Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
PROSTOWNIK Z LIDLA
Autor Wiadomość
MarcinZ 
Mitsumaniak
MarcinZ


Auto: colt 1.3 2009r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2014
Posty: 215
Skąd: ze wsi
Wysłany: 07-01-2015, 15:07   PROSTOWNIK Z LIDLA

Hej korzystal ktos ,badz ma ktos cos takiego jak sie sprawuje itp :

http://www.lidl.pl/pl/ofe...Detail&id=27657
 
 
Batmanikus 
Mitsumaniak
CHORY ALE NATCHNIONY


Auto: Galant VIII / C5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Sie 2013
Posty: 530
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 07-01-2015, 18:18   

Posiadam taki, tylko, że w starszej wersji. Mam bo z cztery czy pięć lat. Za takie pieniądze nic lepszego nie znajdziesz. Za większe zresztą też ;)
Ładuję nim i samochód i motocykl.



Jedna uwaga - nie zastartuje całkowicie wydojonego akumulatora (choć raz mi się udało)
_________________
www.mOTO-batman.pl - moje przygody nie tylko z motocyklem ;)

Mitsubishi Galant VIII 2.0 LPG (2017-...)
Citroen C5 X Break 2.0 LPG (2016-...)
Chrysler Neon II 2.0 SE LPG (2015-2018)
VW Polo II Coupe LPG (2015-2015†)
Mitsubishi Carisma II 1.6 LPG (2013-2016)
Yamaha TDM 900 (2011-2018 :[ )
Yamaha XJ 600 N (2009-2011)
Opel Vectra A 1.6 (2008-...)
Jawa TS 350 (2008-2009)
 
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 07-01-2015, 19:34   

To standardowy Chinol z allegro. Do nadmiernego eksploatowania w warunkach warsztatowych mało solidny i kable się rwą, obudowa pęka. Do Garażu dla majsterkowicza przyzwoite narzędzie. Ja mam taki jak Batmanikus tylko zanabywałem na alle jakiś czas temu. Mnie również nie udało się trupa zastartować. Ale miałem jeszcze starszą wersję z pięć lat temu, co mi ją gwizdnęli na budowie, to potrafiła koparkę naładować i trupa wskrzesić (akumulator). Ale kosztowała mnie cztery razy tyle co ta Lidlowa. Ogólnie jak chcesz mieć swój własny prostownik to ten wystarczy.
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 07-01-2015, 19:35   

Mam podobny działa już dłuuugo jedynie mikroswitch wymieniłem
Batmanikus to jest ładowarka impulsowa zdaje mi się
Batmanikus napisał/a:
Jedna uwaga - nie zastartuje całkowicie wydojonego akumulatora (choć raz mi się udało)

Zgadza się :D
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2352
Skąd: Lubin
Wysłany: 07-01-2015, 20:26   

to jest sprzet marki ultimate speed. Podobne są też w biedronce czy realu. Na elektrodzie chwalą. Ma funkcje ładowania impulsowego akumulatorów rozładowanych do 7,5 V (dla 12V). Ponizej rozpoznaje je jako motocyklowe 6V. Ten pokazany to nowa wersja ma wskaźnik napięcia ładowania z tego co widze.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
MarcinZ 
Mitsumaniak
MarcinZ


Auto: colt 1.3 2009r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2014
Posty: 215
Skąd: ze wsi
Wysłany: 07-01-2015, 21:49   

no tak nowa wersja bedize dopiero w sklepach , czyli jednym slowem warto ?
 
 
brylekVFR 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 SB 09r,VFR800FI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 817
Skąd: WBR/ TSA Białobrzegi/Sandomierz
Wysłany: 07-01-2015, 22:10   

Za tą kasę chyba warto, ja mam poprzednią wersje, też z wyświetlaczem napięcia na akumulatorze i wyświetla poziom naładowania, całą zimę podpięty jest pod niego akumulator od motka, Po dwóch latach zgłupiał, wymienili mi na nowy.
_________________

 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8676
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 08-01-2015, 06:08   

Ja mam u siebie takie cudo :



odpukać można chwalić, nie miałem jeszcze okazji trupa wskrzesić. :wink:
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
MarcinZ 
Mitsumaniak
MarcinZ


Auto: colt 1.3 2009r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2014
Posty: 215
Skąd: ze wsi
Wysłany: 08-01-2015, 08:17   

troche mnie przekonaliscie ,moze warto sie zainteresowac ,a

jeszcze pytanie ,jak z aku np: 100ah ?
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2352
Skąd: Lubin
Wysłany: 08-01-2015, 09:23   

do 120 Ah potrafi nałądowac. Trzeba tylko pamiętać ze on ładuje prądem max 3,8 A wiec 100 Ah będzie ładował ponad 26 godzin
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 08-01-2015, 10:07   

Ktoś może zmierzyć napięcie podczas ładowania na tych lidlowych?
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2352
Skąd: Lubin
Wysłany: 08-01-2015, 10:38   

ono sie zmienia. Do 10,5 V ładuje impulsowo, dalej też są różne wartości. Postaram sie zrobić zdjecie z pudelka jak to wyglada
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 08-01-2015, 16:23   

Pytam bo mam taki prostownik 12/24V i on potrafi nawet przy niskim ustawieniu pokrętła ładować napięciem 17V (dalej się bałem kręcić)... Myślałem, że 15V to max, na elektrodzie dowiedziałem się, że 16,2V jest ok. A jeszcze gdzie indziej, że prostowniki, które ładują natężeniem (?) nie mają ograniczników napięcie i nie należy się tym przejmować byle było poniżej 1/10 pojemności w amperach... Prawda to? Czy można rozwalić akumulator? Ja ostatnio kręciłem tak, żeby było <16V, ale jak mierzyłem to było około 0,5A :? A powinno być koło 5A (akumulator 52 albo 56Ah)?
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 08-01-2015, 20:16   

Napięcie bez obciążenia (nie podłączony do aku) w prostowniku które jest bardzo prosto zbudowane bez zabezpieczeń będzie dosyć wysokie, no właśnie ok. 18-25V

a gdy tylko podepniesz pod aku, powinno być ok. 13V i szybko dojść do ok. 13.8, a później wolniej do 14.4V - powyżej tego napięcia nie warto ładować akumulatorów samoobsługowych ponieważ energia zamienia się na elektrolizę tzn. wytwarzanie wodoru i czegoś tam jeszcze

no dobrze jest ładować prądem 1/10 C, jak chce się szybciej to można nie więcej niż 1/3C - ale wtedy trzeba pilnować temp. akumulatora i jeżeli będzie się grzał to trzeba zmniejszyć prąd (ale takie ładowanie tylko w warunkach szczególnych np. jak alternator padł i mamy gdzieś za chwilę pojechać)
C- Pojemność akumulatora
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2352
Skąd: Lubin
Wysłany: 08-01-2015, 20:36   



Tak ładuje prostownik z Lidla. Max 14.4 V, 0.8A

Natomiast ładowanie napięciem >15 V stosuje się do odsiarczania. Wtedy prąd ogranicza się do 300 mA (żarówka 55W w szeregu) a napięcie najlepiej ustalić na 16,5 V. Przy odsiarczaniu ładowanie musi być jedno połówkowe
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.