Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CY8A 2.0DID] Zwiekszone spalanie
Autor Wiadomość
Spadi 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 11
Skąd: Poznań
Wysłany: 22-12-2014, 15:12   [CY8A 2.0DID] Zwiekszone spalanie

Witam. Od jakiegos miesiaca borykam sie z faktem zwiekszonego spalania. Pomijam kwestie zmiany opon na zimowe i czestszego uzywania klimatyzacji do ogrzania samochodu gdyz wzroslo spalanie chwilowe i srednie na desce rozdzielczej natomiast samego spalania ogolnego wzrostu nie zauwazylem.
Bedac bardziej scislym:
Przy przyspieszaniu czy to z biegu 2 czy 4 chwilowe spalanie nie miesci sie na pasku, nie piluje samochodu a zawsze pasek dobija maksa
Poza tym toczac sie na biegu jalowym spalanie (pasek) pokazuje zuzycie na poziomie 5-8l, kiedys tego w ofole nie bylo.
Ogolnie mam wrazenie jakby samochod cos blokowalo przy przyspieszaniu i wytracaniu predkosci na biegu (odpuszczeniu pedlu gazu).
Jeszcze miesiac temu spalanie bylo na poziomie 6-6.5, a teraz zejsc ponizej 8 to jest gimnastyka.

Z gory dZieki za ewentualne pomysly.
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 22-12-2014, 15:15   

sprawdz czy któryś hamulec nie blokuje koła
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
Arczi89 
Mitsumaniak
03057/KMM


Auto: Lancer X 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Wrz 2013
Posty: 387
Skąd: Kielce
Wysłany: 22-12-2014, 15:47   

Hmm a na jakich odcinkach jeździsz (ile km mniej więcej)?
Diesel zimą dogrzewa się świecami nawet do kilku minut po odpaleniu. Dodatkowo część ciepła zabierasz mu nawiewami. Żeby tego było mało włącza się mały ogrzewacz płynu chłodniczego na układzie chłodzenia co może też zwiększać spalanie. W zależności od terenu i temperatury mój po mieście potrafi wziąć 6,5 - 8 l spokojnie. Jeżeli masz auto długo i nigdy tak się nie działo to trzeba szukać głębiej.
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 22-12-2014, 17:39   

Spadi napisał/a:
Jeszcze miesiac temu spalanie bylo na poziomie 6-6.5, a teraz zejsc ponizej 8 to jest gimnastyka.

Hej, sprawdź jakie masz ciśnienie w oponach.
_________________
- Lancer 1.8 SB (2010) 143PS LPG, Giulietta 1.4 (2012) 120PS LPG, BMW 528i (2016) 245PS
 
 
cwaniak 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 780
Skąd: Białystok
Wysłany: 22-12-2014, 20:13   

Raczej jest to norma w okresie zimowym, u mnie Lancerek około 1l/100km więcej pali
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM

Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D


Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
 
 
Arczi89 
Mitsumaniak
03057/KMM


Auto: Lancer X 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Wrz 2013
Posty: 387
Skąd: Kielce
Wysłany: 22-12-2014, 21:00   

Ale u mnie np średnia z powrotu z miasta wyszła 6.3 l/100km
Tylko silnik był rozgrzany (na stacji benzynowej kasowałem spalanie po tankowaniu).

Sądzę, że z 1-1,5l wzrośnie na zimnym.
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 22-12-2014, 21:10   

A DPF się aby nie zatkał? kiedy ostatnio go przepalałeś???
 
 
Arczi89 
Mitsumaniak
03057/KMM


Auto: Lancer X 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Wrz 2013
Posty: 387
Skąd: Kielce
Wysłany: 22-12-2014, 21:26   

To też może być przyczyna. Sprawdź najpierw czy masz DPF u siebie. Instrukcjęjak masz pod tym linkiem : Klik
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 22-12-2014, 21:45   

Arczi89 napisał/a:
Sprawdź najpierw czy masz DPF u siebie
A nie był? :wink:
Poczytaj o silniku:
http://www.fakt.pl/Wszyst...y,105072,1.html
 
 
Arczi89 
Mitsumaniak
03057/KMM


Auto: Lancer X 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Wrz 2013
Posty: 387
Skąd: Kielce
Wysłany: 22-12-2014, 21:59   

Nie rozumiem ? O co chodzi ? O DPF ? Ja na przykład nie mam DPF-u.
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 23-12-2014, 07:51   

Arczi89 napisał/a:
Nie rozumiem ? O co chodzi ? O DPF ? Ja na przykład nie mam DPF-u.

http://www.kreatormocy.pl...2-0-did-140-km/
Albo czegoś nie wiem. Może były wersje z DPF i bez? Wszystko możliwe. Mój kolega ma ten sam silnik w Chevrolecie 2009 i posiada DPF.
 
 
Arczi89 
Mitsumaniak
03057/KMM


Auto: Lancer X 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Wrz 2013
Posty: 387
Skąd: Kielce
Wysłany: 23-12-2014, 08:35   

Dokładnie dlatego napisałem, żeby sobie sprawdził.

Na Czechy szły bez DPF i na Niemcy chyba jeżeli dobrze pamiętam.
Mój jest polski salon i jak widać też się trafiały bez choć większość miała.

Sam tokyo powiedział, że rzadko się trafiają w polskim salonie ale istnieją takie rodzynki ;)
 
 
Spadi 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 11
Skąd: Poznań
Wysłany: 23-12-2014, 21:25   

Hej, dzięki za odpowiedzi i porady.

Matejko napisał/a:
sprawdz czy któryś hamulec nie blokuje koła

Jak tylko będę miał możliwość postawienia go w suchym miejscu do góry to sprawdzę, jednak po jeździe dotykałem felg i tarcz i nie były gorące, można by powiedzieć że ledwo ciepłe.

Arczi89 napisał/a:

Hmm a na jakich odcinkach jeździsz (ile km mniej więcej)?
Diesel zimą dogrzewa się świecami nawet do kilku minut po odpaleniu. Dodatkowo część ciepła zabierasz mu nawiewami. Żeby tego było mało włącza się mały ogrzewacz płynu chłodniczego na układzie chłodzenia co może też zwiększać spalanie. W zależności od terenu i temperatury mój po mieście potrafi wziąć 6,5 - 8 l spokojnie. Jeżeli masz auto długo i nigdy tak się nie działo to trzeba szukać głębiej.


Odcinki niestety krótkie, jednak wcześniej na tych odcinkach nie było takiej tragedii. Co do dogrzania i zabierania mu ciepła, to dość kuriozalne gdyż na razie zimy to nie ma, po 10 stopni na zewnątrz, a tu takie cuda? Auto mam od roku, i w zeszłej zimy, gdzie temperatury były po -8/-15 stopni nic takiego się nie działo...

RalfPi napisał/a:
Hej, sprawdź jakie masz ciśnienie w oponach.

Ciśnienie sprawdzałem przy ostatnim tankowaniu, utrzymuję 2,3 bara, chociaż muszę sprawdzić na innej stacji gdyż mam wrażenie że coś jest nie tak, i za mało powietrza jest.

mjsystem napisał/a:
A DPF się aby nie zatkał? kiedy ostatnio go przepalałeś???

Jakieś 3 tygodnie temu (tak, mam to cudo zwane DPF). Jutro wyjeżdżam do rodziny na święta jakieś 120km, więc go przegonie na trasie i zobaczę czy coś się poprawi. Dam znać też jakie wyszło spalanie na całym odcinku.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.