Zamknięty przez: mkm 10-04-2015, 00:40 |
Mitsubishi Galant 2.4 GDI RalliArt by Marcelinho |
Autor |
Wiadomość |
arturj123
Forumowicz

Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1299 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 01-01-2015, 20:19
|
|
|
Zacytuje
Kod: |
Wszystko zależy od silnika do jakiego ma ten stożek zostać zamontowany. Jeśli ma być to silnik wolnossący to jedynym słusznym rozwiązaniem są dedykowane zestawy zimnego dolotu firm z branży. Takich jak KN, BSR, BCM itp.. Dlaczego? Bo dolot w silnikach wolnossących jest dokładnie wymierzony i zaprojektowany. Wszystko jest dedykowane pod mapy paliwa oraz ewentualne drobne korekty jeśli jednostka napędowa posiada przepływomierz. Montaż jakiegoś taniego stożka może zakłócić pracę silnika i wręcz nawet popsuć jego osiągi.
Natomiast jeśli chodzi o silniki benzynowe turbodoładowane to sprawa wygląda znacznie lepiej. Takie silniki są wyposażone w MAF sensor (przepływkę) i/lub MAP sensor (czujnik ciśnienia doładowania). Na podstawie odczytów mas powietrza, które przepływają przez te czujniki, ECU wykonuje korekty paliwa względem powietrza, które dostaje. Korekty mieszanki. Taki silnik znacznie lepiej oddycha (nadal warunkiem jest dobry, profesjonalny filtr z górnej półki), dostaje więcej powietrza przez co mieszanka jest lepsza i pozwala to na osiągnięcie lepszych parametrów. Oczywiście nieznacznie, ale zawsze ta poprawa jest zauważalna.
|
Tutaj lektura z forum: http://forum.mitsumaniaki...ight=sto%BFkowy |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 01-01-2015, 23:50
|
|
|
Marcelinho napisał/a: | Sveno,może uzasadnisz Swoją wypowiedź | Po pierwsze to zastanów się, dlaczego żaden producent w żadnym cywilnym aucie nie montuje stożka? Skoro on taki fajny i daje przyrosty mocy i plus pisiont do SWAGu? Dlaczego? Jakby popatrzeć na budowę, to byłby tańszy w produkcji od tradycyjnej puchy z filtrem.
Odpowiedź jest chyba jasna, a dalsze tłumaczenia zbędne.
Prawda jest taka, że za te 250zł i trochę pracy pogorszysz osiągi auta, a jedyne co ugrasz to inny dźwięk zasysanego powietrza i błyszczącą rurę z grzybkiem pod maską.
Dużo więcej byś ugrał, jakbyś tę kasę i czas przeznaczyła na dokładne oczyszczenie kolektora dolotowego i przepustnicy.
Przepraszam za brutalne sprowadzenie na ziemię.
EOT |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
Marcelinho
Mitsumaniak No Risk,No fun
Auto: Mazda 6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Kwi 2012 Posty: 587 Skąd: Łomianki/W-wa
|
Wysłany: 02-01-2015, 11:21
|
|
|
No Sveno tak jak sam napisałeś po co pchać do cywilnego auta.Producent z racji tego że ma to być cywilny samochód,nie pcha tam "sportowych elementów". Kupisz sobie wersje z pakietem sport,może będzie i zmodyfikowany dolot. |
_________________ BLACK STREET BANDIT
Galant 2.4 GDI RalliArt
 |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 02-01-2015, 11:49
|
|
|
Marcelinho, jedź na hamownie z oryginalnym dolotem, zrób pomiar, potem szybko zamontuj stożek i powtórz pomiar. Wtedy możemy kontynuować dyskusję na ten temat. |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 02-01-2015, 17:40
|
|
|
https://www.youtube.com/w...FJ&index=5&hd=1 |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 02-01-2015, 18:34
|
|
|
robertdg napisał/a: | https://www.youtube.com/w...FJ&index=5&hd=1 |
wszystko w tym temacie. |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
Kylu
Mitsumaniak
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Kwi 2012 Posty: 615 Skąd: Radom
|
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 03-01-2015, 11:31
|
|
|
Kylu, fajnie ale widzę kilka różnic między filmami:
- prezentujesz materiał reklamowy w formie "testu" - każdy kto bawił się choć chwilę hamownią zwietrzy szwindel (wystarczy podczas "wybiegu" dotknąć hamulca - lub w tym przypadku lekko zaciągnąć ręczy, żeby oszukać hamownię i dostać właśnie takie wykresy) - nie pokazują wykresu oporów toczenia
- to co wymieniają to nie tylko stożek a również przepływomierz
- koszt tej zabawki to nie 25 zł z 325$ |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Marcelinho
Mitsumaniak No Risk,No fun
Auto: Mazda 6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Kwi 2012 Posty: 587 Skąd: Łomianki/W-wa
|
Wysłany: 03-01-2015, 13:20
|
|
|
Bartku powiedz czemu tam wszędzie mowa o MAF a nie AFR.Ostatnio Galanta 2.4 GDI z wydechem z kwasu + dolot z kwasu CAI wypuścił TecnoGarage z Konstancina.Pytałem czy Galant był strojony pod wydech i dolot.Odpowiedź była taka że AFR w Japończykach jest zawsze ok.Klient nie zgłasza żadnych problemów odnośnie falujących obrotów czy też wyrzucania błędów typu check engine.
https://www.facebook.com/...?type=1&theater
https://www.facebook.com/...?type=3&theater |
_________________ BLACK STREET BANDIT
Galant 2.4 GDI RalliArt
 |
Ostatnio zmieniony przez Marcelinho 03-01-2015, 13:29, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Kylu
Mitsumaniak
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Kwi 2012 Posty: 615 Skąd: Radom
|
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 03-01-2015, 14:37
|
|
|
Marcelinho napisał/a: | Odpowiedź była taka że AFR w Japończykach jest zawsze ok | a co maił powiedzieć? Przecież człowiek robi coś co chce sprzedać, nie może powiedzieć potencjalnym klientom, że ładują tysiące PLNów w modyfikacje która w najlepszym wypadku nie daje nic poza innym dźwiękiem.
Kylu, oprócz tego co napisał Bartek, dodam jeszcze, że w Twoim filmiku występuje magiczne słowo klucz: dedykowany. Choć i tak śmierdzi to zwykłą reklamą. |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
Marcelinho
Mitsumaniak No Risk,No fun
Auto: Mazda 6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Kwi 2012 Posty: 587 Skąd: Łomianki/W-wa
|
Wysłany: 03-01-2015, 15:05
|
|
|
Sveno,słyszałem też że wydech z kwasu nic nie daje.Bo podobno w Galancie producent zrobił to wyśmienicie.A jakimś cudem zyskałem 6,4KM i 8,1NM.Kurcze jak to się stało,to nie wiem |
_________________ BLACK STREET BANDIT
Galant 2.4 GDI RalliArt
 |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 03-01-2015, 15:16
|
|
|
Marcelinho napisał/a: | A jakimś cudem zyskałem 6,4KM i 8,1NM | cud? Cudowna to byłaby przemiana wody w wino, ktoś podobno to zrobił jakieś 2000 lat temu, ale nie chce mi się wierzyć.
Co do Twojego wydechu:
-pomiar na niezależnej hamowni, czy u producenta/montera wydechu?
-pomiar w takich samych warunkach atmosferycznych?
-6KM na 150 to daje jakieś 4% czyli w granicy błędu pomiaru.
Ja tu nie widzę żadnego cudu |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
Marcelinho
Mitsumaniak No Risk,No fun
Auto: Mazda 6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Kwi 2012 Posty: 587 Skąd: Łomianki/W-wa
|
Wysłany: 03-01-2015, 15:25
|
|
|
Kurczę patrz,a już myślałem. |
_________________ BLACK STREET BANDIT
Galant 2.4 GDI RalliArt
 |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 03-01-2015, 16:20
|
|
|
Marcelinho napisał/a: | Ostatnio Galanta 2.4 GDI z wydechem z kwasu + dolot z kwasu CAI wypuścił TecnoGarage z Konstancina. |
Kolejny drut, który dzięki właściwemu "piarowi" pozwoli dołożyć z 300%marży z obietnicami turboosiągów...
Nie wiem jak można zrobić takie dziadostwo?
To nic innego tylko kolejny etap "kibelrury" tylko "tuner" nauczył się spawać i dostał zniżki na kolanka |
|
|
|
 |
|