Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: mkm
10-04-2015, 00:40
Mitsubishi Galant 2.4 GDI RalliArt by Marcelinho
Autor Wiadomość
arturj123 
Forumowicz


Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1299
Skąd: Toruń
Wysłany: 01-01-2015, 20:19   

Zacytuje
Kod:


Wszystko zależy od silnika do jakiego ma ten stożek zostać zamontowany. Jeśli ma być to silnik wolnossący to jedynym słusznym rozwiązaniem są dedykowane zestawy zimnego dolotu firm z branży. Takich jak KN, BSR, BCM itp.. Dlaczego? Bo dolot w silnikach wolnossących jest dokładnie wymierzony i zaprojektowany. Wszystko jest dedykowane pod mapy paliwa oraz ewentualne drobne korekty jeśli jednostka napędowa posiada przepływomierz. Montaż jakiegoś taniego stożka może zakłócić pracę silnika i wręcz nawet popsuć jego osiągi.

Natomiast jeśli chodzi o silniki benzynowe turbodoładowane to sprawa wygląda znacznie lepiej. Takie silniki są wyposażone w MAF sensor (przepływkę) i/lub MAP sensor (czujnik ciśnienia doładowania). Na podstawie odczytów mas powietrza, które przepływają przez te czujniki, ECU wykonuje korekty paliwa względem powietrza, które dostaje. Korekty mieszanki. Taki silnik znacznie lepiej oddycha (nadal warunkiem jest dobry, profesjonalny filtr z górnej półki), dostaje więcej powietrza przez co mieszanka jest lepsza i pozwala to na osiągnięcie lepszych parametrów. Oczywiście nieznacznie, ale zawsze ta poprawa jest zauważalna.


Tutaj lektura z forum: http://forum.mitsumaniaki...ight=sto%BFkowy
 
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 01-01-2015, 23:50   

Marcelinho napisał/a:
Sveno,może uzasadnisz Swoją wypowiedź
Po pierwsze to zastanów się, dlaczego żaden producent w żadnym cywilnym aucie nie montuje stożka? Skoro on taki fajny i daje przyrosty mocy i plus pisiont do SWAGu? Dlaczego? Jakby popatrzeć na budowę, to byłby tańszy w produkcji od tradycyjnej puchy z filtrem.

Odpowiedź jest chyba jasna, a dalsze tłumaczenia zbędne.

Prawda jest taka, że za te 250zł i trochę pracy pogorszysz osiągi auta, a jedyne co ugrasz to inny dźwięk zasysanego powietrza i błyszczącą rurę z grzybkiem pod maską.

Dużo więcej byś ugrał, jakbyś tę kasę i czas przeznaczyła na dokładne oczyszczenie kolektora dolotowego i przepustnicy.

Przepraszam za brutalne sprowadzenie na ziemię.
EOT
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
Marcelinho 
Mitsumaniak
No Risk,No fun

Auto: Mazda 6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 587
Skąd: Łomianki/W-wa
Wysłany: 02-01-2015, 11:21   

No Sveno tak jak sam napisałeś po co pchać do cywilnego auta.Producent z racji tego że ma to być cywilny samochód,nie pcha tam "sportowych elementów". Kupisz sobie wersje z pakietem sport,może będzie i zmodyfikowany dolot.
_________________
BLACK STREET BANDIT

Galant 2.4 GDI RalliArt

 
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 02-01-2015, 11:49   

Marcelinho, jedź na hamownie z oryginalnym dolotem, zrób pomiar, potem szybko zamontuj stożek i powtórz pomiar. Wtedy możemy kontynuować dyskusję na ten temat.
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 02-01-2015, 17:40   

https://www.youtube.com/w...FJ&index=5&hd=1
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 02-01-2015, 18:34   

robertdg napisał/a:
https://www.youtube.com/w...FJ&index=5&hd=1

wszystko w tym temacie.
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
Kylu 
Mitsumaniak

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 615
Skąd: Radom
Wysłany: 03-01-2015, 01:31   

https://www.youtube.com/watch?v=eHModxkHdXQ
_________________
"It is no measure of health to be well-adjusted to a profoundly sick society"
pinkbike : http://www.pinkbike.com/u/kylu/
youtube : https://www.youtube.com/user/chriskylu
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 03-01-2015, 11:31   

Kylu, fajnie ale widzę kilka różnic między filmami:
- prezentujesz materiał reklamowy w formie "testu" - każdy kto bawił się choć chwilę hamownią zwietrzy szwindel (wystarczy podczas "wybiegu" dotknąć hamulca - lub w tym przypadku lekko zaciągnąć ręczy, żeby oszukać hamownię i dostać właśnie takie wykresy) - nie pokazują wykresu oporów toczenia
- to co wymieniają to nie tylko stożek a również przepływomierz
- koszt tej zabawki to nie 25 zł z 325$
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Marcelinho 
Mitsumaniak
No Risk,No fun

Auto: Mazda 6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 587
Skąd: Łomianki/W-wa
Wysłany: 03-01-2015, 13:20   

Bartku powiedz czemu tam wszędzie mowa o MAF a nie AFR.Ostatnio Galanta 2.4 GDI z wydechem z kwasu + dolot z kwasu CAI wypuścił TecnoGarage z Konstancina.Pytałem czy Galant był strojony pod wydech i dolot.Odpowiedź była taka że AFR w Japończykach jest zawsze ok.Klient nie zgłasza żadnych problemów odnośnie falujących obrotów czy też wyrzucania błędów typu check engine.

https://www.facebook.com/...?type=1&theater

https://www.facebook.com/...?type=3&theater
_________________
BLACK STREET BANDIT

Galant 2.4 GDI RalliArt

Ostatnio zmieniony przez Marcelinho 03-01-2015, 13:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Kylu 
Mitsumaniak

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 615
Skąd: Radom
Wysłany: 03-01-2015, 13:27   

Racja, no właśnie, myślałem że dobrze by było dostroić to później.
_________________
"It is no measure of health to be well-adjusted to a profoundly sick society"
pinkbike : http://www.pinkbike.com/u/kylu/
youtube : https://www.youtube.com/user/chriskylu
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 03-01-2015, 14:37   

Marcelinho napisał/a:
Odpowiedź była taka że AFR w Japończykach jest zawsze ok
:biggrin: a co maił powiedzieć? Przecież człowiek robi coś co chce sprzedać, nie może powiedzieć potencjalnym klientom, że ładują tysiące PLNów w modyfikacje która w najlepszym wypadku nie daje nic poza innym dźwiękiem.

Kylu, oprócz tego co napisał Bartek, dodam jeszcze, że w Twoim filmiku występuje magiczne słowo klucz: dedykowany. Choć i tak śmierdzi to zwykłą reklamą.
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
Marcelinho 
Mitsumaniak
No Risk,No fun

Auto: Mazda 6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 587
Skąd: Łomianki/W-wa
Wysłany: 03-01-2015, 15:05   

Sveno,słyszałem też że wydech z kwasu nic nie daje.Bo podobno w Galancie producent zrobił to wyśmienicie.A jakimś cudem zyskałem 6,4KM i 8,1NM.Kurcze jak to się stało,to nie wiem ;-)
_________________
BLACK STREET BANDIT

Galant 2.4 GDI RalliArt

 
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 03-01-2015, 15:16   

Marcelinho napisał/a:
A jakimś cudem zyskałem 6,4KM i 8,1NM
cud? Cudowna to byłaby przemiana wody w wino, ktoś podobno to zrobił jakieś 2000 lat temu, ale nie chce mi się wierzyć.

Co do Twojego wydechu:
-pomiar na niezależnej hamowni, czy u producenta/montera wydechu?
-pomiar w takich samych warunkach atmosferycznych?
-6KM na 150 to daje jakieś 4% czyli w granicy błędu pomiaru.

Ja tu nie widzę żadnego cudu :)
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
Marcelinho 
Mitsumaniak
No Risk,No fun

Auto: Mazda 6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 587
Skąd: Łomianki/W-wa
Wysłany: 03-01-2015, 15:25   

Kurczę patrz,a już myślałem.
_________________
BLACK STREET BANDIT

Galant 2.4 GDI RalliArt

 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 03-01-2015, 16:20   

Marcelinho napisał/a:
Ostatnio Galanta 2.4 GDI z wydechem z kwasu + dolot z kwasu CAI wypuścił TecnoGarage z Konstancina.

Kolejny drut, który dzięki właściwemu "piarowi" pozwoli dołożyć z 300%marży z obietnicami turboosiągów...
Nie wiem jak można zrobić takie dziadostwo? :roll:
To nic innego tylko kolejny etap "kibelrury" tylko "tuner" nauczył się spawać i dostał zniżki na kolanka :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.