płyn chłodniczy - problem |
Autor |
Wiadomość |
mateuszr0105
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer X 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2014 Posty: 4 Skąd: Polska
|
Wysłany: 01-01-2015, 16:49 płyn chłodniczy - problem
|
|
|
Witam wszystkich! Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem Lancera 2008 w dwulitrowym silniku diesla. Na serwisie przed zakupem oprócz pękniętego paska rozrządu dowiedziałem się o bardzo niskim poziomie płynu chłodniczego, poprzedni właściciel powiedział, że przez długi okres czasu go nie uzupełniał. Po zakupie wlałem 1l G12. Następnego dnia zrobiłem 2x35km, sprawdziłem poziom płynu- znowu było go mało. Wczoraj dolałem 0,5l i dzisiaj nadal jest go poniżej min. Przed chwilą z teściem zdjęliśmy pokrywę na kanale i szukaliśmy wycieku, ale nic nie widać. Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc, bo jeszcze nie za dobrze się zapoznałem z tym autkiem. |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 01-01-2015, 17:47
|
|
|
Sprawdź czy nie zwiększył Ci się poziom oleju w silniku. Przy okazji sprawdź kolor dymu z wydechu. Gdzieś nie dawno czytałem, że biały dłużej utrzymujący się dym to objaw wycieku płynu do silnika (cylindrów) o ile czegoś nie pokręciłem.
Ubytki Płynu chłodniczego mogą świadczyć o pęknięciu głowicy itp. Znana przypadłość silników ze stajni VW.
W razie czego poszukaj tematów z tym związanych w dziale OII. Outlanderów II z tym silnikiem było trochę więcej i miały przy okazji większe przebiegi. |
_________________ Suzuki Ignis 1,2 (2019) |
|
|
|
 |
qbak [Usunięty]
|
Wysłany: 01-01-2015, 18:14
|
|
|
Odkrec korek chłodnicy lub naczynia wyrównawczego. Sprawdź zapach wydobywający się z układu. Oczywiście na wyłączonym silniku! Jeżeli wywachasz spaliny to minimum do roboty uszczelka plus głowica. Napisz co wywachales.
Pozdr
Jk |
|
|
|
 |
Arczi89
Mitsumaniak 03057/KMM

Auto: Lancer X 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Wrz 2013 Posty: 387 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 01-01-2015, 22:07
|
|
|
W lancerze montowany jest inny silnik niż w outlanderze jeżeli chodzi o 2.0 DiD.
U mnie nie ubywa nawet grama płynu. Sprawdź wszystkie połączenia pod maską oraz wykładzinę pod deską. Czasami wyciek potrafi być w środku z nagrzewnicy i autko zaczyna parować.
Nie mniej jednak wcale niewykluczona jest uszczelka pod głowicą. Możesz kompresje sprawdzić na wszelki wypadek. |
|
|
|
 |
olgierto
Forumowicz
Auto: Outlander I 2,4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 05 Maj 2014 Posty: 139 Skąd: RŚL
|
Wysłany: 02-01-2015, 00:00
|
|
|
a moze poprostu jest układ zapowietrzony |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 02-01-2015, 14:49
|
|
|
Arczi89 napisał/a: | W lancerze montowany jest inny silnik niż w outlanderze jeżeli chodzi o 2.0 DiD. | Ale dolegliwości mogą być podobne. |
|
|
|
 |
mateuszr0105
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer X 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2014 Posty: 4 Skąd: Polska
|
Wysłany: 03-01-2015, 13:45
|
|
|
Zapach - niezbyt przypomina spaliny, raczej taki kwaśny, chociaż w porównaniu z tym z butelki G12 jest znacznie różny.
Oleju nie ubywa. Wczoraj po przejechaniu 100km, wyłączyłem silnik, sprawdzam poziom płynu chłodniczego i nie było nic. Otworzyłem korek, zabulgotało i wrócił do zbiorniczka prawie pod korek. |
|
|
|
 |
olgierto
Forumowicz
Auto: Outlander I 2,4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 05 Maj 2014 Posty: 139 Skąd: RŚL
|
Wysłany: 03-01-2015, 14:38
|
|
|
stawiam na zapowietrzony układ |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 03-01-2015, 14:51
|
|
|
mateuszr0105 napisał/a: | Oleju nie ubywa | Ale może przybyć w razie uszkodzenia uszczelki. |
|
|
|
 |
olgierto
Forumowicz
Auto: Outlander I 2,4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 05 Maj 2014 Posty: 139 Skąd: RŚL
|
Wysłany: 03-01-2015, 16:31
|
|
|
żeście sie uparli na uszczelkę. Kolega pisze że mu zabulgotało i wróciło do normy. Musisz dobrze odpowietrzyc układ chłodzenia |
|
|
|
 |
Arczi89
Mitsumaniak 03057/KMM

Auto: Lancer X 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Wrz 2013 Posty: 387 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 03-01-2015, 17:15
|
|
|
W aucie kolegi był identyczny objaw. Płynu ubywało, a jak odkręciłeś korek wracał. I u niego niestety wymienialiśmy uszczelkę. W zbiorniczku wytwarzało się ciśnienie, bańki powietrza itd. Nieszczelność może być zarówno na stuku kanału olejowego i chłodniczego jak i komory. Może dostawać się powietrze do układu chłodzenia jednoznacznie mówiąc. Zawsze przejdzie ta substancja, gdzie jest większe ciśnienie do mniejszego ciśnienia.
Nie zamierzam nikogo straszyć. Najpierw należy odpowietrzyć porządnie układ. Dopóki nie pojedzie do mechanika to na forum może uświadczyć jedynie teoretyzowania. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 03-01-2015, 20:10
|
|
|
Najprościej sprawdzic poprawnośc działania korka chłodniczego, pożniej można podejrzewać coś w obiegu silnika skoro nie ma widocznych wycieków, pozostaje ubytek do środka poprzez np pekniecie głowicy. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
mateuszr0105
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer X 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2014 Posty: 4 Skąd: Polska
|
Wysłany: 04-01-2015, 13:05
|
|
|
Dzięki wszystkim za pomoc, umówiłem na piątek serwis, zobaczymy co wyjdzie. Dam znać jeśli jesteście zainteresowani. |
|
|
|
 |
lobuzek
Forumowicz lobuzek

Auto: Honda Accord Tourer 2,0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 576 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 04-01-2015, 17:25
|
|
|
Wal śmiało, czekamy na odpowiedź. Mam nadzieję, że będzie ok, bo mój zaprzyjaźniony mechanik dzieli te silniki na te, w którym głowica była pęknięta, te w których jest pęknięta i te w których dopiero pęknie. Niestety tak wygląda rzeczywistość tego silnika, ale mam nadzieję, że jak coś, to jesteś w pierwszej grupie ryzyka |
|
|
|
 |
mateuszr0105
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer X 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2014 Posty: 4 Skąd: Polska
|
Wysłany: 12-01-2015, 21:22
|
|
|
No i po serwisie. Przy okazji wymiany rozrządu sprawdzili sprawę z chłodnicą. Generalnie nigdzie nie ma wycieku, a układ był tylko zapowietrzony. Wielkie dzięki chłopaki! |
|
|
|
 |
|