Regulazja luzów zaworowych scoupe |
Autor |
Wiadomość |
*kub@*
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Eclipse 1G Targa
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lut 2011 Posty: 37 Skąd: Białogard
|
Wysłany: 28-06-2014, 16:34 Regulazja luzów zaworowych scoupe
|
|
|
Witam, rozpoczynam nowy wątek ponieważ nie znalazłem nic poprzez wyszukiwarkę. Aktualnie jestem za granicą i potrzebuję pomocy odnośnie ustawienia luzów zaworowych. Strasznie słychać u mnie zawory, nie jestem mechanikiem ale ostatnio próbowałem samemu ustawić gdzie nigdy wcześniej tego nie robiłem i jest trochę ciszej. Nie mam wiedzy na ten temat i mam kilka pytań: Jaka jest kolejność ustawiania zaworów zaczynając od pierwszego tłoka od strony rozrządu?? Czy dobrze ustawiałem ssący 0,25 a wydechowy 0,30 oczywiście na gorącym silniku?? Zorientowałem się, że na kole pasowym jest znaczek i na osłonie litera "T" wtedy kiedy się one pokrywają 1-szy i 4-ty tłok jest w górnym położeniu wtedy trzeba ustawiać wszystkie zaowry na 4 tłokach czy jak??? Czy któryś z kolegów może mi to dobrze wytłumaczyć??? Czy jest to jakoś dobrze i prosto opisane na necie jak w tym linku odnośnie hondy http://autokult.pl/2012/10/03/regulacja ... u-poradnik ?? Proszę o pomoc bo muszę to ustawić jak najszybciej. Dodam tylko, że w ten sam dzień wyczyściłem przepustnicę wykręcając ją z kolektora ssącego, żeby żadne syfy przy myciu nie dostały się do środka, wyczyściłem krokowca i ustawiłem wolne obroty, więc z waszą pomocą poradzę sobie z tymi zaworami. Z góry dziękuję za odp... |
|
|
|
|
milo
Mitsumaniak
Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 29-06-2014, 08:38
|
|
|
Podaj konkretny model |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
|
|
|
|
|
*kub@*
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Eclipse 1G Targa
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lut 2011 Posty: 37 Skąd: Białogard
|
Wysłany: 29-06-2014, 08:54
|
|
|
s-coupe '93r 1.5 ls G4EK |
|
|
|
|
milo
Mitsumaniak
Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 29-06-2014, 09:11
|
|
|
Luz zaworów dolot 0,18 na zimnym 0,25 na gorącym ( 80- 90 st C )
Luz zaworów wydech 0,24 na zimnym 0,30 na gorącym ( 80- 90 st C )
Gdy pierwszy cylinder znajduje sie w górnym martwym punkcie sprężania regulować A
Gdy czwarty cylinder znajduje sie w górnym martwym punkcie sprężania regulować B
|
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
|
|
|
|
|
*kub@*
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Eclipse 1G Targa
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lut 2011 Posty: 37 Skąd: Białogard
|
Wysłany: 29-06-2014, 09:27
|
|
|
Ok rozumiem, ale kiedy na pierwszym garze tłok jest w maksymalnym górnym położeniu regulować luz na wszystkich garach z symbolem "A" a jeśli na 4 to "B"?? |
|
|
|
|
milo
Mitsumaniak
Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 29-06-2014, 09:32
|
|
|
Masz jasno napisane ,jak tłok jest w górnym położeniu najlepiej sprawdzic odkręcajac świece zapłonową lub pozycja wału oznaczona literą T |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
|
|
|
|
|
*kub@*
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Eclipse 1G Targa
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lut 2011 Posty: 37 Skąd: Białogard
|
Wysłany: 29-06-2014, 09:38
|
|
|
OK tylko, że tłok 1 pracuje z 4 czyli jednakowo są w maksymalnym górnym położeniu. Czyli mam zrobić tak że jak pierwszy jest w GMP ustawiam wszystkie zawory z symbolem "A" i wtedy mam obrócić wałem o 360 stopni i jeśli 4 tłok będzie w GMP ustawiam wszystkie z symbolem "B"?? Wybacz ale nigdy nie widziałem jak ktoś ustawia zawory ani sam tego nie robiłem i chcę to zrobić dobrze a na HCC nikt nie potrafi mi pomóc... Czy symbole tzn HHC, E E04 i TY1 na górnym kole pasowym od wałka rozrządu mają coś wspólnego z kolejnością ustwiania zaworów?? tutaj jest filmik jak pracują tłoki https://www.youtube.com/watch?v=TTtyBzAjttA |
|
|
|
|
milo
Mitsumaniak
Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 29-06-2014, 09:56
|
|
|
Jak 1 tłok masz w GMP i ma punkt spreżania to zawory na tym cylindrze nie będa sie ruszać zaś na 4 juz bedą obracajac wał o 360 st to samo powinno być z 4 cylindrem chyba prosciej juz sie nie da |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
|
|
|
|
|
*kub@*
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Eclipse 1G Targa
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lut 2011 Posty: 37 Skąd: Białogard
|
Wysłany: 29-06-2014, 10:07
|
|
|
Podziękować ale tak jak w/w nie miałem z tym styczności i nie jestem mechanikiem. Ale jeszcze raz dziękuję... |
|
|
|
|
milo
Mitsumaniak
Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 29-06-2014, 10:14
|
|
|
*kub@* napisał/a: | nie miałem z tym styczności i nie jestem mechanikiem |
Wprawa czyni mistrza |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
|
|
|
|
|
*kub@*
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Eclipse 1G Targa
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lut 2011 Posty: 37 Skąd: Białogard
|
Wysłany: 29-06-2014, 17:34
|
|
|
Dzisiaj regulowałem zawory i silnik ładnie odpala i trzyma wolne obroty. Po regulacji zaworów był odpalony dość długo i żadnych stuków nie słychać, aczkolwiek podczas jazdy wydaje mnie się trochę mułowaty i od czasu do czasu szarpnie. Czym to może być spowodowane??? |
|
|
|
|
milo
Mitsumaniak
Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 30-06-2014, 14:08
|
|
|
*kub@* napisał/a: | wydaje mnie się trochę mułowaty i od czasu do czasu szarpnie. Czym to może być spowodowane??? |
Na początek sprawdz świece i przewody zapłonowe |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
|
|
|
|
|
*kub@*
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Eclipse 1G Targa
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lut 2011 Posty: 37 Skąd: Białogard
|
Wysłany: 30-06-2014, 18:48
|
|
|
Przewody, palec, kopułka i świece są nowe... |
|
|
|
|
milo
Mitsumaniak
Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 02-07-2014, 14:05
|
|
|
Sprawdz przepływomierz |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
|
|
|
|
|
zemanek30
Nowy Forumowicz
Auto: Fiat Siena
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Gru 2014 Posty: 2 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 14-01-2015, 07:59
|
|
|
Witam serdecznie. Powiem krótko- jak się nie jest mechanikiem samochodowym-to w tym temacie wszelkie rady????chyba???na nic się nie zdają. Obym sie mylił.......wszystkiego najlepszego wszystkim życzę..... |
|
|
|
|
|