[II 2.0 DID] problem z odpaleniem ciepłego silnika |
Autor |
Wiadomość |
andreea
Nowy Forumowicz andreea
Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2015 Posty: 5 Skąd: słubice
|
Wysłany: 12-01-2015, 22:14 [II 2.0 DID] problem z odpaleniem ciepłego silnika
|
|
|
Od pewnego czasu mam problem z odpaleniem ciepłego silnika po pewnym czasie postoju, np. po czasie zakupów w sklepie. Na zimno odpala na dotyk, jadę do sklepu robię zakupy wsiadam i cacko nie odpala, choć akumulator kręci.
W zależności od nagrzania silnika po 15 - 30 minutach znowu odpala bez problemu. Nie jest to nagminne, ale zdarza się coraz częściej. Zastanawiam się czy jest to związane z immobilaizerem czy już z pompą, a może inna przypadłość. Proszę o pomoc |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-01-2015, 15:00
|
|
|
Podjedź do ASO lub kogokolwiek kto ma MUT III na diagnozę. Bez tego ciężko określić co może być przyczyną a jest ich sporo począwszy od czujnika temperatury silnika. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
andreea
Nowy Forumowicz andreea
Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2015 Posty: 5 Skąd: słubice
|
Wysłany: 13-01-2015, 20:36
|
|
|
Dzięki za jakakolwiek informację na ten temat. Ważne bym cokolwiek wiedział jadąc do ASO, by mi nie wciskał ciemnoty. Zawsze taką informacją mogę ukierunkować fachowca. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 13-01-2015, 21:12
|
|
|
andreea, a nie masz zwiększonego zużycia paliwa ostatnio? Drugie pytanie - spróbuj odpalać z wciśniętym pedałem gazu - jak odpala? |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-01-2015, 01:06
|
|
|
rezon to tak nie działa... Nawet pompa paliwa nie włączy się dopóki nie zaczniesz kręcić rozrusznikiem. Wszystko na elektronice.
andreea napisał/a: | żne bym cokolwiek wiedział jadąc do ASO, by mi nie wciskał ciemnoty. Zawsze taką informacją mogę ukierunkować fachowca. |
Złe podejście. Podaj objawy, zażycz sobie diagnozy, podziel się nią z nami. Mówiąc diagnoście czego ma szukać zamykasz mu oczy |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 14-01-2015, 07:36
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | rezon to tak nie działa... Nawet pompa paliwa nie włączy się dopóki nie zaczniesz kręcić rozrusznikiem. Wszystko na elektronice. | przecież wiem, że na elektronice. Ale jak ma walnięty czujnik temperatury to będzie jeździł jak na ssaniu, czyli większe zużycie paliwa i może ciężko odpalać właśnie na ciepłym, kiedy nadmiar paliwa utrudnia zapłon. Można trochę to oszukać przy odpalaniu otwierając całkowicie przepustnicę, dzięki czemu w chwili odpalania silnik ma dużo powietrza. Po odpaleniu to już oczywiście elektronika steruje składem mieszanki. Ale problem zgłaszany jest z odpalaniem, więc ciekawi mnie czy występują te objawy.
Oczywiście może być też walnięta sonda lambda i daje nieprawidłowe wskazania zawartości tlenu - ale wtedy niekoniecznie byłyby problemy z rozruchem. Na pewno podpięcie pod kompa powinno dać odpowiedź. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
andreea
Nowy Forumowicz andreea
Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2015 Posty: 5 Skąd: słubice
|
Wysłany: 14-01-2015, 19:22
|
|
|
Nie zauważyłem zwiększonego zużycia paliwa, naciśnięcie pedału gazu czy tez pompowanie pedałem również nie w tym przypadku nie dało. Może charakterystycznym objawem jest to, że przy cieplejszym silniku podczas rozruchu dłużej kręci zanim zapali. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 14-01-2015, 21:56
|
|
|
niestety nie ma jutra bez komputra podziel się co wyjdzie . U mnie dłużej kręcił na zimnym jak padła jedna świeca żarowa. Na ciepłym zaskakiwał od razu. U ciebie odwrotnie. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
andreea
Nowy Forumowicz andreea
Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2015 Posty: 5 Skąd: słubice
|
Wysłany: 15-01-2015, 22:53
|
|
|
OK, po weekendzie umówiłem się na komputer, co wyjdzie dam znać. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-01-2015, 10:13
|
|
|
rezon napisał/a: | Można trochę to oszukać przy odpalaniu otwierając całkowicie przepustnicę, dzięki czemu w chwili odpalania silnik ma dużo powietrza. |
W tym silniku nie ma przepustnicy jako takiej... |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 16-01-2015, 15:27
|
|
|
Jak to nie ma jak ją niedawno wymieniałem |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-01-2015, 16:05
|
|
|
A nie klapkę/przepustnicę dławiącą przepływ przy gaszeniu? |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 16-01-2015, 17:26
|
|
|
Ja tam się nie znam, ale http://allegro.pl/przepus...4952837242.html to chyba jednak przepustnica - w końcu czymś się steruje ilością powietrza. To że nie jest na lince, a z silnikiem krokowym to nie zmienia jej nazwy i funkcji |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
bonito
Forumowicz
Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Paź 2008 Posty: 556 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 16-01-2015, 17:36
|
|
|
Kolega Hubert ma jednak rację - silniki wysokoprężne nie mają przepustnicy w rozumieniu regulacji ilości powietrza dla silnika.
Przedmiot na zdjęciu (też nazywany przepustnicą) to właściwie klapa gasząca (żeby silnik się łatwiej wyłączał), która ma też za zadanie obniżanie ciśnienia na dolocie, żeby spaliny z EGR w czasie gdy jest otwarty nie wydostawały się do przodu przez filtr powietrza
bonito |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 16-01-2015, 18:15
|
|
|
czyli tylko zmiana dawki paliwa w zależności od ilości powietrza? |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
|