej ale to i tak w dalszej perspektywie nie ma sensu (lepiej cały silnik kupić :evil: ) popychacze majątek a zamienniki krótko się sprawują :evil:
_________________
Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE

Mitsumaniaki QR-Code:


 
 
Sebancisz
[Usunięty]

Wysłany: 18-03-2007, 23:52   

luk_szc, wymienili ci na synteyk pewnie dla tego , jak wyczytałem gdzieś na forum, że napinacz paska rozrządu i zawory są regulowane hudraulicznie i aby działały sprawnie potrzebują odpowiedniego oleju, niektórzy twierzdzą nawet , że jeśli silnik zacznie brać olej to lepiej go uzupełniać niż wumieniać na inny o innych właściwościach. Ja jeżdże na mobilu 5w50 i nie mam problemów (przebieg 189 tyś)
 
 
McDoune 
Mitsumaniak
Czarny Mesjasz :)


Auto: RL1, EA5W; GC8 GT; V70T5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 2921
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-03-2007, 23:52   

Ja na pykające zawory wlałem takiego siuwaksa i o dziwo pomogło (podchodziłem do tego dość sceptycznie ale w sumie ryzyko 20PLN nie jest taki duże, a tu na forum przekonywali mnie że krzywdy silnikowi to nie zrobi)

Obecnie wtryskiwacze nie pykają, a silnik jak nie brał, tak nie bierze oleju :D , może warto spróbować
_________________
:king: Zwycięzca Pierwszej Edycji Typera Mitsumaniaków :king:

:king: Zwycięzca Czwartej Edycji Typera Mitsumaniaków :king:
 
 
 
Sebancisz
[Usunięty]

Wysłany: 18-03-2007, 23:55   

Dodam tylko , że corsę, która jeżdziła na pół syntetyku zalałem po założeniu gazu minerałem i przy pierwszych mrozach zaczełu mi grać zawory przy odpalaniu.
 
 
luk_szc 
Mitsumaniak
mitsumaniak


Auto: Carisma GDI '99 EXE
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Maj 2005
Posty: 1056
Skąd: się biorą dzieci ???
Wysłany: 19-03-2007, 14:39   

Wymieniliśmy na inny olej ponieważ GDI Performance (a był to olej dedykowany do GDI ) przestał być dostępny na rynku . Decyzja zapadła po jeżdżeniu ok. 20 tyś km na półsyntetyku . Wcześniej jeździł na TXT
_________________
Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE

Mitsumaniaki QR-Code:


 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 19-03-2007, 18:13   

Także jeżdżę na Mobil1 5w50 a minerały to się do motorynki lub rometa lało swego czasu ale żeby to lać do miśka? a fe...
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
luk_szc 
Mitsumaniak
mitsumaniak


Auto: Carisma GDI '99 EXE
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Maj 2005
Posty: 1056
Skąd: się biorą dzieci ???
Wysłany: 19-03-2007, 21:12   

Czy półsyntetyk oznacza pół na pół - syntetyk z mineralnym ?????
_________________
Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE

Mitsumaniaki QR-Code:


 
 
phixius 
Mitsumaniak
Gotów do lotu ;)

Auto: Carisma 1,8 GLS, CJO 1,3 Jazz
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 181
Skąd: Kalisz
Wysłany: 20-03-2007, 07:29   

Półsyntetyk to mieszanka mineralnego z syntetykiem, gdzie jednak zawartość syntetycznego nie przekracza 30 procent.

A wracając do tematu od dłuższego czasu jeżdżę na syntetyku o nazwie ELF EXCELLIUM LDX 5W40 i narzekać nie mogę. Skojarzyło mi się jednak co producent podaje w opisie:

"ELF EXCELLIUM LDX 5W40 zalecany jest do stosowania w silnikach benzynowych i wysokoprężnych najnowszej konstrukcji: wielozaworowych, wolnossących i turbodoładowanych, z wałkami rozrządu w głowicy, z katalizatorem spalin lub bez, zasilanych benzyną bezołowiową jak również gazem propan-butan.
ELF EXCELLIUM LDX 5W40 zaleca się szczególnie do silników z hydraulicznym sterowaniem zaworów, bowiem wycisza on głośną pracę układu rozrządu."
 
 
turek61 
Mitsumaniak
Zgred :)


Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 1694
Skąd: Szczecin/Police
Wysłany: 20-03-2007, 12:03   

phixius,
Ty używasz tego: http://www.motozakupy.com...=produkt&id=167
a ja tego: http://www.motozakupy.com...-10w40-a4-litry
i nie wiem jak mogłem przeoczyć :shock: podczas poszukiwań ten Twój typ.
Prawdopodobnie dlatego, że szukałem półsyntetyka (takim był wcześniej zalany)Ważne dla mnie jest to, że są szczególnie polecane do silników zasilanych gazem propan-butan..
I choć teraz nie narzekam to jestem pewien na 100%, że następna wymiana będzie na Elf SYNTHESE/EXCELLIUM 5W40 :!:
 
 
Sebancisz
[Usunięty]

Wysłany: 20-03-2007, 16:26   

turek61, żeby było śmieszniej nie zaleca się zmiany oleju gęstrzego na rzadszy, (możliwoś wypłukania i rozszczelnienia silnika), tak więc jeśli jeździsz na półsyntetyku i nic się nie dzieje to może lepiej go zostawić.
 
 
turek61 
Mitsumaniak
Zgred :)


Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 1694
Skąd: Szczecin/Police
Wysłany: 20-03-2007, 17:23   

Sebancisz napisał/a:
turek61, żeby było śmieszniej nie zaleca się zmiany oleju gęstrzego na rzadszy, (możliwoś wypłukania i rozszczelnienia silnika), tak więc jeśli jeździsz na półsyntetyku i nic się nie dzieje to może lepiej go zostawić.

No ale mądrzejsi ode mnie na forum i mój kolega mechanik twierdzą, że można.Byle nie z minerala na syntetyka.

PS
No i zrobiliśmy OFF TOPa ale rodzaj oleju i głośna praca rozrządu w GDI wg. mnie są ściśle powiazane.
 
 
Sebancisz
[Usunięty]

Wysłany: 20-03-2007, 17:54   

turek61, ja w silniku nie siedzę , powtarzam tylko to co usłyszałem i wyczytałem, zresztą na forum już ten temat był poruszany więć można poszukać i poczytać. Pozdrowienia.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 20-03-2007, 18:19   

Oj to jeszcze zależy ile tys km się na tym minerale czy pół syntetyku jeździło i jaki jest przebieg i stan silnika.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
turek61 
Mitsumaniak
Zgred :)


Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 1694
Skąd: Szczecin/Police
Wysłany: 21-03-2007, 14:43   

Przebieg 153 tys(udokumentowany), stan silnika wg. mnie dobry a ile jeździł w Holandii na półsyntetyku tego nie wiem (dołączona karteczka- ostatnia wymiana przy 135tys. na 10W40) ...u mnie wymiana przy 150tys. 5 miesięcy temu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.