Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:58
[I 2.0] Grzechot na zimnym silniku
Autor Wiadomość
GrzechuB 
Forumowicz

Auto: Outlander 04 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Lis 2013
Posty: 59
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 31-12-2014, 14:02   [I 2.0] Grzechot na zimnym silniku

Witam, po odpaleniu silnika coś dość mocno grzechocze na dole.
Starałem się to zlokalizować i:

Głowica/popychacze raczej nie - niżej
Skrzynia/sprzęgło - nie ta strona, bez zmian po wciśnięciu sprzęgła
Kompresor klimatyzacji - bez zmian po włączeniu/wyłączeniu
Pasek wieliklinowy równo chodzi na tyle na ile widać na kółkach
Odgłos jest taki jak poważna awaria, ale tylko max 2-3 minuty
Rozrząd był robiony (ponoć-pytałem już po zakupie) 50.000 km temu
Czy była wymieniana pompa wody i napinacz nie wiem
Czy napinacz hydrauliczny lub pompa wody może powodować takie objawy?

Pozdrawiam
_________________
Mówię, bracia, czas jest krótki. Trzeba więc, aby ci, którzy mają żony, tak żyli, jakby byli nieżonaci.

Pierwszy list św. Pawła do Koryntian 7:29
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 02-01-2015, 12:25   

Ja bym obstawiał pompę wody, jak się u mnie wyrobiło łożysko w pompie to odgłosy też miałem koszmarne, zdejmij pasek alternatora i słuchaj. Dostęp jest łatwy i demontaż prosty.
 
 
GrzechuB 
Forumowicz

Auto: Outlander 04 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Lis 2013
Posty: 59
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 02-01-2015, 13:15   

Dzięki sprawdzę :D
Tylko dlaczego po chwili się uspokaja?
Nie ma szans żeby cokolwiek rozgrzało się na tyle by skasowało luzy
A napinacz po chwili pracy może się zrobić ciaśniejszy/sztywnieszy?
Nie znam zasady działania
Myślałem jeszcze o wałkach balansowych,ale to raczej stukałoby po rozgrzaniu jak olej rzadszy
_________________
Mówię, bracia, czas jest krótki. Trzeba więc, aby ci, którzy mają żony, tak żyli, jakby byli nieżonaci.

Pierwszy list św. Pawła do Koryntian 7:29
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 02-01-2015, 23:12   

Jeśli to pompa to może pod wpływem tarcie łożysko się usztywnia.
Napinacz też mógłby być przyczyną, ale jak zdejmiesz pasek alternatora to wykluczysz część elementów. Żeby diagnozować dalej po zdjęciu paska alternatora trzeba odkręcić kółko od pompy i zdjąć osłonę rozrządu. Kółko od pompy się odkręca długim kluczem nasadowym 10 przez otwór technologiczny w belce.
 
 
GrzechuB 
Forumowicz

Auto: Outlander 04 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Lis 2013
Posty: 59
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 03-01-2015, 20:28   

Oczywiście zobaczył,że chcę pogrzebać i... cisza .
Poczekam może jak temp spadnie się odezwie
Rozrząd wymienię na wszelki wypadek tylko że mechanik nosem kręci na zestaw SKF

Pozdrawiam i dzięki za odzew
_________________
Mówię, bracia, czas jest krótki. Trzeba więc, aby ci, którzy mają żony, tak żyli, jakby byli nieżonaci.

Pierwszy list św. Pawła do Koryntian 7:29
 
 
niunius2006 
Nowy Forumowicz

Auto: OUTLANDER I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Paź 2013
Posty: 19
Skąd: Złocieniec
Wysłany: 18-01-2015, 21:01   

może zawory ci klepią. Posłuchaj skąd dochodzi ten chałas
 
 
GrzechuB 
Forumowicz

Auto: Outlander 04 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Lis 2013
Posty: 59
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 10-02-2015, 08:47   

Napinacz można było wcisnąć palcem ... Luz na pasku ok 3 cm ... Więcej szczęścia jak rozumu ... Powyżej 3000 obrotów buczenie - prawdopodobnie ustawienie wałków balansowych
_________________
Mówię, bracia, czas jest krótki. Trzeba więc, aby ci, którzy mają żony, tak żyli, jakby byli nieżonaci.

Pierwszy list św. Pawła do Koryntian 7:29
 
 
Afordos 
Nowy Forumowicz
Szara eminencja

Auto: Outlander 2.0 Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2014
Posty: 21
Skąd: Balice
Wysłany: 13-04-2015, 18:03   

Podobna sprawa występowała i znana jest w Mazdach 6 MPS. Tam po odpaleniu, jest przeraźliwe grzechotanie.

Po chwili mija, kolejne odpalania na ciepło grzechotanie jest, trochę krótsze ale głośne.

Rozwiązaniem był rozrząd, nie wiem co dokładnie, ale wiem, że rolki, napinacze były robione i po tym było ok. Do tego jeszcze było nadmierne dymienie.
_________________
Wygląda normalnie, ale to tylko pozory :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.