Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Pływający tył na sniegu
Autor Wiadomość
butek22 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 1997r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 46
Skąd: Goleniów
Wysłany: 21-01-2014, 23:03   [EA5A/W 2.5] Pływający tył na sniegu

Mam problem w moim galancie, mianowicie tył strasznie pływa, odczuwalne to jest tylko na sliskiej nawierzchni, pierwsze co zrobiłem, to wymieniłem całkowicie tylne zawieszenie (poliuretany, amortyzatory) zbieżność ustawiona lecz kąty sa nieodpowiednie powinny byc 10 stopni a jest 30 (słowa diagnosty) dodam ze w aucie sa spreżyny obnizające eibacha, czy to może byc główną przyczyna latajacego tyłu, załozone oczywiście opony zimowe 16cali.
 
 
Stanleymitsu 
Nowy Forumowicz
:)

Auto: Galant Kombi 2.4 gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 2
Skąd: Łódź
Wysłany: 21-01-2014, 23:04   

Hmm pewnie o te kąty chodzi...
 
 
butek22 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 1997r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 46
Skąd: Goleniów
Wysłany: 21-01-2014, 23:05   

Tez tak myślę koszt wymiany sprężyn na ori nie jest wysoki więc warto spróbować.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 22-01-2014, 00:14   

A jakie masz opony?

Po zabiegach, które zrobiłeś, czyli poli plus amorki nie powinno być problemu.
Te kąty nie są aż tak ważne. Negatyw nie wpływa aż tak na prowadzenie. Zamiast zmiany sprężyn dołóż podkładki dystansowe pod mocowania górnych wahaczy i będzie dobrze.

I nie o stopnie chodziło, a o minuty kątowe ;)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 22-01-2014, 01:16   

butek22 napisał/a:
zbieżność ustawiona lecz kąty sa nieodpowiednie powinny byc 10 stopni a jest 30 (słowa diagnosty)
Lekka przesada, najlepiej spisz to co maszyna zarejestrowała jezeli masz wydruk z pomiaru.
Do zawieszenia Eibach przychodzą podkładki dystansowe do górnych wahaczy, może u Ciebie ich poprostu nie ma, zakres kata pk tylnego koła to od -0'30" do -1'30"
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
butek22 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 1997r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 46
Skąd: Goleniów
Wysłany: 22-01-2014, 09:46   

Cytat:
Do zawieszenia Eibach przychodzą podkładki dystansowe do górnych wahaczy

Chodzi o te podkładki które sa podłozone w miejscu mocowania wahacza do karoseri auta, jesli tak ta u mnie takie są założone.
No tak tylko jaki może byc inny powód pływania tyłu, opony mam 205/55R16, SAVA ESKIMO S3
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 22-01-2014, 09:54   

Najlepiej byłoby abys się podzielił wynikami z pomiaru zbiezności/geometrii, wtedy można dalej podumać ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
butek22 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 1997r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 46
Skąd: Goleniów
Wysłany: 22-01-2014, 09:56   

Wydruku jako takiego nie mam, tylko mi napisał na fakturze o tych katach ze sa nieprawidłowe.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 22-01-2014, 10:00   

Napewno coś jest nie tak, nie może być tak, że wieksza czesc zawieszenia zmieniona i ustawiona, dobre gumy a auto sie nie prowadzi, gdzieś tkwi bład, albo nastawy były błedne (zdarza sie ze info diagnostyczne zawiera złe zakresy nastaw i trzeba je weryfikować z innym źródłem)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
goofy_LLE 
Mitsumaniak
mody to podstawa

Auto: Galant 2.5 V6 EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 111
Skąd: Jaszczów
Wysłany: 22-01-2014, 11:29   

Kwestia stanu opon i ustawień zawieszenia. Może to być też uważana za wielu jako rzecz mało istotna ciśnienie w oponach.
 
 
butek22 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 1997r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 46
Skąd: Goleniów
Wysłany: 23-01-2014, 22:42   

Ciśnienie w oponach sprawdzone było prze geometrią, jedynie zapomniałem wspomnieć o lekkim luzie na łożysku tylnego koła (mam takie łożysko, to na dniach je wymienię i sprawdzę czy coś zmieniło)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 23-01-2014, 22:45   

Ustawianie geometrii z luzem na łożysku to zły pomysł, należałoby to po wymianie łożyska ponownie skontrolować
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
goofy_LLE 
Mitsumaniak
mody to podstawa

Auto: Galant 2.5 V6 EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 111
Skąd: Jaszczów
Wysłany: 24-01-2014, 06:24   

A hamulce sprawdzałeś??? Może one gdzieś delikatnie przyhamowują, a na lodzie dużo nie trzeb by dupcią kręciło.
 
 
mouseman 
Mitsumaniak
Krzyś :)

Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 801
Skąd: Legnica
Wysłany: 07-01-2015, 22:31   

Pytanko czy są różne nastawy geometrii dla sprężyn eibach a standardowych ?
_________________
-=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A
 
 
 
butek22 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 1997r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 46
Skąd: Goleniów
Wysłany: 07-01-2015, 22:44   

Przy sprezynach eibach dodatkowo montuje sie metalowe podkladki pod górny wahach (chodzi o tylne zawieszenie)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.