Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.0 DID] problem z odpaleniem ciepłego silnika
Autor Wiadomość
andreea 
Nowy Forumowicz
andreea

Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2015
Posty: 5
Skąd: słubice
  Wysłany: 12-01-2015, 22:14   [II 2.0 DID] problem z odpaleniem ciepłego silnika

Od pewnego czasu mam problem z odpaleniem ciepłego silnika po pewnym czasie postoju, np. po czasie zakupów w sklepie. Na zimno odpala na dotyk, jadę do sklepu robię zakupy wsiadam i cacko nie odpala, choć akumulator kręci.
W zależności od nagrzania silnika po 15 - 30 minutach znowu odpala bez problemu. Nie jest to nagminne, ale zdarza się coraz częściej. Zastanawiam się czy jest to związane z immobilaizerem czy już z pompą, a może inna przypadłość. Proszę o pomoc
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-01-2015, 15:00   

Podjedź do ASO lub kogokolwiek kto ma MUT III na diagnozę. Bez tego ciężko określić co może być przyczyną a jest ich sporo począwszy od czujnika temperatury silnika.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
andreea 
Nowy Forumowicz
andreea

Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2015
Posty: 5
Skąd: słubice
Wysłany: 13-01-2015, 20:36   

Dzięki za jakakolwiek informację na ten temat. Ważne bym cokolwiek wiedział jadąc do ASO, by mi nie wciskał ciemnoty. Zawsze taką informacją mogę ukierunkować fachowca.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 13-01-2015, 21:12   

andreea, a nie masz zwiększonego zużycia paliwa ostatnio? Drugie pytanie - spróbuj odpalać z wciśniętym pedałem gazu - jak odpala?
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-01-2015, 01:06   

rezon to tak nie działa... Nawet pompa paliwa nie włączy się dopóki nie zaczniesz kręcić rozrusznikiem. Wszystko na elektronice.
andreea napisał/a:
żne bym cokolwiek wiedział jadąc do ASO, by mi nie wciskał ciemnoty. Zawsze taką informacją mogę ukierunkować fachowca.

Złe podejście. Podaj objawy, zażycz sobie diagnozy, podziel się nią z nami. Mówiąc diagnoście czego ma szukać zamykasz mu oczy :)
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 14-01-2015, 07:36   

Hubeeert napisał/a:
rezon to tak nie działa... Nawet pompa paliwa nie włączy się dopóki nie zaczniesz kręcić rozrusznikiem. Wszystko na elektronice.
przecież wiem, że na elektronice. Ale jak ma walnięty czujnik temperatury to będzie jeździł jak na ssaniu, czyli większe zużycie paliwa i może ciężko odpalać właśnie na ciepłym, kiedy nadmiar paliwa utrudnia zapłon. Można trochę to oszukać przy odpalaniu otwierając całkowicie przepustnicę, dzięki czemu w chwili odpalania silnik ma dużo powietrza. Po odpaleniu to już oczywiście elektronika steruje składem mieszanki. Ale problem zgłaszany jest z odpalaniem, więc ciekawi mnie czy występują te objawy.
Oczywiście może być też walnięta sonda lambda i daje nieprawidłowe wskazania zawartości tlenu - ale wtedy niekoniecznie byłyby problemy z rozruchem. Na pewno podpięcie pod kompa powinno dać odpowiedź.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
andreea 
Nowy Forumowicz
andreea

Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2015
Posty: 5
Skąd: słubice
Wysłany: 14-01-2015, 19:22   

Nie zauważyłem zwiększonego zużycia paliwa, naciśnięcie pedału gazu czy tez pompowanie pedałem również nie w tym przypadku nie dało. Może charakterystycznym objawem jest to, że przy cieplejszym silniku podczas rozruchu dłużej kręci zanim zapali.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 14-01-2015, 21:56   

niestety nie ma jutra bez komputra ;) podziel się co wyjdzie . U mnie dłużej kręcił na zimnym jak padła jedna świeca żarowa. Na ciepłym zaskakiwał od razu. U ciebie odwrotnie.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
andreea 
Nowy Forumowicz
andreea

Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2015
Posty: 5
Skąd: słubice
Wysłany: 15-01-2015, 22:53   

OK, po weekendzie umówiłem się na komputer, co wyjdzie dam znać.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-01-2015, 10:13   

rezon napisał/a:
Można trochę to oszukać przy odpalaniu otwierając całkowicie przepustnicę, dzięki czemu w chwili odpalania silnik ma dużo powietrza.

W tym silniku nie ma przepustnicy jako takiej...
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 16-01-2015, 15:27   

Jak to nie ma jak ją niedawno wymieniałem
_________________

 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-01-2015, 16:05   

A nie klapkę/przepustnicę dławiącą przepływ przy gaszeniu?
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 16-01-2015, 17:26   

Ja tam się nie znam, ale http://allegro.pl/przepus...4952837242.html to chyba jednak przepustnica - w końcu czymś się steruje ilością powietrza. To że nie jest na lince, a z silnikiem krokowym to nie zmienia jej nazwy i funkcji
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
bonito 
Forumowicz

Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 556
Skąd: Gdynia
Wysłany: 16-01-2015, 17:36   

Kolega Hubert ma jednak rację - silniki wysokoprężne nie mają przepustnicy w rozumieniu regulacji ilości powietrza dla silnika.
Przedmiot na zdjęciu (też nazywany przepustnicą) to właściwie klapa gasząca (żeby silnik się łatwiej wyłączał), która ma też za zadanie obniżanie ciśnienia na dolocie, żeby spaliny z EGR w czasie gdy jest otwarty nie wydostawały się do przodu przez filtr powietrza :wink:

bonito
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 16-01-2015, 18:15   

czyli tylko zmiana dawki paliwa w zależności od ilości powietrza?
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.