Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 




W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Regulazja luzów zaworowych scoupe
Autor Wiadomość
*kub@* 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Eclipse 1G Targa
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2011
Posty: 37
Skąd: Białogard
Wysłany: 28-06-2014, 16:34   Regulazja luzów zaworowych scoupe

Witam, rozpoczynam nowy wątek ponieważ nie znalazłem nic poprzez wyszukiwarkę. Aktualnie jestem za granicą i potrzebuję pomocy odnośnie ustawienia luzów zaworowych. Strasznie słychać u mnie zawory, nie jestem mechanikiem ale ostatnio próbowałem samemu ustawić gdzie nigdy wcześniej tego nie robiłem i jest trochę ciszej. Nie mam wiedzy na ten temat i mam kilka pytań: Jaka jest kolejność ustawiania zaworów zaczynając od pierwszego tłoka od strony rozrządu?? Czy dobrze ustawiałem ssący 0,25 a wydechowy 0,30 oczywiście na gorącym silniku?? Zorientowałem się, że na kole pasowym jest znaczek i na osłonie litera "T" wtedy kiedy się one pokrywają 1-szy i 4-ty tłok jest w górnym położeniu wtedy trzeba ustawiać wszystkie zaowry na 4 tłokach czy jak??? Czy któryś z kolegów może mi to dobrze wytłumaczyć??? Czy jest to jakoś dobrze i prosto opisane na necie jak w tym linku odnośnie hondy http://autokult.pl/2012/10/03/regulacja ... u-poradnik ?? Proszę o pomoc bo muszę to ustawić jak najszybciej. Dodam tylko, że w ten sam dzień wyczyściłem przepustnicę wykręcając ją z kolektora ssącego, żeby żadne syfy przy myciu nie dostały się do środka, wyczyściłem krokowca i ustawiłem wolne obroty, więc z waszą pomocą poradzę sobie z tymi zaworami. Z góry dziękuję za odp...
 
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 29-06-2014, 08:38   

Podaj konkretny model
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
*kub@* 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Eclipse 1G Targa
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2011
Posty: 37
Skąd: Białogard
Wysłany: 29-06-2014, 08:54   

s-coupe '93r 1.5 ls G4EK
 
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 29-06-2014, 09:11   

Luz zaworów dolot 0,18 na zimnym 0,25 na gorącym ( 80- 90 st C )
Luz zaworów wydech 0,24 na zimnym 0,30 na gorącym ( 80- 90 st C )
Gdy pierwszy cylinder znajduje sie w górnym martwym punkcie sprężania regulować A
Gdy czwarty cylinder znajduje sie w górnym martwym punkcie sprężania regulować B
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
*kub@* 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Eclipse 1G Targa
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2011
Posty: 37
Skąd: Białogard
Wysłany: 29-06-2014, 09:27   

Ok rozumiem, ale kiedy na pierwszym garze tłok jest w maksymalnym górnym położeniu regulować luz na wszystkich garach z symbolem "A" a jeśli na 4 to "B"??
 
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 29-06-2014, 09:32   

Masz jasno napisane :!: ,jak tłok jest w górnym położeniu najlepiej sprawdzic odkręcajac świece zapłonową lub pozycja wału oznaczona literą T
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
*kub@* 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Eclipse 1G Targa
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2011
Posty: 37
Skąd: Białogard
Wysłany: 29-06-2014, 09:38   

OK tylko, że tłok 1 pracuje z 4 czyli jednakowo są w maksymalnym górnym położeniu. Czyli mam zrobić tak że jak pierwszy jest w GMP ustawiam wszystkie zawory z symbolem "A" i wtedy mam obrócić wałem o 360 stopni i jeśli 4 tłok będzie w GMP ustawiam wszystkie z symbolem "B"?? Wybacz ale nigdy nie widziałem jak ktoś ustawia zawory ani sam tego nie robiłem i chcę to zrobić dobrze a na HCC nikt nie potrafi mi pomóc... Czy symbole tzn HHC, E E04 i TY1 na górnym kole pasowym od wałka rozrządu mają coś wspólnego z kolejnością ustwiania zaworów?? tutaj jest filmik jak pracują tłoki https://www.youtube.com/watch?v=TTtyBzAjttA
 
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 29-06-2014, 09:56   

Jak 1 tłok masz w GMP i ma punkt spreżania to zawory na tym cylindrze nie będa sie ruszać zaś na 4 juz bedą obracajac wał o 360 st to samo powinno być z 4 cylindrem chyba prosciej juz sie nie da :shock:
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
*kub@* 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Eclipse 1G Targa
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2011
Posty: 37
Skąd: Białogard
Wysłany: 29-06-2014, 10:07   

Podziękować :) ale tak jak w/w nie miałem z tym styczności i nie jestem mechanikiem. Ale jeszcze raz dziękuję...
 
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 29-06-2014, 10:14   

*kub@* napisał/a:
nie miałem z tym styczności i nie jestem mechanikiem

Wprawa czyni mistrza :D
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
*kub@* 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Eclipse 1G Targa
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2011
Posty: 37
Skąd: Białogard
Wysłany: 29-06-2014, 17:34   

Dzisiaj regulowałem zawory i silnik ładnie odpala i trzyma wolne obroty. Po regulacji zaworów był odpalony dość długo i żadnych stuków nie słychać, aczkolwiek podczas jazdy wydaje mnie się trochę mułowaty i od czasu do czasu szarpnie. Czym to może być spowodowane???
 
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 30-06-2014, 14:08   

*kub@* napisał/a:
wydaje mnie się trochę mułowaty i od czasu do czasu szarpnie. Czym to może być spowodowane???

Na początek sprawdz świece i przewody zapłonowe
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
*kub@* 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Eclipse 1G Targa
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2011
Posty: 37
Skąd: Białogard
Wysłany: 30-06-2014, 18:48   

Przewody, palec, kopułka i świece są nowe...
 
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 02-07-2014, 14:05   

Sprawdz przepływomierz
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
zemanek30 
Nowy Forumowicz

Auto: Fiat Siena
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Gru 2014
Posty: 2
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 14-01-2015, 07:59   

:) Witam serdecznie. Powiem krótko- jak się nie jest mechanikiem samochodowym-to w tym temacie wszelkie rady????chyba???na nic się :!: nie zdają. Obym sie mylił.......wszystkiego najlepszego wszystkim życzę.....
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.