Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: roch_27
16-08-2007, 23:34
Świst wiatru przy wiekszych predkosciach
Autor Wiadomość
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 02-10-2006, 20:02   

U kolegi było tak, że jedna z gumowych zaślepek na ściance grodziowej silnika "się zgubiła" i nie dość, że świszczało, to na dodatek wiało pasażerowi na nogi.
Chodziło wtedy o Galanta E32 i o dziurę przed pasażerem na pompę hamulca (w wersji LHD). Zaznaczyłem na fotce.


Ew. ogólnie podczas wyższych prędkości drzwi są "wgniatane" na ich środku przed napór powietrza i mogą się rozszczelniać na brzegach.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 01-01-2015, 12:44   

Krótkie pytanie: czym należy umyć gumowe uszczelki drzwi żeby nie uszkodzić gumy itp. Ciepłą wodą z mydłem czy jest jakiś specjalny środek?
 
 
Dread87 
Mitsumaniak


Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Maj 2011
Posty: 915
Skąd: Tychy
Wysłany: 02-01-2015, 07:59   

Hugo, woda z plynem do naczyn bedzie ok, pozniej zakonserwuj uszczelke nitrogliceryna kosmetyczna, jest znacznie lepsza od wazliny bo nie lepi sie brud do niej;)
_________________

Zobacz mojego Galanta TUTAJ - WIECEJ ZDJĘĆ
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 02-01-2015, 20:11   

Dread87 napisał/a:
Hugo, woda z plynem do naczyn bedzie ok
Dzięki.
Dread87 napisał/a:
nitrogliceryna kosmetyczna
Chyba gliceryną :mrgreen: To wiem, tylko jej używam.
 
 
Dread87 
Mitsumaniak


Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Maj 2011
Posty: 915
Skąd: Tychy
Wysłany: 05-01-2015, 02:38   

Ups;) nie chciałem niczego wysadzać, sylwestrowy nastrój mi sie udzielił;) wybacz blad
_________________

Zobacz mojego Galanta TUTAJ - WIECEJ ZDJĘĆ
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl
 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 05-01-2015, 08:02   

Hugo, oczywiście, że jest specjalny środek. Tzw. APC - do uszczelek w małym stężeniu.
Do konserwacji chyba najlepsze 1Z EINSZETT Gummi Pflege lub 303 Aerospace Protectant.

Płyn do mycia naczyń jak sama nazwa wskazuje służy do mycia naczyń...
Natomiast gliceryna bardzo brzydko się starzeje na uszczelkach przez co wyglądają wyjątkowo nieestetycznie.
 
 
Z00m888 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant EA0 SE 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 9
Skąd: Wrocław
Wysłany: 05-01-2015, 16:16   

Ja uszczelki myłem szczoteczką i gorącą wodą z mydłem. Następnie wsadzałem je do garnka z czystą wodą i gotowałem. Efekt był bardzo fajny bo stały się one bardzo elastyczne i miękkie w dotyku. Jedyny minus jest taki ze tracą oryginalny kształt. Ale na to też znalazłem sposób: Po wyciągnięciu i osuszeniu nasmarowałem całe dokładnie sprayem sylikonowym oraz suchym sprayem (lecz wydaje mi się za sam sylikonowy by wystarczył). Po tym zabiegu osadziłem ja na swoim miejscu i podgrzałem porządnie opalarką co sprawiło ze odzyskały swój kształt. Co do uszczelek na szybę: przed podgrzewaniem wcisnąłem do środka wężyk gumowy tak aby przesunąć wewnętrzną wargę w stronę szyby. Następnie pogrzałem kilkukrotnie opalarką i po ostygnięciu wyciągnąłem wężyk. Efekt końcowy bardzo zadowalający ponieważ świty wiatru w końcu udało się wyeliminować, ponadto czuć że szyba lżej i płynniej się domyka co pewni też poprawiło szczelność.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 05-01-2015, 20:27   

mkm napisał/a:
Hugo, oczywiście, że jest specjalny środek. Tzw. APC - do uszczelek w małym stężeniu.

Do konserwacji chyba najlepsze 1Z EINSZETT Gummi Pflege lub 303 Aerospace Protectant.
Czekałem na Twoją wypowiedź. Dzięki.

A takie ściereczki się nadadzą? http://allegro.pl/scierec...4959440469.html czy chodzi o to: http://allegro.pl/tenzi-a...4940326954.html

I na koniec to, tak: http://allegro.pl/1z-eins...4897006601.html
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 05-01-2015, 21:01   

mkm, a czy te preparaty zapobiegają również przymarzaniu uszczelek>?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 06-01-2015, 09:50   

polaff napisał/a:
mkm, a czy te preparaty zapobiegają również przymarzaniu uszczelek>?
Otóż to, ale chyba tak skoro "Produkt odporny na działanie promieni UV i w pełni hydrofobowy (niezdolny do mieszania się z wodą), całkowicie wodoodporny". Mi zależy głównie na tym żeby uszczelki nie przyklejały się tak strasznie do karoserii, po tym jak są mokre i wyschną. Próbowałem już chyba wszystkiego...
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 06-01-2015, 11:30   

Hugo, a mi by nie przymarzały. Ostatnio piłem ze szwagrem i żonka mnie do domu przywiozła, a ona boi sie wjeżdżać LExem do garażu. Rano drzwi nie mogłem otworzyć...
 
 
booohal 
Forumowicz
ale o co chodzi?


Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1186
Skąd: ELW / ESI
Wysłany: 06-01-2015, 14:55   

Przytoczony przez mkm 1Z to jeden z najlepszych środków do uszczelek. Trzeba mu (w sumie jak każdemu, żeby to miało ręce i nogi) tylko dobrze przygotować podłoże tj. czyścimy uszczelki dopóki nie przestaną zostawiać czarnych śladów na ścierce, lub piana będzie biała gdy czyścimy pędzelkiem.
Nakładamy, niech się wchłonie, patrzymy czy guma jest odżywiona (ma kolor jaki powinna mieć), jak nie to nakładamy preparat raz jeszcze.
Stosujemy mocne stężenia APC bo guma cholernie absorbuje brud i dokładne jej doczyszczenie to często nie takie hop siup jak mogłoby się wydawać.
_________________
Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 06-01-2015, 15:41   

Jeżeli uszczelki są zadbane to nie powinno przymarzać, bo woda/lód nie ma się czego czepić. Nie ma opcji żeby złapało na całej długości uszczelki, a tylko wtedy przymarzniętych drzwi nie da się "oderwać".

Warto też sprawdzić czy nie są zalepione otwory w uszczelkach i czy są przyłapane na wszystkie spinki :wink:
Warto też przejechać woskiem lakierowane elementy "styczne" z uszczelką.

booohal napisał/a:

Stosujemy mocne stężenia APC

mkm napisał/a:
Tzw. APC - do uszczelek w małym stężeniu.

:mrgreen:
Obydwie rady całkowicie poprawne i wbrew pozorom wcale nie wykluczające się :wink:

Wszystko zależy od tego jakie APC mamy.
Są składy chemiczne, które nawet bez rozcieńczenie szkód nie narobią, a są też takie które spowodują, że uszczelki zrobią się "dziwne".
Najlepiej sprawdzić na jakiejś "mało widocznej" uszczelce (np. bagażnika).

booohal napisał/a:
Trzeba mu (w sumie jak każdemu, żeby to miało ręce i nogi) tylko dobrze przygotować podłoże tj. czyścimy uszczelki dopóki nie przestaną zostawiać czarnych śladów na ścierce, lub piana będzie biała gdy czyścimy pędzelkiem.

To jest podstawa.
Osad/brud/tłuszcz okleja wszystko strasznie.
Psikaniem np. plakiem (lub czymkolwiek innym bez dokłądnego zmycia syfu, środek zabezpieczający "konserwuje" i nadaje "blask" właśnie temu syfowi.

Niestety nie mam fotek mycia uszczelek, ale bardzo podobnie zachowuje się dzwignia ręcznego :wink:
Tak wygląda ręczny po przetarciu APC.
To białe to "syf" po reakcji ze środkiem.


Teraz gdybyśmy nałożyli zabezpieczenie - efekt będzie "średni" i krótkotrwały.

Tu po dwukrotnym zmyciu. Jeszcze nie wszystko usunięte.



Brud (zwłaszcza gdy będziemy taki zabieg przeprowadzać pierwszy raz "od lat" jest cwany.
Porównajcie na zdjęciach miejsca zaznaczone strzałką.
Gdy cały ręczny był brudny ten fragment wyglądął już na czysty.
Gdy reszta była czysta widać, że to tylko brud się "wypolerował" :wink:
Brud ułożony jest "warstwowo" i trzeba wszystki "warstwy" zmyć.
Im dokładniej dany plastik/gumę wymyjemy tym lepszy efekt będzie zastosowanego zabezpieczenia (nawet wspomnianej gliceryny) :wink:
 
 
booohal 
Forumowicz
ale o co chodzi?


Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1186
Skąd: ELW / ESI
Wysłany: 06-01-2015, 16:13   

mkm napisał/a:
booohal napisał/a:

Stosujemy mocne stężenia APC

mkm napisał/a:
Tzw. APC - do uszczelek w małym stężeniu.


Nawet nie zauważyłem, że to napisałeś :)
Praktyka nauczyła mnie nie bawić się z gumą w małe stężenia. Wiadomo, że wtedy trzeba na wszystko naokoło uważać ;)
No ale są gumy i gumy... Zawsze trzeba testować i zachowywać zdrowy rozsądek.
_________________
Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 06-01-2015, 20:10   

mkm napisał/a:
Warto też przejechać woskiem lakierowane elementy "styczne" z uszczelką.
Też miałem o to zapytać. A może być TEMPO?

To jakie to stężenie APC najlepsze?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.